Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2309018 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Szerviz
« Válasz #2760 Dátum: 2010.02.16 19:41:20 »
2000-nél már nekem is felvillan a felváltásra ösztökélő nyíl. Én sem értem miért ne lehetne ekkor váltani. (Azon túl, hogy 2000 felett jön meg az ereje.)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #2761 Dátum: 2010.02.16 19:41:38 »
gondolom a fogyasztás csökken ez nem jó az olajtársaságnak
:lol: :lol: :lol:

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #2762 Dátum: 2010.02.16 19:49:42 »
Jó ok. Én csak egy picit emelném a fordulatszámot, és akkor nem kéne másoknak hinni, csak magamnak, hogy jól csinálom :)


Hali! Nem értem, milyen problémát okozhat ha valaki mondjuk folyamatosan vagy néha főleg városi közlekedésben alacsony fordulatnál vált, ebben az esetben 2000 alatt?


Csapágyas lesz a motor. Alacsony fordulatszámon gyorsítás, nagyobb gáz, nagy terhelést kapnak a forgattyús csapok, a kenés pedig még nem az igazi ahhoz a nagy terheléshez. (hiszen olajáramlás=kenés) Durva példa lehet, de egy alacsony fordulaton erőltetett motornál az 5ezren pörgő sem kap nagyobb igénybevételt.
Ha ezt nem is hisszük el, én akkor is azt vallom, ha az ember gyorsítani akar, semmi esetre se váltsa el az autóját úgy, hogy 1700-1800 alá essen vissza a fordulatszám, valamint ha gyorsítani akar és 1700 alatt van, inkább kapcsoljon vissza...

Ezzel a túl alacsony percenkénti fordulat/nagy terheléssel spórolni nem lehet, sőt, ha erőlködik a motor többlet fogyasztást eredményez. Arról nem is beszélve, hogy "lustul" tőle az autó.


Ide írok még valamit, mert látom nem tiszta. A kolléga előbb azt említette, hogy 1500-1700-as elváltásokkal közlekedni. Magyarán, ő akkor váltja el a dolgot, ha ennyit mutat. És azért is írok - de nézzetek csak nyugodtan hülyének - mert ha így van, akkor leesik a fordulatszám kb 1000-1200-ra. És onnan kéne gyorsítani. 1500nál sem túl szerencsés a padlógáz, ezért 1200nál még a kisebb gázadás is lehet káros.

2ezer felett megjön az ereje? a turbodizelnek igen! De nem egy kisköbcentis benzinesnek :) Én inkább azt mondanám hogy 4500 felett jön meg az ereje, és ha ki akarod használni amit tud az autó, úgy érdemes elváltani, hogy ne essen 4500 alá ;) Persze ez csak akkor érvényes ha muszáj gyorsulni nagyon, hétköznaponként én is szépen kapcsolok, csak nem 1500-1700nál, hanem 2300-3000 között.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.16 20:03:23 írta G86 »
                                                                                                                                                   

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Szerviz
« Válasz #2763 Dátum: 2010.02.16 20:02:06 »
 Az enyim 1600-nál 80-at megy :hmmmm:

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #2764 Dátum: 2010.02.16 20:19:31 »
A váltást jelző nyíl függ a gázpedál állásától, sebességtől, fordulatszámtól és az aktuális sebességi fokozattól. Ha finoman gyorsítok, akkor már 1700-as fordulatnál is jelez a felváltásra, (de ilyenkor sem esik vissza 1200 alá). Természetesen ha jobban nyomom, akkor nem villan fel ilyen korán, elenged akár 4500-ig is. A visszaváltásra is a körülményekhez igazodva figyelmeztet. Ha pl egy kicsit is el kezd emelkedni az út, akkor ugyanazon a fordulatszámon is azonnal visszaváltást jelez. Alacsonyabb sebességi fokozatokban (1-3) engedi az alacsonyabb fordulatszám tartományt, 5. és 6.-ban már ez min. 2000. 6.-ban 1500-nál már visszaváltat (ez kb. 65 km/h óra szerint).
Na szóval eléggé ésszerűnek (okosnak) tűnik nekem ez a rendszer, ezért nem gondolom, hogy káros lehet a motorra. És 25 év, sok 100e km vezetés után valami rutinnal már rendelkezem ...

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #2765 Dátum: 2010.02.16 23:31:54 »
Én ezt a váltás jelzőt elég ritkán nézem, de nekem eddig az a meglátásom hogy 30km/h-nál 3-ast kér, 40-nél 4.-et, 50-nél 5.-et :D intelligens rendszer. Aztán lehet nem figyeltem eléggé rá. Tisztára mint amikor a KRESZ vizsgára készültem forgalomból, az oktatóm is ezt mekegte "40-nél 4.! lassan emeld a küplüng pedált HE! :D"
 Elvileg ennek az lenne a funkciója, hogy tartsad azt a motorfordulatszámot, ahol a legalacsonyabb a károsanyagkibocsátás és az üzemanyag fogyasztás :D
G86 kolléga előtt, pedig le a kalappal.....amit írt az csupa igazság, így van ahogy mondja. Az 1.4 VVT-i-nek meg 4400-nál van a max nyomatéka, az után kezd el igazán húzni, ilyenkor működik a változtatható szelepvezérlés is. Érezhetően megugrik a kocsi :D...persze ahogy egy 1.4-es meg szokott ugrani :sorcerer: Én álltalában ahhoz viszonyítok gyorsításkor vagy előzésnél (hogy mennyire kell visszaváltani) hogy 5.-ben 100km/h 3000-es fordulat. Ez az aranyközépút....mondjuk ha 5.-ben megyek 80-al kb. 2000-es fordulattal, akkor vissza 3. és huss 4000 mehet a VVT-i power :D. Igen lehet engem is gyagyásnak nézni, de én így érzékelem a motor fordulatszám és sebesség tartományait. A 3. elég hosszú, de ott húz igazán a kocsi, 6500-nál tilt. Ez egy nagyon jó dinamikus kis motor, nekem nagyon tetszik. Annyi baj van vele talán, hogy alacsonyabb fordulatszámokon nem olyan nyomatékos, de azt a sebességfokozatokkal játszva ki lehet küszöbölni. 3. ba ha csak gyorsítok tiltásig, olyan mintha nem is akarna már letiltani csak pörög és pörög és húz is rendesen.
 Na azért nem vagyok az az autógyilkolászós hidegen szétpörgetős. 1 és fél év alatt az emberben csak elszabadulnak a lóerők iránti vágy :D és a felfedezés élménye.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2766 Dátum: 2010.02.17 20:33:57 »
fosvágeneket
Azert ez igy eleg komoly. :hmmmm: Akarsz beszelni rola?  :flowers: Biztos mely sebet hagytak azok az autok, felteszem a leggyengebb diesel "fosvágenek" is erolkodes nelkul lenyomtak.
Biztos soha senkiről nem hallottál még, aki a Toyotát totojának vagy csak simán rizsrakétának hívja  :szemez: ... Na, ez pontosan ugyanaz. Persze ettől még hülyeség. Mindkét részről.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2767 Dátum: 2010.02.17 20:47:04 »
Hali! Nem értem, milyen problémát okozhat ha valaki mondjuk folyamatosan vagy néha főleg városi közlekedésben alacsony fordulatnál vált, ebben az esetben 2000 alatt?
Csapágyas lesz a motor....
Kérdezd meg Zénókát, csapágyas-e már a Yarisa motorja, a maga 400-sokezer kilométerével, amit olyan extrém alacsony fordulatszámokon tesz meg, amelyektől -a te logikád szerint- már rég tönkre kellett volna mennie  ;) ...

Viccet félretéve: ez egy régi és nagy tévhit, hogy a túl alacsony fordulaton gyorsítás árt a motornak. Nem, nem árt neki, egy átlagos benzines autó simán használható úgy kb. 1000-es fordulattól fölfelé. Gyorsítva is.

Amiben igazad van, az az, hogy nem szabad ilyenkor padlógázt adni, mert az valóban ártalmas, valóban nagyon megnöveli a csapágyak terhelését, és ez, az ekkor még alacsony olajnyomás miatt, fokozott kopást eredményez. Tehát nem szabad ilyen alacsony fordulaton padlógázzal gyorsítani. De kis/közepes gázzal természetesen lehet, ez egyáltalán nem ártalmas! És az sem igaz, hogy van egy fordulatszám, ami alatt már többet fogyaszt az autó. Minél alacsonyabb a fordulatszám, annál alacsonyabb a fogyasztás - természetesen az üzemi fordulatszám-tartományon belül, de az 1000 fölötti tartomány ebbe már beletartozik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #2768 Dátum: 2010.02.17 20:57:51 »
Én az egészet a nagy gázra értettem, az természetes, ha 1500on tartja a fordulatszámot és nincs emelkedő akkor nem árt. Én is szoktam így menni. Amire próbáltam felhívni a figyelmet az alacsony fordulaton erőltetés. Sajnos több ilyen ismerősöm is van, rossz vele menni, mert hamar elváltja, vagy éppen "elfelejt" visszaváltani amikor kéne. Ilyenkor meg rángat, erőlködik az autó, biztos nagyon szereti. Fogyasztás? Mi úgy tanultuk középiskolában hogy a közepes fordulatszám-tartományban optimális a tüzelőanyagfogyasztás. Az 1000 az meg súlyosan kevés, alapjárat közeli érték. "lustuljon" el a kocsi.
Nem azt írtam, hogy van egy olyan fordulatszám ami alatt többet fogyaszt a kocsi, hanem azt; hogyha erőlködik, akkor már szinte biztos hogy többet megeszik, mintha vígan felpöröghetne.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.17 21:00:09 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2769 Dátum: 2010.02.17 21:08:19 »
Ma lezajlott a 60 ezres szervíz is a Corollán; szintén Kaposváron. Összesen 32.738 volt; ebből 9000 a munkadíj (másfél óra, inkluzíve fékfolyadék-csere és fékhatás-mérés), a többi az anyag. Részletezve:

-Olajszűrő 2.805
-Légszűrő 5.791
-Pollenszűrő (Nipparts, ezt maguktól ajánlották fel a gyári helyett!) 4.000
-Üzemanyagszűrő 7.101
-Fékfolyadék (Toyota DOT 4) 3.353
-Téli szélvédőmosó 688

Plusz, ugye, az olaj, amit én vittem; 11.200 volt az Olajshopon a négy liter Mobil-1 0 W-30 (ehhez hozzátöltöttük a tavalyról megmaradt fél litert).

A szokásos korrekt, szakszerű és udvarias kiszolgálásban volt részem; bemászkálhattam nézegetni a munkát, konzultálni a szerelőkkel (akik ezt nagyon barátságosan fogadták); felajánlottak ingyen taxit a városba, kaptam ingyen üdítőt kétszer is stb. - szóval minden rendben volt  :yes:

Kiderült, hogy az első fékbetétek nemsokára cserések lesznek; a jobb külső betét már csak kb. 2 mm-es, úgyhogy ezt néhány hét múlva nyélbe is ütjük majd. Persze felajánlották, hogy kicserélik; de ezt azért majd meg tudom oldani lényegesen kedvezőbb áron, úgyhogy köszönettel visszautasítottam.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2770 Dátum: 2010.02.17 21:13:14 »
Én az egészet a nagy gázra értettem...
Válasz a "Vezetési stílus" topikban!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #2771 Dátum: 2010.02.17 21:27:32 »
Kiderült, hogy az első fékbetétek nemsokára cserések lesznek; a jobb külső betét már csak kb. 2 mm-es, úgyhogy ezt néhány hét múlva nyélbe is ütjük majd. Persze felajánlották, hogy kicserélik; de ezt azért majd meg tudom oldani lényegesen kedvezőbb áron, úgyhogy köszönettel visszautasítottam.
Ez tényleg jó ár :whistling:
Mondjuk jó távol is van Budapesttől, így érthtető....olajat megérte vinni? Nem számoltak fel 2500Ft ártalmatlanítási díjat? stb?
Ha már ekkora nagy szervizt csináltál náluk, én lehet feldobattam volna a gyári betéteket.....és nincs veled több gond.

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2772 Dátum: 2010.02.17 21:28:07 »
Teljesen korrekt az az ár Palaczk, egyik szűrő sem sokkal drágább mint egy jó minőségű utángyártott, ezért nem pöcsöltönk mi se, megvettük gyáriba  az én benzinesembe és a kolegám dízelébe a szűrőket, kivéve pollent.
Még olajat kell vennem az enyémbe, lassan itt a jóidő, kihozom a garázsból, már több mint egy hónapja pihenget.
Pont tegnap hívtak a Toyotából hogy 3 éves a kocsi és van valami ingyenes átvizsgálási akció, megbontás nélküli. Kihagyom, úgysincs rajta nézegetni való, revíziót meg 2 éves kora óta magam csinálom.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2773 Dátum: 2010.02.17 21:36:37 »
Ez tényleg jó ár :whistling:
Mondjuk jó távol is van Budapesttől, így érthtető....olajat megérte vinni? Nem számoltak fel 2500Ft ártalmatlanítási díjat? stb?
Ha már ekkora nagy szervizt csináltál náluk, én lehet feldobattam volna a gyári betéteket.....és nincs veled több gond.
Olajat megérte vinni, 2800-ért biztosan nem kaptam volna 0 W-30-ast. Ők egyébként sem csinálnak belőle problémát, nem számítanak fel semmit stb.

Fékbetétből viszont tudok szerezni legalább olyan jót, mint a gyári (pl. Ate), sokkal olcsóbban... Ráadásul jelen pillanatban nem is lett volna rá keret, de ha lett volna, sem csináltattam volna meg. És beszereltetem a privát Toyotás szerelőmmel, megintcsak jelentősen olcsóbban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #2774 Dátum: 2010.02.17 22:02:06 »
Fékbetétből viszont tudok szerezni legalább olyan jót, mint a gyári (pl. Ate), sokkal olcsóbban...
Az ATE felébe kerül a Jakoparts, és egyébként az sem olyan rossz....nálam már abbahagyta az elindulás utáni 1-2fékezésig tartó hideg állapoti nyikorgást, megszoktam hogy kicsit keményebb mint az átlag (vagy bekopott?), így már megbékéltem vele.
UI:
Én vasco filters pollenszűrőt vettem, olyan 3400Ft körül, viszont az aktívszenes!