Na akkor adok egyenes választ, ami saját kútfőből származik.
Az autóút vége tábla után annyival mehetsz, amelyet arra a típusú útra megengednek. Mivel egyéb útvonal, személyautóval 90. Erre te biztos hogy azt fogod mondani, hogy csak 70, mert nem volt a 70-esnek az a feloldása, amelyet a KRESZ-ből be szoktál idézni. Ezzel nem értek egyet és elmagyarázom szerintem miért, menjünk végig az utoljára említett példádon. Ugye a KRESZ ezt mondja: 26. § (1) Az egyes járművekkel – ha e rendelet másként nem rendelkezik – legfeljebb a következő sebességgel
szabad közlekedni: ab) autóúton 110 km/óra. No haladsz max ezzel a tempóval addig, amíg a 90-es táblához nem érsz, értelemszerűen csökkented a sebességed, mert ugye másképp rendelkeztek. Ugyanígy jársz el a 70-es táblánál is. Elérsz az autóút végét jelző táblához, itt többek között véget ér a megengedett 110 km/h-s határ és életbe lép az adott útra vonatkozó másik sebsséghatár: ac) lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra. Hogy én miért nem mennék max. 70-el? Mert a KRESZ nem rendelkezik másképp róla. Hogy az autóúton rendelkeztek az egy dolog, de szó szerinti értelmezésben itt az egyéb úton nem rendelkezett senki sem másképp, tehát az érvényes rá amit az ac) pont mond. Szerintem elég jog- és közlekedésbiztonságilag bizonytalanságot eredményezhet, ha ilyen nem egyértelmű átfedések vannak. Például ha lakott terület vége előtt van egy 70-es tábla, annak nincs meg a "feloldó" táblája, akkor addig mehetek 70-el amíg nem lesz útkereszteződés? És ha az csak a 3. falu után van 10km-re - mert elvileg lehetséges ugye? - szerinted nem okozna ez zavart? Főleg ha meg a szembeirányban semmi ilyen korlátozás sincs, mert nincs rá indok? Meg az eredeti irányban sem? Egyébként a KRESZ meg többi rendelet is jogásznyelven íródott, amiből az következik, hogy egy adott problémára nem elég egyetlen paragrafust ráhúzni, mert könnyen lehet hogy több is vonatkoztatható rá, és a végén a legerősebb győz. Még annyit, hogy szerintem minden ilyen tábla - lakott területet jelző, autóutat, autópályát, stb. - ugyanolyan sebességkorlátozó funkcióval bírnak mint a sima.