Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2305417 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Féktárcsa
« Válasz #6990 Dátum: 2012.05.19 12:35:29 »
Sziasztok!

Úgy rémlik, itt a fórumon volt (nagyon bízom benne, hogy van is  ;) ) valakinek kedvezményes beszerzési forrása Ferodo féktárcsára.

2 db első tárcsa kellene nekem, E12 1.4 VVTi kombi 2004/12 havihoz.
Kit zargathatok ebben az ügyben? :)

Előre is köszönöm!
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Féktárcsa
« Válasz #6991 Dátum: 2012.05.19 14:36:25 »
Sziasztok!

Úgy rémlik, itt a fórumon volt (nagyon bízom benne, hogy van is  ;) ) valakinek kedvezményes beszerzési forrása Ferodo féktárcsára.

2 db első tárcsa kellene nekem, E12 1.4 VVTi kombi 2004/12 havihoz.
Kit zargathatok ebben az ügyben? :)

Előre is köszönöm!
Tzoli fog tudni segíteni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re:Szerviz
« Válasz #6992 Dátum: 2012.05.19 15:10:41 »
Köszönöm!
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Re:Féktárcsa
« Válasz #6993 Dátum: 2012.05.19 15:19:44 »
Tzoli fog tudni segíteni.

Meg mindenki más,aki tud a bárdihoz 40% rabatos kódszámot/tagságiszámot!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Re: Re:Féktárcsa
« Válasz #6994 Dátum: 2012.05.20 22:17:01 »
Meg mindenki más,aki tud a bárdihoz 40% rabatos kódszámot/tagságiszámot!

46%-om van Bárdiéknál  :whistling: de ők nem forgalmaznak Ferodo-t, csak a Lángnál találtam. Ott is van ismeretség, de még így is a gyárihoz közeli áron állna meg. Annyiért meg akkor mát inkább a gyárit veszem meg  ;)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #6995 Dátum: 2012.05.20 22:23:51 »
Nem mindenre van 46! Ismerem azt!
Multkor vettem 5-6tételt bárdinál.
Volt 43,40,31 % rabat is feltüntetve!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Re: Re:Féktárcsa
« Válasz #6996 Dátum: 2012.05.20 22:25:30 »
46%-om van Bárdiéknál  :whistling: de ők nem forgalmaznak Ferodo-t, csak a Lángnál találtam. Ott is van ismeretség, de még így is a gyárihoz közeli áron állna meg. Annyiért meg akkor mát inkább a gyárit veszem meg  ;)
Asszem a féktárcsából mintha pont nem lenne valami nagy eresztés a gyári, úgy tudom elég gyorsan kopik.  :whistling:

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re:Szerviz
« Válasz #6997 Dátum: 2012.05.21 10:01:54 »
A lényeg, hogy van lehetőségem kedvezményes forrásra, a Ferodo lett volna érdekes, mert az én lehetőségeimmel drágábban állt volna meg, mint a gyári.

Régebben rengeteget szívtam már mindenféle márkájú (nem QH kategória) féktárcsákkal különféle autókon (hullámos lett, ütött pl Ate PowerDisc, sima Ate, Brembo stb). Igaz, más autómárkáknál (pl BMW) és mindig az lett a végeredmény, hogy az eredeti gyári a legjobb. Ezért szeretnék valami minőségit.

De ez érdekes, amit ír a kollega, hogy a Toyota gyári tárcsa hamar kopik. Nekem még a gyári (értsd: a gyárban beszerelt) tárcsák vannak az autón, és 62 ezer, zömmel városi km után már úgy érzem, van akkora válluk, hogy csereérettek. A második betét-garnitúrát fogyasztották el, vagyis fogyasztják még jelenleg is.
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #6998 Dátum: 2012.05.21 11:18:47 »
De ez érdekes, amit ír a kollega, hogy a Toyota gyári tárcsa hamar kopik. Nekem még a gyári (értsd: a gyárban beszerelt) tárcsák vannak az autón, és 62 ezer, zömmel városi km után már úgy érzem, van akkora válluk, hogy csereérettek. A második betét-garnitúrát fogyasztották el, vagyis fogyasztják még jelenleg is.
Itt is volt róla szó, de lehet, hogy elsősorban inkább a betétekre vonatkozik ez.

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Szerviz
« Válasz #6999 Dátum: 2012.05.28 08:24:22 »
A lényeg, hogy van lehetőségem kedvezményes forrásra, a Ferodo lett volna érdekes, mert az én lehetőségeimmel drágábban állt volna meg, mint a gyári.

Régebben rengeteget szívtam már mindenféle márkájú (nem QH kategória) féktárcsákkal különféle autókon (hullámos lett, ütött pl Ate PowerDisc, sima Ate, Brembo stb). Igaz, más autómárkáknál (pl BMW) és mindig az lett a végeredmény, hogy az eredeti gyári a legjobb. Ezért szeretnék valami minőségit.

De ez érdekes, amit ír a kollega, hogy a Toyota gyári tárcsa hamar kopik. Nekem még a gyári (értsd: a gyárban beszerelt) tárcsák vannak az autón, és 62 ezer, zömmel városi km után már úgy érzem, van akkora válluk, hogy csereérettek. A második betét-garnitúrát fogyasztották el, vagyis fogyasztják még jelenleg is.

www.zsu.hu

Nekik jó áraik vannak, nézd meg, hátha!:)

sarzs

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Szerviz
« Válasz #7000 Dátum: 2012.05.28 09:03:33 »
Sziasztok,

rég voltam itt, eddig párom használta az autót, így nem tudtam róla infókat:)
De ami látszik: eszi az olajat!!
Hogy mennyit, azt nem tudom még.

1.4 VVTI 2000-es évjáratú.
204.000 Km-rel. februárban vettük, azóta 1x volt olajcserén, akkor a szerelő mondta, hogy kevés volt benne az olaj.
Tegnap megnéztem a nívópálcát és már megint a minimum alatt volt.
5W40-es olaj van benne (ENEOS)
Ennél mi a tapasztalat?
Mi az ami még megengedett " normálisnak mondható olajfogyasztás"?
Ha ennél több, mit lenne érdemes megnézni? Megnézetni? Cserélni?
Aki valamit javíttatott a kocsin, annak tényleg lecsökkent, vagy megszűnt az olajfogyasztás?
Olvasgattam a bejegyzéseket még korábban, és tudom, hogy ezeket a motorokat cserélték egy időben ( 7 éves korig?)
Meg azért olvastam, hogy azért eszi 1-2-3-4 embernek az olajat.
Én azt hittem azok közé fogok tartozni, akinek nem, de most nem úgy néz ki.
Továbbá hallottam máshol, hogy a túl finom olaj lehert hogy egy 200.000-res motornak már nem jó.
5W40 helyett 10W40, 5W30... stb?
Ebben tapasztalat?

Köszi


gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #7001 Dátum: 2012.05.28 12:00:49 »
204.000 Km-rel. februárban vettük, azóta 1x volt olajcserén, akkor a szerelő mondta, hogy kevés volt benne az olaj.
Tegnap megnéztem a nívópálcát és már megint a minimum alatt volt.
5W40-es olaj van benne (ENEOS)
Mi az ami még megengedett " normálisnak mondható olajfogyasztás"?
Továbbá hallottam máshol, hogy a túl finom olaj lehert hogy egy 200.000-res motornak már nem jó.
5W40 helyett 10W40, 5W30... stb?
Pontosan mennyit mentél vele az olajcsere óta (gondolom akkor max.-ra lett töltve), hogy megint a minimum alatt van?
Szerintem a tiédnél is 1.3 L lehet a pálca jelzései között.
A gyár által még "normálisnak" ítélt fogyás 1 L/1000 km...
A 10W-40 csak hidegen sűrűbb, ami nem lenne szerencsés, az 5W-30 pedig melegen hígabb, ami lehet jó és rossz is az olajfogyi szempontjából, attól függően, hogy miért fogy:
Ha a tömítések mentén fogy (szerintem ennek ennél a mértéknél már eléggé láthatónak kellene lennie), akkor az 5W-30 feltehetően még inkább fogyna. Ha viszont az itt már sokszor említett VVT-i konstrukciós hiba miatt fogy, akkor meg talán pont a hígabb kellene, hogy a dugattyú rendesen le tudja húzni...
De majd talán jön valaki, aki ért is hozzá.  :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.28 12:12:45 írta gomzol »

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Szerviz
« Válasz #7002 Dátum: 2012.05.28 20:46:16 »
Pontosan mennyit mentél vele az olajcsere óta (gondolom akkor max.-ra lett töltve), hogy megint a minimum alatt van?
Szerintem a tiédnél is 1.3 L lehet a pálca jelzései között.


Itt vagyok,
200.000 körül cseréltük.
szóval 4.000 km-t mentünk.
akkor 4L-t töltöttünk bele.. nívópálcaszintre nem emlékszem
A nívópálcán már nem látszódott olaj, annyira a minimum alatt volt:)4MA vettem 1L 5W40-et, és beleraktam.
Így most már legalább látszik a nívópálcán a szint, de még mindig a minimum alatt van..
Szóval szerintem még 1 L simán belemegy, gondolom ( ha 1,3L a pálcaszint.

Szóval mondhatom, hogy 1.000-renként kb 0,5l...
De még tesztelés alatt..

Sarzs



bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #7003 Dátum: 2012.05.29 10:00:27 »
Itt vagyok,
200.000 körül cseréltük.
szóval 4.000 km-t mentünk.
akkor 4L-t töltöttünk bele.. nívópálcaszintre nem emlékszem
A nívópálcán már nem látszódott olaj, annyira a minimum alatt volt:)4MA vettem 1L 5W40-et, és beleraktam.
Így most már legalább látszik a nívópálcán a szint, de még mindig a minimum alatt van..
Szóval szerintem még 1 L simán belemegy, gondolom ( ha 1,3L a pálcaszint.

Szóval mondhatom, hogy 1.000-renként kb 0,5l...
De még tesztelés alatt..

Sarzs
Ha ez igaz, akkor bizony nem kevés olaj fogy a motorodból.  :no:

Én vagyok az egyik fórumozó, akinek szintén fogy a olaja kicsit (1-1,2L/10.000km), én ezzel nem foglalkozom, hosszabb utak után (pl. nyaralás, vagy Toyota találkozók) ellenőrzöm az olajszintet és utántöltök, ha szükséges.
Amit ajánlok, ne hagyd, hogy minimumra csökkenjen az olajszinted, mert a kevés mennyiség hatására nem biztos, hogy az olaj minden szükséges helyre eljut, illetve sokkal hamarabb kopik el, hiszen ugyanannyi km alatt a kevesebb olaj jobban igénybe van véve, mint a nagyobb mennyiségű. Mindez a motorod számára is nagyobb kockázatot jelent (mármint a kis olaj mennyiség).
A másik, hogy rövidítsd le a periodust két olajcsere között, mondjuk, 8-10.000km-re.
A harmadik, hogy esetleg próbáld meg a 10W60 Castrol olajat, Toyota szervizes tapasztalat, hogy ez az (egyébként sport) olaj csökkenti az olajfogyást.
A negyedik, amennyiben ezek közül nem segít semmi, akkor marad a motorgenerál, gyűrűcsere. A dugattyúkat nem biztos, hogy kellene cserélni (de ez csak az én szerény véleményem), lehet, hogy elegendő csak megtisztítani a lerakódásoktól, kitisztítani a furatokat, amiken az olaj le tud folyni és azt visszarakni, mert egy 200.000km-t futott motor esetében (ami nem egy eget rengető mennyiség, de mégis, ennyi idő után már) "összekophatnak" az alkatrészek annyira, hogy ha ezek közül egyet kiveszel és újjal helyettesítesz akkor lehetnek nem kívánt hézagok, ahol szivárghat az olaj, olajfogyást okozva.
Én, ha egyszer erre száno a pénzem, mindenképpen gyári gyűrűket veszek bele, ami kb 50.000Ft körüli összeg.
Persze, mindezzel együtt sincs garancia arra, hogy ezután nem lesz olajfogyasztás, de biztos, hogy jóval kevesebb lesz.  :) 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7004 Dátum: 2012.05.29 10:07:40 »
Ha hosszútávon tervezel az autóval, akkor mindenképpen érdemes megcsinálni, ami Bepi mond.
Egy sűrítési végnyomás mérést érdemes megtenni, abból egy szerelő elég sokmindenre tud következtetni.
Ha egy szerelő szétszedi akkor látni fogja mi a helyzet, bár kérdés, hogy mennyire látszik, hogy kitakarítás után összerakva mi lesz a helyzet.
Pont a hétvégén mondta a gépészmérnök barátom, hogy a mai motoroknál már olyan anyagból van a hengerfal, hogy ezeket a motorokat akkor kell fúrni ha sérülés van rajta, de a legtöbb esetben elég az új alapméretes gyűrűket feltenni. Illetve pont ez a srác mondta, hogy az olajfogyasztást az olajlehúzó gyűrű határozza meg, de simán lehet hogy az kopott, de a felső, kompressziós gyűrű meg nem, illetve fordítva is lehet (motor erőtlen, de nem fogyasztja az olajat nagymértékben).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...