Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3769633 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11370 Dátum: 2016.07.09 09:07:43 »
Sziasztok!
Megvannak az első benzin és olaj fogyasztás adataim. Benzin országút  55-90-100km/h  autópálya 120-140  km/h végig klíma csomagtartó full tele 2és fél felnőtt +két gyerek 6.3l és 7.02l ez eddig rendben (a legutolsó érték később még nem tankoltam meg) ezek mind számított fogyasztások. Olaj 1730km mentünk az autóval (ebből kb:900km autópálya)a max és minimum jel közötti rész két harmada elfogyott vagyis ha 1.3liter akkor 8.6 deci fogyott el az eddigi autóimhoz képest ez rengeteg de azt mondják az újjak még többet esznek bár ez nem vigasztal. Akkor ez alapján a motor melyik stádiumban lehet? Még egy kicsit ki kellene tartania![emoji24]
Nincs olyan, hogy stádium. Amit leírtál, az alapján kb 2-2500km-en fogy el 1 liter motorolaj. Ennyi volt az én autómnak is az olajfogyasztása. Működni fog továbbra is, csak figyelni kell az olaj szintre és főleg autópálya használatot követően pótolni kell az elfogyott mennyiséget.
Jellemző, hogy több városi használat miatt kissé felhígul üzemanyaggal a motorolaj, ezért kevésbé, vagy egyaltalán nem látszik olajfogyás. Amikor kimész pályára, akkor, meg hirtelen csökken a szint. Ennek oka, hogy a motorolaj uzemanyagtartalma a magasabb fordulatszám hatására kipárolog, kiég az olajból. Előfordulhat, hogy részben nálad is ez volt a helyzet.

A fogyasztási adataid hibátlanok, nem is fogsz semmilyen egyéb hibát érzékelni a továbbiakban.
Azonban, érvényes marad, amit írtam korábban: érdemes megcsináltatni a motorgenerált. Ha rászántad magad, csak szólj és segítek. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11371 Dátum: 2016.07.09 09:31:00 »
Nincs olyan, hogy stádium. Amit leírtál, az alapján kb 2-2500km-en fogy el 1 liter motorolaj. Ennyi volt az én autómnak is az olajfogyasztása. Működni fog továbbra is, csak figyelni kell az olaj szintre és főleg autópálya használatot követően pótolni kell az elfogyott mennyiséget.
Jellemző, hogy több városi használat miatt kissé felhígul üzemanyaggal a motorolaj, ezért kevésbé, vagy egyaltalán nem látszik olajfogyás. Amikor kimész pályára, akkor, meg hirtelen csökken a szint. Ennek oka, hogy a motorolaj uzemanyagtartalma a magasabb fordulatszám hatására kipárolog, kiég az olajból. Előfordulhat, hogy részben nálad is ez volt a helyzet.

A fogyasztási adataid hibátlanok, nem is fogsz semmilyen egyéb hibát érzékelni a továbbiakban.
Azonban, érvényes marad, amit írtam korábban: érdemes megcsináltatni a motorgenerált. Ha rászántad magad, csak szólj és segítek. [emoji6]
Az elhatározás már megvan csak nem megy minden egyszerre de a fontossági sorrendben az elsők között van. Egyébként csak ismételni tudom magam ezzel együtt is ez a legjobb autónk eddig  :clap:

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11372 Dátum: 2016.07.09 17:50:06 »
Kérdés urak

T25nél 2.2es dízelnél több komoly motormeghibásodási lehetőséget is írtatok. Kérdés, hogy ezek orvosolva lettek-e a t27nél. Főleg a 150 lovas változat érdekel.

Köszönöm

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11373 Dátum: 2016.07.09 19:20:15 »
A kerulendo 2,2-esek 2009-ig voltak gyartasban, utana elvileg javitottak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Lasi1984

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11374 Dátum: 2016.07.10 11:34:06 »
Sziasztok.1.8 vvti-m p0012 hibakodot mutat.vezérműtengely pozicio hiba.vvti kerék vezérléssel csere volt.ovc szelep működik aksival letesztelve.a kérdésem az lenne Normális h
Multiméterrel mérve alapjáraton 1.7v feszt kap,6000 ig elforgatva meg max 1.9 voltot.ez lenne a hiba?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11375 Dátum: 2016.07.10 20:30:07 »
Sziasztok.1.8 vvti-m p0012 hibakodot mutat.vezérműtengely pozicio hiba.vvti kerék vezérléssel csere volt.ovc szelep működik aksival letesztelve.a kérdésem az lenne Normális h
Multiméterrel mérve alapjáraton 1.7v feszt kap,6000 ig elforgatva meg max 1.9 voltot.ez lenne a hiba?
Lehet, hogy érdemes lenne a corollás vvti szelepet (korábban olvastam, hogy az van az avédban) lecserélni, egy újra és avensisre. Hátha nem ugyanaz megy mind a kettőbe. :hmmmm:

Lasi1984

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11376 Dátum: 2016.07.11 07:18:24 »
De ugyanaz van mind kettőben.megérdeklődtem a szalonban.aksival leteszteltem működik is :cry:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11377 Dátum: 2016.07.11 10:50:25 »
Sziasztok T22-es D4-D avensisem ma érdekes hibát produkált.
A beindítás után a töltést jelző lámpa égve maradt . Ezzel együtt a gázolajszűrő sárga lámpája is világítva maradt.
Rámértem az aksira valóban nincs töltés. Ékszíj megvan elég feszes .
A hiba egy gázfröccs után elmúlt. Következő indításnál újra előjött.
Generátor szénkefére gyanakszom vagy lazulásra a generátor és a műszerfal közötti vezetékezésben.
Valakinek esetleg volt már hasonló?

A generátort nem szívesen venném ki a helyéről mert ahhoz le kell bontani a féltengelyt is .
A fesz szabályzót a kefékkel elvileg ki lehet szerelni a féltengely kivétel nélkül is.

Szia!

Persze, lehet szénkefe, de kicsi a valószínűsége.
Nekem ugyanez a motor, ugyanez a hiba, diódasor csere lett a vége. 17-18.000 Ft volt az alkatrész, meg egy anyázós szerelés az autóvillamosságis részéről.
Utána én is szereltem ki a generátort, meg lehet csinálni, de valóban féltengely ki művelettel...

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11378 Dátum: 2016.07.11 12:24:09 »
A hiba jelentkezését követően másnap mennem kellett dolgozni.
Este indultam a kb 45 perces úton néha töltött néha nem.
Kb 30 percet tölthetett de csak úgy hogy végig 2200-as fordulaton tartottam.
Reggel hazafelé jövetbe ugyanúgy szarakodott de mikor kifordultam a 4-es re mondom meghajtom hátha kiköpi magából a hibát :-D
És meghajtottam az autót végig 3000-3500 felett forgott.
És nem akarom elkiabálni de úgy tűnik azóta jó. 200 km van benne azóta.
Átnéztem a generátor csatikat aksi csatikat minden szép és jó .
Felakadt kefére gondolok így első körben. de amíg megy nem bontom meg.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11379 Dátum: 2016.07.12 15:56:37 »
Szélvédő alatt szívja be a kinti levegőt. Ha előtte falevél, pöhő(nyírfapollen), szösz, macskaszőr meg egyéb szir-szar összeáll, akkor annak lehet ilyen szaga. Időszakosan érdemes tisztán tartani, mert ha az esőelvezető eltömődik és vizet kap miatta a beltér, az drága dolog tud lenni. Vagy megcsinálod magadnak, vagy márkaszervízben megcsinálják ingyen amikor olajat meg szűrőket cseréltetsz, ha egyúttal pollenszűrő csere is van.
Ezt az eső elvezetőt a kerékjárati ív felől vagy a szélvédő előtti takarás lebontásával kell megközelíteni. Ennek a levételéhez az ablaktörlőlapátokat is le kell szedni, ugye? A két szélén és a motortér felőli peremen találtam patentokat, de a szélvédő felöl nem tudom mi fogja?

Tomcy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11380 Dátum: 2016.07.13 01:10:25 »
2003-as 5ajtós 2.0 d4d avehoz hátsó stabilizátor szilentet kell cserélnem. Tud valaki cikkszámot hozzá?
Én 21mm-nek mértem a hátsó stabrudat, de mindenhol csak kissebb szilentet találtam...
Köszi!

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11381 Dátum: 2016.07.13 13:01:35 »
2003-as 5ajtós 2.0 d4d avehoz hátsó stabilizátor szilentet kell cserélnem. Tud valaki cikkszámot hozzá?
Én 21mm-nek mértem a hátsó stabrudat, de mindenhol csak kissebb szilentet találtam...
Köszi!

Szia!

A leírt paraméterek alapján ez még T22 és T25 is lehet.
T22-hőz valókat itt találsz például.
Nekem T22-ben gyárira lett cserélve, azt hiszem 4.000 Ft/db áron, ami sokszorosa a linkelt áraknak, de a tartóssága is valószínűleg. T22-nél nagyon macerás a csere, mert a csavarok jellemzően berohadnak és ha nem sikerül őket normálisan megindítani, esetleg leszakadnak a behegesztett anyák, akkor lehet az egész hátsó segédkeretet (bölcsőt) leengedni, kivágni, hegeszteni, stb. Nagy szívás...
Gyári cikkszám innen ez: 48818-05041

T25-höz majd más lesz az illetékes.

Üdv:
BF

Tomcy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11382 Dátum: 2016.07.13 13:08:49 »
Szia!

A leírt paraméterek alapján ez még T22 és T25 is lehet.
T22-hőz valókat itt találsz például.
Nekem T22-ben gyárira lett cserélve, azt hiszem 4.000 Ft/db áron, ami sokszorosa a linkelt áraknak, de a tartóssága is valószínűleg. T22-nél nagyon macerás a csere, mert a csavarok jellemzően berohadnak és ha nem sikerül őket normálisan megindítani, esetleg leszakadnak a behegesztett anyák, akkor lehet az egész hátsó segédkeretet (bölcsőt) leengedni, kivágni, hegeszteni, stb. Nagy szívás...
Gyári cikkszám innen ez: 48818-05041

T25-höz majd más lesz az illetékes.

Üdv:
BF
T25 bocsi ez lemaradt.

TomiFilth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11383 Dátum: 2016.07.18 13:39:12 »
Elkoptak a féktárcsáim és a betétek is, elől és hátul is. :( Milyen márka közül válasszak, ami megbízható?

Juratek
Textar
Bosch
Nipparts
Japanparts
Zimmermann

Ti mit vettetek amikor cseréltétek?

Kézifék pofákat és bowdent is kell ilyenkor cserélni?

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11384 Dátum: 2016.07.18 14:19:23 »
Elkoptak a féktárcsáim és a betétek is, elől és hátul is. :( Milyen márka közül válasszak, ami megbízható?

Juratek
Textar
Bosch
Nipparts
Japanparts
Zimmermann

Ti mit vettetek amikor cseréltétek?

Kézifék pofákat és bowdent is kell ilyenkor cserélni?
Az ajánlatok gyűjtögetése során esetleg kérdezed meg a Toyotát is, egész normális áron vannak az ajánlott 4+ csomagok.
Pl. az Ave első fékek (tárcsa+betét+mdíj) cseréje kb. 50eFt.