Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763203 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9615 Dátum: 2015.05.29 00:08:04 »
Lehet hogy visszahívás azért sem volt, mert azért (talán) nem mindegyik 2000...2005 közötti vvt-i volt olajfogyasztós. :innocent:
Ha mindet visszahívták volna az nagyobb botrány lett volna , mint a mostani TAKATA légzsák visszahívás... :whistling:
Egyébként tényleg korrektül kezelték.... az hogy én lemaradtam róla nem biztos, hogy a gyár hibája. Inkább a (korábbi)tulajdonos/márkaszarvíz tehet róla. :otlet:
Azért a gyűrű csere sem tragédia... kár hogy a motor "közepén" van, amihez szét kell szedni... :whistling:
Igen! a "bulletin"-t én is olvastam! Több rétű a hiba.
A No1 probléma szerintem akkor is gyűrű rossz anyaga, rossz hőkezelése. Nem hiszem, hogy vékony lenne... :no:  Az is ezt támasztja alá, hogy CSAK gyűrű csere esetén végleg megoldódik a probléma! :yes:
Bepi81 jó képet is csinált erről a kilágyult gyűrűről... "bizonyítékként"!  :yes:
 :flowers:
p.s. akkor is örülök, hogy Toyotám van! Külön öröm, hogy soha nem kell láncot cserélni! Hihetetlen... :excl:
Ez a lánc dolog egy kicsit érdekes számomra.A múltkor cseréltünk egy 1.0 Yarisban 140-km nél vezérmű láncot.Úgy csattogott,hogy verte a deknit....és azt is örök életnek szánta a gyár....emiatt kissé szkeptikus vagyok a Corollám lánca miatt.

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9616 Dátum: 2015.05.29 09:25:29 »
Nekem a trafó szokott ilyet csinálni. Pár tízezerrel valamelyik trafó halála előtt, már karácsonyi fénybe borul a műszerfalam.

Az állapotát tudom valahogy ellenőrizni?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9617 Dátum: 2015.05.29 09:34:06 »
Tessék mondani, hol lehet erre a garanciás időntúli gyűrűcserére jelentkezni? :eek: :lol:
Nekem egyébként 200 fölött jelentkezett az olajfogyás.
Érdeklődnék valaki hozzáértőtől, hogy ha csak a csúszkát szeretném cseréltetni, ahhoz nagyon szét kell kapni a motort? (Egyébként meg mibe fáj egy pár csúszka kb.?) Azt feltételezem, hogy a lánccsörgésem oka a csúszka kopottsága. :hmmmm:
Melyik csúszkára gondolsz? :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9618 Dátum: 2015.05.29 09:51:36 »
A Toyota szerviz "bulletin" szerint a hiba összetett: a gyűrű is vékony, a furat is kevés a lehúzó gyűrű alatt, de a gyökér ok az, hogy kevés az olajtöltet, nincs olajhűtő, a dugattyúknál jóval magasabb az olajhőmérséklet, mint a tervezett, így a lyukak bégnek, berakodnak, gyűrű leragad és már eszi is az olajat (és ezen a gyakori olajcsere sem segít igazán). Ez bizony kőkemény konstrukciós hiba, amit a Toyota sem akart szépíteni.
A hozzáállásuk a javításhoz viszont példanélküli, abszolút figyelemre méltó...nem hagyták magukra az ügyfeleket....de egy visszahívás szerintem is sokat jelentett volna. (bár akkoriban annak bizonyosan lett volna nagyon kellemetlen visszhangja/hatása is)
A bulletinben szereplő megoldás túlbiztosított megoldás. Nem azt jelenti, hogy a végleges megoldást kizárólag EZ jelenti. A szerelőm csinált anno Toyota márkaszervizben - mert évekig itt dolgozott, képzésekre jártak, stb. - garanciális motorcserét és elmondása szerint, az anyacég nem tehetett mást, túl kellett biztosítsa a méltányosságban javított blokkokat, hogy belátható időn belül nem fordulhasson újra elő az olajfogyasztás. Mióta eljött a cégtől, saját műhelyében végzi ezeket a munkákat, gyakorlatilag hetente 2-t. Így jött neki össze a százas nagyságrendű tapasztalata a felújított motorokkal kapcsolatban. Jelzem, a szétborított motorok között d-cat is van, nem is egy, ami ugyanúgy fogyasztotta az olajat.
Tapasztalata szerint, a gyűrűcserével és a hengerfej felújítással végleg és hosszú távon is megszűnik a hiba. Nem kell fúrni furatot a dugattyúra sem (lehet, de ő nem teszi). A megoldás abban rejlik, hogy a megfelelő minőségű gyűrűkkel kell összeszerelni, a hengerfejet rendberakni, szelepszár szimeringeket kicserélni (ezeket lehetőleg gyárira), valamint kizárólag jó minőségű 5W-30, vagy 5W-40-es olajat használni és 10 000 km-ként lecserélni azt. Ezen felül más hókuszpókusz nincs, egyetlen autót nem vittek még vissza hozzá ~10 évre visszamenően, hogy újra enné az olajat.
Számára a vvt-i motorok gyűrűzése kvázi rutin feladat, mert 99%-ban az összesnél ugyanaz a hiba, ugyanazokkal a jelekkel.
Amikor nála volt az autóm, előtte pár héttel gyűrűzött egy Corolla Verso-t, 1,8 vvt-i motorral. 515 000 km után minden kopás értéke gyári tűrésen belül volt, a gyűrűkön, tömítéseken kívül semmit (!) nem kellett cserélni. Lánc nyúlása is tűrésen belül volt még, de az lesz majd egyszer a következő művelet. A fél millió km-t futott motorblokk hengereiben szinte mérhetetlen mértékű kopás volt, a gyári hónolás sértetlen.
Rohadtul hibás konstrukció...  :lol:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9619 Dátum: 2015.05.29 09:53:48 »
Ergo:ezek a korai vvti-k bizony igen gyenge konstrukciók.Akárki akármit is próbál állitani....mert itt nem az olajlehúzó gyürü a legnagyobb gond.Hanem a többi,amit te is emlitettél.És ezekről màr sajnos a "nagyon okos" mérnökök tehetnek.Nem pedig a gyári beszállitók.
Látod? Pont ez az, amiben tévedsz és torzítasz. Típusismereted 0. Csak a papírból indulsz ki. De sebaj, Te csinálod jól...  :pai:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9620 Dátum: 2015.05.29 18:01:53 »
A bulletinben szereplő megoldás túlbiztosított megoldás. Nem azt jelenti, hogy a végleges megoldást kizárólag EZ jelenti. A szerelőm csinált anno Toyota márkaszervizben - mert évekig itt dolgozott, képzésekre jártak, stb. - garanciális motorcserét és elmondása szerint, az anyacég nem tehetett mást, túl kellett biztosítsa a méltányosságban javított blokkokat, hogy belátható időn belül nem fordulhasson újra elő az olajfogyasztás. Mióta eljött a cégtől, saját műhelyében végzi ezeket a munkákat, gyakorlatilag hetente 2-t. Így jött neki össze a százas nagyságrendű tapasztalata a felújított motorokkal kapcsolatban. Jelzem, a szétborított motorok között d-cat is van, nem is egy, ami ugyanúgy fogyasztotta az olajat.
Tapasztalata szerint, a gyűrűcserével és a hengerfej felújítással végleg és hosszú távon is megszűnik a hiba. Nem kell fúrni furatot a dugattyúra sem (lehet, de ő nem teszi). A megoldás abban rejlik, hogy a megfelelő minőségű gyűrűkkel kell összeszerelni, a hengerfejet rendberakni, szelepszár szimeringeket kicserélni (ezeket lehetőleg gyárira), valamint kizárólag jó minőségű 5W-30, vagy 5W-40-es olajat használni és 10 000 km-ként lecserélni azt. Ezen felül más hókuszpókusz nincs, egyetlen autót nem vittek még vissza hozzá ~10 évre visszamenően, hogy újra enné az olajat.
Számára a vvt-i motorok gyűrűzése kvázi rutin feladat, mert 99%-ban az összesnél ugyanaz a hiba, ugyanazokkal a jelekkel.
Amikor nála volt az autóm, előtte pár héttel gyűrűzött egy Corolla Verso-t, 1,8 vvt-i motorral. 515 000 km után minden kopás értéke gyári tűrésen belül volt, a gyűrűkön, tömítéseken kívül semmit (!) nem kellett cserélni. Lánc nyúlása is tűrésen belül volt még, de az lesz majd egyszer a következő művelet. A fél millió km-t futott motorblokk hengereiben szinte mérhetetlen mértékű kopás volt, a gyári hónolás sértetlen.
Rohadtul hibás konstrukció...  :lol:

Hello Mester,
Amiket leírtál, azt nem vitatom én,a  motorblokk nem kopik el (stb.), de az olajhűtő, a túl meleg olaj a dugattyúgyűrűknél és az olajtöltet is a konstrukció része. Nem az egész konstrukció rossz, de ettől még ez nálam a konstrukciós hiba halmazba tartozik. Kiszámolták, azt hitték, jólesz, de nem lett jó. Tudom, hogy a d-cat-nél is volt olajfogyasztás, de azért szerintem a nagyságrendek azért messze nem ugyanazok. (engem az megnyugtat, hogy az enyém gyakorlatilag hozzá sem nyúl az olajhoz, sem a vízhez 240ezer km elteltével, ereje teljében van, és a részecskeszűrő is jól működik...kopp-kopp)

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9621 Dátum: 2015.05.29 18:15:29 »
Ez a lánc dolog egy kicsit érdekes számomra.A múltkor cseréltünk egy 1.0 Yarisban 140-km nél vezérmű láncot.Úgy csattogott,hogy verte a deknit....és azt is örök életnek szánta a gyár....emiatt kissé szkeptikus vagyok a Corollám lánca miatt.

A lánc nyúlt meg, vagy a láncfeszítő hibája miatt csattogott?  :hmmmm:
Mértetek láncnyúlást? :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9622 Dátum: 2015.05.29 19:14:31 »

Hello Mester,
Amiket leírtál, azt nem vitatom én,a  motorblokk nem kopik el (stb.), de az olajhűtő, a túl meleg olaj a dugattyúgyűrűknél és az olajtöltet is a konstrukció része. Nem az egész konstrukció rossz, de ettől még ez nálam a konstrukciós hiba halmazba tartozik. Kiszámolták, azt hitték, jólesz, de nem lett jó. Tudom, hogy a d-cat-nél is volt olajfogyasztás, de azért szerintem a nagyságrendek azért messze nem ugyanazok. (engem az megnyugtat, hogy az enyém gyakorlatilag hozzá sem nyúl az olajhoz, sem a vízhez 240ezer km elteltével, ereje teljében van, és a részecskeszűrő is jól működik...kopp-kopp)
Azt elfelejtettem írni, hogy az olajhűtő valóban súlyos hiánya a vvti motoroknak. Nagyon kéne bele.[emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9623 Dátum: 2015.05.29 20:04:11 »
Az olajteknőt nem lehet lecserélni a módosított nagyobbra?Az lehet még a pont lenne az i-n.

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9624 Dátum: 2015.05.29 21:32:36 »
Hello Mester,
Amiket leírtál, azt nem vitatom én,a  motorblokk nem kopik el (stb.), de az olajhűtő, a túl meleg olaj a dugattyúgyűrűknél és az olajtöltet is a konstrukció része. Nem az egész konstrukció rossz, de ettől még ez nálam a konstrukciós hiba halmazba tartozik. Kiszámolták, azt hitték, jólesz, de nem lett jó. Tudom, hogy a d-cat-nél is volt olajfogyasztás, de azért szerintem a nagyságrendek azért messze nem ugyanazok. (engem az megnyugtat, hogy az enyém gyakorlatilag hozzá sem nyúl az olajhoz, sem a vízhez 240ezer km elteltével, ereje teljében van, és a részecskeszűrő is jól működik...kopp-kopp)
Nem fogod tudni meggyőzni...mantrázza a szerelője szájából hallottakat.Közben pedig egy ilyen motort látot megbontva össz-vissz...de az észt ossza róla .

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9625 Dátum: 2015.05.29 21:41:05 »
A lánc nyúlt meg, vagy a láncfeszítő hibája miatt csattogott?  :hmmmm:
Mértetek láncnyúlást? :hmmmm:
Mérteteket sajnos nem mértem,de a lánc volt megnyúlva.A feszitője,és a csúszkák jók voltak.Simán vette a lánc a deknit....az a lánc,amire anno a tulajnak a szalonban azt mondták:Örök,mint a nyororúság....ja....persze...[emoji21]

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9626 Dátum: 2015.05.30 06:20:20 »
Melyik csúszkára gondolsz? :?:
Nem tudom, hogy hogy néz ki a lánc környéke az enyémnél, csak láttam :eek: a jutubon egy (talán) celika vvti motor lánccseréjét kiszedett motornál, és abban két kb. 20 centis csúszka feszítette a láncot, rajta valami bakelittel. Azt gondolom, hogy az a bakelit - így 619ezernél -már elkophatott, és azért csörög annyira a lánc. Korábban csak alapjáraton, de most már 2000-s fordulatnál is. (szvsz. lassan autót kell vennem... :hmmmm:)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9627 Dátum: 2015.05.30 06:27:35 »
Látod? Pont ez az, amiben tévedsz és torzítasz. Típusismereted 0. Csak a papírból indulsz ki. De sebaj, Te csinálod jól...  :pai:
Nincs igazad, szerintem is gyenge ez a konstrukció. Még csak 619 ezer kilométert mentem vele és már a cserén gondolkozok. ;)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9628 Dátum: 2015.05.30 06:37:16 »
Az állapotát tudom valahogy ellenőrizni?
Sajnos nem értek a villamossághoz, de vhogy biztos ki lehet mérni. Én onnan vettem észre, hogy alacsony fordulatnál egy gondolatnyit torpan a motor, ha gyorsítani akarok. (Én densot nem vettem bele, mert nagyon drága kb.40e, a többi között nincs nagy különbség. Legutóbb marelliket tettem bele, 10-12 ezer forint körül volt darabja.) A másik ok lehet a katalizátor csereérettsége. (nem occsó... :no:)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9629 Dátum: 2015.05.30 08:15:46 »

Nincs igazad, szerintem is gyenge ez a konstrukció. Még csak 619 ezer kilométert mentem vele és már a cserén gondolkozok. ;)
Hú, bevallom most már tényleg tévedtem. [emoji1][emoji106]
Összesen hányszor cseréltél láncot? [emoji23]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i