Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2889495 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5220 Dátum: 2010.04.25 11:24:42 »
Ha úgy számoljuk, hogy 1 tárcsa elbír 2betétet, akkor Mondi tárcsái még gyáriak.
Az enyém városban volt/van használva, ezért nyilván sűrűbb a csereperiódusom.

sőt elővettem a kocsival kapott papírokat (megkaptam a reálszisztémától a kocsi teljes szervíztörténetét) és nem is 60-nál, hanem 75 ezernél voltak cserélve a fékbetétek. Mondjuk nem vágom, mert mert két sorban két cikkszámmal szerepel a fékbetét csere, szóval lehet, hogy a hátsókat is cserélték. Tárcsák még gyáriak, erre azt mondták nekem a szervízben, hogy 100 ezer körül elmennek, sok pályázásnál még többet.
Szóval a tárcsák gyáriak és érzésem szerint a 135 ezernél sem kell hozzányúlni, de ha igen az sem gond, reális lenne.

Hát nekem meg 88e km-nél méret alatt vannak már nem is kicsit.. A betétek még bírnák, de a tárcsák nem. Ebből gondolom hogy a betét már volt cserélve. Ennyit számítana a városi használat? Vagy pedig tekert lehet a km, bár több info alapján úgy gondolom, hogy valós. Persze, 100%-ra nem lehet menni persze..

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5221 Dátum: 2010.04.25 11:31:29 »

Hát nekem meg 88e km-nél méret alatt vannak már nem is kicsit.. A betétek még bírnák, de a tárcsák nem. Ebből gondolom hogy a betét már volt cserélve. Ennyit számítana a városi használat? Vagy pedig tekert lehet a km, bár több info alapján úgy gondolom, hogy valós. Persze, 100%-ra nem lehet menni persze..

gondolodd végig mennyit számít: Ha elindulok Bp-Debrecen-Bp távon, egy nap alatt lenyomok durván 500 km-t és mennyit fékezek? Még mondjuk egy reggeli budapesti csúcsforgalomban, ahol mész 10-20 km-t mennyit fékezel?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5222 Dátum: 2010.04.25 11:31:49 »
2003.45.heti gyári Michelin Energy XV1-esek voltak, most van a kocsiban 92ezer km, a nyári szett kb 55-60ezret futhatott, kb 3,5-4mm profil volt rajtuk, de a Michelin külön állatfaj, ebből nem szabad kiindulni.

Nekem meg a mostani 2006-os, és 4-5 mm-es a profil. Tehát ez már a második szett rajta. HA abból indulunk ki, hogy 2006-ban vette a tulaj(2006 márciusi a gumi), akkor most 45e körül lehet benne. Ill. hát ennyi sem, mert télen a télivel járt. Akkor mondjuk legyen 30-35. 2006 májusban 41e volt az autóban(ez Toyotás info). Nem tudom előtte milyen gumija lehetett, mert nem acélfelnivel adták át, hanem MIM alufelnivel. De ebből kiindulva akkor kb 30-40e-nél cserélte az eredeti szettet. Mondjuk, ismerve a komát, simán kinézem belőle, hogy 4 mm-nél lecseréli :) Ennyire meg lekophat egy gumi 30-40e alatt nem? De persze az is lehet, hogy később cserélte.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5223 Dátum: 2010.04.25 13:55:20 »

Te mennyi km-nél cserélted a féket? Gondolom az még a gyári volt.

Nekem a papírok szerint 60 ezernél cserélték az első betéteket. Most 120 ezer van a kocsiban (110-nél vettem) és két hete voltam szervízben ahol azt mondták, hogy még bőven elmennek. Mondjuk az alőző tulaj meg én is sokat pályázunk, ami azért kíméli a féket :-) .
Khm, nekem 12x ezernél még gyári betét+tárcsa :D
Gabe 254.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5224 Dátum: 2010.04.25 14:34:42 »

Te mennyi km-nél cserélted a féket? Gondolom az még a gyári volt.

Nekem a papírok szerint 60 ezernél cserélték az első betéteket. Most 120 ezer van a kocsiban (110-nél vettem) és két hete voltam szervízben ahol azt mondták, hogy még bőven elmennek. Mondjuk az alőző tulaj meg én is sokat pályázunk, ami azért kíméli a féket :-) .
Khm, nekem 12x ezernél még gyári betét+tárcsa :D

Használati mód?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5225 Dátum: 2010.04.25 14:45:28 »
Természetesen főleg országút, pálya :yes: Kb 15% város, 15% pálya, többi meg országút. Kevés fék, sok motorfék, ésszel közlekedés.
Gabe 254.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5226 Dátum: 2010.04.25 14:51:47 »
Természetesen főleg országút, pálya :yes: Kb 15% város, 15% pálya, többi meg országút. Kevés fék, sok motorfék, ésszel közlekedés.

Én is hasonlóan vezetek. A Suzukimon azt mondta a szerelő, hogy annyit kopott a fék 40ezer alatt, mint másnak egy olajcsereperiódus (15 ezer km) alatt :-) .
Az előző tulaj meg nem tudom hogy vezetett. De amikor megvettem a kocsit szeptemberben 110 ezer km-rel, mondták, hogy rövidesen cserés lesz. Most megnézték, és még megy bőven... Szóval nálam sem kopik sokat :-) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5227 Dátum: 2010.04.25 15:06:22 »
Érdekes ez a fék dolog. Nálunk az E12-es kb 30-40e-ret megy el egy garnitúra betéttel elől. Ehhez képest az E11-es >100e km-t. A jelenlegi japanparts betétben is van 30e km, de 1 mm-nyi kopás nem látszik rajta. A legelső betétet is 70e-nél azért kellett kicserélni, mert bekeményedett valahogyan, aztán elkezdte a tárcsát kicsinálni, vájatokat marni bele, félig sem volt elkopva ennyi futást követően.

Én nem tudom, hogy mi miatt van az, hogy az egyik gyári/utólagos fékbetét sokkal többet megy el az egyik kocsiban, mint ugyan az a gyári vagy utólagos márka egy másik, egyel újabb Corollában. Pedig nem hajtjuk másképpen a két kocsit, az E12-es még jobban kímélve van, mégis annak tiszta fékpor mindig a felnije, míg nálam sose látszik semmi fékpor sem, sőt a betét sem kopik és a tárcsa sem vállasodik. A két kocsi közötti tömeg is <50 kg, szóval nagyobb terhelésnek sincsen az E12-es fékrendszere kitéve. Minden gyártó az E12-esre puhább betétet készít?!

Azt még valaki meg tudná mondani, hogy miben különbözik az E11-es és az E12-es főfékmunkahengere és a fékrásegítője? Esetleg az E11-be bele lehet-e az E12-es fékrendszerét valamilyen mértékben építeni?

Ha erősen nyomom a féket, akkor érezni egy szilárd koppanást, ahonnan nem lehet már tovább nyomni a pedált, kb a padló fölött 3-4 centivel. Mikor légtelenítjük, akkor viszont teljesen beesik a pedál, tehát nem a munkahenger dugattyúja érte el a végpontot. Ez a vákumos rásegítő ütközőpontja vagy mitől koppan egy bizonyos ponton, ha erősen nyomom? Biztosan nem fékmunkahenger, én a rásegítőre gondolok, hogy ott fogyott ki a vákuum és hirtelen ott felkemányedik.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5228 Dátum: 2010.04.25 21:24:44 »
Érdekes ez a fék dolog. Nálunk az E12-es kb 30-40e-ret megy el egy garnitúra betéttel elől.
Hol van használva az autó? Csak mert ez relatíve elég kevés. Jóbarátném eléggé hirtelen, erősen fékez, de így is kibírtak valamivel több, mint 60 ezer km-t az első fékbetétjei; és még nem voltak teljesen fémig kopva, valszeg elfutottak volna 70 ezerig. A km-ek úgy kb. háromnegyedét országúton/autópályán teszi a kocsiba, a többit helyi (kisvárosi) forgalomban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5229 Dátum: 2010.04.25 21:27:29 »
Érdekes ez a fék dolog. Nálunk az E12-es kb 30-40e-ret megy el egy garnitúra betéttel elől.
Hol van használva az autó? Csak mert ez relatíve elég kevés. Jóbarátném eléggé hirtelen, erősen fékez, de így is kibírtak valamivel több, mint 60 ezer km-t az első fékbetétjei; és még nem voltak teljesen fémig kopva, valszeg elfutottak volna 70 ezerig. A km-ek úgy kb. háromnegyedét országúton/autópályán teszi a kocsiba, a többit helyi (kisvárosi) forgalomban.
Nálunk 2/3 vidéki város, a többi országút és pályázás. Extrémen nincsen fékezve a kocsi, viszonylag hagyjuk kifutni hosszasan a megállási és lassítási pontok előtt.

A helyzet az, hogy a gyári Pagid 30e km-t ment el kb, a Ferodo 40-45e km-t. Ennél hosszabb periódusunk még nem volt az első fékekkel.

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5230 Dátum: 2010.04.25 21:49:56 »
Akkor te sokat fékezel.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5231 Dátum: 2010.04.26 20:02:32 »
Srácok, ha már fék. Egyik haverom (aki tlantos néven fut több autós fórumon) mondta ma hogy tud rendelni E12-es Corollához gyári első fékbetéteket Angliából (külkereskedő a srác :-) ) és rendel a családi kocsiba, és ha kell akkor nekem is.
Nekem később esedékes a betétcsere, de ha olcsó akkor elfér. Azt mondja 10 ezer körül jön ki. A kérdés az, hogy E12-eshez egyféle első fékbetét van, vagy bele lehet futni abba, hogy tipuson belül volt váltás. (Mindkettőnknek faceliftes kocsija van).

Köszi!

Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5232 Dátum: 2010.04.26 20:09:05 »
...
Nálunk az E12-es kb 30-40e-ret megy el egy garnitúra betéttel elől.
...
Nálunk 2/3 vidéki város, a többi országút és pályázás.

Dettó, csak több a pálya. A város zabálja a fékeket, ott reggelente, délutánonként nem tudsz nem fékezni.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5233 Dátum: 2010.04.26 20:33:21 »
Srácok, ha már fék. Egyik haverom (aki tlantos néven fut több autós fórumon) mondta ma hogy tud rendelni E12-es Corollához gyári első fékbetéteket Angliából (külkereskedő a srác :-) ) és rendel a családi kocsiba, és ha kell akkor nekem is.
Nekem később esedékes a betétcsere, de ha olcsó akkor elfér. Azt mondja 10 ezer körül jön ki. A kérdés az, hogy E12-eshez egyféle első fékbetét van, vagy bele lehet futni abba, hogy tipuson belül volt váltás. (Mindkettőnknek faceliftes kocsija van).

Köszi!



Alvázszámot add meg neki. Én is most rendeltem, és visszaírtak, hogy kéne az alvázszám, hogy Akebono vagy Girling rendszerű a fék. Hogy ez mit takar, azt nem tudom.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5234 Dátum: 2010.04.26 21:07:56 »
Nemtom E12-nél hogy van, de E11-be 3 vagy 4 féle fék van és alvázszám alapján rosszat kaptam...