Pedig valós 130 környékén nekem is 5-5,5 között eszik a gép a körülményektől függően.
Ugye azt írja a szaksajtó - és ez teljesen logikus - (meg az egyik cartárs is ezt állítja itt a topikban) hogy a hibridekre nem igazán jellemző az alacsony fogyasztás pályán, 130-as tempóval.
Hangsúlyozom a splitmonitor.de-en lévő adatok is ezt támasztják alá.
Így hogy azért már vagy 25 kocsit biztosan vettem az életemben, most is van éppen 5, és bőséges tapasztalattal rendelkezem, hogy egy korszerű dízel vagy benzines kocsi nagyjából mit fogyaszthat autópályán, azt kell mondanom, hogy az általatok leírt 5 liter/100 km 130-as tempónál csak igen ideális körülmények között tudom elképzelni. Ennél a sebességnél nem sokat segít a villanymotor. Európa egyik legjobb benzin motorja a VW konszern 1.4 TSi-je sem képes ilyen fogyasztásra, jóval könnyebb kocsival sem. A BMW E90/91 318d-k nagyjából 5.5 - 6 liter között fogyasztanak ilyen tempónál. Erre van 196 000 km-es tempomatos, németországi mérésem. Erről a kocsiról közismert, hogy "fényevő".
Szóval arra igyekszem utalni, hogy kicsit kételkedem abban, hogy az általatok megadott adat tipikus / jellemző lenne. El tudom képzelni, mert tényleg van ilyen, hogy egy-egy út alkalmával nagyon jó fogyasztás jön ki. De hosszútávon az autó adottságai nem igen támogatják ezt. Ismét visszautalva egyik cartárs megjegyzésére (aki kb. 4 liter ír 80-nál) azt kell mondanom, hogy az kb. reális, erre volt lehetőségem, hogy megmérjem. Van egy teszt köröm az M0-án, minden kocsit itt mérek meg. Nos nekem 90-es tempónál 4.2-4,3-as átlag jött ki, amit sok szempont is figyelembe véve teljesen elképzelhetőnek tartok. És ha ez egy tipikus érték (javítsatok ki, ha tévedek, és télen, hidegben, téli gumival ez a fogyasztás sok), akkor a fizika törvényei alapján lehetetlen 5 körül fogyasztani 130-nál. Én bőven 6 feletti fogyasztást gondolnék. Ha - hangsúlyozom - a 4.2 90-nél adott körülmények között normális.
Ráadásul ott is némi ellentmondást vélek felfedezni, hogy autópályán 5 l/100 km, városban meg 4.5 jött ki. Ez több mint furcsa. Sokat utána olvasva, és a rövid 2000 km-es tapasztalatom azt mondja, hogy egy jó lábú vezetőnél nagyobbnak kell a különbségnek lennie. Úgy, hogy a városban sokkal kevesebbnek kell lennie, míg autópályán sokkal többnek. Ezt igen markánsan bemutatja a spritmontior.de is.
Azt viszont el tudom képzelni, hogy a városi fogyasztás szélsőségesen rossz körülmények miatt (tél, fűtés, téli gumi, eső, szél) lett 4.5, míg az autópályás menet meg ellenkezőleg, nagyon kedvező körülmények között jött ki 5-re. Ez nem lehetetlen, és némileg megmagyarázza az eredményeket.
Mindenesetre is alig várom, hogy normális időjárási viszonyok között ki tudjam próbálni a fogyasztást pályán.