Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679291 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Myk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4335 Dátum: 2009.07.07 16:25:38 »
Szia Tomahawk köszi a reagálást.Motormosás nem volt, és a szerelő végignézte a kábeleket mikor először jelentkezett a probléma.Legutóbb mikor szétszedtem a csatlakozót már másfele fűztem a vezetéket,mert a vízpumpa mellett megy el,hogyha netán ott szivárog felfele ne tudjon folyni a víz.Ja azt nem tudom honnan indul a vezeték kb a felénél van a csatlakozó.ár azzal is próbálkoztam hogy bebugyoláltam nylonnal+gyorskötöző de utána sem volt jó.Ha be lenne ázva a vezeték valahol akkor mindig jelentkezne ez,nem csak meleg motornál nem?Nem vagyok egy nagy spíler az autószerelésben.Ja az autószerelő Toyota szervizben dolgozik csak ezt privát nézte meg.Egyszerűen nem értem mi lehet a baj,feleslegesen nem akarok jeladót venni gondolom nem fillérekért dobálják. 
en sem vagyok autoszerelo, igazabol csak talalgatok, meg ilyen vezetek atfuzogeteseket sem csinaltam a motorban. viszont nem tunik szerencsesnek ez a nylon+gyorskotozo megoldas, inkabb hore lagyulo szigetelest kene hasznalni mert a nylon beparasodhat.
annak ellenere hogy toyota szervizes a szerelo aki megnezte, erdemes lenne esetleg masik szakszervizbe is vinni vagy vmi profi autovillamossagist keresni mert lehet hogy mashol talalnak ra megoldast.
Hát mindenképpen megpróbálok keríteni valakit, aki ért hozzá bár nem lesz egyszerű. A nylon párásodása aztán nekem is eszembe jutott le is szedtem róla mikor újra elkezdett variálni. Érdekes mert ez a leszabályozás nem teljesen olyan mint mikor belepörgetem a pirosba hanem sokkal drasztikusabban jelentkezik.A fordulatszámmérő "ugrálása" sokkal nagyobb akár a leszabályozási pontról 2000-et is visszaesik és így össze vissza ugrál, mint egy idegbeteg..
Nem értem..

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4336 Dátum: 2009.07.08 03:16:28 »

Komoly kételyeim merültek fel az autóm motorjával kapcsolatba. Leírom a kérdésem:
Minap volt "szerencsém" vezetni egy 1.6os 2éves Octaviát. Az autó összességében egyáltalán nem megy jobban mint a Carina (1.6 Gli, 4AFE, 116LE) de sokkal egyenletesebben húz a motor! Kis fordulatról is képes "pörögni". A Carinám meg 4000-ig, mintha csak valami 1.3as Felicia!!! Aztán amikkorra eléri 4000et akkor valami hátba vágás és megindul, de nagyon keményen. Ez mindenkinél így van? Olyan mint a V-Tec Civiceknél amikor ugrik a vezérlés a nagyobb fordulatnál, pedig a Carina még a változó szelepvezérlés hírét sem ismeri....
Ez normális? A Simsonomnál volt így amikor nem volt jó a gyújtása! ;) Tapasztalatokat kérek szépen!
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4337 Dátum: 2009.07.08 08:18:17 »

Komoly kételyeim merültek fel az autóm motorjával kapcsolatba. Leírom a kérdésem:
Minap volt "szerencsém" vezetni egy 1.6os 2éves Octaviát. Az autó összességében egyáltalán nem megy jobban mint a Carina (1.6 Gli, 4AFE, 116LE) de sokkal egyenletesebben húz a motor! Kis fordulatról is képes "pörögni". A Carinám meg 4000-ig, mintha csak valami 1.3as Felicia!!! Aztán amikkorra eléri 4000et akkor valami hátba vágás és megindul, de nagyon keményen. Ez mindenkinél így van? Olyan mint a V-Tec Civiceknél amikor ugrik a vezérlés a nagyobb fordulatnál, pedig a Carina még a változó szelepvezérlés hírét sem ismeri....
Ez normális? A Simsonomnál volt így amikor nem volt jó a gyújtása! ;) Tapasztalatokat kérek szépen!
3500 rpm, és teljesen normális. Nincsen annak a motornak semmi baja. Ez ilyen. Szeretem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

zsono

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 538
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4338 Dátum: 2009.07.10 07:25:08 »


Ez normális? A Simsonomnál volt így amikor nem volt jó a gyújtása! ;) Tapasztalatokat kérek szépen!


Az előgyújtást ellenőrizném, ha ezt tapasztalnám.
Zsono

Myk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4339 Dátum: 2009.07.11 19:25:02 »
Sziasztok. Ma megint "ekecseltem" az autón,de hiába.Leszedtem a gyújtáselosztó fedelét és megsmirgliztem a rotort meg a nemtudommiket a műanyagban,úrja kitisztítottam a kapcsolót de nem jó :no:.Érdekes hogyha hagyom hűlni (kb annyi ideig hűlt míg smirgliztem) akkor üresben ha pörgetem nem csinálja.Mondjuk nem túráztattam sokáig csak kb 10 szer kergettem a pirosba de jó volt.Kell mennem vele egy sport kört hogy elkezdje.Nem lehet esetleg lambda szonda hiba? Nyomaték is van csak ha eléri kb a 2000-2200 as fordulatot érezni hogy bizonytalan 3800-nál meg jön a leszabályozás..Tanácstalan vagyok ha valakinek van ötlete pliz írjon. Myk

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4340 Dátum: 2009.07.12 12:05:35 »


Ez normális? A Simsonomnál volt így amikor nem volt jó a gyújtása! ;) Tapasztalatokat kérek szépen!


Az előgyújtást ellenőrizném, ha ezt tapasztalnám.
???
Ezeknél a gépeknél még lehet gyújtást állítani? Komolyan? Valami speckó műszer kell? Vagy egy "átlag" autószerelő is meg tudja nézni?
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4341 Dátum: 2009.07.12 15:11:43 »
Sziasztok, olyat tapasztalt már valaki, hogy a kormány az egyik irányba elkezd nehezen forogni úgy, hogy csak nekifeszülve lehet tekerni? Nálam mindig jobbra tekerve jön elő, általában, ha lassan megyek (pl. parkolni készülök, vagy kiállok). Ha sokáig tekerem nekifeszülve jobbra, akkor általában kattan egyet, mintha valami szorulásból szabadulna ki és utána újra könnyen lehet mozgatni.
Szia!
Hasonlót már én is tapasztaltam,megis lepödtem hirtelen.
Szintén leparkolásnál kis sebességnél. Én valamiféle szervóhibára gondolnék (talán valami kosz az olajban?) mert nemsokkal utánna egy biztonságos területen szimuláltam milyen szervó nélkül ilyen lassú haladásnál tekerni a kormányt.(levettem a gyujtást) A hatás hasonló volt,nehéz ilyenkor kormányozni.
Kb. 2 hónapja nem vett elő a probléma.Viszont álló helyzetben (parkolásnál) szól a szervó a kormány jobbra tekerése közben.(nem a végállásnál)
Én arra gondoltam valahogy leeresztem az olajat és megpróbálnék frisset tölteni bele,bár ezt tudtommal nem kellene cserélni.
Egyébként 1 hete cseréltem lambda szondát (szintén zöldkártya miatt) az előző szerintem gyáti Toyota Bosch teljessen halott volt,mind a fűtése mind a szenzora +nagyon bevolt rohadva. Én NTK univerzális szondát vettem innen link: http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=415
Most érezhetően jobban húz.
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.12 19:11:11 írta Zoly28 »

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4342 Dátum: 2009.07.12 17:59:55 »
Helló mindenkinek!
Jencyt keresem, merem ezt úgy tenni hogy Trotter66 ajánlotta őt az Avensis topicból ha ott nem kapok választ a problémámra.
Tisztelt Jency segítségre lenne szükségem a következő problémában.
Van egy 2000-es évjáratú Avensisem(liftback 4a-fe motorral),körülbelül fél éve jelentkezett hogy kb 5000-es fordulatnál leszabályoz,kigyullad a diagnosztikai led is,és pár hetes használat után ez a probléma egyre alacsonyabb fordulatnál bekövetkezik jelenleg 3800 a plafon.Szerelő nézte diagnosztikával is a masina főtengely jeladót írt elsődleges hibának.Azonban azt mondta hogy kimérte a jeladót és az jó,de viszont vizet talált a csatlakozóban és kitisztította,utána valóban jó is lett,kb 1 hétig.Felhívtam azt mondta megint vizes lehet a csatlakozó.Úgy is volt szétszedtük telefújtam féktisztító + kontakt-spray,de nem használt,és ezt már 2*megcsináltam.Érdekesség hogy ez csak meleg motornál fordul elő,és nem is kell addig nyomni a gázt hogy leszabályozzon mert érezni lehet kigyorsításnál hogy bizonytalanul húz(csak meleg motornál).
Kérdezném lehet-e ez a jeladó hibája (mert hidegen jó), ha igen kb mennyibe kerülhet,hol lehet beszerezni,érdemes-e bontókban próbálkozni.
De ha van valakinek valami ötlete kérem írja meg mert már pszichésen tönkretesz az autó. :helpsmilie:.
Előre is köszönöm Myk.
Sajnos eddig azért nem írtam, mert épp most értem haza az 1 hetes kiruccanásomról.
Igen a szögjeladó okoz ilyen hibát, ami nem túl jó jel mert lehet lassan számolni a cserével.
Amit érdemes lenne kiméretni egy autóvillamossági szerelővel, hogy amikor meleg a motor akkor ezen a jeladón milyen jelek mérhetők (nem multiméterrel, hanem oscilloscope-on a jelalak és az amplitudó a mérvadó), mert csak az impedancia kimérésével sajnos nem mindig derül ki hogy a jeladó a hibás.

Az írásod alapján a csatlakozóban találtatok vizet, ami nem túl jó jel, mivel ez hamar oxid réteget okoz és nemcsak érintkezési hibára gondolok, hanem a két érintkező között keletkező oxid rétegre ami vezető réteget alkot és ezzel rontja a motorvezérlőbe jutó jeleket.
Mindenféleképpen ellenőrizd a csatlakozókat belül, hogy teljesen tiszták (ha befújtad pl. wd40-el akkor mindenféleképpen mosd ki valamilyen tisztítószeres vízzel és szárítsd ki mert csak ekkor lehet látni hogy kellően tiszta).

Myk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4343 Dátum: 2009.07.12 19:26:10 »
Köszi a segítséget Jency!
A szerelő mikor kimérte a jeladót ő is valami ilyesmiről beszélt (oscilloscope) hogy azzal mérte ki,de lehet hogy hideg volt a motor, megállás után elég ha kb 10 percet hűl és már nem csinálja ha üresben pörgetem, csak ha megyek vele egy két kört. Akkor be kell venni a költségvetésbe a jeladót, már kérdezgettem mennyi lehet kb 30 000-32 000 huf sajna.
A csatlakozónak is nekimegyek újra és kitisztítom. Thx. Myk
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.12 20:08:46 írta kleingy »

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4344 Dátum: 2009.07.12 22:28:03 »
Köszi a segítséget Jency!
A szerelő mikor kimérte a jeladót ő is valami ilyesmiről beszélt (oscilloscope) hogy azzal mérte ki,de lehet hogy hideg volt a motor, megállás után elég ha kb 10 percet hűl és már nem csinálja ha üresben pörgetem, csak ha megyek vele egy két kört. Akkor be kell venni a költségvetésbe a jeladót, már kérdezgettem mennyi lehet kb 30 000-32 000 huf sajna.
A csatlakozónak is nekimegyek újra és kitisztítom. Thx. Myk

Ha biztosabbra akarsz menni, hogy nem okozza esetleg mégis a vezeték vagy csatlakozó, akkor húzd le a motorvezérlő csatlakozót és multiméterrel mérd ki hogy egymáshoz képest nem vezetnek át illetve a test felé. Ezt például egy digitális multiméterrel is egyszerűen kimérheted, csak tedd Ohm mérésre és végtelen értéket kell mutatnia (OL).
Remélem valamennyire tudtam segíteni.

Myk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4345 Dátum: 2009.07.14 19:33:57 »
Köszi a segítséget Jency!
A szerelő mikor kimérte a jeladót ő is valami ilyesmiről beszélt (oscilloscope) hogy azzal mérte ki,de lehet hogy hideg volt a motor, megállás után elég ha kb 10 percet hűl és már nem csinálja ha üresben pörgetem, csak ha megyek vele egy két kört. Akkor be kell venni a költségvetésbe a jeladót, már kérdezgettem mennyi lehet kb 30 000-32 000 huf sajna.
A csatlakozónak is nekimegyek újra és kitisztítom. Thx. Myk

Ha biztosabbra akarsz menni, hogy nem okozza esetleg mégis a vezeték vagy csatlakozó, akkor húzd le a motorvezérlő csatlakozót és multiméterrel mérd ki hogy egymáshoz képest nem vezetnek át illetve a test felé. Ezt például egy digitális multiméterrel is egyszerűen kimérheted, csak tedd Ohm mérésre és végtelen értéket kell mutatnia (OL).
Remélem valamennyire tudtam segíteni.
Helló! Igen tudtál segíteni, már beszéltem egyik barátommal van multimétere,csak még egy kis segítség kellene mert ez már jócskán meghaladja a képességeimet.Egész pontosan abban hogy mit kellene mérni, a motorvezérlő és a főtengely jeladó közti kábelt?(gondolom oda csatlakozik be..). A motorvezérlőt kb merre találom meg, és miről ismerem fel? Légyszi egy kicsit részletesebben írd le ha nem okoz problémát,vagy ha egyáltalán lehet részletezni mert nem nagyon kenem ezt a témát... Köszi Myk


Az idézetet helyretettem. Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.14 19:36:16 írta Trotter66 »

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4346 Dátum: 2009.07.14 21:17:41 »
Sziasztok!
Neten utánaérdeklődtem mi lehet a baja a Carinámnak,és egy villamossági gurutól ezt a választ kaptam:

"Szia !

Kellene tudni hozzá némi adatot:
Milyen gyújtása van a kocsinak? (mert a Carina-t ugye nem vágom fejből :-))
Lehet főtengely jeladós pl. vagy lehet elosztós, ahol moindjuk egy HAL
jeladó van és egy kis erősítő elektronika külön, van olyan is, hogy maga az
ECU intézi a gyújtást, stb.

Pl. meglepően hasonló hibát szokott produkálni a főtengely jeladós gyújtású
kocsiknál, ha a jeladó vacakol. Jellemzően melegen nem működik, ha kihűl
megint jó.

Attól, hogy van szikra, de nem indul be lehet még gyújtáshiba:
pl. ha a jeladó vacakol akár adhatja rossz időben is a szikrát, vagy pl. ha
a trafó nem jó, akkor kint a gyertyán vagy a kábelen nézve van szikra, de
bent nyomás alatt már nem üt át.

Üdv
FeZ"
Segítsetek nekem, hogy a 4AFE motornak / DENSO / milyen gyújtásrendszere van, ha van főtengely jeladó az hol található,hogy tovább tudjam keresni a baj forrását.
Előre is köszönöm a segítséget!
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.15 11:15:22 írta sencor »
'93 Carina Xli 1.6

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4347 Dátum: 2009.07.15 20:41:54 »

Komoly kételyeim merültek fel az autóm motorjával kapcsolatba. Leírom a kérdésem:
Minap volt "szerencsém" vezetni egy 1.6os 2éves Octaviát. Az autó összességében egyáltalán nem megy jobban mint a Carina (1.6 Gli, 4AFE, 116LE) de sokkal egyenletesebben húz a motor! Kis fordulatról is képes "pörögni". A Carinám meg 4000-ig, mintha csak valami 1.3as Felicia!!! Aztán amikkorra eléri 4000et akkor valami hátba vágás és megindul, de nagyon keményen. Ez mindenkinél így van? Olyan mint a V-Tec Civiceknél amikor ugrik a vezérlés a nagyobb fordulatnál, pedig a Carina még a változó szelepvezérlés hírét sem ismeri....
Ez normális? A Simsonomnál volt így amikor nem volt jó a gyújtása! ;) Tapasztalatokat kérek szépen!
3500 rpm, és teljesen normális. Nincsen annak a motornak semmi baja. Ez ilyen. Szeretem.

Ez teljesen normális az ényém is 4AFE 116LE és pont így működik!
Mégpedig a következő okból:
  A 90-es évek elején ez a literteljesítmény kimagaslónak számított. Ezt úgy tudták elérni hogy magas fordulatszámra optimalizálták a motort. A maximum forgatónyomaték 4800-5200-as
fordulatszámon jelentkezik és az alapjárattól egyenletesen növekszik. A német motoroknál ez általában 3200-3800-as fordulatszámon csúcsosodik ki. Viszont 5000 felett már halottak.
És általában gyengébb literteljesítménnyel rendelkeznek (75-100LE)
Ezért ezekkel elindulva 3000 környékén már keményen tolnak és általában nagyobb fordulaton sem megy jobban. Mert csökkenő a forgatónyomaték helyét átveszi a helyét a teljesítmény.
A carinánál ez a kettő egyszerre jön meg nagy fordulaton ezért megy 4500-6000 között olyan keményen.
 Ja és a változó szelepvezélés (vvti) szerepe pont az lenne hogy fent a nagy lóerőre optimalizált motorból kis fordulatszámon több nyomatékot próbáljon meg kicsikarni a változó, alkalmazkodó
szelepvezérléssel. (Az avensis vvti-vel felszerelt carina (4AFE) motorja pont ilyen)

Ezek alól a kivétel az 1.8-as carina 107LE-vel. (szerintem ez a legjobb carina motor, kár hogy nálunk ritka,csak nyugat eu-ban forgalmazták)
Így ránézve nem tűnik jónak a teljesítménye az 1.6-os hoz képest, azonban ez tudatos tervezés eredménye. Nyomatékra optimalizálták! A max nyomaték már 2800-on jeletkezik!
Ezért pont ott húz jól ahol használjuk általában. Ja és a fogyasztása csak kb 0.3-literrel több az 1.6-os nál.
Ha előre tudtam volna én is ilyet vettem volna!

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4348 Dátum: 2009.07.16 22:26:06 »
Sziasztok!
Mostanában egyre sűrűbben kihagy a 4. henger.
Cseréltem már gyujtáselosztó fedelet rotorral,gyujtó kábelt de igazán nem segített.
Már lélekben injektor cserére készültem,de kiderült:az injektor csatlakozó lemezei elfáradtak nem viszik át a vezérlő feszültséget.
ideiglenessen kiékeltem, a csatlakozó cserélyéig most működik.
Azért gondoltam leírom mert tanulságos 1 ilyen egyszerű hiba felfedése. :hmmmm:

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4349 Dátum: 2009.07.17 09:35:05 »
Bakker, rég nem olvastam ezt a topicot, de az utóbbi időben mintha megszaporodtak volna a ***ámok. Így öregszenek a Carináink? 4-5 éve épp csak elvétve említettünk 1-1 "klasszikus" hibát, most meg van minden. Hát hiába 12-17 év egy Toyotánál is észrevehető  :(