Sziasztok!
Már egy ideje olvasom a fórumot, de ez az első hozzáaszólásom, mivel én nem igazán értek a váltó és a kuplung működéséhez, ezért fordulok hozzátok. Tervezem, hogy veszek egy használt Corollát. Mindenképpen keveset futott, szinte kifogástalan állapotút akarok venni (tudom, nem egyszerű, de nem olyan sürgős a dolog, és hiszem, hogy találok ilyet, ha mégse akkor nézek más típust), az se baj, ha az átlagnál drágább, felszereltség nem számít. Hosszú távra tervezem (legalább 8-10 évre), mert nem tehetem meg, hogy 5 évente lecseréljem az autómat. Átolvastam a használtautó-vásárlásra vonatkozó hasznos tanácsokat, sokat segített
Úgy néz ki, hogy egy hónapnyi keresgélés után, találtam egy olyat, ami szinte minden kritériumnak megfelel. Ez egy 2006-os 1,4-es benzines Sedan Terra. 53 ezer km-t futott, szerzvízkönyves, törve nem volt, csak kisebb karcolások vannak rajta. Első tulajdonostól venném, aki nagyon vigyázott az autóra, nem hajtotta nagyon, és a belejét is takarította rendszeresen, és nem napi használataban volt, inkább csak hétvégén vették elő.
Először a tulajdonosa vitte el vele egy körre, minden rendben volt, azonban egy valamire felfigyeltem: kicsit lassan váltott a sofőr, amit 1-2-3 fokozatok közötti váltáskor lehetett érezni, hogy kicsit megtorpan az autó (felfelé váltáskor), hasonlóan mint egyes buszsofőrök a régebbi Ikarusokkal. Utána amikor kipróbáltam, nem vettem észre semmi rendelleneset, jól működött a váltó és a kuplung is. Ezzel kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeteket: lehetséges, hogy van valami "rejtett" hibája a váltónak/kuplungnak, ami nem jön elő, ha lassabban váltanak (és én nem vettem észre)?
Vagy a másik lehetőség, ami sokkal valószínűbb: ilyen "ráérős" a tulaj vezetési stílusa. Ha ez a helyzet, akkor előfordulhat-e, hogy esetleg hamarabb elhasználódik a kuplung vagy a váltó valamely alkatrésze mint "normál" esetben? (ezt leszámítva jól vezeti az autót, szerintem jobban kíméli mint egy átlagos sofőr)
Bocsi, ha nagy hülyeséget kérdezek, de nagyon kényes vagyok ezekre a dolgokra, ha valami nem jól működik az autón, na meg nem olcsó a javítása se, ezért akarok jó állapotú, megkímélt autót venni.
Kicsit hosszú lett, de remélem értitek a lényeget. Tehát szerintetek ebben az esetben a korábbi sofőr vezetési stílusa miatt előfordulhat, hogy rövidebb életű lesz a kuplung vagy a váltó?
Üdv, Laci