Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366841 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4440 Dátum: 2012.01.24 13:25:20 »
néztem már mindent, hátha rájövök, de mintha független lenne mindentől. Egy fix van, hogy olyan 20-25 perc menetidő után jelentkezik és csak egyszer. Ha akkor meg tudok állni erre a ~10mp-re akkor többet nem csinálja. Hosszabb úton meg -ami ált. autópálya - nem figyeltem, illetve nincs is értelme, mert akkor úgyis kell a benzinmotor örökké :)

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4441 Dátum: 2012.01.24 13:48:52 »
Na ez jó :) Csak szokott bosszantani, hogy gurulnék szépen 50 körül, aksik fullon így tudnék spórolni ~2km-t, de nem. Van hogy ilyenkor félreállok arra a 10mp-re :)
Próbáld meg, hogy kikapcsolod a fűtést! Nálam többször volt olyan, hogy látszólag minden adott volt (városban) a villanyozáshoz, de mégis járt a benzinmotor. Ahogy kikapcsoltam a fűtést egyszerre átváltott EV módra.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4442 Dátum: 2012.01.24 13:54:02 »
A jelenség nyáron ill. kikapcsolt fűtés mellett is jelentkezik.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4443 Dátum: 2012.01.24 14:14:48 »
A jelenség nyáron ill. kikapcsolt fűtés mellett is jelentkezik.

Pontosan. Minden ilyet próbáltam, hátha rájövök :)
(volt hogy 70-ről állóra gurultam, úgy hogy mindent lekapcsoltam ami nem fontos (rádió, lámpa, klíma, telefontöltő kihúz, stb.), a gyújtás maradt csak. Majd egy percig gurultam, a pill fogyasztás szépen nőtt ahogy lassultam, amikor megálltam akkor persze végtelen lett, majd a szokásos ~10mp állás után leállt a benzinmotor, fogyasztás 0.)

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4444 Dátum: 2012.01.24 14:18:51 »
A PII-nél annyi a különbség, hogy csak kb. 3-5mp-et kell várni, nem 10-et.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4445 Dátum: 2012.01.24 14:23:51 »
A PII-nél annyi a különbség, hogy csak kb. 3-5mp-et kell várni, nem 10-et.

A 10 nem fix, csak nagyon változó a dolog, tényleg volt, hogy 4-5mp, de volt 12-13 is. (sosem mértem le stopperrel, csak érzésre)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4446 Dátum: 2012.01.24 14:38:59 »
Nekem az a véleményem, hogy mivel az akkuk élettartama az egyik nagy trükk a kocsiban vagy az akkuk töltés kisütés, regenerálásával van kapcsolatban, vagy egyszerűen motor hűtése miatt van. Ugyanis itt ugye még szíj hajtja a vízszivattyút. Kénytelen járatni, hogy ne melegedjen túl a motor. A PIII-ban már a vízszivattyú is villannyal megy.
Nekem egyszer pálya utáni pihenőnél csinált ilyet. Nem akart leállni. Nekem egyértelmű volt, hogy motort hűt. Hagytam kicsit.
DE az is igaz, amit squiddy írt, hogy lehet, hogy melegítenie kell magát, illetve a motort, mert ugye abból van a  fűtés.
Nekem pl. olyat is csinált már kb 0 fok körül, hogy pálya után haza, fullon az aksik. Ekkor Nyíregyháza táblától szinte végig EV-ben hagy hazamenni, ami több is,mint 3 km. Ezt annyira durván engedi, mondom még egyszer csak pálya után, hogy egész 2 lila csíkig hagyja kimeríteni az aksit. Ez ugye normál üzemben (nem erőltetett EV gombbal) nem lenne lehetséges. Aztán meg nem győzi visszatölteni magát, ilyenkor alig lehet lelőni.
Ha emlékeztek arra, hogy a telefon NiMH aksiait is teljesen ki kellett sütni, és csak onnan lehetett feltölteni.
Szerintem ez egy kikísérletezett és programozott töltés-kisütési ciklus, ami úgy van jól, ahogy van.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4447 Dátum: 2012.01.24 15:20:23 »
Még annyival tudnám kiegészíteni, hogy lehet, hogy az akku hőmérsékletével is játszik valamit. Vannak olyan esetek, amikor nem hatékonyan veszi fel és adja le az áramot.

Szerintem van a fűtő körben egy elektromos szivattyú is, hogy álló motor mellett is keringesse a vizet. Eléggé pazarlós lenne csak azért pöffenteni, hogy megforduljon a víz. Nem tudom elképzelni, hogy erre ne gondoltak volna a mérnök urak.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4448 Dátum: 2012.01.24 20:28:50 »
Ma érdekes dolog történt. Elindultam otthonról, és kb. 2 km után 70-re kapcsoltam, tempomattal. Vagy jó 1 km-en keresztül mind a két motort használta. Ilyen hosszan eddig még nem láttam ilyet.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4449 Dátum: 2012.01.24 20:47:37 »

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4450 Dátum: 2012.01.24 21:09:16 »
Nektek is szokott olyan lenni, hogy álló helyzetben még jár a motor, mert mondjuk megy a fűtés és ilyenkor akár D-ben, akár P-ben van a váltó, apró mocorgást lehet érezni? Mintha el akarna indulni, lökdösi a hátam, de valami visszatartja.

Téli reggeli első "dermedt" hidegindításnál már megfigyeltem hasonló finom "rángatódzást". Biztos menni akar a kicsike, türelmetlen a "ménes"  ;)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4451 Dátum: 2012.01.24 23:14:46 »
Még annyival tudnám kiegészíteni, hogy lehet, hogy az akku hőmérsékletével is játszik valamit. Vannak olyan esetek, amikor nem hatékonyan veszi fel és adja le az áramot.

Szerintem van a fűtő körben egy elektromos szivattyú is, hogy álló motor mellett is keringesse a vizet. Eléggé pazarlós lenne csak azért pöffenteni, hogy megforduljon a víz. Nem tudom elképzelni, hogy erre ne gondoltak volna a mérnök urak.
Van elektromos szivattyú is, de az csak arra szolgál, hogy az utastéri hőcserélőn keringesse át a meleg vizet.
A motort azért kell indítani, hogy legyen egyáltalán meleg víz!!!

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4452 Dátum: 2012.01.24 23:45:07 »
Nektek is szokott olyan lenni, hogy álló helyzetben még jár a motor, mert mondjuk megy a fűtés és ilyenkor akár D-ben, akár P-ben van a váltó, apró mocorgást lehet érezni? Mintha el akarna indulni, lökdösi a hátam, de valami visszatartja.
Jaja nálam is ugyanez van  :eek:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4453 Dátum: 2012.01.24 23:48:20 »
Na ez jó :) Csak szokott bosszantani, hogy gurulnék szépen 50 körül, aksik fullon így tudnék spórolni ~2km-t, de nem. Van hogy ilyenkor félreállok arra a 10mp-re :)
Benyomod az EV gombot?  :flowers:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4454 Dátum: 2012.01.24 23:55:23 »
Az van, hogy valszeg beszart a katalizátorom  :censored:, picit csörög és a Check-engine is előjött /aztán elaludt :eek:/, szervíz mondta, hogy a kat. valszeg kuka.
Gyorsan megvettem ezt: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300650691192
Gyanítom azért történt, mert a nagyon okos előző tulaj tett bele Bioetanol átalakítót és próbálta is etanollal  :banging:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok