Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882262 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11445 Dátum: 2014.01.28 21:36:02 »
Meg kell kérdezni a bontóban a bontott gencsi az olcsóbb vagy a javítás. Újat nem vennék. Egy Denso bontottan is jobb ezeknél. :)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11446 Dátum: 2014.01.28 22:59:06 »
Meg kell kérdezni a bontóban a bontott gencsi az olcsóbb vagy a javítás. Újat nem vennék. Egy Denso bontottan is jobb ezeknél. :)
Bontott meg lutri egy ilyen alkatrésznél, lehet bir 1000 km ert ....
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11447 Dátum: 2014.01.28 23:13:30 »
Megállt ma reggel alattam a kis E11-m.. Sad
Tegnap este hazafelé kigyulladt két jelzőlámpa, piros körben egy felkiáltójel és kis akksi ikon.
Ma reggel pöccre indult még, a két jelzőlámpa viszont ugyanúgy világított. Vetettem egy pillantást a motortérre de reggel a sötétben nem igazán láttam semmit, így elindultam de kb. 8 km után kialudt minden visszajelző fény és a fényszórók fénye is visszaesett. Lehúzódtam, leállítottam, majd visszaindítottam de már meg sem nyikkant, telefon, hazahúztak. Először azt gondoltam akksim ment ki, de azóta hívtak már, hogy nincs töltés, valszeg generátor ment ki. Néztem unixnál újat de a legolcsóbb is 65 000-től indul, még ha van is kedvezmény az is húzós. Így először megpróbálkozunk egy generátor javítással, meglátjuk.
Ha újat kéne majd vennem van valakinek tippje melyik márkát érdemes?
Unixnál ezek vannak:
Bosch
Delco Remy
HC-parts
Jakoparts
Valeo

Előre is köszi!

Üdv!

Ha szerencséd van, akkor a kefék kopottak.
Ha nincs, akkor a diódasor/töltőáramkör a gond.
Ha szétszeded/szétszedik, lehet látni.

Denso biztos, hogy nagyon jó. Én pár hónapja szedtem ki (322.000-nél), azt hittem, hogy szólnak a csapágyak (de nem, mert a csere után derült ki, hogy a vízpumpa volt a ludas). Csapágycsere, és ha már szét volt, akkor kefecsere. Az eredeti gyári kefék voltak benne, még kb. 5mm-re a határ felett. Kapott gyárit megint. Csapágyból nem gyárit. Összerak, örül  :otlet: Hála Istennek azóta is jó. De mondom, végülis tévesen csináltam ezt meg, ment volna az még...
Szerintem előre ne temesd.

Én a bontottat sem vetném meg, osztom Kalmi véleményét  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.28 23:17:36 írta vd1234 »

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11448 Dátum: 2014.01.31 10:07:36 »
hali,

a következők lennének a kérdéseim:
- e10 5ajtós hb-hez a hátsóajtó gumiütközőt, hol tudok venni, vagy egyáltalán hogy tudok rákeresni (ugyanis elöregedett, nyiszog)?
- hogy tudom leellenőrizni, hogy a fényszóró magasságállítójának a kapcsolója rossz, vagy a magasságállító motor?

köszi.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11449 Dátum: 2014.01.31 19:13:03 »
hali,

a következők lennének a kérdéseim:
- e10 5ajtós hb-hez a hátsóajtó gumiütközőt, hol tudok venni, vagy egyáltalán hogy tudok rákeresni (ugyanis elöregedett, nyiszog)?
- hogy tudom leellenőrizni, hogy a fényszóró magasságállítójának a kapcsolója rossz, vagy a magasságállító motor?

-Toyota márkakereskedésben meg lehet rendelni, én csak egyet vettem a szétrepedt helyére, mert elég drága, de sokkal jobb lett, a felszerelésnél azt hiszem kicsit lehet és kell is vele játszani, hogy ne lötyögjön és ne is szoruljon

-motor lecsatlakoztat és a helyére próbalámpa,
-másik motorral, akár bontóban kipróbálni, ha hagyják
-ha látatlanban tippelnem kéne: egyik se romlott el, csak a szerkezet szorul. vagy a csatlakozás oxidálódott

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11450 Dátum: 2014.02.01 15:31:58 »
-Toyota márkakereskedésben meg lehet rendelni, én csak egyet vettem a szétrepedt helyére, mert elég drága,

-motor lecsatlakoztat és a helyére próbalámpa,
-ha látatlanban tippelnem kéne: egyik se romlott el, csak a szerkezet szorul. vagy a csatlakozás oxidálódott

a drága mit jelentett? rendelésre más alternatíva?
lefogom csekkolni ezeket, amint vissza teszem bele az aksit, csillaggarázsban telel.
bízom a látatlan tippedben :)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11451 Dátum: 2014.02.01 16:03:21 »
a drága mit jelentett? rendelésre más alternatíva?
lefogom csekkolni ezeket, amint vissza teszem bele az aksit, csillaggarázsban telel.
bízom a látatlan tippedben :)
Én amikor a patenteket vettem márkakerben, a Toydin-en feltöntetett árak tükrözték a valóságot.
Egy patent 700Ft, ha ez tekinthető kiindulási alapnak
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11452 Dátum: 2014.02.01 16:49:28 »
Mekkora indítóáramú  akksi kell egy E12-es Coriba ?
50Ah, 360 A jó ?

Az alábbi szinte milliméterre megegyezi a gyári akku mérteivel.

EXIDE Excell EB504



TZoli

  • Vendég
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11453 Dátum: 2014.02.01 17:06:48 »
Ez elég kicsi, gyárilag 60Ah és 420A körüli van bennük (1.4-1.6benzin angol gyártás)

Én egy hónapja Varta-t tettem magamnak 560 408 054 cikkszámút, ez 60Ah és 540A.

Arra figyelj hogy nem mindegy az akksi tetejének kiképzése, a leszorítókengyel lefelé álló füleinek pontosan át kell ölelnie az akksit.

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11454 Dátum: 2014.02.01 17:09:50 »
Én amikor a patenteket vettem márkakerben, a Toydin-en feltöntetett árak tükrözték a valóságot.
Egy patent 700Ft, ha ez tekinthető kiindulási alapnak

ha ez az, tényleg nem olcsó egy kis vacakért:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11455 Dátum: 2014.02.01 17:22:00 »
ha ez az, tényleg nem olcsó egy kis vacakért:
...

Igen, hasonló az enyémhez is majdnem 8 euró...

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11456 Dátum: 2014.02.01 18:35:23 »
http://www.patentdepo.hu/

hátha van olyanjuk is.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11457 Dátum: 2014.02.02 11:00:45 »
ha ez az, tényleg nem olcsó egy kis vacakért:

Előkerestem a számlát. 1700HUF. Igazából sokkal többre emlékeztem.
Mindenképpen érdemes megvenni és kicserélni...

Akksi témához:
Ha fel van töltve az akku, akkor nem árt neki a hideg. Ha telelteted és sokat áll, untig elég lekötni a testkábelt (hogy a riasztó stb. utólagos fogyasztók ne szipkázzák le hetek alatt.) A teljesen feltöltött akku -40 fokig fagyálló. 0 fök környékén tárolva gyakorlatilag nulla az önkisülése, egy évig is simán raktározhatod. Csak azért mondom, hogy a hideg idő miatt felesleges kiszerelni és bevinni, az akkunak nem lesz jobb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11458 Dátum: 2014.02.02 11:19:01 »
Előkerestem a számlát. 1700HUF. Igazából sokkal többre emlékeztem.
Mindenképpen érdemes megvenni és kicserélni...
...
Bocs, csak az egyértelműség kedvéért:
darabja volt 1700?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11459 Dátum: 2014.02.02 11:24:36 »
Ha telelteted és sokat áll, untig elég lekötni a testkábelt (hogy a riasztó stb. utólagos fogyasztók ne szipkázzák le hetek alatt.)
Amennyiben a riasztó rendelkezik saját akkuval,akkor ezzel a művelettel sikeresen hazavágod, ráadásul autót aktivált riasztóval tárolni biztonságosabb.
Régen a cégnél az összes autónak kiépítettük az akksi gyors leválasztását, amit tűzvédelmi okból minden leállításkor használni kellett. Aztán az újabb elektronikák leresetelése/ meghibásodása leszoktatott róla, és más megoldás után néztünk.
Otthonra inkább a rendszeres ellenőrzést és töltögetést javaslom. Ahol nem áll rendelkezésre táp,ott ez természetesen nehezen kivitelezhető, ezért ott érdemes a riasztó biztosítékát is kivenni.