Na ma hazafelé úton megint bedobta a hibát. Kiolvastam itthon: P0420
Katalizátor rendszer teljesítmény a megengedett szint alatt.
Ha alacsony fordulattal indulok, akár menet közben is ha úgy váltok, valami berezonál. Nem fémesnek hallani inkább műanyag hang. Ha a katalizátor esett szét az pl inkább fémes vagy műanyagos hangot adna?
Olajfogyasztás nincs szerencsére, így gondolom a kat. adta meg magát.
A lambda 1-es maximum jele 0.7V és picivel 0,1V alatti érték közt ingadozok. A lambda 2-es meg 0,8 és 0,1 V közt. Gázadásra reagál mindkettő, de nem hozzáértőként nem tudok sokat kihámozni belőle. Ahogy emlékszem a 2-es szenzor gázadásra vagy az után alapjáraton fix 0,8V-ra áll be, az 1-es szenzorral ilyet nem nagyon tudtam elérni, ott inkább ez a két érték közti rövid csúcsokkal való váltakozás volt jellemző, de abban sem fix minta szerint hanem kicsit összevissza..
Mivel tudom kizárni a lambda hibát? Ötletek? Vagy kezdjek keresni helyet ahol kicserélik a katalizátort? Tudtok esetleg ilyen helyet? Toyogarage? Honnan érdemes/lehet jó árban venni?
Attól, hogy a hibajelet kiadta, még nem esett szét, illetve omlott össze a katalizátorod. Nekem 180e km-nél dobta ki először a hibát, és 500e km körül omlott csak össze. Párszor kiüttettem a kódot (volt hogy ingyen, volt, hogy 5000-ért), aztán a sarut vettem le, ha zavart (pl. csúszós időszakban), hogy nincs menetstabilizátorom. (Bolonduljon meg, aki kitalálta, hogy összekapcsolja ezt a két dolgot!
Bár az is lehet, hogy eleve bolond volt, azért találta ki.)
Összeomláskor jelentős a teljesítményvesztés. Amúgy előtte fémesen rezonál, de nem túl zavaróan.
Mivel a leömlőben van a katalizátor, ha jól tudom, csak gyári van, és az nem olcsó.
200e Ft körül. Én használtat nem vennék (annakidején 60-ért kínálták) mert ki annak a megmondója, h az mikor adja meg magát. 70e Ft körül láttam ebay-n, de az valami átalakított cuccnak tűnik. Valaki hozzáértőt kellene megkérdezni, h az jó lehet-e.