Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5879804 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19140 Dátum: 2011.05.01 09:24:19 »
kazisnál amit nem dugtál be az a jobb alsó 18 lábas csati
cd-snél pedig jobb oldalt a 20 lábas csati helyére kell bekötni....... mivel mindennek megvan a helye, illetve meg is van nevezve igy át lehet kötni egyenként,  de ha a két képet kinyomtatod és elviszed valami autovillamosági szerelöhöz be kell neki tudni kötni,

az más kérdés hogy azzal fog jönni, hogy vigyél neki átalakito csatit, de azt nem fogsz találni.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19141 Dátum: 2011.05.01 10:33:45 »
Lasi!

Látom kened a témát. az általános/ audióba nézz be kérlek, nem értek valamit a kormánytávvezérlővel kapcsolatban, hátha neked is van valami meglátásod.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19142 Dátum: 2011.05.01 11:01:44 »
ennek a témának épp utána néztem, amugy hülye vagyok a hifihez, villamosághoz :D
de mindgyárt megnézem hátha beugrik valami ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19143 Dátum: 2011.05.01 11:59:55 »
Ezzel azért vigyázz, mert tudtommal elöl nem szabályos a fólia...
Jaja! Az első szélvédőnek 75%, az első oldalablakoknak 70% átereszőnek kell maradni, de, mivel a gyári színezett ablak is kb 75% körüli színezett, ezért annak további sötétítése biztos, hogy szabálytalan. B oszloptól hátrafelé mindegy.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19144 Dátum: 2011.05.01 12:00:26 »
Már megfejtettem. Leírom bővebben az audióban, ha már ott kezdtem neki.

zzozo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19145 Dátum: 2011.05.01 18:56:28 »
kazisnál amit nem dugtál be az a jobb alsó 18 lábas csati
cd-snél pedig jobb oldalt a 20 lábas csati helyére kell bekötni....... mivel mindennek megvan a helye, illetve meg is van nevezve igy át lehet kötni egyenként,  de ha a két képet kinyomtatod és elviszed valami autovillamosági szerelöhöz be kell neki tudni kötni,

az más kérdés hogy azzal fog jönni, hogy vigyél neki átalakito csatit, de azt nem fogsz találni.

Nagyon Köszönöm!
zzozo

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19146 Dátum: 2011.05.01 19:11:01 »
nincsmit ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

gauchos

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19147 Dátum: 2011.05.01 19:19:33 »
Sziasztok!

Már egy ideje olvasom a fórumot, de ez az első hozzáaszólásom, mivel én nem igazán értek a váltó és a kuplung működéséhez, ezért fordulok hozzátok. Tervezem, hogy veszek egy használt Corollát. Mindenképpen keveset futott, szinte kifogástalan állapotút akarok venni (tudom, nem egyszerű, de nem olyan sürgős a dolog, és hiszem, hogy találok ilyet, ha mégse akkor nézek más típust), az se baj, ha az átlagnál drágább, felszereltség nem számít. Hosszú távra tervezem (legalább 8-10 évre), mert nem tehetem meg, hogy 5 évente lecseréljem az autómat. Átolvastam a használtautó-vásárlásra vonatkozó hasznos tanácsokat, sokat segített ;)
Úgy néz ki, hogy egy hónapnyi keresgélés után, találtam egy olyat, ami szinte minden kritériumnak megfelel. Ez egy 2006-os 1,4-es benzines Sedan Terra. 53 ezer km-t futott, szerzvízkönyves, törve nem volt, csak kisebb karcolások vannak rajta. Első tulajdonostól venném, aki nagyon vigyázott az autóra, nem hajtotta nagyon, és a belejét is takarította rendszeresen, és nem napi használataban volt, inkább csak hétvégén vették elő.

Először a tulajdonosa vitte el vele egy körre, minden rendben volt, azonban egy valamire felfigyeltem: kicsit lassan váltott a sofőr, amit 1-2-3 fokozatok közötti váltáskor lehetett érezni, hogy kicsit megtorpan az autó (felfelé váltáskor), hasonlóan mint egyes buszsofőrök a régebbi Ikarusokkal. Utána amikor kipróbáltam, nem vettem észre semmi rendelleneset, jól működött a váltó és a kuplung is. Ezzel kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeteket: lehetséges, hogy van valami "rejtett" hibája a váltónak/kuplungnak, ami nem jön elő, ha lassabban váltanak (és én nem vettem észre)?
Vagy a másik lehetőség, ami sokkal valószínűbb: ilyen "ráérős" a tulaj vezetési stílusa. Ha ez a helyzet, akkor előfordulhat-e, hogy esetleg hamarabb elhasználódik a kuplung vagy a váltó valamely alkatrésze mint "normál" esetben? (ezt leszámítva jól vezeti az autót, szerintem jobban kíméli mint egy átlagos sofőr)
Bocsi, ha nagy hülyeséget kérdezek, de nagyon kényes vagyok ezekre a dolgokra, ha valami nem jól működik az autón, na meg nem olcsó a javítása se, ezért akarok jó állapotú, megkímélt autót venni.  

Kicsit hosszú lett, de remélem értitek a lényeget. Tehát szerintetek ebben az esetben a korábbi sofőr vezetési stílusa miatt előfordulhat, hogy rövidebb életű lesz a kuplung vagy a váltó?  

Üdv, Laci
Corolla E12 1,4 VVT-i 2005 terra

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19148 Dátum: 2011.05.01 19:37:16 »
Suzuki Swift után nekem is furcsa volt a váltója, és nem tudtam vele olyan gyorsan váltani, de már megszoktam.
Az én váltómmal volt gond, időnként nem vagy nagyon nehezen vettem a 3-ast, főleg visszaváltáskor. Ezt megcsináltattam, nem volt olcsó, de azóta király.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

gauchos

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19149 Dátum: 2011.05.01 20:25:11 »
Természetesen nekem is szokatlan volt elsőre a Corolla váltója a Polo után, kicsit lassabban váltottam, de hozzá lehet szokni. Nem hiszem, hogy jelenleg lenne valami baja a váltónak. Most az a kérdés, hogy ha valaki így használta több 10 ezer km-en keresztül, hogy elég lassan váltott, tehát jobban viszsaesett a fordulat (ezért nem olyan egyenletesen gyorsult), az jobban igeénybe vette-e a váltót vagy a kuplungot? Tehát hamarabb kell-e majd emiatt cserélni. Mert ezt leszámítva jól kezelte az autót a tulaj.
Corolla E12 1,4 VVT-i 2005 terra

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19150 Dátum: 2011.05.01 20:38:16 »
Természetesen nekem is szokatlan volt elsőre a Corolla váltója a Polo után, kicsit lassabban váltottam, de hozzá lehet szokni. Nem hiszem, hogy jelenleg lenne valami baja a váltónak. Most az a kérdés, hogy ha valaki így használta több 10 ezer km-en keresztül, hogy elég lassan váltott, tehát jobban viszsaesett a fordulat (ezért nem olyan egyenletesen gyorsult), az jobban igeénybe vette-e a váltót vagy a kuplungot? Tehát hamarabb kell-e majd emiatt cserélni. Mert ezt leszámítva jól kezelte az autót a tulaj.
Minden autónak más a váltója, amennyiben az általad leírt autó olyan aminek leírtad, akkor azt meg kell venni.
Rakj fel egy linket  http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=352.6615   ide, és garantálom, hogy a fórumtársak kivesézik .
Egy 53 000 km-t futott corolla, szinte még új.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19151 Dátum: 2011.05.01 20:50:20 »
Tehát akkor azt mondod, hogy az ilyen vezetési stílus nincs hatással az alkatrészek élettartamára? (nem az enyém, hanem a jelenlegi tulajdonosé)
Nincs hirdetve a neten (se), ismerősök ajánlották.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19152 Dátum: 2011.05.01 20:53:07 »
Amennyiben TE nem érezted nehézkesnek a váltást (tehát csak a ráérős tulaj esete áll fenn), nem lehet baja a váltónak. A kuplungnak vajpuhán kell működnie, teljesen kinyomva a kuplungot a fokozatokat pontosan kell, hogy vegye. Csak akkor van gond, ha a fokozatokat akadozva nehézkesen veszi.
Ilyen szempontból (is) rendkívül egyszerű megállapítani a Corolla működését, hogy jó-e, avagy kopott, hiszen csak azokat a tanult téziseket kell előkotorni, amiket a vezetőképző tanfolyamokon a műszaki órák alatt ismertettek. Aminek x cm holtjátéknak kell lenni, az egy jól működő Coriban annyi is. Ha nem, akkor az árulkodó jel.  ;) Tényleg, ez egy ilyen őszinte típus.

Esetleg belinkelhetnéd a kinézett autót, hadd lássuk. Egy nagyon fontos dolog: Ha 5. éves most az autó, akkor az azt jelenti, hogy a szervizkönyvben 4db pecsétnek kell lenni (15.000km/1 Év!!!). Viszont a km alapján csak 3db pecsét lenne benne. Ez nem mindegy... bár vásárlás után kötelező az olaj- és szűrő csere.  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19153 Dátum: 2011.05.01 20:55:20 »
Tehát akkor azt mondod, hogy az ilyen vezetési stílus nincs hatással az alkatrészek élettartamára?

De, meghosszabbítja őket.  ;)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19154 Dátum: 2011.05.01 21:50:34 »
Természetesen nekem is szokatlan volt elsőre a Corolla váltója a Polo után, kicsit lassabban váltottam, de hozzá lehet szokni. Nem hiszem, hogy jelenleg lenne valami baja a váltónak. Most az a kérdés, hogy ha valaki így használta több 10 ezer km-en keresztül, hogy elég lassan váltott, tehát jobban viszsaesett a fordulat (ezért nem olyan egyenletesen gyorsult), az jobban igeénybe vette-e a váltót vagy a kuplungot? Tehát hamarabb kell-e majd emiatt cserélni. Mert ezt leszámítva jól kezelte az autót a tulaj.
A kuplung útja rövidebb, mint más kocsiknak pl POLO-nak, ennyi lehet "szokatlan" benne... más nem nagyon. Ha ilyen érzéseid vannak a kocsival kapcsolatban, akkor ajánlott
mindenképp más kocsikat is kipróbálni. Szerintem hívj fel más eladó corollákat is, és próbálgasd őket. A toyota egy tömeggyártó, egy autó próba után nem túl megnyugtató, ha az ember furának találja a váltót. Persze ha életedben 1 autót vezettél, nem próbáltál ki több kocsit, egy típushoz vagy szokva, az megint más.