Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882155 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2445 Dátum: 2008.11.09 13:14:16 »
:surrender:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni,,,   amikor esedékes lesz a vezérműszíj csere visszarakhatom e szerintetek a volt  görgőket(feszítő+vezető)
ami 40.000 kilómétert futott, a sajátom volt. A szíj persze új lesz. Ez most a dilemmám, hogy vegyek e újat vagy majd visszarakhatom e
a régit!!!!!!!!!  Corolla E 10-EE 101 1.3 XLI 1332 ccm  :helpsmilie: :helpsmilie:

Szia! 40 ezer km-t futott görgőket teljesen fölösleges kicserélni (mármint ha biztos, hogy csak ennyit futottak). Szerelőm szerint (közel húsz éve Toyotákat javít) görgőket minden második szíjcsere során célszerű cserélni. Tehát te is ráérsz majd a következő csere alkalmával megejteni ezt  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2446 Dátum: 2008.11.09 13:15:09 »
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon (és a Toyotások közt), úgyhogy bocsi, ha már kitárgyalt témát vetnék fel...
Egy 2003-as 5 ajtós Corollát vettem és nem tudom, hogy milyen méretű téligumit kellene vennem hozzá. Mit javasoltok?
Köszi, Chilly.

Szia! Maradj a gyári méretnél, tehát 195/60x15. Ne hallgass azokra, akik szerint 185/65x15 kell, mert az "télen jobb". Hányszor van nálunk télen hó - és hányszor van száraz, meg vizes út? Ez legyen a döntő. A mi éghajlatunkon télen a keskenyebb guminak több a hátránya, mint az előnye. Hozzátenném, hogy minimális az az előny, amit egy 185-ös gumi mutat egy 195-össel szemben hóban/latyakban. Ezt pedig száraz és nedves úton hosszabb fékúttal, valamint kanyarokban csökkenő stabilitással "fizeted meg". Nem jó üzlet!
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.09 13:31:59 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2447 Dátum: 2008.11.09 13:23:55 »
Tutinet a motul versenyolaj:-)))

Szuti, kösz. Hmm, akkor még átgondolom, ugye te is ezt használod pályázáshoz, ringezéshez ???  :cool2:

Valaki a körünkből még használ motult csak nem jut eszembe, hogy ki, azt hiszem 0W-20-ast. ILyen olajat a Castrol állítólag nem gyárt csak a Motul, gondolom ez az  oka.

Lehet, hogy Leszi Laci az (nem vagyok benne biztos) ?  Pedig Ő, ugye tudjuk nem az a kimondott versenyző tipus.  :yes:

És már kikisérletezte, melyik az a fajta olaj, amivel a ledkevesebb fogyaszt a kocsi.

0W-20 közútra????
Te jó Isten.
Nyáron, meg utána már nem kell az a motor?

Á! Welcome to the jungle, Mester  :yes: ... Én már szétagyaltam a fejemet ezen a viszkozitás-mizérián, a megfelelő topikban (Általános/Olaj), amit te ezek szerint nem olvastál.

Na, röviden, a nagy helyzet az, hogy ezt a számomra is horrornak hangzó 0 W 20-at egyre több autógyártó (köztük a Lexus!!!) ajánlja több új modelljéhez is, főleg az USA-ban. Közútra, természetesen. Mondjuk, ez, hogy az USA-ban ajánlják, szerintem nem véletlen - ott minden az emisszió és (újabban) a gazdaságosság - és ott az autók (kis túlzással) sosem pörögnek pirosig, pályákon is ugye többnyire max. 70 mph limit van, nem hajtják az emberek a gépeket.

Valszeg ilyenkor lehet jó ez az olaj. Ha a cél, hogy a fogyasztás minél kisebb legyen, és nem hajtod a gépet. Nyilván nem véletlen, hogy közülünk Leszilaci és Zénóka használnak ilyet - megjegyzendő, hogy utóbbi autójában, asszem, 400 ezer km fölött jár már a km-számláló!

Elsőre (!) paradoxnak tűnő módon, még a versenysportba, azon belül rövid távú sprintekre, gyorsulási versenyekre ajánlja pl. a Motul ezt az olaját. Nyilván, mert itt meg nem számít, hogy a motor hány km-t bír ki - hanem csak hogy minél könnyebben pörögjön fel, ennek az olaj minél kevésbé "legyen útjában". Nyilvánvaló, hogy miért csak látszólagos az ellentmondás a két optimális felhasználási terület között.

Én legalábbis erre jutottam, és -sokkal kevésbé sarkított mértékben- valahol ebben látom pl. egy 30-as és egy 40-es melegoldali viszkozitású olaj előnyeit ill. hátrányait is egymáshoz képest.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2448 Dátum: 2008.11.09 13:26:43 »
Tutinet a motul versenyolaj:-)))

Szuti, kösz. Hmm, akkor még átgondolom, ugye te is ezt használod pályázáshoz, ringezéshez ???  :cool2:

Valaki a körünkből még használ motult csak nem jut eszembe, hogy ki, azt hiszem 0W-20-ast. ILyen olajat a Castrol állítólag nem gyárt csak a Motul, gondolom ez az  oka.

Lehet, hogy Leszi Laci az (nem vagyok benne biztos) ?  Pedig Ő, ugye tudjuk nem az a kimondott versenyző tipus.  :yes:

És már kikisérletezte, melyik az a fajta olaj, amivel a legkevesebbet fogyaszt a kocsi.

Mindig elmosolyodok, mikor eszembe jut: egyszer mikrotalin beállt a parkolóba és Misi megkérdezte tőle, hogy "Te egy ez az első rendszám nem túl magasan áll, sokat fogyaszt így.....? "

A Motul sem csak versenyolajat gyárt. Amelyik olaján fellelhetőek a szokásos, közúti használatra mérvadó specifikációk (API, ACEA stb.), az nyilván használható is közúton.

Mindenesetre én a te helyedben 0 W 20-ast nem tennék az autómba (hacsak nem akarnék a továbbiakban kimondottan és állandó jelleggel spórolósan hajtani) - de tudtommal te sem ilyennek a beszerzését tervezed.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2449 Dátum: 2008.11.09 13:35:34 »
A Castrol-t mostanság nagy divat itt szidni és a Mobil-t, az LM-et és a Fukszot meg dícsérni. Pedig a Castrol egy kimagaslóan jó olaj, megfizethető áron.
És az agyondícsért LM-ről meg annyit, hogy nincs egy olaja sem iagzán, ami teljesítené az API SM szintet, míg a Castrolba és Mobil-ba a legtöbb ilyen már. A Fuchs is hasonló, mint az LM.
Mellesleg az LM marha drága és nem igazán van választéka a szintetikus palettán szerintem. A MOS2 a nagy csodájuk, ha annyira jó, akkor miért nem rakják már az 5W-s és 0W-s olajaikba. Én nem védeni szeretném a Castrol-t, csak szeretném, ha mindenki reálisan látná az igazságot.

Erre az "olajtopikban" válaszolok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2450 Dátum: 2008.11.09 21:03:22 »
Lecseréltem ma a hűtővizet, előző -10-et bírt, de nem tudom, miből volt... (előző tulaj...) Viszont csere után feltűnt valami: nem melegszik át az egész hűtő, a (szemből) bal oldalán egy háromszögben hideg maradt, jópár km-es kocsikázás után is. Miért? (Unonál volt ilyesmi, de ott felül maradt hideg, mert levegős maradt, de ez az alja...) Mindemellett lecsavarva a hűtőkupakot látszik a szint, kiegyenlítőben is ok.  :eek:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2451 Dátum: 2008.11.09 21:07:50 »
Elképzelhető, hogy mégis levegős. Termosztát nyitása után kéne megnézni a szintet.

Azt meg se merem kérdezni, hogy mi lett a leengedett hűtővízzel...

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2452 Dátum: 2008.11.09 23:13:10 »
...Fék: OK hogy a hegyekben nagyon kopik, mondjuk részben azon lepődtem meg, hogy a hátsókat előbb kell cserélni, mint az elsőket.

Hi!

Bocsi azt elfelejtettem mondani, hogy az elso szerviznel, nem sokkal azelott hogy kimentem kulfoldre szoltam hogy nyikorog, igy az elso fekeket akkor csereltek.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2453 Dátum: 2008.11.09 23:40:56 »
Az eredeti kérdésemre kicsit visszatérve pedig, egyenlőre marad benne az Edge 5W-30, aztán a következő olajcseréig majd olvasgatok, meg kérdezgetek (esetleg pénteken elmegyek talira ha lesz, épp pesten leszek) és majd meglátom. Engem amúgy nem nagyon érdekel hogy az olaj 10 vagy 12e Ft--ba kerül, főleg a kocsi árához képest (és a km-enkénti többlet is minimális, még 100e kmnél is ), szal aki sztem csak ilyenek alapján dönt nem biztos hogy jól választ:D

Amúgy pár szerelő haver szerint a Corolláknál a 126 ló a 2.0 motorból nincs túlhúzva, 177 lovas is simán van ennyiből. Ezt a motort állítólag 800e km-re tervezték. Fogalmam sincs így van-e, de ha felét elmegy nekem már az is bőven tökéletes lesz. Egyöntetű véleményük szerint ezen számoknak benzinmotor a közelébe sem ér. Szintén a szerelők szerint a 15e km-es szervízciklus sem nagy, ennyit bármelyik olaj kibír. Pl. kérdeztem havert náluk 30e km (WV), Opelnél is (Vectrát is néztem mikor a Corollást, ott is 30e a szervizciklus). Na ott már tényleg neccesebb az olaj, főleg a vége felé a ciklusnak.

Nem hinném hogy nálam 15e kmen belül gond lenne vele. A szintet figyelem, most direkte maximumig töltettem fel. Azóta nem mentem vele sokat hogy hazaértem (1x hazajöttem, majd elmentem Egerbe, meg környékére), majd kb. 3e km után beszámolok róla evett-e, és mennyit. Amúgy is garos a cucc, ha megfelel a szervíznek és a garnak alighanem jó lesz. Ha nem, akkor meg cserélik a motort majd, onnantól meg az ő bajuk:D
Amúgy ha kb így haladok, és valószínű így lesz, akkor évente kb. 50e km lesz a futásteljesítményem.

Egy másik kérdés:
Csütörtökön megyek téli gumit rakatni, szerintetek ez jó lesz:
http://www.startgumi.hu/pirelli/w210_sottozero_ii/

Állítólag halkabb, mint a Continental és ez a család a tavalyi tesztgyőztes. Vélemény?
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2454 Dátum: 2008.11.10 01:24:18 »
Az eredeti kérdésemre kicsit visszatérve pedig, egyenlőre marad benne az Edge 5W-30, aztán a következő olajcseréig majd olvasgatok, meg kérdezgetek (esetleg pénteken elmegyek talira ha lesz, épp pesten leszek) és majd meglátom. Engem amúgy nem nagyon érdekel hogy az olaj 10 vagy 12e Ft--ba kerül, főleg a kocsi árához képest (és a km-enkénti többlet is minimális, még 100e kmnél is ), szal aki sztem csak ilyenek alapján dönt nem biztos hogy jól választ:D

Amúgy pár szerelő haver szerint a Corolláknál a 126 ló a 2.0 motorból nincs túlhúzva, 177 lovas is simán van ennyiből. Ezt a motort állítólag 800e km-re tervezték. Fogalmam sincs így van-e, de ha felét elmegy nekem már az is bőven tökéletes lesz. Egyöntetű véleményük szerint ezen számoknak benzinmotor a közelébe sem ér. Szintén a szerelők szerint a 15e km-es szervízciklus sem nagy, ennyit bármelyik olaj kibír. Pl. kérdeztem havert náluk 30e km (WV), Opelnél is (Vectrát is néztem mikor a Corollást, ott is 30e a szervizciklus). Na ott már tényleg neccesebb az olaj, főleg a vége felé a ciklusnak.

Nem hinném hogy nálam 15e kmen belül gond lenne vele. A szintet figyelem, most direkte maximumig töltettem fel. Azóta nem mentem vele sokat hogy hazaértem (1x hazajöttem, majd elmentem Egerbe, meg környékére), majd kb. 3e km után beszámolok róla evett-e, és mennyit. Amúgy is garos a cucc, ha megfelel a szervíznek és a garnak alighanem jó lesz. Ha nem, akkor meg cserélik a motort majd, onnantól meg az ő bajuk:D
Amúgy ha kb így haladok, és valószínű így lesz, akkor évente kb. 50e km lesz a futásteljesítményem.

Egy másik kérdés:
Csütörtökön megyek téli gumit rakatni, szerintetek ez jó lesz:
http://www.startgumi.hu/pirelli/w210_sottozero_ii/

Állítólag halkabb, mint a Continental és ez a család a tavalyi tesztgyőztes. Vélemény?

A szerelők -finoman szólva- hülyeséget mondtak ezekkel az élettartam-becslésekkel. Meg azzal is, hogy a benzines feleannyit menne el ma, mint a dízel. Lassan kezd fordítva lenni a dolog!

A gumi szerintem kiváló választás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2455 Dátum: 2008.11.10 01:28:37 »

A szerelők -finoman szólva- hülyeséget mondtak ezekkel az élettartam-becslésekkel. Meg azzal is, hogy a benzines feleannyit menne el ma, mint a dízel. Lassan kezd fordítva lenni a dolog!

A gumi szerintem kiváló választás.

Az utóbbinak örülök, az elsőnek kevésbé. De miért is van ez?
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2456 Dátum: 2008.11.10 02:25:25 »

A szerelők -finoman szólva- hülyeséget mondtak ezekkel az élettartam-becslésekkel. Meg azzal is, hogy a benzines feleannyit menne el ma, mint a dízel. Lassan kezd fordítva lenni a dolog!

A gumi szerintem kiváló választás.

Az utóbbinak örülök, az elsőnek kevésbé. De miért is van ez?

Egyrészt mert olyan személyautó-motor, amely jellemzően elment 800 ezer kilométert, utoljára kb. a régi szívó dízel Mercik idejében létezett. Ez extrém sok! A fele is becsületére válik bármely motornak.

Másrészt mert a mai modern turbódízelek egész egyszerűen jobban kihegyezett, mechanikailag nagyobb mértékben igénybe vett, kihasznált szerkezetek, mint a (szívó) benzinesek. Az utóbbi időben ezért egyértelműen az a tapasztalat, hogy a benzinesek jellemzően többet mennek el komolyabb meghibásodás, kopás nélkül, mint a dízelek. Ha nem is dupla annyit, de többet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2457 Dátum: 2008.11.10 02:49:16 »
Egyrészt mert olyan személyautó-motor, amely jellemzően elment 800 ezer kilométert, utoljára kb. a régi szívó dízel Mercik idejében létezett. Ez extrém sok! A fele is becsületére válik bármely motornak.

Másrészt mert a mai modern turbódízelek egész egyszerűen jobban kihegyezett, mechanikailag nagyobb mértékben igénybe vett, kihasznált szerkezetek, mint a (szívó) benzinesek. Az utóbbi időben ezért egyértelműen az a tapasztalat, hogy a benzinesek jellemzően többet mennek el komolyabb meghibásodás, kopás nélkül, mint a dízelek. Ha nem is dupla annyit, de többet.

Hát remélem a 126 lovas Corollám üditő kivételek közé tartozik, ez nincs annyira felhúzva mint az Avensisek motorja. Majd meglátjuk mennyit fog elmenni, remélem sokat:D Köszi a válaszokat. Átnéztem az olajos fórumot, lehet LM vagy Mobil 1 olajat fogok használni, majd utánakérdek holnap spanomnál, de nem tudtam vele beszélni még, csajnál van, nem zavarnám a hülyeségeimmel a világért sem:D Benne bízok, ő javasolta a téligumikat is, meglátom mit mond.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2458 Dátum: 2008.11.10 06:37:26 »
Elképzelhető, hogy mégis levegős. Termosztát nyitása után kéne megnézni a szintet.

Azt meg se merem kérdezni, hogy mi lett a leengedett hűtővízzel...
Mire gondolsz? Szigorúan felfogva edénybe, palackozva. Korábban leeresztett olajjal együtt megy be melóhelyre, ott úgyis megy a veszélyeshulladék gyűjtés.

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2459 Dátum: 2008.11.10 09:18:52 »
Sziasztok! Az imént olvastam, hogy célszerű a nyári gumival azonos méretű télit felpakolni az autóra. Az Aurisomat (Aquatis) 205/55 R16 Bridgestone nyári gumikkal kaptam, kérdésem az lenne tartsam-e ezt a méretet? Ha jól tudom az alap Aurison 195/65 R15 gumik vannak!

A Toyota őszi-téli ajánlatáról mi a véleményetek? A 205-ösből  Firestone, Pirelli, Semperit Dunlop van felnivel 40/db. Előző Autómnál tonképpen mindegy volt, hogy milyen téli gumi volt rajta de most jobban odafigyelnék... és persze ehhez sem éretk annyira hogy elég magabiztos legyek! :ph34r:
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294