Tisztelt Fórumozók!
Egy leendő Celica tulajdonos vagyok.
Szeretnék érdeklődni mielőtt, megvásárolom az autót.
Konkrétan még nincs kinézve jármű, viszont annyira le tudtam szűkíteni, hogy az újabb karosszériás érdekelne, a hetedik generációs amit 1999-től adtak ki (T23).
Mi az amire nagyon érdemes figyelni, átnézni vásárlás előtt?
Egyik kommentelő írta korábban, hogy a fűtést érdemes megvizsgálni, mert a fűtőradiátor eldugulhat és annak a cseréje neki 160.000 volt. Ilyesmi hibákra gondolok.
Melyik blokkal érdemesebb megvenni, esetleg vannak e konstrukciós hibái valamelyik blokknak vagy magának az autónak?
Annak már utána néztem, hogy 3 típusú blokkal adták ki.
Ezek valamelyikének vezérlése esetleg szíjas vagy mindegyik láncos? Mert egyik ismerősöm szerint, úgy emlékszik, hogy valamelyik blokk a három közül szíjas.
A másik kérdésem még az lenne, hogy inkább az amerikai vagy inkább az európai modellt érdemesebb megvenni?
És mi a különbség a két modell között.
Pár dolgot már meg tudtam, mint például a jelöléseiket:
S – európai VVT-i
TS – európai VVTL-i
GT - amerikai VVT-i
GT-S – amerikai VVTL-i
VVT-i gyengébbik blokk, VVTL-i erősebb blokk.
Viszont van, aki úgy írja a hírdetésében hogy ST. Az valójában a TS-nek felelne meg, vagy ez is egy külön típus?
Az Európain a tetőn elől középen van az antenna, az Amerikain jobb oldalon hátul a sárvédőn.
Az európai verzióban nincs tempomat.
Klíma az Amerikain manuális, itthon digitális.
A kézi váltó a GT-ben 5, míg az S-ben 6 sebességes. Az automata mindkettőben 4 fokozatú.
A GT-n hátul dobfék, míg európaiban tárcsa van és általában csak az utóbbiban van ABS.
Ti, mint régi vagy új tagok, milyen pozitív és/vagy negatív tulajdonságokat tudnátok megosztani velem erről a típusokról?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv,
Zs