A kerékfordulathoz van köze, olyan, mintha a tárcsafék porvédőjéhez érne valami.
Viszont egyenesben nem csinálja. A csapágy jónak tűnik, nem morog és nem lötyög. Arra gondolok még (utólag), hogy ott a féltengelycsukló porvédője találkozhat a csonkállványnál valamivel, amikor balkanyaros terhelés van?
Visszajött a járgány a lakatostól. A jobb oldali küszöb külsőrész kb. az első emelési pontig cserélve lett. Nem volt jó a javítóelem így hajlítani kellett. Egész jó lett, de azért jobban örültem volna, ha kívül belül horganyzott vagy inox.
Kicseréltem a gumiharangokat és a külső csuklót.
Szétszedésnél a sasszeggel szívtam sokat, meg se akart mozdulni. Végülis oldalcsípővel mm-enként jött ki.
A tengely könnyen kijött váltóból (véső-kalapács a kijelölt helyre) második nekifutásra. Ha nem megy érdemes forgatni rajta, mert akkor enged a legkönnyebben, ha a gyűrű üres része alul van, ilyenkor a felső része eltűnik a horonyban és két oldalt csak egy kicsi lóg ki. Ugyanez igaz az összerakásra is.
A váltóból sacc/kb. 0.5l olaj jött ki a tengely helyén, nem engedtem le, mert nem tudtam volna most cserélni, pedig remek alkalom lett volna. Volt nálam 3-4dl maradék olaj, de azt inkább nem pótoltam, úgyis cserélem jövőhéten, 7 év és 30e km van benne. Úgy emlékeztem nem olyan rég volt és csak tegnap néztem meg.
A külső csukló jónak tűnt, a tengely mozgott eléggé a csillagban, maga a csukló egyben volt. Saját súlyától mindig lefittyedt, de érzésre semmi recsegés ropogás kotyogás.
A gumiharangon belül a tengely körül találtam egy extra kis gyári bilincset.
A kis bilincs pedig másmilyen volt. A gumiharangon nem találtam gyári cikkszámot, ezekszerint már cserélték és újrahasznosították a nagyobbik a bilincset a kicsit meg elvesztették a zsírban. A belső csukló érintetlen volt, minimális szivárgás a tengelynél, állapota újszerű.
Szóval sajnáltam a külső csuklót, mert... de az 5 évvel ezelőtti hang felvétel alapján jobbról jön a hang és azóta se javult meg.
Az új csukló (SKF) csillag része fele annyit se lötyög tengely irányba, a belső csuklónál megszűnt a radiális mozgás, nem tudom mitől. Jobban megfogja a külső csukló? Vagy mert másképp tettem vissza a váltóba? A belső csuklót összejelöltem és ugyanúgy raktam össze.
A hangra nem tudok mit mondani, mert kímélem a váltót az olajhiány miatt, a futúműkopogás továbbra is zavaró és továbbra se tudom honnan jön.
Előtte:
Közben pihenő:
Tájkép csata után:
Összeszerelés előtt:
Jók ezek a méretre gyártott bilincsek.
Meglepő módon mindkét zsír sárga volt, de más gyártmány... A 130grammost tettem a külsőbe. Eleve az a kisebb és az SKF-hez 90g-t a GSP-hez meg 80g-t adnak. A 180-190g-s ment a belsőbe.
Utána: