Az avensisnek hátul egy keresztlengőkaros futóműve van, egy un. multilink rendszerű futómű.
Aki nem érti csak annyit erről, hogy ezek ki-berugózás hatására tud megfelelő irányban változtatni a futóműgeometrián, kerékdőlés, összetartás, stb-n.
Ezek a stabilitáshoz szükséges összetevők. Ezzel együtt lehet normális rugózást alkalmazni, kellemes rugóúttal, rugózási frekvenciával, csillapítással, mert minden állásban a stabilitás megmarad.
Ha ezek nincsenek, tehát, pl csatolt hosszlengőkart használnak (pl. prius, sok egyszerű olcsó gépkocsié is ilyen opel astra F, G, Golf 1,2,3, stb) akkor kénytelen a futómű tervezője a rugózás keménységének növelésével javítani a stabilitást, ami a komfortot csapja agyon, ráadásul pattogós is lesz rossz úton, ami meg a lehető legrosszabb. Ha a kerék nincs kapcsolatban a földdel az a lehető legrosszabb dolog. Sajnos a prius ilyen. Sajnos és mondjuk meg az őszintét, hogy a prius-nak mint autó (tehát egy doboz alatt 4 kerék) csapnivalóan rossz a futóműve. Tud billenni is, és pattogni is egyszerre. Rettenetes, főleg üresen! Van egy olyan gyanúm, hogy e miatt nem kikapcsolható az ESP a priusban.
A csatolt hosszlengőkaros futómű ala' natur egy nagyon olcsó, de borzasztó buta szerkezet. Ez nem változtat semmit a ki-berugózáskor és nagyon nehéz úgy megcsinálni, hogy stabil, ugyanakkor komfortos legyen. Egyedül a Peugeot-nál (franciáknál) találkoztam olyan csatolt hosszlengőkaros futóművel, ami viszonylag normális kompromisszumot ad. De a lényegen ez nem sokat változtat.
Ehhez jön még az úgynevezett rugózatlan tömeg és rugózott tömeg arányának kérdése, ami szintén egy fontos komforttényező. De ezt már említettétek.
Szóval vigyázni kell az összehasonlításokkal.