Szóval beszéltem a láda tulajával, elcipelte nagyjából majdnem házig az apparátot.
Láttam rajta, hogy kicsit felvonja a szemöldökét, mikor meglátja a Sonyt. Mondom neki hogy ez a csúcs alatti fej, erre mondja ő, hogy a Sonyval csak a GT szériából taláálkozott, azokat szerelgették a jómunkásembereknek teherautókba, hogy zörögjön valami. Hát ja...
Na bepattintjuk a ládát, bakker mondom ez feleakkora, vagy még kisebb, mint a másik. Beülünk, bekapcsoljuk, nézünk egymásra. Mi van, mér nem szól...? Mondom szól ez, csak nagyon-nagyon halkan. Lehet, hogy a zárt ládának "kicsit" több kraft kell, mint a feleakkora teljesítményű reflex ládának...? Aztán gondolom, az eladó is erre a megállapításra juthatott, mert kért egy csavarhúzót, és a gaint beállította úgy, ahogy nála volt....kb. 75% környékére.
Hát, a zárt láda - ami amúgy állítólag nem tud ám normális hangnyomást - majdnem kirázott bennünket a kocsiból, vissza kellett belőle venni. És most megint kénytelen voltam szembesülni azzal, hogy milyen baromi jó a Morel ládám, mert pontosságban nem éreztem, nem érzek szinte semmi különbséget. Az a reflex láda szinte pont úgy zenélt az autóban, mint ez a zárt. A Morellel ellentétben viszont ez a zárt láda betonstabil, nem mászkál, nem kóvályog, nem emel ki sehol. Alacsony hangerőn is jól teljesít, ott is van ereje. Nagyon szépen szól, és csak azért nem csorog a nyálam, mert a másik ugyanilyen szépen szól normális hangerőn, úgyhogy ez hozza a megszokott szintet.
....viszont ez nem csak normális hangerőn, szól nagyon szépen, hanem a nemnormálison is.
Nem tudom eldönteni, hogy szólnia kell-e még egy kicsit, míg "beleszokik" a rendszerbe, vagy ez már a végleges hangja, mély hangszóróknál ezt nehéz megállapítani. De lehet, hogy még fog változni. És hát megint lehet kezdeni csavargatni, állítgatni az erősítőn, hogy ne szoruljon háttérbe, de nem is tolakodjon előre. A szetten már kellett feljebb venni jócskán, úgyhogy annak is megváltozott a hangja. És én nem értem, miért, de valahogy az a lekoppanási határ is kintebb tolódott, amiről korábban írtam. Volt olyan zene, ahol nem is találtam meg, mert addig egyszerűen nem akartam hangosítani.
De nem semmi áramot zabál ám ilyenkor. Menet közben is odatekertem neki, ment a világítás, meg az ablakfűtés. Ahogy felhangosítottam, kábé olyan hatással volt ez a motorra, mintha bekapcsoltam volna a klímát. Erőben nem tudom, hogy mi volt, nem nyomtam neki, de a generátor úgy fogta le a motort, mintha klímáznék: ha leléptem a gázról, azonnal zuhanni kezdett a fordulatszám, és váltásoknál hacsak nem váltottam nagyon gyorsan, mindig rántott egy kicsit, ha meg lehalkítottam, akkor meg ahogy szokta, "kitartotta" kicsit a gázt a kompjúter, és lassan engedte vissza alapjáratra. Valamit asszem ezzel is kezdeni kell majd. Nem tervezem, hogy így fogom hallgatni, de ha mégis úgy hozza az élet, ez a rendszer lezabálja az akksit seperc alatt...
Ja, jópofa volt a srác, mert mire megegyeztünk, már vakarta ő is a fejét, hogy nem számított ilyen jó hangzásra a Sonytól, és mondta ezt úgy, hogy neki olyan millió körüli SQ hangrendszere volt a kocsiban....
Szóval az első hallgatózás tapasztalatai ezek. Ahogy sejtettem, a Morel azért magasra tette a lécet azzal a hangzással amit tud. Így indirekt módon de ismét meglepett, mert bár számítottam valami ilyesmire (mármint hogy hangminőségben ilyet tud), azért a kisördög ott bujkált bennem, hogy lehet, hogy mégse... Szóval csak és kizárólag ezért nem csorog a nyálam. Meg azért, mert lehet, hogy pár nap hallgatás-állítgatás után valami tök mást, újat fogok tapasztalni. Volt már ilyen korábban is, úgyhogy kezdem megtanulni, hogy nyers, beállítatlan rendszerről nem ítélünk elsőre....