...
Még valami.Eddig nem találkoztam a vezérműtengely előfeszítésének problémájával,de azt hiszem a Carinám motorjának zaját ez okozza.A kérdésem az lenne hogy ellenőrizhető,és állítható úgy hogy a tengely a helyén marad,és meg kell e bontani a vezérlést!
Mostanában piszkálgattam ezt a részt, talán ezt lehet tenni:
A vezérlést nem kell megbontani. Szelepfedelet kell levenni, a középen elöl levő olajlefolyót bedugni (ha látsz többet, azt is). Ha a gyertyákat kiveszed, a főtengely szíjtárcsa csavarjánál fogva lehet forgatni a motort. Vannak a fogaskerek homlokain jelölő pontok: két gyújtási, és két szerelési. Ha a gyújtásszinkronra állítod, látod melyikek a gyújtásjelölők, mert akkor szembenéznek. A másik kettő találkozására hajtva lehet kivenni a szívósori vezérműtengelyt. De mielőtt kiveszed, óvatosan meg lehet nézni, hogy a rajta levő két fél fogaskereket kivétel előtt biztosító furatok egymáson vannak-e? Ha igen, akkor valószínűleg nem az zörög szerintem. De egy rövidebb 6-os csavarral lehetne összezárni a kettőt, mielőtt kiveszed. Ha mégis ki kell venni, akkor jó leírás van a discodan-os em.pdf-ben, kinnt elő kell feszíteni, betekerni a csavart (megadják ott a pontos hosszát is), vissza a helyére, csavart kitekerni, olajlefolyókat kidugni, szelepfedél vissza, kész van
De meg kell nézni előtte a szinkront, pontok ott vannak-e szemben, ha visszahajtod gyújtásra (tehát első henger FHP), biztos ami biztos. De ha már lennt a szelepfedél, érdemes ellenőrizni a szelephézagokat is, mert ettől is lehet zajos szvsz, mielőtt levennéd a szívósori vezérműtengelyt. Ha leveszed, elég egyszerű cserélni a lapkát. A kipufogósorinál így nem megy, de cselesen az is megoldható, ha nem akarja az ember megbontani a vezérlést és levenni azt a vezérműtengelyt is. Nekem nem kellett trükközni, mert kinnt volt mindkettő vezérműtengely, de OFF Samaránál is megoldható volt csavarhúzóval és telefonfogóval vagy mágnessel
Minden ilyen leírás rendesen ott van az említett pdf-ben, ha kell, át tudom küldeni, csak írj üzenetet, e-mail címmel, amire mehet óriáslevél.
Tehát külön nem állítható a dolog sajnos, de legalább a vezérlést nem kell piszkálni - ami azért jó dolog, mert a szívósori vezérműtengely levétele nem nagy varázslat hála Istennek
Egy JÓ HOSSZÚ hosszított 10-es dugókulcs azonban jól jöhet. Nekem van hosszított, de ide rövid, sokat segített volna a hosszabb!
FONTOS!
A vezérműtengely csapágycsészéinek kivétele előtt érdemes egy erősebb köracéllal/csavarral megütni kalapáccsal a csavarfejeket (nem ütögetni, hanem ütni!), mert esetleg könnyen beleszakítja az ember őket kivételkor! A csészék jelöltek, mindet a helyére kell visszatenni