Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5879159 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19170 Dátum: 2011.05.03 18:53:45 »
de neki gyári helyére gyári lesz berakva...... kazi vs. cd
igy max a kormányvezérlés nem fog müködni, de minden más igen :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19171 Dátum: 2011.05.03 18:58:28 »
Idézet

egy kis segitség fóliások!!!!

Magyarországon a törvényi szabályozások értelmében a fólia hivatalosan a B oszlop mögötti üvegfelületeken helyezhető el. Első oldalsó üvegek esetében minimum 70%, első szélvédőnél minimum 75% látható fényáteresztés az előírás, mely értékeket már sokszor a gyári üvegszínezések is túllépik.

Csak csendben jegyezném meg, hogy hallottam olyan fóliáról amelyik szinte nem is sötétített, de a hősugárzást nagyon jól felfogja.
(tehát az ilyen fólia nem hülye, jó a felfogása!  :clap:)


Ezt most csak gyorsan a neten találtam:

Autófólia                      Shark IR 70
Szerkezet                     IR mázolt
Szín                             Neutrális
Vastagság                    50 mikron
Karcálló réteg               Dupla
Látható fény áteresztés 75,3%
UV szűrés                    min. 99%
IR visszatartás         68%
Garancia                     5 év
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.03 19:11:16 írta kismozso »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19172 Dátum: 2011.05.03 19:36:07 »
Csak csendben jegyezném meg, hogy hallottam olyan fóliáról amelyik szinte nem is sötétített, de a hősugárzást nagyon jól felfogja.
(tehát az ilyen fólia nem hülye, jó a felfogása!  :clap:)
De mivel sokszor a gyári üveg is már alatta marad az előírt fényáteresztési százaléknak, így ha rámérnek, megbukhat a fólia.
Máshol meg azt olvastam, hogy a színtelen hővédő fóliák minimálisan csökkentik csak a belső hőmérsékletet, tehát felesleges. Konkrétan egy Picassot fóliáztak le teljesen (tehát színtelen, hővédős fólia ment még az első szélvédőre is!) és a tulaj szerint semmivel nem lett jobb, a hőérzet nem változott.
De mindenki arra költi a pénzét, amire akarja  :flowers:

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19173 Dátum: 2011.05.03 19:39:44 »
de neki gyári helyére gyári lesz berakva...... kazi vs. cd
igy max a kormányvezérlés nem fog müködni, de minden más igen :)

Igen. ha valaki átkötögeti neki rendesen.

zzozo!  Küldük egy pü-t, van egy ajánlatom.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19174 Dátum: 2011.05.03 20:40:22 »
Idézet

egy kis segitség fóliások!!!!

Magyarországon a törvényi szabályozások értelmében a fólia hivatalosan a B oszlop mögötti üvegfelületeken helyezhető el. Első oldalsó üvegek esetében minimum 70%, első szélvédőnél minimum 75% látható fényáteresztés az előírás, mely értékeket már sokszor a gyári üvegszínezések is túllépik.

Csak csendben jegyezném meg, hogy hallottam olyan fóliáról amelyik szinte nem is sötétített, de a hősugárzást nagyon jól felfogja.
(tehát az ilyen fólia nem hülye, jó a felfogása!  :clap:)


Ezt most csak gyorsan a neten találtam:

Autófólia                      Shark IR 70
Szerkezet                     IR mázolt
Szín                             Neutrális
Vastagság                    50 mikron
Karcálló réteg               Dupla
Látható fény áteresztés 75,3%
UV szűrés                    min. 99%
IR visszatartás         68%
Garancia                     5 év
Igen ez egy prémium minőségű fólia, csak, ha már egy gyárilag színezett üvegre teszed az első oldalablakra, akkor már nem teljesíti a az előírt 70%-os áteresztést, mert, ugye a gyári 75% további 70%-a kevesebb, mint 70%-os áteresztést eredményez.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19175 Dátum: 2011.05.03 21:18:32 »
Nekem a sőtítítés nem csak azért kell hogy ne legyen bent olyan meleg hanem : ne lássának be a kocsiba így a bent hagyott értékeket nem kell annyira félteni, egy esetleges ütközéskor ne huljon az összes üveg az ölembe,  utolsó de nem utolsó sorban mert jól néz ki :D

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19176 Dátum: 2011.05.03 22:11:44 »
Hi még új vagyok itt, remélhetőleg én is beíratkozom az elégedett Toyotások táborába.
Az a helyzet, hogy 3 napja vettem egy 1,4 vvti Corolla-t 2004/04-es kiadásút, és lenne pár kérdésem.
1. Az olajcserét most csinálom, mi az amit még feltétlenül meg kell nézni (gondolom ékszíj, gyertyák,fékolaj,hűtővíz)mi van még amit elfelejtek és nagyon fontos?
2. Van egy pár kavicsfelverődés a gépen, láttam a könyvben, hogy lehet a cégtől gyári színhez való stiftet rendelni, mennyire jó ez a cucc, esetleg használt más már ilyet?
3.Amikor vettem a gépet, semmilyen hang nem jött a motor felől még hidegen sem, viszont hazafele menet esett az eső. Beálltam vele a garázsba.
Másnap mikor reggel indítottam ciripelő hangra lettem figyelmes, mi lehet ez, mert ha bemelegszik, és megyek vele valamennyit, akkor megszűnik a ciripelés. Nem túl zavaró, de hát ez még is csak egy Toyota, és nem akarom, hogy zenéljen...
4. Átnéztem a gépkönyvet és az ajánlásokat, a csóka 5w30 OMV olajat rakott bele, én a 0W30 TOTAL QUARTZ ENERGY, és a
 5W30 TOTAL QUARTZ INEO ECS FUEL ECONOMY között vacilálok, esetleg van ötlet, melyik lehet jobb.
5. A csókának az átlagfogyasztása olyan 7 liter körül alakult, bár az nem sok, mégis a sógoromék autója ennél lényegesen kevesebbet eszik, lehet az 5w és a 0w olaj között fogyasztásbeli különbség?
Auris HSD TS 2015.12

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19177 Dátum: 2011.05.03 22:38:03 »
Szia!

Először is gratulálok a kocsihoz!

1, - Szíjat 5-6 évente kell cserélni, még akkor is, ha nem ment sokat a kocsi, mert elöregszik az anyaga. Egyéiránt 105,000 km-nél van a csere előírva.
- Meg kell nézni a légszűrőt és a pollenszűrőt, hogy tiszták-e. Ha nem azok, akkor csere.
- A hűtővízet és a fékfolyadékot le kell cserélni, ha hitelt érdemlően nincsen bizonyítva, hogy cserélve volt a közelmúltban.
- A gyertyákat ellenőrizni kell, ha nem futottak sokat (hitelt érdemlően bizonyítva), akkor nem kell őket lecserélni feltétlen.
- A váltóban javasolt 60 ezer km-enként az olajat lecserélni. Ha még nem volt csere vagy erről nincsen info, akkor meg kell ejteni a cserét.

2, A javítóstift jó cucc, de sajnos színben nem mindig egyezik a kocsi színével, hiába stimmel a színkód. Én ezzel szoktam a kavicsfelverődések által okozott kis hibákat javítani. Látszik kicsit a hibajavítás, de nem annyira vészes, mint ha nem lenne festés. Meg persze nem is rohad...

3, A kicsi ciripelést a hosszbordásszíj is okozhatja, általában ez adja ki a hangot. Nem hiszem, hogy a motor melegedésével összefüggene. Nálunk az indítást követően hallani néha, illetve ha sokat állt a kocsi. Nem utal hibára közvetlenül. Egyes szíjak adnak ki néha hangot (Gates), más szíjak nem (Bosch).

4, Mindegyik jó minőségű olaj, az 5W-30-as kimondottan energiatakarékos, míg a 0W-30-as nem kimondottan az. Ez annyit jelent, hogy az 5W-s olajjal nagyon picit jobban fogyaszt majd a kocsid, míg a 0W-30-as olajjal nagy terhelés mellett stabilabb marad a kenőfilm.

A 0W-s olaj jobb a minusz fokokban, mikor indítod az autót, mert nem olyan sűrű. Ezáltal nem csak könnyebben indul a kocsid, de a kopás is kisebb a nagyobb hidegben történő indításkor.

Én a 0W-s olajat javaslom, mert az jobb télen, stabilabb melegen és teljesen szintetikus is.

5, A 7 literes átlagfogyasztás teljesen jó, csak hosszabb távokon és lassú haladás mellett lehet ennél lényegesen kevesebbet elérni ezzel a kocsival. Én vegyesen használom városban és autópályán, nekem olyan 8,5 körül van az átlagom. Ha sok a 7 liter, akkor lassabban kell menni még a mostani tempónál is. Amúgy idővel érzi majd az ember, hogy ez a kocsi hogyan fogyaszt keveset.

A két olaj közötti különbség (amiket említettél) nem jelent 1 decinél nagyobb fogyasztásbeli eltérést. Arra nem vezethető semmi vissza, hogy 0W-s olaj van a kocsiban és nem 5W-s.

A fogyasztás amúgy a külső hőmérséklet nagyon befolyásolja (a vezetési stílus és számos más tényező mellett), lehet, hogy egy picit melegebb időben még javulni fog neked a fogyasztásod.

Mellékesen megjegyzem, hogy az emberek 90%-a hazudik, mikor a fogyasztásáról kérdezed, jellemzően 20-30%-kal kevesebbet mondanak a valósnál, mert ezzel akarják fényezni a kocsit és a vezetési tudásukat.


Extra kérdések:
- Mennyi km van a kocsiban?
- Hanyadik tulajdonosa vagy?
- Van-e mérhető olajfogyasztása?
- Eddig mi az benyomásod a kocsiról?

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19178 Dátum: 2011.05.03 23:02:03 »
89e km Sedan narancsvörös, vagy milyen....
Én vagyok a második tulaj. Első tulajnak meg volt a szervízkönyv, kimértem, sérülésmentes, picit drágább volt, mint az átlag, de úgy érzem megérte, az igazsághoz hozzátartozik, hogy 1800km után lett az enyém, ugyanis ennyit mentem szinte feleslegesen, mire hazakerült.

Ha esetleg van rá igény, szívesen írok a használtautós tapasztalataimról, hogyan miként akartak megvezetni több helyen...persze rétegmérővel felszerelkezve azért már nem nézik mindig hülyének az embert, csak néhanapján... :cry:


Szine bordó, ez ritkaságszámba megy jellemzően ugye az ezüst, és a delfinkék az átlagszín.
Gyönyörűen fénylik ez a szín, munkatársaim is próbálták fikázni, de nem találtak hibát benne.

Eddig még nem merült fel az olajfogyasztás témája, bár 400km alatt ez aligha derül ki
Benyomás,  baromira japános a cucc, minden a helyén van, a váltó pazar, bár a hátramenet lehetne azért jobb.
Műanyagok hét éves kora ellenére meg sem  nyikkannak, a hátsó ülés, mint ha új lenne, lévén fél éves az egyik pici kettő a másik, nem volt aki leamortizálja....
Auris HSD TS 2015.12

zzozo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19179 Dátum: 2011.05.04 09:17:09 »
de neki gyári helyére gyári lesz berakva...... kazi vs. cd
igy max a kormányvezérlés nem fog müködni, de minden más igen :)

Igen. ha valaki átkötögeti neki rendesen.

zzozo!  Küldük egy pü-t, van egy ajánlatom.
Köszönöm
Küldtem a választ...
zzozo

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19180 Dátum: 2011.05.04 09:20:00 »
itt nézzetek szét fóliaügyben!  szerintem ez most a legjobb minőségű és árú fólia magyarországon.        
http://www.skyfol.hu/hu/autofolia/shark-nt
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.04 09:22:01 írta kleingy »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

zzozo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19181 Dátum: 2011.05.04 09:21:17 »
de neki gyári helyére gyári lesz berakva...... kazi vs. cd
igy max a kormányvezérlés nem fog müködni, de minden más igen :)

Sikerült szerezni egy 20 lábas csatlakozót (Corolla Verso-ból) 10 szál van bekötve, de sajna nem ott ahova kellene. Szét lehet szedni ezt a csatlakozót? Hogy lehet át rakni a csatin belül a kábeleket?
zzozo

zzozo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19182 Dátum: 2011.05.04 09:24:32 »
Szia!
Először is gratulálok a kocsihoz!....

Olvasva ezt a leírást, lehet hogy hülyeséget csináltam akkor, amikor castrol magnatec 10W40 olajra cseréltem a régit? :wacko: Ha igen milyen kárt okozhattam?  :cry:
zzozo
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.04 09:27:37 írta kleingy »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19183 Dátum: 2011.05.04 09:26:57 »
Olvasva ezt a leírást, lehet hogy hülyeséget csináltam akkor, amikor castrol magnatec10W40 olajra cseréltem a régit?   :wacko: Ha igen milyen kárt okozhattam?  :cry: zzozo
vvt-i-be butaságot csináltál az 10W40-nel, főleg ha első szériás. Az ilyen olaj folyamatos használatától tudnak eltömődni a dugóban a lyukak (na ez marha szakszerű volt) és utána jöhet az olajkajálás, ami miatt anno ingyen blokot cseréltek (az első három évben a vvt-i motorokat érintette ez a dolog). Amúgy kárt még nem okoztál, de legkésőbb tél előtt az érdemes lenne vékonyabbat beletenni. Még az én régebbi típusú 4EFE-m is 5W30-cal járkál. :) A vvt-i pedig egy jóval modernebb motor.
         

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19184 Dátum: 2011.05.04 09:29:32 »
az az olaj egy fos, egyrészt 10w40 nem valo bele....... másrészt a magnatec egy hitvány olaj.
de ha 1szer volt benne ilyen olaj, nagy kárt nem okoztál, de a BS által ajánlott olajat kellene legközelebb beletenni :)


a csatis kérdésre:  az jo hogy tudtál szerezni, egyszerübb lesz átkötögetni.
ki lehet huzni a kábeleket belöle, arrol az oldalrol nyulj bele ami a rádio hátuljába menne , valami nagyon vékony lapos csavarhuzoval, vagy  valamivel ami bele fér
ott visszafele ki lehet nyomkodni a kábeleket elvileg. ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)