Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763108 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11295 Dátum: 2016.06.27 22:30:11 »
Látod, ez egy eleve megtévesztő kiindulási pont.[emoji6]
A Toyota is lehet rossz,
Sajnos ennek ellenkezőjét naponta sulykolják a köztudatba: egy Toyota sosem romlik el! olvasom napmintnap most is. Itt is, de főleg a FBon.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11296 Dátum: 2016.06.28 06:54:20 »
Sajnos ennek ellenkezőjét naponta sulykolják a köztudatba: egy Toyota sosem romlik el! olvasom napmintnap most is. Itt is, de főleg a FBon.
Rossz és rossz között tudni kell(ene) különbséget tenni.
Rossz az autó, tehát, megállt, vagy eszi az olajat és azért "rossz"?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11297 Dátum: 2016.06.28 07:32:32 »
Rossz és rossz között tudni kell(ene) különbséget tenni.
Rossz az autó, tehát, megállt, vagy eszi az olajat és azért "rossz"?
Óvatlanabbúl, kisebb körültekintéssel vesznek az emberek Toyotát, mert az "örökélet plusz egy nap". Aztán ha kiderül, hogy hát azért a Toyotánál sem kolbászból van a kerítés, akkor meg koppannak.

Tapatalkkal küldve az én SM-N910C eszközömről


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11298 Dátum: 2016.06.28 08:29:49 »
Óvatlanabbúl, kisebb körültekintéssel vesznek az emberek Toyotát, mert az "örökélet plusz egy nap". Aztán ha kiderül, hogy hát azért a Toyotánál sem kolbászból van a kerítés, akkor meg koppannak.

Tapatalkkal küldve az én SM-N910C eszközömről
Erre írtam, hogy hibás megközelítés. Használt autó vásárlásakor nem lehet hibátlant venni. Az állapot a lényeg, de csak azután, hogy az ember egy eleve kevésbé meghibásodó típust választott. Való igaz, hogy a Toyoták kevésbé hajlamos olyan hibákra, amik következtében az autó minden jel nélkül egyszer csak megáll, de más jellegű, kisebb meghibásodások előfordulhatnak. Pl. az enyém a vásárlás óta produkálta a bal hátsó ABS jeladó hibát (minden egyes megállás előtt közvetlen zörgött az ABS), de ez nem befolyásolja a napi használatot, mint, ahogy az olajfogyasztás sem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11299 Dátum: 2016.06.28 09:35:30 »
Sajnos ennek ellenkezőjét naponta sulykolják a köztudatba: egy Toyota sosem romlik el! olvasom napmintnap most is. Itt is, de főleg a FBon.
Egyik égéstérben Winkler panaszkodott, hogy normális 4x4 Toyotát akart mielőtt a Tehenet megvette, de a Toyota offroad specializálódott szerelő mondta neki, hogy nincs ilyen és ne is nagyon reménykedjen. Ugyanis a Toyota terepjárókkal úgy vannak a tulajok, hogy "ez Toyota, ez nem romlik el". Szóval nem kell neki olaj, karbantartás és alkatrész. Mire használtan a piacra kerül, már legalább 50%-ig lelakott a motorja. Szerintem pár év múlva ez lesz a japán kocsik rákfenéje úgy általánosan, ha az olcsóautózók tömege rááll. Én igazából nem nagyon látom a család Toyotáin és Mazdáin, hogy kevésbé romlanának el, mint a régi, 2006-2008-ig gyártott Volkswagenek. És lehet, hogy nem kevesebb a karbantartási költség, de nincs ezzel gond, a kocsi pénzbe kerül. Karban kell tartani tisztességesen és kész. Aki ezt nem tudja elfogadni, járjon repülőszőnyeggel.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11300 Dátum: 2016.06.28 10:46:42 »
Erre írtam, hogy hibás megközelítés.
Értem, de látod hogy mégis ez van!
És erre segít rá az urban legends.

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11301 Dátum: 2016.06.28 14:59:04 »
Sziasztok!
Felvettem a kapcsolatot Bepivel. Ez rendben de valaki össze tudná foglalni hogy tulajdonképpen mitöl alakul ki a túlzott olaj fogyasztás ? Mert az addig oké hogy gyürüt cserélünk  de ez nekem csak tüneti kezelésnek tünik. Ahogy  próbáltam kibogozni a dugatyun található olaj viszafolyo lyukak mérete miatt az olaj nem tud vissza folyni és elég? Ha így van akkor a dugatyùt is cserélni kellene? Ez így már kezd soknak tünni. Teljesen tanácstalan vagyok ,ha így marad a végén több olajat fog enni mint benzint?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11302 Dátum: 2016.06.28 15:47:10 »
Sziasztok!
Felvettem a kapcsolatot Bepivel. Ez rendben de valaki össze tudná foglalni hogy tulajdonképpen mitöl alakul ki a túlzott olaj fogyasztás ? Mert az addig oké hogy gyürüt cserélünk  de ez nekem csak tüneti kezelésnek tünik. Ahogy  próbáltam kibogozni a dugatyun található olaj viszafolyo lyukak mérete miatt az olaj nem tud vissza folyni és elég? Ha így van akkor a dugatyùt is cserélni kellene? Ez így már kezd soknak tünni. Teljesen tanácstalan vagyok ,ha így marad a végén több olajat fog enni mint benzint?
Ne aggódj, ki van már alakulva a javítási folyamat és én is láttam a szétszerelt motoromat, láttam a hiba konkrét okát, a szerelő levezette nekem a pontos hibát. Ezek szerint:

A gyári dugattyú gyűrűk egy lágyulásra hajlamosabb (puhább) anyagból készültek. A hengerfal gyári hónolása a szokásosnál durvább volt (viszont jobban megtartotta az olajat, így kisebb volt az esélyes a fém-fém kenés nélküli érintkezésének). A motorból kihagyták az olajhűtőt és ezzel együtt viszonylag alacsony mennyiségű motorolajat írtak elő (szűrővel együtt 3,7l).
Ezek együttesen ÉS a tulajok sokszor nemtörődömsége (hanyagsága) oda vezetett, hogy akár már 100 000km előtt is kialakulhatott mérhető olajfogyasztás. Jellemzően, amiket inkább városban, rövidebb utakon, hidegen (tehát nem üzemmelegen) használtak, azoknál 150 000km körül, amiket hosszabb távokon, autópályán használtak, azoknál 200 000 km felett alakult ki a különböző mértékű olajfogyasztás.

A javításkor a művelet szerves része a hengerfej komplett felújítása, takarítása, ha szükséges, szelepfészkek marása, stb, síkolás és nyomáspróba is és mindezek mellett a szükséges alkatrészek cseréje. Ha mindezt szakszerűen végzik el, NEM LESZ GOND a továbbiakban a motorral.
Azért merem ezt így írni, mert körülöttem van legalább 5-6-7 pontosan ugyanilyen típusú autó, amelyeken elvégezték ezeket a műveleteket és kivétel nélkül tökéletesen működnek, olajfogyasztás nélkül. Olajcsere évente, vagy 10 000km után KELL. Pont.

Szóval, ne aggódj, rendben lesz az autód.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11303 Dátum: 2016.06.28 17:09:08 »
Ne aggódj, ki van már alakulva a javítási folyamat és én is láttam a szétszerelt motoromat, láttam a hiba konkrét okát, a szerelő levezette nekem a pontos hibát. Ezek szerint:

A gyári dugattyú gyűrűk egy lágyulásra hajlamosabb (puhább) anyagból készültek. A hengerfal gyári hónolása a szokásosnál durvább volt (viszont jobban megtartotta az olajat, így kisebb volt az esélyes a fém-fém kenés nélküli érintkezésének). A motorból kihagyták az olajhűtőt és ezzel együtt viszonylag alacsony mennyiségű motorolajat írtak elő (szűrővel együtt 3,7l).
Ezek együttesen ÉS a tulajok sokszor nemtörődömsége (hanyagsága) oda vezetett, hogy akár már 100 000km előtt is kialakulhatott mérhető olajfogyasztás. Jellemzően, amiket inkább városban, rövidebb utakon, hidegen (tehát nem üzemmelegen) használtak, azoknál 150 000km körül, amiket hosszabb távokon, autópályán használtak, azoknál 200 000 km felett alakult ki a különböző mértékű olajfogyasztás.

A javításkor a művelet szerves része a hengerfej komplett felújítása, takarítása, ha szükséges, szelepfészkek marása, stb, síkolás és nyomáspróba is és mindezek mellett a szükséges alkatrészek cseréje. Ha mindezt szakszerűen végzik el, NEM LESZ GOND a továbbiakban a motorral.
Azért merem ezt így írni, mert körülöttem van legalább 5-6-7 pontosan ugyanilyen típusú autó, amelyeken elvégezték ezeket a műveleteket és kivétel nélkül tökéletesen működnek, olajfogyasztás nélkül. Olajcsere évente, vagy 10 000km után KELL. Pont.

Szóval, ne aggódj, rendben lesz az autód.  ;)
Hát jó megnyugtattál akkor összeszedem a pénzt és hajrá.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.28 17:13:06 írta Fortuna71 »

ToyoMomo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11304 Dátum: 2016.06.28 18:58:51 »
Hello,
amint már kérdeztem korábban,érdekelne hogy a kocsimban (2.0 VVT-i 2004es Avensis) hol is található az EGR. Kaptam olyan választ ahol azt emlitik,hogy nincs is benne,viszont mások szerint kell lennie-pontosabban a fojtószelepház közelében.
Hétvégén ejtettem egy kisebb alkatrész tisztitást és találtam egy számomra idegen alkatrészt a motor tetején. (lásd a mellékelt képen)
Az érdekelne,hogy ez most a "talán van a kocsimban" EGR lenne,vagy vmi más?
Továbbá,hogyha EGR,akkor lecsatlakoztathatom minden gond és utóállitgatások nélkül a tisztitáshoz vagy hogy legyen?
És esetleg a fojtószelepházat szintúgy leszerelhetem egy alaposabb tisztitásra vagy csak helyben érdemesebb kicsit kipucolni?
Köszi a segitséget!

ToyoMomo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11305 Dátum: 2016.06.28 19:04:26 »
Továbbá,
tudja esetleg valaki,hogy ilyen mütyürkét hol a fenébe lehet kapni neten? Vagy hogy mi ennek egyáltalán a "neve"? A motorháztető akasztójának a tartója elvan nekem törve, és évekóta nemtudok újat keriteni rá-még a toyotánál se! :/ Esetleg valaki valami e-linkel tud szolgálni?-akár német oldal is lehet!
Köszi!

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11306 Dátum: 2016.06.28 19:28:16 »
Hello,
amint már kérdeztem korábban,érdekelne hogy a kocsimban (2.0 VVT-i 2004es Avensis) hol is található az EGR. Kaptam olyan választ ahol azt emlitik,hogy nincs is benne,viszont mások szerint kell lennie-pontosabban a fojtószelepház közelében.
Hétvégén ejtettem egy kisebb alkatrész tisztitást és találtam egy számomra idegen alkatrészt a motor tetején. (lásd a mellékelt képen)
Az érdekelne,hogy ez most a "talán van a kocsimban" EGR lenne,vagy vmi más?
Továbbá,hogyha EGR,akkor lecsatlakoztathatom minden gond és utóállitgatások nélkül a tisztitáshoz vagy hogy legyen?
És esetleg a fojtószelepházat szintúgy leszerelhetem egy alaposabb tisztitásra vagy csak helyben érdemesebb kicsit kipucolni?
Köszi a segitséget!
A kepen az uzemanyagszivattyu van.
A masik kerdesedre a valasz: egyszeruen csak motorhazteto kitamasztopalca-rogzito ful. :D Cikkszama: 53454-20020. Ez alapjan mar tudnak a Toyotanal segiteni. Arra ne szamits, hogy olcso lesz. Nekem a Lexusba 10000Ft korul akartak adni. Aztan megrendeltem 3000-ert kulfoldrol.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11307 Dátum: 2016.06.28 21:45:33 »
Továbbá,
tudja esetleg valaki,hogy ilyen mütyürkét hol a fenébe lehet kapni neten? Vagy hogy mi ennek egyáltalán a "neve"? A motorháztető akasztójának a tartója elvan nekem törve, és évekóta nemtudok újat keriteni rá-még a toyotánál se! :/ Esetleg valaki valami e-linkel tud szolgálni?-akár német oldal is lehet!
Köszi!

Nekem a szegedi toyotánál ötezer pár száz forintot mondtak de sokaltam érte

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11308 Dátum: 2016.06.28 22:00:15 »
Hát jó megnyugtattál akkor összeszedem a pénzt és hajrá.
Közben kitaláltam valamit ,amig összejön a pénz a wins motor tisztító adalékok rajta van hogy fellazitja a leragadt gyürüt ki fogom próbálni  mit veszíthetek? Vélemények?

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11309 Dátum: 2016.06.28 22:37:19 »
A véleményem hogy az adalékok azok csak parasztvakítások. Egy gyűrű ha leragadt az leragadt! Nem fogja feloldani 2-3 deci olajadalék. Ráadásul a leragadt gyűrű biztosan el is kopott mert nem tud mozogni a hornyában. Mindenképpen csere lesz a vége.
D4D motoroknál volt kísérletezés a motor belső surlódásának csökkentésére . Ekkor raktak bele lágyabb gyűrűket amik kisebb erővel feszülnek a hengerfalnak és véknyabbak is a normál gyűrűknél. Ráadásul pár furatot lespóroltak a dugattyúról.
Ez mind közrejátszik az olajfogyasztásban.