Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763277 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9345 Dátum: 2015.02.20 19:52:53 »
Lehet ebben egy villamosság szerelő tudna segíteni,mert úgy tűnik valami,pl az állófűtés tiltja a ventilátort. Rossz nem lehet,ha a fűtés alatt működik.
Lehet egy egyszerű akku saru levétel is segítene,esetleg próbáld meg,de ez erősen csak egy tipp...

Voltam Veszprémbe a márkaszervizbe, 2 db relét kellett cserélni 14e + utazás volt a költsége. Kb 1 óra volt a szerelés.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.20 19:54:45 írta golya32 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9346 Dátum: 2015.02.20 20:20:56 »
Voltam Veszprémbe a márkaszervizbe, 2 db relét kellett cserélni 14e + utazás volt a költsége. Kb 1 óra volt a szerelés.
És megszűnt a hiba? Mert azt nem írtad.  ::) :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9347 Dátum: 2015.02.21 08:15:05 »
Az enyém is simán felpörgeti indításkor 2200-ig, majd 3-4 mp után vissza 1600-ra. Mindezt külön gáz nélkül.
Pár perc alapjárat es 1000 alatt duruzsol.


Sziasztok,

Az utolsó benzines autóm egy OFF Mazda 626 2.0 GT volt ON. Na az pl. bármilyen hideg volt, mindig 8-900 körül járt alapjáraton indításkor is, meg melegen is.
Azért az nem lehet nagy öröm a motornak, amikor még az olaj csak ébredezik a teknőben és máris 2200-on forog a főtengely. Ha 3-4 mp után meg visszaejti, akkor értelme sem sok van, szerintem....Mit gondoltok?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9348 Dátum: 2015.02.21 10:23:38 »
Ez a "magas" fordulatszám csak hidegben van. Nyári reggeleken 1600-1800-zal indít. De ilyen a sokkal újabb COV 1,8 vvt-i is.
Viszont az én 1,4-es Corollám (szintén vvt-i) NEM. A a leghidegebb időkben sem pörgött 1300-1400-nál magasabbra.

Az 1,8-asnál a katalizátor gyorsabb melegedését jelölték meg legfőbb célnak. A magasabb fordulat előnye, hogy az olajnyomás már az indítás pillanatában is biztosan megvan, míg egy 1000 fordulatszám alatti jéghideg indításnál nem biztos, sőt.  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9349 Dátum: 2015.02.21 11:46:46 »
Gondolod, hogy rögtön van olajnyomás? Szerintem, az azonnali magas fordulat miatt többször kenődik a csapágycsészéknél "szárazon" a csapágy. A katalizátor bemelegítése is szempont, de azon a néhány másodpercen szerintem, nem múlik már semmi. De hát....biztosan kitalálták ezt is a mérnökök......ahogyan az olajhűtését, meg a gyűrűket/dugattyúkat az olajfogyasztósoknál  :winkiss:...na jó....ez kicsit gonosz volt :devil:, de azért ne mondjátok, hogy nem elgondolkodtató....

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9350 Dátum: 2015.02.21 13:44:26 »
Én is biztos vagyok benne és a szerelő is megerősített ebben. A benzines Toyota motorok gyakorlatilag már az indítózás pillanatában kapnak kenést, mert mire beindul már 4-5 fordulatot megtett a főtengely. Az olajnyomás lámpa is a beindulás előtt pár tized mp-cel kialszik.

A 2000 fordulat egyébként miért magas? Ha hidegen elindult az ember, ezen fordulatszám körül használja az első párszáz méteren alapból. És az nemhogy nem káros, épp a legjobb megoldás arra vonatkozóan, hogy a motor kiemelése mellett a lehető leggyorsabban elérje az üzemi hőfokát a hűtővíz. Szemben a dizelekkel, amiknek kb egy tucat km kell ugyanehhez és ezalatt szinte biztos, hogy feljebb fogja már pörgetni a motort az ember, amire a hideg dizelmotornál érzékenyebb szerkezet nemigen van.

Persze, mindez csak az előírt minőségű motor olajat használva igaz. Mínuszokban a 10W-40-es olajnak hidegen jóval több idejébe kerül, mire eljut a kenést igénylő helyekre. A vékony, modern es csúcs minőségű olajoknál ez nem gond.

Mellesleg, hogy a gonoszkodasodra is válaszoljak, a szerelő annyit mondott, hogy a dcat-eket használtan kerülni kell! Azokra is ugyanúgy jellemző az olajfogyasztás, meg a hengerfejesseg, meg az összes többi modern dízeles gond. Amíg jó, addig nagyon jó, de érzékeny motor es iszonyat szopóroller tud lenni anyagilag. Szerelt már olyat is, tudja, miről beszél. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9351 Dátum: 2015.02.21 14:27:48 »
Alapvetően nem magas a 2000-es fordulat, csak a beindulás pillanatában szerintem sok, főleg egy hideg motornál. De ha a szaki is ezt mondja, akkor fogadjuk el, hogy ez ok.

Azért azt észrevételként elmondom, hogy a dízellel nem törvényszerű 2000 fölé menni, amíg hideg a motor. Nyugodtan elvan 2000 alatt. Persze, ha valaki fölé zavarja, hát lelke rajta.....A Toyota dízelek hengerfeje szerencsére nem az a könnyen repedős fajta....

Azzal sem feltétlenül értek egyet, hogy az alacsony fordulat nem tesz jót a kenésnek. (volt erről valami cikk is) Ha az olaj rendben van, és a szivattyú nincs extrém módon elkopva, akkor 1000-1200-as fordulaton már megvan az az olajnyomás, ahol amúgy is leszabályoz a szelep. Ha meg nincs, akkor már olyan kopások lehetnek, ami már úgyis hamarosan kuka...szerintem....mindíg van kivétel, de alapvetően ezt gondolom.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9352 Dátum: 2015.02.21 14:48:24 »
Azzal sem feltétlenül értek egyet, hogy az alacsony fordulat nem tesz jót a kenésnek. (volt erről valami cikk is) Ha az olaj rendben van, és a szivattyú nincs extrém módon elkopva, akkor 1000-1200-as fordulaton már megvan az az olajnyomás, ahol amúgy is leszabályoz a szelep. Ha meg nincs, akkor már olyan kopások lehetnek, ami már úgyis hamarosan kuka...szerintem....mindíg van kivétel, de alapvetően ezt gondolom.
Oké, de, akkor indításkor is megvan a szükséges olajnyomás, nem? Ha magasan tartja az ECU a kezdeti alapjáratot, akkor, meg főleg megvan.
Igaz, OFF-os autón, de emlékszem, tesóm W123-asában volt olajnyomás mérő. Amikor -15 fokban beindította a felújított 300d (5 henger szívódízel) motort, az olajnyomásmérő - a dúsító használata alatt - lazán mutatott max olajnyomást. Üzemmeleg alapjáraton, azonban, lecsökkent. A gázpedál legkisebb mozdítására is felugrott újra a max közelébe.

Mivel gyárilag nincs az Avéban olajnyomásmérő szenzor, ezért nem tudom egzakt módon mérni a nyomást, csak a szerelő által elmondottakra tudok hagyatkozni.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9353 Dátum: 2015.02.21 14:48:52 »
Alapvetően nem magas a 2000-es fordulat, csak a beindulás pillanatában szerintem sok, főleg egy hideg motornál. De ha a szaki is ezt mondja, akkor fogadjuk el, hogy ez ok.

Azért azt észrevételként elmondom, hogy a dízellel nem törvényszerű 2000 fölé menni, amíg hideg a motor. Nyugodtan elvan 2000 alatt. Persze, ha valaki fölé zavarja, hát lelke rajta.....A Toyota dízelek hengerfeje szerencsére nem az a könnyen repedős fajta....

Azzal sem feltétlenül értek egyet, hogy az alacsony fordulat nem tesz jót a kenésnek. (volt erről valami cikk is) Ha az olaj rendben van, és a szivattyú nincs extrém módon elkopva, akkor 1000-1200-as fordulaton már megvan az az olajnyomás, ahol amúgy is leszabályoz a szelep. Ha meg nincs, akkor már olyan kopások lehetnek, ami már úgyis hamarosan kuka...szerintem....mindíg van kivétel, de alapvetően ezt gondolom.


Sőt, a hideg olaj nagyobb nyomásra képes, mert sűrű és a kopásoknál nincs veszteség.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9354 Dátum: 2015.02.21 17:00:48 »
Oké, de, akkor indításkor is megvan a szükséges olajnyomás, nem? Ha magasan tartja az ECU a kezdeti alapjáratot, akkor, meg főleg megvan.
Igaz, OFF-os autón, de emlékszem, tesóm W123-asában volt olajnyomás mérő. Amikor -15 fokban beindította a felújított 300d (5 henger szívódízel) motort, az olajnyomásmérő - a dúsító használata alatt - lazán mutatott max olajnyomást. Üzemmeleg alapjáraton, azonban, lecsökkent. A gázpedál legkisebb mozdítására is felugrott újra a max közelébe.

Mivel gyárilag nincs az Avéban olajnyomásmérő szenzor, ezért nem tudom egzakt módon mérni a nyomást, csak a szerelő által elmondottakra tudok hagyatkozni.  :)

Igen-igen, valami ilyesmi a lényeg. Én inkább arra akartam célozni a magas indítási fordulatnál, hogy a motorban, miután állt néhány órát, egy éjszakát, az olaj szépen elszivárog a résekből, csak egy vékonyka filmréteg marad, ráadásul a nyugalomban lévő hajtókarok gyakorlatilag ráülnek a csapágyakra. Az olajnak ilyenkor idő kell, hogy eljusson a kenési helyekre, és ha az első robbanások magas fordulattal párosulnak, az nem annyira szerencsés, mert az olaj megérkezéséig többször kényszerül "összeérni", aminek nem kéne. A nyomás is gyorsabban épül fel, de a limiter miatt nem lesz nagyobb, mint egyébként. Tehát, mindíg eltelik jónéhány fordulat az olaj megérkezéséig.

A frissen összerakott motoroknál is az a szabály, hogy az első indítás előtt elzárt tüzelőanyaggal, vagy kivett gyertyákkal kell forgatni a motort önindítóval, amíg az olajynyomás lámpa ki nem alszik, vagy parázslik. (Ezt írja a Toyota az 1.8-asok javítási útmutatójában is.)

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9355 Dátum: 2015.02.22 09:31:26 »
Oké, de, akkor indításkor is megvan a szükséges olajnyomás, nem? Ha magasan tartja az ECU a kezdeti alapjáratot, akkor, meg főleg megvan.
Igaz, OFF-os autón, de emlékszem, tesóm W123-asában volt olajnyomás mérő. Amikor -15 fokban beindította a felújított 300d (5 henger szívódízel) motort, az olajnyomásmérő - a dúsító használata alatt - lazán mutatott max olajnyomást. Üzemmeleg alapjáraton, azonban, lecsökkent. A gázpedál legkisebb mozdítására is felugrott újra a max közelébe.

Mivel gyárilag nincs az Avéban olajnyomásmérő szenzor, ezért nem tudom egzakt módon mérni a nyomást, csak a szerelő által elmondottakra tudok hagyatkozni.  :)

persze már amikor inditasz az az olajszivattyú már forog  ugyhogy olajnyomást csinál van amelyik már 1 bárt is,hidegen jó hogy kimegy az olajnyomás maxra mert még sűrűbb az olaj melegen kicsit esik,de alapjáraton meleg olajnyomásnak 2bárnak illik azért lenni.
ha már le esik 1-re akkor csapágyazás,köszörülés.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9356 Dátum: 2015.02.22 09:39:37 »
Alapvetően nem magas a 2000-es fordulat, csak a beindulás pillanatában szerintem sok, főleg egy hideg motornál. De ha a szaki is ezt mondja, akkor fogadjuk el, hogy ez ok.

Azért azt észrevételként elmondom, hogy a dízellel nem törvényszerű 2000 fölé menni, amíg hideg a motor. Nyugodtan elvan 2000 alatt. Persze, ha valaki fölé zavarja, hát lelke rajta.....A Toyota dízelek hengerfeje szerencsére nem az a könnyen repedős fajta....

Azzal sem feltétlenül értek egyet, hogy az alacsony fordulat nem tesz jót a kenésnek. (volt erről valami cikk is) Ha az olaj rendben van, és a szivattyú nincs extrém módon elkopva, akkor 1000-1200-as fordulaton már megvan az az olajnyomás, ahol amúgy is leszabályoz a szelep. Ha meg nincs, akkor már olyan kopások lehetnek, ami már úgyis hamarosan kuka...szerintem....mindíg van kivétel, de alapvetően ezt gondolom.

igen a dieselt nem szabad pörgetni hidegen főleg a kamrás motorokat,de amugy sem kell 2000fölé nyomni sokszor olyan nyomatékos.
hidegen  a kamrás motor máshogy viselkedik mint a közvetlen befecsis ujjak.
mivel itt a kamrák a hengerfejben vannak ott is történik a robbanás jó része ezért hirtelen lesz nagy hő terhelésnek kitéve a hengerfej és repedhet
a gátnál.
ha nyomják neki hidegen,ezért jó neki 1-2perc alapjárati melegités nagy minuszban.
utána 2000fölé nem kell forgatni amig nem lesz üzem meleg.

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9357 Dátum: 2015.02.22 18:52:53 »
És megszűnt a hiba? Mert azt nem írtad.  ::) :D
Igen a hiba megszűnt, már csak a sebváltó szar, de az úgy is marad..

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9358 Dátum: 2015.02.22 19:32:14 »
Igen a hiba megszűnt, már csak a sebváltó szar, de az úgy is marad..
:clap:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9359 Dátum: 2015.02.22 21:45:24 »
@Spet:

Készítettem 3 rövid videót az indítás utáni fordulatszámokról. A középső videón kb 50-60 Celsius fokos lehet a hűtővíz, mert az alsó jelig ér a mutató, éppen kimozdul. A másik kettő videó sztem egyértelmű.

Én eddig csak ilyen 1,8 vvt-i -vel találkoztam, amik így működtek. Függetlenül típustól és gyártási időtől.





4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i