Sziasztok,
Nekem egy 98-as 1.6-os (4AFE) corollám van és igazából olyan nagy gond eddig nem volt vele (persze tavaly amikor megvettem rendbe lett téve).
Egyetlen egy gond van vele hogy "néha" eszi az olajat. Ezt úgy kell érteni, hogy például van hogy ezrekig egy nem fogy belőle aztán meg pár száz alatt jó pár deci eltűnik a semmibe.
A legutóbbi olajcsere 5000-el ezelőtt volt amiből 4-et úgy tudtam le hogy kb 2 decit kellett rátölteni (5W30) majd volt egy nap hogy valahova klímával mentem (előtte direkt néztem a szintet) majd másnap reggel megnéztem hogy mi a helyzet és a szintjelző alig érte az olajat! (kb 8 deci 100km-en, 90-100-as tempóval, max 3500-nél váltva)
Ezután visszagondoltam és rájöttem hogy amikor fogyott az olajból mindig használtam a klímát.
Megkerestem vele egy autószerelőt, de azt mondja ilyen nincs, mert vagy folyik amit látni lehetne, vagy akkor megeszi valahogy mert a plusz terhelés. Ekkor tettem fel neki a kérdést, hogy akkor amikor én ezt a 100km-t 140-150-el tettem meg (lehet hogy volt 180 is néhol) ráadásul még 1-2-3-ban volt hogy 6000-nél váltottam, MIÉRT NEM EVETT MEG UGYAN ENNYIT?? (sőt azóta is tartja kb azt a szintet miután rá kellett tölteni) Mert nekem ne mondja meg hogy egy ilyen körnél nem kap olyan terhelést mint klímával kímélve :S :S
Nem tudom találkozott-e valaki hasonló problémával, de ha igen és tud valami okosat mondani rá akkor azt szívesen meghallgatom és még mielőtt jönne a kérdés hogy füstöl-e, nem nem füstöl se kéket se feketét, bár a kipufogó vége 2-3 havonta megkormosodik, de azt hiszem hogy egy 8 deci fogyás 100km-en fényes nappal meglátszódan szabad szemmel is(mert nincs katalizátor alatta).
A válaszokat előre is köszönöm.