Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1770010 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #4995 Dátum: 2011.10.09 11:41:16 »
Guruk segítségét kérném (pl Xanyi :) ), hogy a TS jobboldali és bal hátsó motortartó bakja megegyezik-e a Verso 1.5 bakjával vagy esetleg xB bakjával? Valamint utángyártott bakot lehet kapni valahol?

Az 1,5-ös Verso jobb oldali bakjának cikkszáma: 12305-21020, a hátsó baké: 12371-21021
Ehhez képest kellene megnézni a Tiédet, de ahhoz alvázszám kéne Nekem.
Xanyi

harihubi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #4996 Dátum: 2011.10.09 18:40:55 »
Sajnos nem tudom. Az alsókat biztos hogy nem kell lehúzni. Nálam megoldotta a problémát.
A Vaterán láttam 8-10 e Ft-t komplett középkonzolt, ha esetleg nem javítható az egység.
Sajnos ennyit tudtam segíteni.

deni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Probléma a Yarisommal
« Válasz #4997 Dátum: 2011.10.10 08:45:42 »
Sziasztok!!
Hozzáértők segítségét szeretném kérni. 2006. márciusában vásároltam egy Yaris  998cm3 japánban gyártott kisautót. Mindenki azzal bíztatott, hogy egy japánban gyártott Yarissal nem lesz semmi gondom. Ehhez képest 50.000 km után – 4 év - kuplungot kellett cserélni, aminél már kezdtem magam hülyén érezni, hogy képes vagyok egy kuplungot tönkretenni. De beletörődtem, mert nő vagyok, és biztos bénán vezetek, bár a többi autómnál ilyen problémám nem volt. Ezután egy évvel 2011 márciusában a kötelező 60 ezres szervizre elvittem, ahol minden rendben volt, csak a kötelező dolgokat kellett megcsinálni. Júliusban azonban egyre hangosabb lett az autóm, majd az olajszintet megnéztük és láss csodát, az olaj -3.2 liter - kis túlzással eltűnt az autóból, ill. jóval minimum alatt volt. Ekkor 2 liter olaj bele, majd szeptemberben újból ugyan ez a probléma, de ekkor már szervizbe vittem ahol szintén 2 litert beletettek 2 hónap után. 7 hónap alatt 4 liter???!!
Nem folyik sehol, csak a kipufogónál látszik kékes füst, tehát a motornál lehet szerintük a hiba, de problémára nem tudtak magyarázatot adni, mivel ilyen hibával még nem hoztak be ilyen autót. Kezdtem azt érezni, hogy megint én vagyok a béna, de az elég csúnya lenne, ha egy motort ilyen szinten képes volnék tönkretenni. Árajánlatot adtak potom 328.000 Ft-ért. Ettől már a rosszullét kerülgetet.
Kérlek benneteket, adjatok tanácsot ilyenkor mi a megoldás, mitől történhetett ilyen egy Toyotával, ami állítólag „sohasem romlik el”.
Előre is köszi!![/size]

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #4998 Dátum: 2011.10.10 11:08:26 »
Minden autót szét lehet taposni, pláne egy 1000-st :(
A kuplung meg felhasználófüggő....
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #4999 Dátum: 2011.10.10 11:22:49 »
Igen, azért is fura, mert az ezresekkel nagyon nem szokott gond lenni.  :surrender:
         

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5000 Dátum: 2011.10.10 11:25:14 »
Újonnan vetted?
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

deni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5001 Dátum: 2011.10.10 11:38:20 »
A kuplungon már túlvagyok. Nem gyilkolom az autómat! Általában városban közlekedem, ahol ha akarnék sem tudnék 50-es tempónál többel haladni. Néha-néha megyek vele hosszabb útra, ahol átlagban 100-110-el megyek, mivel nem akarom, hogy "szétessen" és a fogyasztása is jó. Nem vitatkozni akarok, de ha ezzel széttaposom az 1000 Yarist az igen meglepő lenne.  :no:

Igen, újjonan vettem, szinte az első beszállításból. A szervízben is azt mondták, hogy ilyennel még nem találkoztak az 1000-nél, ezért is nem értik, hogy mi lehet a baja. Az igazi okot csak akkor tudják megmondani, ha teljesen szétszedik a motort.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5002 Dátum: 2011.10.10 11:48:26 »
Ha újonnan vetted (0 km-rel), akkor valószínűsítem, hogy a szervizkönyve is vezetve van, igaz? Azt tudod, hogy pontosan milyen olajat töltöttek bele, hol és milyen időközönként?
Ha a kipufogódon látszik az olaj, az eléggé probléma, a leírásod alapján - abban a használatban - nem szabad alapesetben így kinéznie, bár, látatlanban szinte lehetetlen biztosat mondani.
A Yarisok motorjait tudtommal nem érintették a korai (2000-2004?) vvt-i motorok magas olajfogyasztási problémái, pláne a 2006 utániakat nem.
Első körben, én azt tenném, hogy felvenném a TMH-val a kapcsolatot (panasz formájában, leírva a problémát, illetve a használati-karbantartási módot), hogy vizsgálják át a motort és csinálják meg garanciában, vagy méltányosságból. Esetleg, ahogy tették a Corollák esetében is, cseréljék ki a blokkot.

Nem egyszerű ügy, hiszen a javítás nagyon zsebbe nyúlós...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5003 Dátum: 2011.10.10 11:55:37 »
Igen, újjonan vettem, szinte az első beszállításból. A szervízben is azt mondták, hogy ilyennel még nem találkoztak az 1000-nél, ezért is nem értik, hogy mi lehet a baja. Az igazi okot csak akkor tudják megmondani, ha teljesen szétszedik a motort.

A leírt használat mellet egyetlen autónak sem kéne így "viselkednie", nemhogy egy japánnak.
Kemény dió...
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

deni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5004 Dátum: 2011.10.10 12:47:09 »
Igen, a szervizkönyve rendesen vezetve van, és minden benne van. A kezdetektől ugyan ahhoz a márkaszervizhez hordom az autót, tehát ismerik a kocsit. Tényleg vigyázok az autóra, nem vagyok az a „gyilkolós” típus. Ezért is állok értetlenül a probléma előtt.
Én is gondolkodtam, hogy belefogok egy levelezésbe a TMH-val, veszteni valóm nincs. Már csak azért is, mert ennek ellenére szeretem ezt a kisautót és bosszant, hogy egy japánban összerakott kocsival ilyen történik.
Minden esetre köszönöm szépen a válaszokat és a tanácsot is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5005 Dátum: 2011.10.10 13:47:14 »
Nincs mit, bárcsak többet segíthettünk volna. A helyedben biztos, hogy én is leveleznék egy sort...

...és valljuk be őszintén, nekünk, Toyotásoknak is kellemetlen egy-egy ilyen eset, hiszen, mi hajlamosak vagyunk azt mondogatni, hogy a Toyonál a legkisebb az esélye bármi féle hiba előfordulásának... ezzel együtt, egészen biztos vagyok benne, hogy egyedi hibáról van szó (persze, ez Téged nem vigasztal)  :no: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kralikzsolt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5006 Dátum: 2011.10.17 14:57:58 »
Szervusztok!

Én is a szakértők segítségét szeretném kérni, ha lehet, elég rossz, hogy 200 000 hibamentes km után most jelentkezett valami, amiről nem tudom mitől lehet.  :helpsmilie: Az autó benzines 998ccm-es Yaris, 1999-es évjárat, japán összeszerelés.

A hibajelenségek:

-Állandó checklámpa, hibajel: lambdaszonda szegény keverék, hibajel törlés után újra visszatér
-Hidegen pöccre indul, melegen viszont köszörülni kell vagy 5 mp-ig
-Gázadáskor megtorpan egy pillanatra, majd rendben megy tovább, ez előfordul motorfék és egyszerű sebességváltás után is. (Simsonomban alacsony úszószint eredményezett ilyet anno)
-Hidegen szörnyen rángat

Mindkét lambda-szondát kicseréltem, a légtömegmérőt kipucoltam, AC-pumpa bivalyerős, üzemanyag szűrő vadiúj.

"Szakértő" haverok szerint falsot szív, eltömődött az injektor, hőmérséklet-szenzor kiment, vagy ezek együtt.

Ehhez szeretném a segítségeteket kérni, és előre is nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat.

Zsolt

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5007 Dátum: 2011.10.17 15:31:15 »
A haverok szerintem nem tapogatnak rossz helyen: nekem idén tél-tavasz táján, de még hideg időben hasonló volt a jelenség, de csak és kizárólag hidegindításnál. A check engine lámpa a hőmérsékletérzékelő gombát dobta ki. A szervizben ezt szétszedték, kicsit megtisztították (amennyire lehetett) és újra összerakták, azóta nem jelentkezett a hiba. Majd most télen meglátjuk, mert sajna nálunk csillag garázs van az autónak...  :cry:

Esetleg egy injektortisztítót vehetsz, az nem egy olyan hatalmas összeg. Bele kell önteni a tankba, és menni vele, hadd járja át jól a rendszert. Esetleg ajánlom még a Spurit (sima piros), az is áttisztítja az üzemanyagrendszeredet.
Azonban így látatlanban a hőmérsékletérzékelő gomba lehet sanszos...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Polacheck

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5008 Dátum: 2011.10.20 10:58:48 »
Sziasztok,

A 2001-es yarisomban a vezető oldalon az ülés huzata elkopott, felfeslett. Nem tudtok véletlenül olyan szakit, aki foglalkozik ilyesmivel (és nem csak az ülést kell vinnem hozzá, mert az kicsit nehezen lenne megvalósítható).

Thx
P

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5009 Dátum: 2011.10.20 16:43:48 »
Szervusztok!

Én is a szakértők segítségét szeretném kérni, ha lehet, elég rossz, hogy 200 000 hibamentes km után most jelentkezett valami, amiről nem tudom mitől lehet.  :helpsmilie: Az autó benzines 998ccm-es Yaris, 1999-es évjárat, japán összeszerelés.

A hibajelenségek:

-Állandó checklámpa, hibajel: lambdaszonda szegény keverék, hibajel törlés után újra visszatér
-Hidegen pöccre indul, melegen viszont köszörülni kell vagy 5 mp-ig
-Gázadáskor megtorpan egy pillanatra, majd rendben megy tovább, ez előfordul motorfék és egyszerű sebességváltás után is. (Simsonomban alacsony úszószint eredményezett ilyet anno)
-Hidegen szörnyen rángat

Mindkét lambda-szondát kicseréltem, a légtömegmérőt kipucoltam, AC-pumpa bivalyerős, üzemanyag szűrő vadiúj.

"Szakértő" haverok szerint falsot szív, eltömődött az injektor, hőmérséklet-szenzor kiment, vagy ezek együtt.

Ehhez szeretném a segítségeteket kérni, és előre is nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat.

Zsolt

Szia!
Jó helyen keresgéltek szerintem, ha mind a 2 szonda ki lett cserélve, akkor a katalizátor lesz a ludas. Ha az elsőt írja, akkor a benzin-levegő keverék a rossz, ha a hátsót, akkor vagy a katalizátor vagy a hátsó szonda (de ugye azt cseréltétek). A rángatás a hátsó szondától nem lehet, viszont az elsőtől simán, de szerintem a légtömegmérő a ludas. Kéne egy kölcsön darabot szerezni, és akkor ki lehetne szűrni. A takarítás sokszor segít, de láttam pár darabot, aminél csak a csere volt megoldás.
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)