Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763599 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12330 Dátum: 2016.12.29 22:22:16 »
Találtam képet a szerelésiből.
Nekem olyan tömlőm van, ami a pólusra szorul rá, de a képen a kerámiára.
A lényeg, hogy lehessen vele mozgatni a gyertyát :)

Így már vàgom :) Köszi!
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12331 Dátum: 2016.12.29 22:27:52 »
Ma voltam a szerelőnél aki csinálta és azt mondta,ne idegeskedjek 2-3ezer km után be fog kopni és megszűnik a rángatás.

Remélem...
Viszont ,ha mégse komolyabb gond nem lehet?   
Az a gond,hogy nincs kedvem máshoz menni,mert ennek kifizettem 70 ropit, anyag+munkadíjat.
Jó, hát nem vagyok benne...
Csak nem értem, teljes szett csere volt, ha jól rakta össze, akkor mi rángat, aminek össze kell kopnia??
Itt többen írtuk, hogy csere után nem rángatott.
A kuplungmechanika szépen folyamatosan megy, nincs hangja, ha álló motornál nyomkodod?
Ha darabosan menne, elvileg meg lehet zsírozni valamelyest a megfelelő helyeken utólag kívülről, zsírzóspray-vel, csak elég macerás, a szerelő dolga lenne nyilván.
Ha a lendkeréknek kellene bekopni, azt szétszedéskor megnézik jobb helyeken és ha nem sík/hullámos/stb., akkor leveszik és leszabályozzák tudtommal. Na ha ez van, akkor kissé tud bekopni, kicsit lehet rásegíteni "égetni", csúsztatva a kuplungot magasabb fordulaton, terhelve, de ez khmmm... szóval nem szép megoldás, rövidíted a kuplung élettartamát. De ha meg rángat sokat, akkor a váltó, féltengelyek, gumibakok élettartamát rövidíted.

De lehet tényleg be fog kopni, aztán jó lesz, nem tudom.

TtkRN2


vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12332 Dátum: 2016.12.29 22:33:27 »
2-3 ezer km után megszokod a rángatós kuplungot...Más autónál ugyan, de nekünk is hasonló lett csere után. Ha minden jól működik nem valószínű, hogy szerelési hiba. Inkább a választott szerkezet nem biztos, hogy annyira jó. Sajnos annó nekünk is egy márkás típus volt ami ezt csinálta, középárkategóriából. Mi nem vártunk, újabb csere LUK márkára, és minden egyéb szerelési trükk nélkül, mint a vaj olyan lett. Na nem úgy hogy csúszott mint a vaj :) hanem szépen működött ahogy kell. Gondolom szettet cseréltél ugye?  Tehát szerkezet, tárcsa és csapágy? Utóbbi mondjuk nem befolyásol sokat a rángatásban. Esetleg a lendkeréken lehetet még akkora kopás, hogy ilyet okozzon, de szerintem ez sem valószínű.

Szerelésről annyit, hogy annó egy 318 TDS motorgenerál után megpróbálta beadni a szerelőm, hogy teljesen jó ha a hűtőrendszer csövei kökeményre fúvódnak; mert ez zárt rendszer, meg bla bla.. Elvittem félig márkaszervízbe, ott is ugyanezt a hülyeséget fújták.. Vissza szerelő aki a motorgenerált csinálta, mondtam, hogy rakja össze rendesen.. még akkor is bizonygatta hogy ez így jó. Aztán csak szétkapta. Este hívott hogy hát igen az egyik HF csavar olyan laza volt, hogy kézzel is meg tudta csavarni.. utána gondolom már idegből dolgotott és az újra összerakás során ki tudja, hogy síkoltatta-e újra a fejet vagy csak ráhúzott a csavarokra aztán jólvan, bár hf tömítést újat vettem neki, de bleszakította az egyik csavart a blokkba.. Na akkor menetjavítás, összerakás, víz tökéletes lett, nem keményedtek a csövek, de az egyik részen meg akkor a motorolaj kezdett kifelé szivárogni pár napra rá. Megváltam az autótól és ezt a szerelőt végleg elfelejtettem. Jah, korábban repülőket tartott karban, az egykori légitársaságnál..

Csak azért írtam le, hogy nem kell mindent beszopni, amit egyes emberek a szerelés során elhibáznak, és utána bizonygatják, hogy az úgy jó.. ettől még lehet peches az alkatrész választás, de jó javítás és megfelelő alkatrész után mindennek úgy kell működni mint gyárilag!

Sok sikert a probléma feltáráshoz!

Igen teljes szettet cserélték.
Mindegy várok még pár napot,úgy is már csak januárban tudom vinni hozzá legközelebb. 
Esetleg van valami tapasztalat,hogy mi lenne eszhez márka szerint a legjobb kuplungszett választás?



bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12333 Dátum: 2016.12.30 01:08:12 »
Ma voltam a szerelőnél aki csinálta és azt mondta,ne idegeskedjek 2-3ezer km után be fog kopni és megszűnik a rángatás.

Remélem...
Viszont ,ha mégse komolyabb gond nem lehet?   
Az a gond,hogy nincs kedvem máshoz menni,mert ennek kifizettem 70 ropit, anyag+munkadíjat. 
Nekem az Aisin kuplung szett rángatott a cserét követően úgy 5000km-ig (+-1000km). Nem tudom az okát, de elmúlt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12334 Dátum: 2016.12.30 02:23:47 »
Igen teljes szettet cserélték.
Mindegy várok még pár napot,úgy is már csak januárban tudom vinni hozzá legközelebb. 
Esetleg van valami tapasztalat,hogy mi lenne eszhez márka szerint a legjobb kuplungszett választás?

Sajnos nem tudom milyet tettek az enyémbe.. Elég "gagyi" lehet, mert elmondás szerint 28 ezerbe került a szett.. viszont hibátlanul működik. Annó másik kocsiban a LUK nagyon bevált, nem tudom ehhez gyártanak-e
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12335 Dátum: 2016.12.30 07:41:49 »
Sziasztok!

2005 évjáratú Avensis kombi (T25) 1.8 benzinesben 2 napja cseréltek teljes kuplung szettet és olajat a váltóban,frankó lett a váltó szépen könnyen megy,viszont kis fordulaton eléggé rángat,főként hátramenetben, a szerelő szerint össze kell kopnia.
Egyébként SACHS kuplung szett ment bele.

Esetleg valaki tapasztalt már ilyent?
Talán  tényleg csak össze kell kopnia ,ha igen mennyi km után szokott összekopni ...

Köszönöm!
 
A Sachs-ra elég ritkán van panasz, de sose lehet tudni...
A rángatózás mikor jön elő? Minden sebességnél? Visszakapcsoláskor? Indulásnál? Mennyi ideig tart? Milyen fordulatszámok között? Rövid használat után, vagy hosszabb út után?

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12336 Dátum: 2016.12.30 09:30:27 »
A Sachs-ra elég ritkán van panasz, de sose lehet tudni...
A rángatózás mikor jön elő? Minden sebességnél? Visszakapcsoláskor? Indulásnál? Mennyi ideig tart? Milyen fordulatszámok között? Rövid használat után, vagy hosszabb út után?

Én is ezért választottam  a sachs-ot,mert jókat hallok róla.
Indulásnál alacsony fordulaton és főként hátramenetben,ha egy kicsit több gázt adok akkor kicsit egyenletesebben indul,menet közben nem rángat,de így elég idegesítő,mert főként városozok (Bp.-t) és elég szar kis helyen vele parkolgatni.
 

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12337 Dátum: 2016.12.30 10:08:14 »
Sajnos nem tudom milyet tettek az enyémbe.. Elég "gagyi" lehet, mert elmondás szerint 28 ezerbe került a szett.. viszont hibátlanul működik. Annó másik kocsiban a LUK nagyon bevált, nem tudom ehhez gyártanak-e

Nem biztos hogy gagyi. Jó kedvezménnyel ennyi az ára. Ennyiért LUK,Sachs olcsóbban Valeo is van.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.30 10:11:11 írta Kika1 »

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12338 Dátum: 2016.12.30 10:16:36 »
Nem biztos hogy gagyi. Jó kedvezménnyel ennyi az ára. Ennyiért LUK,Sachs olcsóbban Valeo is van.

Hol? Én találtam ennyiért sehol,inkább 37e.-42e.-közt láttam őket.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12339 Dátum: 2016.12.30 13:43:46 »
Én is ezért választottam  a sachs-ot,mert jókat hallok róla.
Indulásnál alacsony fordulaton és főként hátramenetben,ha egy kicsit több gázt adok akkor kicsit egyenletesebben indul,menet közben nem rángat,de így elég idegesítő,mert főként városozok (Bp.-t) és elég szar kis helyen vele parkolgatni.
Akkor annak valószínűleg tényleg csak össze kell kopni. Ha a rugó lenne fáradt, más fokozatoknál is remegne.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12340 Dátum: 2016.12.30 14:23:35 »
Rendben, de engem továbbra is érdekelne, hogy pontosan minek kell ilyenkor összekopni?  :helpsmilie:

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12341 Dátum: 2016.12.30 14:52:48 »
Rendben, de engem továbbra is érdekelne, hogy pontosan minek kell ilyenkor összekopni?  :helpsmilie:

Szerelő szerint, a lendkeréknek és kuplungtárcsának.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12342 Dátum: 2016.12.30 15:32:53 »
Oké, remélem ez lesz a megoldás!

TtkRN2


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12343 Dátum: 2016.12.30 19:34:42 »
Nem biztos hogy gagyi. Jó kedvezménnyel ennyi az ára. Ennyiért LUK,Sachs olcsóbban Valeo is van.

Közben én is megnéztem, és tényleg ennyi. Nem gondoltam volna.. Azt hittem egy komplett szett ehhez az autóhoz megvan 80k is, ha normálisabbat vesz az ember. Ezek az árkülönbségek vajon mitől vannak egyes típusok közt...
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12344 Dátum: 2016.12.30 19:45:32 »
Oké, remélem ez lesz a megoldás!

TtkRN2

Ha összekopás, akkor az azt jelenti, hogy a hullámosan hagyott lendkereked hullámosra koptatja az új tárcsádat..??..

A lendkerék fém, a korábbi kuplunggal több tízezer km alatt kophatott hullámosra, nem hinném, hogy 2-3 ezer km alatt a kemény fém lendkerék kopik vissza tökéletes síkba...inkább a tárcsa deformálódik, mert az azért puhább anyag.. Lehet ilyen is, mert ha a lendkerék sík mint egy zsír új autóban, vagy közel ahhoz hasonló, akkor a vadi új autóban is össze kellene kopni a tárcsának keréknek... kérdés, hogy ha meg hullámos volt a kerék, miért nem szabályozta fel?? Plusz meló vagy nem volt hozzá gépe/ lehetősége hová elvinni?..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)