Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763243 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13785 Dátum: 2017.09.14 18:51:32 »
1. valószínűleg kizárható. 2. alacsony valószínűségű. 3-4 a legvalószínűbb. Mh197 Litvánoktól 8k-ért vett VVTi szelepet, de márkaszervíznek biztos van rá valami jófajta horror-ára.

2. remélem nem, vezértengely, szelepek... 15ezerrel ezelőtt (gyűrűzéskor) szemre nem volt kopott semmi, kipucolva , összecsiszolva lett összerakva.
3. képen... ezt talán ki tudom húzni, ránézni, ha hűl a rendszer, ez a "furulya" ami a Yarisnál is gyanúba keveredett?? illetve mh197 is erről ír, ha jól értem a mondandóját
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13786 Dátum: 2017.09.14 18:53:26 »
1. valószínűleg kizárható. 2. alacsony valószínűségű. 3-4 a legvalószínűbb. Mh197 Litvánoktól 8k-ért vett VVTi szelepet, de márkaszervíznek biztos van rá valami jófajta horror-ára.

4. VVTI cucc, képen, ez amit protko kolléga vázolt, vezérlésbontás... ajjaj
5. nah akkor még a lengőbordám is kivetetem  :censored:
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13787 Dátum: 2017.09.14 20:52:04 »
1. 1350 km van benne olajcsere óta, szerintem túl van töltve: a 3,7 helyett beleborította a mester a 4 literes Sustinát, lsd.: fotó
1-est azért zártam ki, mert egy autós fórumon 90+% valószínűséggel rajongó kategóriába tartozik az illető. Ha valaki képes a kocsija kapcsán hasonló flúgosokkal tölteni az idejét, arra nem igazán jellemző az 50.000km-es csereperiódus vagy a kiapadt olajteknő. :D

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13788 Dátum: 2017.09.14 23:12:52 »
Maga a szelep nem olyan veszes, 15ezer korul mar lehet gyari ujat kapni. Valoszinuleg a bontas-ujra osszerakas noveli meg a jobban a koltsegeket.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13789 Dátum: 2017.09.15 07:59:40 »
Maga a szelep nem olyan veszes, 15ezer korul mar lehet gyari ujat kapni. Valoszinuleg a bontas-ujra osszerakas noveli meg a jobban a koltsegeket.

Melyik szelepre gondolsz 15 ezerért?? Ha VVTI szelepről va szó, az eredeti gyári verzióban nem valószínű, hogy 15... esetleg nagyon hasonló kinézetű utángyártottban talán.

2. remélem nem, vezértengely, szelepek... 15ezerrel ezelőtt (gyűrűzéskor) szemre nem volt kopott semmi, kipucolva , összecsiszolva lett összerakva.
3. képen... ezt talán ki tudom húzni, ránézni, ha hűl a rendszer, ez a "furulya" ami a Yarisnál is gyanúba keveredett?? illetve mh197 is erről ír, ha jól értem a mondandóját


Igen, ez a furulya szerű. :) Az olajfuratok nyitása, zárása a feladata, lényegében egy mágnesszelep. A vége egy sima tekercs, ami a belselyében egy tengelyt mozgat. Ha az esetleg megszorul, mert bármi odakerül, vagy egyéb hiba adódik, akkor lehet az hibakódot, mert ugye az olaj útját ilyenkor nem megfelelően szabályozza. A furulya szerű szürke vég és a mágnesese tekercs közti résznél van benne egy tömítőgyűrű (nem az ami rajta is látszik, mert az a külső résznél tömít). Na nekem az a belső fáradt el, és már az a furulya szerű vég is relatív könnyen elforgatható volt rajta.. Érdekes, mert a bontott másikon meg meg sem volt mozdítható.

4. VVTI cucc, képen, ez amit protko kolléga vázolt, vezérlésbontás... ajjaj
5. nah akkor még a lengőbordám is kivetetem  :censored:

Ha a VVTI egység hibásodna meg, arra úgy emlékszem, hogy valami kerepelő hangot is kellene, hogy kiadjon. Mindenesetre youtube -on van fenn videó arról, hogy hogy javítják ezt az egységet. A véleményem a látottak alapján az, hogy csak ne az hibásodjon meg.. Szinte komplett szét kell kapni a vezérlést hozzá, és a HF felső részében is az egyebeket, ami után ki lehet azt onnan venni, és javítani. A videóban meg is mutatják, hogy mi tud benne elkopni, meghibásodni, mit kell cserélni. Elvileg a motor élettartamát ki kellene hogy bírja, de ugye ez csak a statisztika.

((A 3,7 helyett 4 liter nem hinném, hogy ilyen hibakód problémát okoz egyébként. Még ennél jelentősebb túltöltés sem.))
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13790 Dátum: 2017.09.15 09:43:55 »
Melyik szelepre gondolsz 15 ezerért?? Ha VVTI szelepről va szó, az eredeti gyári verzióban nem valószínű, hogy 15... esetleg nagyon hasonló kinézetű utángyártottban talán.
Ha a cikkszama az, amit protko is irt, akkor 15ezer korul van ilyen. Gyari, zsir uj. Nem utangyartott, nem gagyi. Megfelelo helyen keresve ra lehet lelni. ;)
A sajat automhoz, illetve az ismeroseimnek szoktam ugyanonnan kizarolag gyari alkatreszeket rendelni. Osszehasonlitaskepp nehany ar: automatavalto olajszuro: otthon 30ezer, itt 10ezer, lengescsillapito (2db, elektromosan allithato) + 2db toronycsapagy otthon 350ezer, itt 240ezer. Ja, es Japanbol erkezik.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.15 10:12:27 írta Tshuhash »
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13791 Dátum: 2017.09.15 09:49:21 »
Melyik szelepre gondolsz 15 ezerért?? Ha VVTI szelepről va szó, az eredeti gyári verzióban nem valószínű, hogy 15... esetleg nagyon hasonló kinézetű utángyártottban talán.

Igen, ez a furulya szerű. :) Az olajfuratok nyitása, zárása a feladata, lényegében egy mágnesszelep. A vége egy sima tekercs, ami a belselyében egy tengelyt mozgat. Ha az esetleg megszorul, mert bármi odakerül, vagy egyéb hiba adódik, akkor lehet az hibakódot, mert ugye az olaj útját ilyenkor nem megfelelően szabályozza. A furulya szerű szürke vég és a mágnesese tekercs közti résznél van benne egy tömítőgyűrű (nem az ami rajta is látszik, mert az a külső résznél tömít). Na nekem az a belső fáradt el, és már az a furulya szerű vég is relatív könnyen elforgatható volt rajta.. Érdekes, mert a bontott másikon meg meg sem volt mozdítható.

Ha a VVTI egység hibásodna meg, arra úgy emlékszem, hogy valami kerepelő hangot is kellene, hogy kiadjon. Mindenesetre youtube -on van fenn videó arról, hogy hogy javítják ezt az egységet. A véleményem a látottak alapján az, hogy csak ne az hibásodjon meg.. Szinte komplett szét kell kapni a vezérlést hozzá, és a HF felső részében is az egyebeket, ami után ki lehet azt onnan venni, és javítani. A videóban meg is mutatják, hogy mi tud benne elkopni, meghibásodni, mit kell cserélni. Elvileg a motor élettartamát ki kellene hogy bírja, de ugye ez csak a statisztika.

((A 3,7 helyett 4 liter nem hinném, hogy ilyen hibakód problémát okoz egyébként. Még ennél jelentősebb túltöltés sem.))

A VVTi szelepről azonnal lekérdezték, a kiolvasás  helyén: 36e + ÁFA... szereléssel 100plusz... (sajnos a saját OBD-m beadta a kulcsot, egy ismerős Swiftje "kinyírta")

A furulyát kihúzni, megpucolni esetleg a tömítést lecserélni rajta vagy egy másikat betenni a helyére, nem egy túl nagy mutatvány, csak időm nincs egyelőre meg cseredarabom. Amennyire tegnap délután ráláttam nincs szivárgás körülötte sehol. Sőt a motortér felülről tiszta por.

Tegnap hazafelé és ma reggel "jól viselkedett" nincs hibakód. Megy rendesen.

Amennyiben a furulya körül nem stimmel 100%-ban minden, hibakód nélkül milyen jele lehet?
- nem megfelelően engedi az olajnyomást a vvti tárcsára így a szívószelepek nyitása-zárása nem az eredeti-optimális
- ettől lehet teljesítményprobléma - érezhető-nem érezhető - egyelőre nem vetem észre semmit.
- keverékképzési probléma - levegő annyi amennyi - benzin mérhető fogyasztásváltozásban (ezt tudom figyelni)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13792 Dátum: 2017.09.15 09:53:42 »
A VVTi szelepről azonnal lekérdezték, a kiolvasás  helyén: 36e + ÁFA... szereléssel 100plusz... (sajnos a saját OBD-m beadta a kulcsot, egy ismerős Swiftje "kinyírta")

A furulyát kihúzni, megpucolni esetleg a tömítést lecserélni rajta vagy egy másikat betenni a helyére, nem egy túl nagy mutatvány, csak időm nincs egyelőre meg cseredarabom. Amennyire tegnap délután ráláttam nincs szivárgás körülötte sehol. Sőt a motortér felülről tiszta por.

Tegnap hazafelé és ma reggel "jól viselkedett" nincs hibakód. Megy rendesen.

Amennyiben a furulya körül nem stimmel 100%-ban minden, hibakód nélkül milyen jele lehet?
- nem megfelelően engedi az olajnyomást a vvti tárcsára így a szívószelepek nyitása-zárása nem az eredeti-optimális
- ettől lehet teljesítményprobléma - érezhető-nem érezhető - egyelőre nem vetem észre semmit.
- keverékképzési probléma - levegő annyi amennyi - benzin mérhető fogyasztásváltozásban (ezt tudom figyelni)
Tudsz esetleg cikkszamot a szelephez? Ha az, amit protko irt (15330-22030), es a csere mellett dontenel, 15ezer Ft + Magyarorszagon beluli postakoltseg aron tudok belole gyarit. Nincs ott holnapra, lehet, kicsit varni kell ra, de ennyit szerintem meger a varakozas.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.15 10:06:30 írta Tshuhash »
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13793 Dátum: 2017.09.15 10:17:22 »
Tudsz esetleg cikkszamot a szelephez? Ha az, amit protko irt (15330-22030), es a csere mellett dontenel, 15ezer Ft + Magyarorszagon beluli postakoltseg aron tudok belole gyarit. Nincs ott holnapra, lehet, kicsit varni kell ra, de ennyit szerintem meger a varakozas.
De ha márkaszervízben rakatod be, akkor csak annyival vagy előrébb, hogy 36+ÁFA helyett 20-ért megkapod, amire viszont nem adhat garanciát a szervíz. A költségeid még mindig 75 ezernél érnek véget.

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13794 Dátum: 2017.09.15 10:21:03 »
De ha márkaszervízben rakatod be, akkor csak annyival vagy előrébb, hogy 36+ÁFA helyett 20-ért megkapod, amire viszont nem adhat garanciát a szervíz. A költségeid még mindig 75 ezernél érnek véget.
Oszinten, nem kotekedesbol kerdezem: ha gyari, zacskos, hivatalos Toyota alkatreszt viszek mondjuk a markaszervizbe, es megkerem, hogy epitsek be, arra nem adhatnak garanciat? Csak azert nem, mert nem naluk vettem?
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13795 Dátum: 2017.09.15 10:34:15 »
15330-22030 a furulya - arra mondtátok itt többen a ~15eFt-t - ez ami a hibalista 3. pontja volt, oldal tetején ott a toyodiy-es kivágás
13050-22011 maga a VVT -tárcsa a szívószelepek vezértengelyének végén...hibalista 4. pontja - nekem ezt ajánlották be frissiben 36+ÁFáért, és szívesen ki is cserélik... ("jó" műhely, a melóhelyhez közel - ha komolyra fordul megyek Békéscsabára A mesterhez).

Ahogy egyel korábbi hsz-ben írtam, a "check engine" magától aludt el, egy pillanatnyi hibát tárolt el. Azóta 50km-en semmi tünet, figyelni tudom, hogy megvan-e a ménes, nem-e rakoncátlankodik, esetleg nem-e kér több zabot.

Holnap jó alkalom: Csorvás - Kakucs - Debrecen - Csorvás kör a terv... az a kérdés figyelésre alkalmas-e ilyen messzire menni?!?!? Ha Murphy dolgozik a legtávolabbi résznél kezd el dadogni :D
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13796 Dátum: 2017.09.15 10:45:39 »
A 36+AFA nem rossz otthoni viszonylatban. Azert hatha meguszod komolyabb penzkiadas es idegeskedes nelkul. (Ismerosnek volt hasonlo hibaja Yarissal, de ahogy magatol jott, ugy egyszer csak el is mult)
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13797 Dátum: 2017.09.15 11:09:32 »
A 36+AFA nem rossz otthoni viszonylatban. Azert hatha meguszod komolyabb penzkiadas es idegeskedes nelkul. (Ismerosnek volt hasonlo hibaja Yarissal, de ahogy magatol jott, ugy egyszer csak el is mult)

Félreértések elkerülése végett:
- a furulya ~15e és cserélni bagatell, akár otthon, de műhelyben is pár ezres.
- a VVT-tárcsa 36+áfa, szerelése szívás és drága, 100+

de most várunk, közlekedünk... hátha soha vissza nem térő :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13798 Dátum: 2017.09.15 11:13:54 »
Félreértések elkerülése végett:
- a furulya ~15e és cserélni bagatell, akár otthon, de műhelyben is pár ezres.
- a VVT-tárcsa 36+áfa, szerelése szívás és drága, 100+

de most várunk, közlekedünk... hátha soha vissza nem térő :)
Ahh, ok, igy mar vilagos. :) Akkor meginkabb csak muljon el magatol!
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13799 Dátum: 2017.09.15 11:17:40 »
Oszinten, nem kotekedesbol kerdezem: ha gyari, zacskos, hivatalos Toyota alkatreszt viszek mondjuk a markaszervizbe, es megkerem, hogy epitsek be, arra nem adhatnak garanciat? Csak azert nem, mert nem naluk vettem?
Így van. Kérdezd meg őket nyugodtan, vitt alkatrész esetén nem él a ptk. által biztosított 6 hónap.