Komoly kételyeim merültek fel az autóm motorjával kapcsolatba. Leírom a kérdésem:
Minap volt "szerencsém" vezetni egy 1.6os 2éves Octaviát. Az autó összességében egyáltalán nem megy jobban mint a Carina (1.6 Gli, 4AFE, 116LE) de sokkal egyenletesebben húz a motor! Kis fordulatról is képes "pörögni". A Carinám meg 4000-ig, mintha csak valami 1.3as Felicia!!! Aztán amikkorra eléri 4000et akkor valami hátba vágás és megindul, de nagyon keményen. Ez mindenkinél így van? Olyan mint a V-Tec Civiceknél amikor ugrik a vezérlés a nagyobb fordulatnál, pedig a Carina még a változó szelepvezérlés hírét sem ismeri....
Ez normális? A Simsonomnál volt így amikor nem volt jó a gyújtása! Tapasztalatokat kérek szépen!
3500 rpm, és teljesen normális. Nincsen annak a motornak semmi baja. Ez ilyen. Szeretem.
Ez teljesen normális az ényém is 4AFE 116LE és pont így működik!
Mégpedig a következő okból:
A 90-es évek elején ez a literteljesítmény kimagaslónak számított. Ezt úgy tudták elérni hogy magas fordulatszámra optimalizálták a motort. A maximum forgatónyomaték 4800-5200-as
fordulatszámon jelentkezik és az alapjárattól egyenletesen növekszik. A német motoroknál ez általában 3200-3800-as fordulatszámon csúcsosodik ki. Viszont 5000 felett már halottak.
És általában gyengébb literteljesítménnyel rendelkeznek (75-100LE)
Ezért ezekkel elindulva 3000 környékén már keményen tolnak és általában nagyobb fordulaton sem megy jobban. Mert csökkenő a forgatónyomaték helyét átveszi a helyét a teljesítmény.
A carinánál ez a kettő egyszerre jön meg nagy fordulaton ezért megy 4500-6000 között olyan keményen.
Ja és a változó szelepvezélés (vvti) szerepe pont az lenne hogy fent a nagy lóerőre optimalizált motorból kis fordulatszámon több nyomatékot próbáljon meg kicsikarni a változó, alkalmazkodó
szelepvezérléssel. (Az avensis vvti-vel felszerelt carina (4AFE) motorja pont ilyen)
Ezek alól a kivétel az 1.8-as carina 107LE-vel. (szerintem ez a legjobb carina motor, kár hogy nálunk ritka,csak nyugat eu-ban forgalmazták)
Így ránézve nem tűnik jónak a teljesítménye az 1.6-os hoz képest, azonban ez tudatos tervezés eredménye. Nyomatékra optimalizálták! A max nyomaték már 2800-on jeletkezik!
Ezért pont ott húz jól ahol használjuk általában. Ja és a fogyasztása csak kb 0.3-literrel több az 1.6-os nál.
Ha előre tudtam volna én is ilyet vettem volna!