Kleingy: Lányoknak kötelező az indulás, hímeknek az utsó pillanatig ráér eldönteni
Szkaresz: Mivel nincs szabály, itt még csalni is szabad de ez nem erről szól, mindenki saját magát csapja be
Amúgy a te autódra nagyon kiváncsi lennék, beruházhatnád azt a 80 litert, legalább utána egy darabig nem kell tankolni, meg úgy is csak drágább lesz a benya
a tied amúgy kézi vagy autómata?
Satriani: a te gépeddel 4 liter alatti fogyiról nyugodtan lehet beszélgetni.
A fenti eredményeket amúgy elég végső határon autóztuk, azon sokat már nem lehet fokozni. Hétköznapi forgalomban még nálam is +1 litert szokott hozni a gép mégha durvázok is, pedig olyankor csuklik anyám rendesen
Minden autónak megvan a saját receptje, most leirom a yarisét, ez 1,6 benzinesig általában érvényes "nyerő" módszer.
Előre felhívom a kritikusok figyelmét, hogy ebben a topicban tárgyalt technikák-praktikák extrém fogyiversenyre valók, közúton normál esetben még én sem használom őket, persze azért vannak kivételek
Tehát a 2,2-höz a következő kellett:
Guminyomás 3,8 bar, pótkerék, emelő, kerékkulcs otthon hagyva (16kg). Normál guminyomás kb 2 deci+
145 ös szélességű különösen alacsony gördülési ellenállású gumi ( Bridgestone ecopia B381 ) Normál méretű, normál abroncs kb 2-3 deci+ . Emiatt lett rosszabb Leszilaci yarisa 4 decivel. Az 1.3 yaris amúgy max 1-2 decivel menne rosszabbat mint az 1.0.
Gyorsítás minél korábban felváltva kb úgy, hogy a váltást követően a fordulat max 1000-re essen vissza. 35-öt elérve 5. gang, vagy ahol 1000-et fordul, és utána ezt tartva nagyon könnyű gázzal. Nagyon fontos az egyenletesség és a nyugalom. Alapelv hogy 1000 körüli fordulaton megyünk a lehető legmagasabb fokozatban ez a fenti autók esetében 35-45 km/óra. Nyilván ilyen fordulaton padlógázzal nem eröltetjük a motort, de 20-30%-os gázállásig nyugodtan használható, és ide nem is kell több. Ha elértük ezt az utazó sebességet, megpróbáljuk a legkisebb gázzal tartani, ha kis emelkedő jön nem baj ha a tetejére csökken kicsit a sebesség mondjuk 35-ig, csak arra figyeljünk h lehetőleg ne kelljen visszaváltani, tehát 35 alá ne essen, inkább előtte fussunk neki picit mondjuk 45-50-el. A legkisebb lejtőn kivesszük üresbe és hagyjuk gurulni, amég vissza nem esünk a 35-re. Itt 5-ös és ha még mindig enyhe lejtő van akkor ha elértük a 40-45-öt ujra kivesszük és így tovább. Ha sík lesz az út, akkor újra tartjuk a sebességet, akkor nem kell gurulgatni. Ha útkereszteződás vagy körforgalom jön, vagy lassítani kell akkor nem motorfékkel lassulunk, hanem jó korán kivesszük üres és lehetőleg úgy számoljuk ki, hogy pont a megfelelő sebességben guruljunk bele....ha későn kezdtünk gurulni és lassulni kéne, akkor mehet motorfék (addig ugye semmit sem eszik), de ez már hibának számít, ezzel rontunk a fogyin. Ha lehet pont akkor kell kivenni, hogy motorfék se kelljen a beforduláshoz.
A legfontosabb felismerni a legkisebb lejtőt és hagyni had guruljon..
Na így elsőre ennyi, majd még folytatom ha bírjátok