Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882294 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10860 Dátum: 2013.09.25 23:49:21 »
Remélem nem fogom kinyírni az enyémet a zenével... ~40-50A áramfelvétel simán van erősítők részéről...  :hmmmm:

Én is nemrég raktam be egy 4x75W-os erősítőt, ezek a generátorok ha jól néztem denso katalógusból 70A körüliek, mondjuk, ha a felét teszik ki az egyéb elektromos részek marad 30A kb. Ennek az erősítőnek talán nincs nagyobb áramfelvétele, vagy, ha igen akkor már nagyon ordít a hangszóró, de mivan a nagyobb rendszerekkel? :) Oda nem kellene már valami kiegészítés? Kéne egy lakatfogó, rámérnék egy két vezetékre, hogy alakulnak az áramerősségek.  :hmmmm:
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10861 Dátum: 2013.09.26 00:00:45 »
Most vettem hátsó Nipparts fékbetétpofákat és amellett, hogy rá van írva, hogy a központ Hollandiában van, mellette ott figyel a Made in China!
Majd a tapasztalatom leírom róla, hogy hogyan vált be később, de ha tudtam volna előre, akkor mást veszek az tuti! Japán autóba Kínai cucc  :taz: :banging:
Persze a véleményemet írom csak le és nem biztos, hogy nem tévedek...

Akkor ezért írtad. Hát ***a! Bár attól még lehet normális minőségű, csak ne kínai fejlesztés vacak legyen.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10862 Dátum: 2013.09.26 00:08:08 »
Ha most nem csúszik a kuplungod, akkor a cserével sem fog jobban menni az autód.

Ki fogom probàlni azt a tesztet amit leirtàl a kuplung csùszàsàval kapcsolatban, de egyelöre nem érzem, hogy csùszna a kuplung. Ezért nem is tudom, hogy mikor szànjam rà magam a cserére...

Egy normális utángyártott is elmegy min. 100eKm-ert, de egy falábú le tudja égetni álló helyzetben is természetesen...

A régi Opelemet szintén màsodik tulajdonosként 6 évig és olyan 100 ekm-en keresztül hasznàltam, amig cserélni kellett a kuplungot. A Corolla még csak 3 éve és olyan 30 ekm ota van nàlam, de azt nem tudom, hogy az elözö tulajdonos miként hasznàlta.
Elismerem, hogy én sem nagyon kimélem a kuplungot, a vezetési stilusom miatt... de gondolom egy ùj kuplung azért még alattam is elvinne akkor egy 100 ekm-t legalàbb.

Mielőtt elmész szerelőhöz, szerintem fújd be a WD40-el a kuplung pedál visszahúzó rugóját a kormány alá behajolva, aztán ha elmúlik a nyikorgás, akkor ne menj szerelőhöz!
 

Meg fogom ezt tenni, bàr azt hiszem a szaki màr fùjt be oda és csak egy ideig mùlt el a nyikorgàs…

... nálam a WD segített, de nekem a motortérből jött a nyikorgás a gumiharang tájékától ami a kar tövében van!
Azt elhúztam és befújtam oda és elmúlt :-)

Nekem is inkàbb és föként a motortérböl, a gumiharang környékéröl jön a zaj. A mùltkor befùjt oda is a szaki, de egy pàr nap mùlva visszatért ismét a nyikorgàs a kuplung-pedàlt nyomogatva. De a napokban egy kicsit erösebb nyöszörgést hallok és valahogy mintha màs is lenne ez a zaj a megszokotthoz képest...
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.26 00:12:42 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10863 Dátum: 2013.09.26 00:11:36 »
12V-nál az 5-600W. Akinek ennyi kell az autóba  :wacko: Nekem a szobában rengeteg a 2x100-as Quad405  :surrender:

14.2-nél meg kicsit több...  :devil:

Amúgy analóg mindkettő, szóval ~60% hatásfokkal szoktunk számolni. Ha 450W lejönne összesen, már boldog lennék... :D
Amúgy kb 2*120W, meg 1*180W ami reális.  :innocent:

Amúgy asszem a dízel generátora 90A-es.  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10864 Dátum: 2013.09.26 10:40:09 »
14.2-nél meg kicsit több...  :devil:

Amúgy analóg mindkettő, szóval ~60% hatásfokkal szoktunk számolni. Ha 450W lejönne összesen, már boldog lennék... :D
Amúgy kb 2*120W, meg 1*180W ami reális.  :innocent:

Amúgy asszem a dízel generátora 90A-es.  :hmmmm:
A felvett teljesítményre írtam az 5-600W-ot természetesen.
Én 50%-ot szoktam számolni hatásfokra tapasztalatból, tehát akkor szinuszos 2x150W lenne például, a többit meg elfűti. De az már elég brutális egy utastérben, engem az autórádió is zavar. Max. a GPS-t tűröm meg FM transzmitterrel  ;)
Akkor még nem is beszéltem arról, hogy 12V-ról nem megy ekkora teljesítmény még hídban sem igazán, hanem fel kell nyomni a feszültséget (a QUAD405 tápfeszültsége +-50V a viszonyítás végett), ott még van egy veszteség, stb.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10865 Dátum: 2013.09.26 16:18:06 »
Igen, legjobb a gyári, pl. nekem még a gyári szerkezet és kinyomócsapágy van a (japán) Carinámban, csak egyszer cseréltünk benne kuplungtárcsát a 300eKm alatt, de nem is kellett volna még anno, csak nem hittem el, hogy elmegy ennyit a gyári...
Egy normális utángyártott is elmegy min. 100eKm-ert, de egy falábú le tudja égetni álló helyzetben is természetesen...

Elgondolkoztatott ez a dolog, hogy a gyàri kuplungszett tartosabb mint egy utàngyàrtott... Nàlam még nem csùszik a kuplung, igy gondolom a tàrcsa még rendben van (vagy nem biztos?). Igy azon gondolkodom, hogy pontosan milyen alkatrészeket lenne elégséges kicserélni ahhoz, hogy ezt a pedàl-nyöszörgést (motortérböl, gumiharang alol) és az indulàskor hallhato koppano hangot megszüntessem? 

Elég lenne a kinyomocsapàgyat cserélni, vagy a kuplung-szerkezet is cserés ilyenkor? Vagy azért a tàrcsa is lùdas valamiben, habàr még nem csùszik a kuplung?

Tudom irtàtok, hogy szettben érdemes cserélni a kuplungot, de kivàncsi lennék ezekre a részletekre is.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.26 16:22:05 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10866 Dátum: 2013.09.26 18:08:14 »
A váltón lévő munkahenger nyomórúdjának a két végét érdemes megzsírozni (nem WD40, hanem valami sűrű hőálló zsírral) az a kritikus pont, ahol a működtető villát nyomkodja, ott be tud rágódni, de akkor már érdemes a nyomórúd hengeren belüli végét is megkenni.
Ezen kívül még a váltó harangban van egy gömb, amin a villa hintázik, állítólag az is tud nyikorogni. Az én esetemben a nyomórúd zsírzása segített,

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10867 Dátum: 2013.09.26 20:12:20 »
A váltón lévő munkahenger nyomórúdjának a két végét érdemes megzsírozni (nem WD40, hanem valami sűrű hőálló zsírral) az a kritikus pont, ahol a működtető villát nyomkodja, ott be tud rágódni, de akkor már érdemes a nyomórúd hengeren belüli végét is megkenni.

Màr fùjt be a villànàl lévö kis gumivédö alà a szaki valami WD40 szerüvel (gondolom igy akkor csak a kuplung munkahenger egyik végét érintette), de nem sürü zsirt hasznàlt, talàn ezért nem tartott sokàig... Ebböl a zsirbol melyik a jo? Ez jobb vàlasztàs mint a teflonos zsir spray?

Ezen kívül még a váltó harangban van egy gömb, amin a villa hintázik, állítólag az is tud nyikorogni. Az én esetemben a nyomórúd zsírzása segített,

Gondolom ide nehéz hozzàférni, anélkül, hogy valamit is megbontanànk, nem?
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.26 20:18:12 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10868 Dátum: 2013.09.26 20:31:31 »
Màr fùjt be a villànàl lévö kis gumivédö alà a szaki valami WD40 szerüvel (gondolom igy akkor csak a kuplung munkahenger egyik végét érintette), de nem sürü zsirt hasznàlt, talàn ezért nem tartott sokàig... Ebböl a zsirbol melyik a jo? Ez jobb vàlasztàs mint a teflonos zsir spray?

Gondolom ide nehéz hozzàférni, anélkül, hogy valamit is megbontanànk, nem?
Ajánlották a motorkerékpár láncsprayt, az nagyon jól tapad és mindenhová odakúszik.
Nekem is nyekergett már 3-4 éves korában is, a rudazatot jól be kell fújni, kenni, egy évig kitart a kenés. Legjobb, ha valaki, pl szerelő bekeni mig te nyomogatod a kuplungot, akkor jobban látni, hol nyekereghet.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10869 Dátum: 2013.09.26 22:01:39 »
A felvett teljesítményre írtam az 5-600W-ot természetesen.
Én 50%-ot szoktam számolni hatásfokra tapasztalatból, tehát akkor szinuszos 2x150W lenne például, a többit meg elfűti. De az már elég brutális egy utastérben, engem az autórádió is zavar. Max. a GPS-t tűröm meg FM transzmitterrel  ;)
Akkor még nem is beszéltem arról, hogy 12V-ról nem megy ekkora teljesítmény még hídban sem igazán, hanem fel kell nyomni a feszültséget (a QUAD405 tápfeszültsége +-50V a viszonyítás végett), ott még van egy veszteség, stb.

Igazából nem olyan hangos a cuccom. Elég kis érzékenységűek a hangszórók. A "wattok" inkább a kontrolláltságért felelősek, a "hangosságot" meg inkább a hangszórók érzékenysége szabja meg. Legalábbis ezt tapasztaltam... Persze normális keretek között vizsgálva.

Amúgy inkább a hifis topicban folytassuk, mert kapunk...  :innocent:
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.27 08:46:51 írta kleingy »

Jr.Hitch

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10870 Dátum: 2013.09.27 16:37:49 »
 2004/11 Corolla E12 4x100 15" lemezfelni belső körátmérőt légyszi valaki  :helpsmilie:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10871 Dátum: 2013.09.27 18:35:02 »
54mm
agyátmérönek hivják.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10872 Dátum: 2013.09.27 20:24:19 »
54mm
agyátmérönek hivják.
azt hittem a felni belső átmérőjét kérdezi a kérdező, gondoltam biztosan nagyobb féket szeretne és nézné, hogy elfér-e a féknyereg belül.
De ha ez az 54mm a válasz, akkor az KF-nek szokták nevezni, mint Központi Furat...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10873 Dátum: 2013.09.27 20:34:38 »
jah,lehet,h arra gondolt. majd kiderül.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Jr.Hitch

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10874 Dátum: 2013.09.28 09:08:36 »
Igen arra :D köszönöm  ;)