270 km csak helyi közlekedés (háromnegyeden állt a mutató), majd 500 km Ausztria túloldala (Alpok ugyebár a nem kis szintkülönbségekkel), ott némi helyi mászkálás, hazafele szintén végig autópálya (oda-vissza 130-as GPS szerinti menet, 4 ezres fordulaton, hazafele egy részében széllel szemben), majd tankolás eredménye 761 km-re vetítve: 7.42 l/100 km. Végülis nem rossz, de egy újabb évig küzdhetek, mire a spritmonitoron visszaverekszem magam egy jó helyre.
Ilyen körülmények között tökéletes a fogyasztásod, semmi ok a szégyenkezésre.
Szerintem nem a kocsik fogyasztanak sokat, hanem a benzin drága. Régebben ha 10 alatt volt a fogyasztásunk a Ladánál és a többi kocsinál, akkor elégedettek voltunk, most meg 8 literre mindenki fújol, miközben tökre dinamikusan haladsz már a 8 literrel...
Én most felmentem 130-140-nel Pestre (M7), onnan Százhalombatta (M6), majd vissza Pest (M6), majd sok bevárosi dugó. Onnan le Gárdonyba 150-nel (M7), majd 120-szal haza Siófokra a 70-esen. Így jött ki 8,1 liter vegyesben. Most sírjak, hogy milyen sok?! Nem teszem, mert nem sok. A benzin ára a sok. A kocsival dinamikusan haladtam, dugóztam, haladtam rendesen a pályán, akkor miért akarjak 8 liter alatti fogyasztást?!
Tud a kocsi 5,5-6 litert is, de ahhoz lassan kell menni nagyon. Be kellene látni, hogy a kocsinak jár a 8 liter, ha dinamikusan vezetünk vagy hegyes úton haladunk vagy dugózunk.
Azzal kellene inkább foglalkozni, hogy miért ennyi a benzin adója, miért ennyiért kapjuk a készterméket, mikor nagyon fogyócikk, stb... Nem pedig a szegény autót kell hibáztatni, mikor kiválóan teszi a dolgát.