Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2687780 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6330 Dátum: 2011.12.03 21:33:13 »
Azért azt tudjuk hogy pl.a francia zabálja az izzót.A japánra ez azért nem jellemző!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6331 Dátum: 2011.12.03 21:36:22 »
Nightbreaker nálam is fél évet bírt. 5000/párért "enyhén" húzósnak tartottam. Jó lett az Obis sárga 490/db áras izzó is...
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6332 Dátum: 2011.12.03 21:53:21 »
Nekem cégesben volt Tungsram Megalight +white. Olyan 25000km-t bírt, kb fél évet.
Hát az eddigiek alapján évente megyünk vele 5.000 km-t. Gondolom, hogy így egy-két évet csak kibír bármelyik, főleg, hogy OFF Maruti amióta nálam van, még nem kellett izzót cserélni benne...Most a NightBreaker 3500 körül megy, mármint párban.

H-zoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6333 Dátum: 2011.12.04 07:24:45 »
Ha majd nem bírja veszek ilyet!:

CARINA E  <------- "Ez legalább autó!!!"

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6334 Dátum: 2011.12.04 08:10:57 »
Ha majd nem bírja veszek ilyet!:



Hogy aztán messzire elhajítsd, és átkozd azt a percet, amikor megvetted.  Sajnos, csak design elemnek jó.

Gondolj bele: a halogénizzónak egy kibocsátási pontja van, ez a foncsor fókuszpontjában, vagy ahhoz közel van (H4-ben ugye két szál is van).
Ehhez képest az általad linkelt LED-es lámpában sokkal több, vagyis nem lehet fókuszban mindeyik, vagyis rengeteg szórt fénye lessz, és pont oda nem fog világítani, ahova kell.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6335 Dátum: 2011.12.04 08:14:30 »
Azért azt tudjuk hogy pl.a francia zabálja az izzót.A japánra ez azért nem jellemző!
Nem csak attól függ. Melepődnél, de az én francia autómban még egyszer sem volt azért fényszórróizzó cserélve, mert kiégett volna. Az aláírásomban látható, hogy mennyi ideje nyúzom a kocsit.

A húzott izzókban úgy érik el a nagyobb fénykibocsátást, hogy evékonyítják az izzószálat. Ezáltal az élettartama kevesebb lesz, hiszen kevesebb benne az "anyag", ugyanakkor jóval sérülékenyebb is, nem bírja a rázkódást annyira, mint a "normál" izzó.

Bővebben az egész idevonatkozó tudnivaló a Tunning/minden ami világítás topicban le van írva, ha valakit érdekel.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6336 Dátum: 2011.12.04 11:25:15 »
Hogy aztán messzire elhajítsd, és átkozd azt a percet, amikor megvetted.  Sajnos, csak design elemnek jó.

Gondolj bele: a halogénizzónak egy kibocsátási pontja van, ez a foncsor fókuszpontjában, vagy ahhoz közel van (H4-ben ugye két szál is van).
Ehhez képest az általad linkelt LED-es lámpában sokkal több, vagyis nem lehet fókuszban mindeyik, vagyis rengeteg szórt fénye lessz, és pont oda nem fog világítani, ahova kell.

A csávó, akitől kaptam a múltkor linkelt led-es helyzetfényt, látatlanba annyit kérdezett, ugye nem fhanszia autód van...?
Mert azok még a ledeket is kinyirják, azt állitotta!

Trotter!
A te izzód hosszú élettartamában véletlenül nem játszik közre a DRL :?:  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.04 11:29:33 írta kamikaze »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6337 Dátum: 2011.12.04 11:45:31 »
A csávó, akitől kaptam a múltkor linkelt led-es helyzetfényt, látatlanba annyit kérdezett, ugye nem fhanszia autód van...?
Mert azok még a ledeket is kinyirják, azt állitotta!

Trotter!
A te izzód hosszú élettartamában véletlenül nem játszik közre a DRL :?:  :whistling:

A legjobban a Ford Focus-ok eszik, utána az Opel H Astra.  :D  Kéthavonta küldöm a szervizbe a flottásokat.  :hug:

A LEd-et meg nem a francia autók nyírják ki, hanem a többi gyártmány is, ami nem satbilizált, az kipurcan. A sima 300.- HUF-os nekem átlagban fél évet bírt a helyzetjelőben, a dupla dómvilágításban kb. 1-1,5 éve vant bent és kutya baja....  :hug:
De nem izgat, mert filléres tétel.

Természetesen a DRL is szerepet játszik. Nem véletlenül van benne.  ;)

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6338 Dátum: 2011.12.04 12:42:20 »
Hát ez a ledes izzó érdekesen világithat,és gondolom műszakin is imádnák,mert mostanában harapnak,az ilyen -olyan ,,tuning" izzókra.
Amúgy az alapjáratom megjavulni látszik.Már olyan 30%ban rendesen működik,és ha nem akkor is csak 1200 melegen,1500 helyett,hidegen viszont még mindig csak 900.Nem nyultam semmihez,de fogok,(csak jó lenne tudni mihez) mert rohadtul idegesit.
Várnék még válaszokat,a tüzfali adattáblánál lévő mágnesszelepre(,amire egy elektromos csatlakozó,és két vákumcső megy)hogy ennek van e valami szerepe az alapjáratszabályzásban,és hogy lehúzva a csatlakozót,kellene e változni az alapjáratnak.
Még valami.Eddig nem találkoztam a vezérműtengely előfeszítésének problémájával,de azt hiszem a Carinám motorjának zaját ez okozza.A kérdésem az lenne hogy ellenőrizhető,és állítható úgy hogy a tengely a helyén marad,és meg kell e bontani a vezérlést!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6339 Dátum: 2011.12.04 13:06:00 »
...
Még valami.Eddig nem találkoztam a vezérműtengely előfeszítésének problémájával,de azt hiszem a Carinám motorjának zaját ez okozza.A kérdésem az lenne hogy ellenőrizhető,és állítható úgy hogy a tengely a helyén marad,és meg kell e bontani a vezérlést!
Mostanában piszkálgattam ezt a részt, talán ezt lehet tenni:
A vezérlést nem kell megbontani. Szelepfedelet kell levenni, a középen elöl levő olajlefolyót bedugni (ha látsz többet, azt is). Ha a gyertyákat kiveszed, a főtengely szíjtárcsa csavarjánál fogva lehet forgatni a motort. Vannak a fogaskerek homlokain jelölő pontok: két gyújtási, és két szerelési. Ha a gyújtásszinkronra állítod, látod melyikek a gyújtásjelölők, mert akkor szembenéznek. A másik kettő találkozására hajtva lehet kivenni a szívósori vezérműtengelyt. De mielőtt kiveszed, óvatosan meg lehet nézni, hogy a rajta  levő két fél fogaskereket kivétel előtt biztosító furatok egymáson vannak-e? Ha igen, akkor valószínűleg nem az zörög szerintem. De egy rövidebb 6-os csavarral lehetne összezárni a kettőt, mielőtt kiveszed. Ha mégis ki kell venni, akkor jó leírás van a discodan-os em.pdf-ben, kinnt elő kell feszíteni, betekerni a csavart (megadják ott a pontos hosszát is), vissza a helyére, csavart kitekerni, olajlefolyókat kidugni, szelepfedél vissza, kész van :) De meg kell nézni előtte a szinkront, pontok ott vannak-e szemben, ha visszahajtod gyújtásra (tehát első henger FHP), biztos ami biztos. De ha már lennt a szelepfedél, érdemes ellenőrizni a szelephézagokat is, mert ettől is lehet zajos szvsz, mielőtt levennéd a szívósori vezérműtengelyt. Ha leveszed, elég egyszerű cserélni a lapkát. A kipufogósorinál így nem megy, de cselesen az is megoldható, ha nem akarja az ember megbontani a vezérlést és levenni azt a vezérműtengelyt is. Nekem nem kellett trükközni, mert kinnt volt mindkettő vezérműtengely, de OFF Samaránál is megoldható volt csavarhúzóval és telefonfogóval vagy mágnessel  :D Minden ilyen leírás rendesen ott van az említett pdf-ben, ha kell, át tudom küldeni, csak írj üzenetet, e-mail címmel, amire mehet óriáslevél.
Tehát külön nem állítható a dolog sajnos, de legalább a vezérlést nem kell piszkálni - ami azért jó dolog, mert a szívósori vezérműtengely levétele nem nagy varázslat hála Istennek  ;) Egy JÓ HOSSZÚ hosszított 10-es dugókulcs azonban jól jöhet. Nekem van hosszított, de ide rövid, sokat segített volna a hosszabb!
FONTOS!
A vezérműtengely csapágycsészéinek kivétele előtt érdemes egy erősebb köracéllal/csavarral megütni kalapáccsal a csavarfejeket (nem ütögetni, hanem ütni!), mert esetleg könnyen beleszakítja az ember őket kivételkor! A csészék jelöltek, mindet a helyére kell visszatenni  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.04 13:16:44 írta vd1234 »

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6340 Dátum: 2011.12.04 13:16:17 »
vd1234!Köszönöm  a kimeritő választ!Olvasok, szerelek!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6341 Dátum: 2011.12.04 13:18:58 »
Ja, egy új szelepfedéltömítés és némi tömítőpaszta még elkelhet  :)

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6342 Dátum: 2011.12.04 18:20:40 »
Vd1234!Mivel a szabadidővel gyatrán állok,lehet hogy ezt rábizom az autószerelőhaveromra,vagy együtt megcsináljuk.Elég preciz munkának tűnik.Szelephangja nincs,csak az surrogó hang .20 évvel ezelőtt szinte naponta raktam össze Lada,és Skoda motorokat,de azóta csak hobby szinten szerelek.És persze nem ugyanaz a technika.Jó lenne ha elküldenéd,a pdf-et néztem de nem nagyon boldogulok vele.E-mail:veres2@citromail.hu.Kösz mindent!Üdv!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6343 Dátum: 2011.12.04 18:43:08 »
Vd1234!Mivel a szabadidővel gyatrán állok,lehet hogy ezt rábizom az autószerelőhaveromra,vagy együtt megcsináljuk.Elég preciz munkának tűnik.Szelephangja nincs,csak az surrogó hang .20 évvel ezelőtt szinte naponta raktam össze Lada,és Skoda motorokat,de azóta csak hobby szinten szerelek.És persze nem ugyanaz a technika.Jó lenne ha elküldenéd,a pdf-et néztem de nem nagyon boldogulok vele.E-mail:veres2@citromail.hu.Kösz mindent!Üdv!
Hát nem tudom, OFF Maruti után nem tűnt akkora különbségnek gépészetileg, szerintem simán menne: én pl. nem raktam össze 20 éve autómotorokat  ::) Szóval egy legfeljebb 2 órás munkáról van szó szerintem. Zárt helyen meg élmény lenne ;) A lazítási-lehúzási sorrendre kell figyelni (aztán hogy ne tépd el a csavarokat), meg a tengely két helyzetére, kb. ennyi. A szívósori vezérműtengely kivétele egy álom  :yes: Szerelőnek valószínűleg fogalma sem lesz a kivételi helyzetről, a csészék lazítási-lehúzási sorrendjéről, és esetleg elvetemedik a tengely (az én szerelő ismerősöm furcsán nézett, amikor mondtam ezeket, pedig tényleg spanolódik még a megfelelő helyzetben is, ahogy kezdi lenyomni a szelepeket). Az előző tulaj állítólag csak jó szerelőhöz hordta, aztán mégis fel voltak cserélve a vezérműtengelyek csészéi. A tiédnek, ha tényleg nincs előfeszítve az áttétel, nem tudom, hogy ki rontotta el valamikor...esetleg egy másik szerelő talán.

De persze Te döntesz.
Ha tudok, segítek, ennyit tudok tenni.

Üdv!
VD
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.04 18:45:48 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6344 Dátum: 2011.12.04 19:01:42 »
Ehh, freemail-re háromszor töltöttem, nem ment...De ha valakinek kell, itt a link:

http://s3.toldacuccot.hu/letoltes?sid=4c5e9ab874c4f55485836a9bd47b0be1&file=TOYOTA_JAV.ZIP

Ide egyből felment  :yes: