Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882109 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9315 Dátum: 2012.11.20 13:52:44 »
Hidegindítás kb. 8-9 fokos garázsban. Szerintetek normális, hogy ennyire felpörög a motor? Nálatok is így csinálja?
Nekem is ilyen.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9316 Dátum: 2012.11.20 14:50:06 »
szerintem mindenkié igy csinál...enyém is...beindul az automata szivató és picit jobban pörög a motor egy kis ideig!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9317 Dátum: 2012.11.20 14:50:52 »
Hidegindítás kb. 8-9 fokos garázsban. Szerintetek normális, hogy ennyire felpörög a motor? Nálatok is így csinálja?
Nekem 2000-ig kb -10 fok alatt garázs nélkül szokott menni a kezdeti fordulatszám, mostanában 0 - +1 fokos sátorgarázsból indulva 1600 a max, ameddig felmegy. Fél perc járás után visszaáll 1000 körülre, amennyiben elindulok vele, kb 1,5 km múlva már ki is mozdul felfelé a vízhőfokmérő.
Ha kemény mínuszok vannak reggel (-10), akkor is legkésőbb 3-4 km-t követően kimozdul a vízhőfokmérő úgy, hogy közben max középálláson van a hőfoktekerő.

Nekem a 2-3000 fordulat közötti kezdő érték szokatlan.

Egyébiránt, szerintem, ha nem ingadozik az alapjárat indítást követően, akkor nincs gond, most 200-300 fordulat nem oszt, nem szoroz.
Amúgy a Tietekben (fery007, zsoooc) mennyi az üzemihőn az alapjárat?
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.20 14:53:16 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9318 Dátum: 2012.11.20 15:06:58 »
Nekem a 2-3000 fordulat közötti kezdő érték szokatlan.

Egyébiránt, szerintem, ha nem ingadozik az alapjárat indítást követően, akkor nincs gond, most 200-300 fordulat nem oszt, nem szoroz.
Amúgy a Tietekben (fery007, zsoooc) mennyi az üzemihőn az alapjárat?

Ha melegebb van, nem megy 2000 fölé, nyáron meg nálam is csak 1600-1800-ig. Néhányszor (2-3 alkalommal) sajnos felment 2600-2700-ra is, és ott is maradt 5-8 mp-ig (néhány napja írtam), majd visszament 1200-ra, ahogy kell. Gondolom ez azért már nem teljesen normális, ezért be is jelentettem szervizbe, hogy nézzék már meg. Előtte azért csináltam egy áramtalanítást, hátha ér valamit. Az azt követő indításkor készült a videó. Most úgy döntöttem, hogy még 1-2 alkalommal tesztelem, reggel, amikor 5 fok alatt van a hőmérskélet, és ha megint előjön a korábbi kelenség, tényleg elviszem szervizbe.

Üzemi hőmérsékleten 650 az alapjárat (világítás nélkül kicsit alacsonyabb).
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9319 Dátum: 2012.11.20 15:18:16 »
Üzemi hőmérsékleten 650 az alapjárat (világítás nélkül kicsit alacsonyabb).
Az stimmel, nekem is ennyi, műszakin is stabil 640 (világítás nélkül) volt. Elképzelhető, hogy pl. a hőmérsékletérzékelő gomba adatai miatt emeli kissé jobban az ECU az alapjáratot.
Nekem 2 éve télen volt egy olyan hibajelenségem, hogy csillaggarázs után fagyos reggelen alig akartindulni és csúnyán is járt a motor, "check engine' jelzés is világított. A szervizben szétszedték ezt a gombát, kitisztították, WD-40 neki és azóta hibátlanul teszi a dolgát.
Nem mondom, hiszen, nem tudom, hogy a Tiednél ez lehet-e a baj, csak arra akarok célozni, hogy nem kell megijedni, lehet, hogy csak ilyen apróság van vele, de az is lehet, hogy semmi baja és így jó. Egyenletesen jár a motor, szépen eléri az üzemi hőfokot, rövid időn belül visszaesik a kezdeti magasabb fordulat... szerintem, nincs okod aggódni.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9320 Dátum: 2012.11.20 15:18:35 »
Szerintem ez valami koszolódás lesz, és egy takarítás megoldja. Majd a szervíz tudja, mit kell takarítani.
Amúgy gyerták, levegőszűrő milyen állapotban vannak?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9321 Dátum: 2012.11.20 15:36:52 »
Amúgy gyerták, levegőszűrő milyen állapotban vannak?
Gyertyák tavasszal lettek kicserélve, nem hiszem, hogy gond lenne velük, a levegőszűrő is tiszta. Egyébként jól megy az autó, a fogyasztása is rendben van, nincs vele semmi különösebb probléma.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9322 Dátum: 2012.11.20 15:44:17 »
Akkor meg nó para!;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9323 Dátum: 2012.11.20 19:23:48 »
Hányas villáskulcsot vegyek ahhoz hogy ki be szerelgethessem majd az akksit télen?
Esetleg jöhetnek tippek valami frankó töltőre is
Köszi

Ne villáskulcsot vegyél hanem akksit, és akkor nem kell ki-be szerelgetni.
Xanyi

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9324 Dátum: 2012.11.20 19:47:33 »
...
 Előtte azért csináltam egy áramtalanítást, hátha ér valamit. Az azt követő indításkor készült a videó. Most úgy döntöttem, hogy még 1-2 alkalommal tesztelem, reggel, amikor 5 fok alatt van a hőmérskélet, és ha megint előjön a korábbi kelenség, tényleg elviszem szervizbe.

Üzemi hőmérsékleten 650 az alapjárat (világítás nélkül kicsit alacsonyabb).

üdv!
Semmiképpen sem normális a 2300-2500 rpm induláskor! Jól látszik, hogy mikor beindul a motor 2000rpm a fordulat, de ráemel pluszba, mintha nyomnád a gázt, emelve tartja kicsit.
Mivel ECU reset volt, szinte biztos, hogy amiatt van, de mivel korábban is volt mint irtad, lehet, hogy valamelyik hőfok jeladó ad fals jelet, ami még tűrésen belül van.
ECU reset után 30-50 km megtétele szükséges, mire újra beáll a rend! Ha utána is ennyire emeli az inditási fordulatot, érdemes volna élőadatban megnézni a hőfokjeladókat!!

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9325 Dátum: 2012.11.20 19:53:08 »
Ne villáskulcsot vegyél hanem akksit, és akkor nem kell ki-be szerelgetni.
Semmi baja az akksinak, csak mivel 3-5 napokat szokott állni az autó, preventív célzattal tárolnám inkább otthon :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9326 Dátum: 2012.11.20 20:18:26 »
Semmi baja az akksinak, csak mivel 3-5 napokat szokott állni az autó, preventív célzattal tárolnám inkább otthon :D
És ennyi idő után nem indul? :hmmmm:
Nagyon macerás lesz aksit annyit cipelgetni.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9327 Dátum: 2012.11.20 20:27:15 »
És ennyi idő után nem indul? :hmmmm:
Nagyon macerás lesz aksit annyit cipelgetni.
Indulni is indul, csak nem szeretném ha egyszer nem indulna :D
Azért mostani hidegekben egy ilyen 3 nap után már forgat kettőt, mielőtt beröffen.
Annyira nem macerás, mióta az ablak alatt parkolok és nem negyed órányira a garázsban, van kis komfortos füle is :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9328 Dátum: 2012.11.20 21:18:13 »
Mennyi idős az akksi? Keress rajta matricát. Ha legfeljebb 3-4 éves, akkor nem lesz vele gond, ha kint marad, ha 5-6 éves akkor már lehet vele gond, de akkor előbb-utóbb úgyis újat kell venni.
De nem Lada az, hogy ki kell venni az akkut...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9329 Dátum: 2012.11.20 21:21:35 »
Mennyi idős az akksi? Keress rajta matricát. Ha legfeljebb 3-4 éves, akkor nem lesz vele gond, ha kint marad, ha 5-6 éves akkor már lehet vele gond, de akkor előbb-utóbb úgyis újat kell venni.
De nem Lada az, hogy ki kell venni az akkut...
Halvány gőzöm sincs, múltkor ketten is kerestük, de nem találtunk rajta :D
olyan 2-3 éves lehet.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer