megoldódott a hűtő macera! rendeltem egy utángyártott hűtőt! kicseréltem, feltöltöttem fagyállóval, az egész rendszert!
viszont annyi kérdésem lenne még, hogy a kiegyenlítő tartályból szépen lassan szivárog el a fagyálló! lehet hoyg a rendszer-ben van még valami levegő? a hűtő uj, ott nem folyhat, a csövek nem repedtek! az autó megy, nem forr a víz sem, szoval hengerfej sem lehet! a szivárgás mértékéről csak annyit, hogy este feltöltöttem a full jelzésig, reggelre (ugy hogy állt az autó) kb a tartály 3/4 ig lement a szint! lehetséges az hogy mondjuk a tartály van elrepedve, vagy az lyukas? mert a tartály teteje az illesztésnél, szinte folyamatosan fagyállós! köszi
Ha este meleg motornál töltötted föl a szintet, akkor a reggel tapasztalt csökkenés teljesen normális - ha lehűl a motor, lecsökken a nyomás a rendszerben és lemegy a szint. Ezért nem is célszerű hideg motornál maxig tölteni, mert akkor meleg motornál max fölött lesz.
Az is normális, hogy feltöltés után, rövid idő alatt, valamivel lejjebb megy a szint, ahogy a rendszer "kidolgozza" a levegőt magából. Ezért is érdemes úgy csinálni, hogy feltöltöd hideg motornál, aztán a motort melegre járatod, utána ellenőrzöd a szintet és utántöltöd (meleg motornál) a maximumig.
Nézd meg a szintet pár nap múlva (közben persze használd a kocsit) - ha nem csökken tovább, akkor minden OK. Ha csökken, akkor lehet nekiállni megkeresni, hogy hol szivárog.
Ha a tartály tetejénél folyadék van, akkor lehet, hogy a kupakja nem tömít tökéletesen. Azt ki kéne cserélni, mert belezavarhat a rendszer működésébe, ill. ott tényleg folyamatosan veszítheti a folyadékot, menet közben, mikor nyomás alatt áll.