Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763243 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9270 Dátum: 2015.02.11 10:51:27 »
Nekem már sikerült összehozni asszonykám OFF Puntóján ON A kis kart kinyitottam,lapát le,természetesen visszacsapódott...már ott is volt a kis csillag lent a sarokban. Szerencsére kifutott a széléig és nem kellett még cserélni a szélvédőt.

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9271 Dátum: 2015.02.11 13:13:03 »
Nem megy a ventilátor hiába állítom, mi lehet a hiba?
2,2-es avensisről van szó 2007-es
Kijelző mutatja a fokozatokat, de nem indul el.
Van az autóba állófűtés, ha azt bekapcsolom akkor megy a ventilátor és tudom állítani a fokozatokat, kikapcsoláskor újra előjön a hiba.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9272 Dátum: 2015.02.11 21:21:43 »
...

*módszer: hf csavarokat először 25Nm-rel húzzák le a megadott sorrendben. A sorrend fel van tüntetve a csomagoláson is! Ezt követően pihenni hagyják pár percre. Majd 50Nm-re húzzák újra mindet, megint pihi. Végül, 90Nm-re húzzák, ez lesz a végleges érték.

Örülök, hogy jól megy a gép.

Nem akarok ünneprontó lenni, de az idézett rész biztos? Ők honnan vették ezeket az értékeket?
Hengerfejcsavarnak kevésnek tűnik a 90 Nm, hogy nyúljon is a csavar tőle (mert folyáshatár közelire kell húzni).
Egy sima kerékcsavart is 103 Nm-re kell húzni.
(Carinánál 3 lépcsőben megy a húzás, először 29Nm, majd kétszer 90 fok. Lehet érezni, hogy kapja az ívet)

Két helyen is néztem az 1.8 1ZZ-FE motorhoz infót (http://www.billswebspace.com/ToyotaEngineTorqueSpecs, https://car-repairs.knoji.com/how-to-replace-the-cylinder-head-on-all-1999-2005-toyota-corolla-celica-echo-mr2-18l-4-cyl-engines/), és ugyanazt írják a meghúzási értékekre, és nem a fentieket:

Első körben 49 Nm, második körben további 90 fok húzás.

Ha javításiban megtalálod azt, ahogy a tiédet csinálták, akkor tárgytalan, amit írtam (amit remélek is).
Persze szinte amúgy is, mert ki fogja már újrahúzgálni őket.
De ha gondja lesz, legalább van mire hivatkoznod.

Szelepfedélnél én elfelejtettem utánahúzni pár száz km után, és eresztett is utána. Ha lehet, nézd meg, lazultak-e a szelepfedélcsavarok (nem ismerem a típust, de ellenőrzést megér).
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.11 21:28:36 írta szfp »

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9273 Dátum: 2015.02.11 23:33:40 »
Nem megy a ventilátor hiába állítom, mi lehet a hiba?
2,2-es avensisről van szó 2007-es
Kijelző mutatja a fokozatokat, de nem indul el.
Van az autóba állófűtés, ha azt bekapcsolom akkor megy a ventilátor és tudom állítani a fokozatokat, kikapcsoláskor újra előjön a hiba.
Elfelejtettem írni, dupla digit klímás, esetleg tudna valaki segíteni?
Környéken sajnos nincs megbízható autóvillamossági szerelő.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9274 Dátum: 2015.02.12 07:47:42 »
Örülök, hogy jól megy a gép.

Nem akarok ünneprontó lenni, de az idézett rész biztos? Ők honnan vették ezeket az értékeket?
Hengerfejcsavarnak kevésnek tűnik a 90 Nm, hogy nyúljon is a csavar tőle (mert folyáshatár közelire kell húzni).
Egy sima kerékcsavart is 103 Nm-re kell húzni.
(Carinánál 3 lépcsőben megy a húzás, először 29Nm, majd kétszer 90 fok. Lehet érezni, hogy kapja az ívet)

Két helyen is néztem az 1.8 1ZZ-FE motorhoz infót (http://www.billswebspace.com/ToyotaEngineTorqueSpecs, https://car-repairs.knoji.com/how-to-replace-the-cylinder-head-on-all-1999-2005-toyota-corolla-celica-echo-mr2-18l-4-cyl-engines/), és ugyanazt írják a meghúzási értékekre, és nem a fentieket:

Első körben 49 Nm, második körben további 90 fok húzás.

Ha javításiban megtalálod azt, ahogy a tiédet csinálták, akkor tárgytalan, amit írtam (amit remélek is).
Persze szinte amúgy is, mert ki fogja már újrahúzgálni őket.
De ha gondja lesz, legalább van mire hivatkoznod.

Szelepfedélnél én elfelejtettem utánahúzni pár száz km után, és eresztett is utána. Ha lehet, nézd meg, lazultak-e a szelepfedélcsavarok (nem ismerem a típust, de ellenőrzést megér).

Egész pontosan 1ZZ, vagy itt: 49 nm + 90°.
Gondolom, hogy az a szerelő, aki több száz ilyen motort szerelt, tudja ezt, a kétlépcsős 50 nm az rendben van, biztos csak Bepi értette félre a +90°-ot 90 nm-nek.
Ez gyárilag ilyen kevés.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.12 07:51:01 írta keeper83 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9275 Dátum: 2015.02.12 08:41:24 »
Örülök, hogy jól megy a gép.

Nem akarok ünneprontó lenni, de az idézett rész biztos? Ők honnan vették ezeket az értékeket?
Hengerfejcsavarnak kevésnek tűnik a 90 Nm, hogy nyúljon is a csavar tőle (mert folyáshatár közelire kell húzni).
Egy sima kerékcsavart is 103 Nm-re kell húzni.
(Carinánál 3 lépcsőben megy a húzás, először 29Nm, majd kétszer 90 fok. Lehet érezni, hogy kapja az ívet)

Két helyen is néztem az 1.8 1ZZ-FE motorhoz infót (http://www.billswebspace.com/ToyotaEngineTorqueSpecs, https://car-repairs.knoji.com/how-to-replace-the-cylinder-head-on-all-1999-2005-toyota-corolla-celica-echo-mr2-18l-4-cyl-engines/), és ugyanazt írják a meghúzási értékekre, és nem a fentieket:

Első körben 49 Nm, második körben további 90 fok húzás.

Ha javításiban megtalálod azt, ahogy a tiédet csinálták, akkor tárgytalan, amit írtam (amit remélek is).
Persze szinte amúgy is, mert ki fogja már újrahúzgálni őket.
De ha gondja lesz, legalább van mire hivatkoznod.

Szelepfedélnél én elfelejtettem utánahúzni pár száz km után, és eresztett is utána. Ha lehet, nézd meg, lazultak-e a szelepfedélcsavarok (nem ismerem a típust, de ellenőrzést megér).
Én értettem félre, most visszaemlékezve, valóban 90 fokot mondtak, de azt gondoltam, véletlenül rosszul mondták. Annyi kiegészítést tennék, hogy valóban 3x-i húzás kell neki. 25-49Nm, valamint a 90 fok-os utolsó. Így pontos. Sőt, az egyes lehúzások között az is meg van adva, hogy mennyit kell pihentetni a csavarokat. :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9276 Dátum: 2015.02.12 09:03:32 »
Persze, hogy ki lehet. Csak arra figyelj nehogy visszacsapódjon és a csupasz fém kar vége megsértse az üveget.
Arról a 4cm-ről, amennyire fel tudom emelni, nagyot nem csapódhat.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9277 Dátum: 2015.02.12 17:51:16 »
Arról a 4cm-ről, amennyire fel tudom emelni, nagyot nem csapódhat.
:)
Azért hajlik az többet is. Éppen ma néztem meg mosás közben, van az 25-30cm is.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9278 Dátum: 2015.02.12 20:44:37 »
145km utáni apró észrevétel:
1. A hűtővíz szintje a kiegyenlítő tartályban minimum alatt, de szemmel látható szinten van, pótoltam az itthoni darab-Eneosszal, de jövő heten még venni kell 1 flakonnal, hogy üzem melegen is full jelzésnél legyen.
2. Többedik hallásra a motor halkabb menet közben. Ez főleg gyorsítások közben hallatszik határozottan, kevesebb rezonanciaval jár a motor. Elindulási hajlama is javult egy kicsit.

3. Pillanatnyi fogyasztása -2 fokban, téli gumin 105-ös tempónál 6,5 körül van jelenleg. Az átlag ennél a tanknál nem lesz mérvadó.

Nem kell maximumra tölteni soha a legjobb a optimum az az középen,a legjobb motor is le eszi közép szintig.
Majd nem hogy káros tul önteni.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9279 Dátum: 2015.02.12 20:53:29 »
Olvasgatom itt az olajevéses hozzászólásokat. 12000km-re 2-3 dl nevetségesen elhanyagolható, de nyilván ti is tudjátok ezt. Az enyém kb 3700 km után megevett 2,5 dl-t. De hogy ennyit megevett-e vagy esetlegesen el is csöpög az kérdéses. Mindenki tudja, hogy a saját autója alja mennyire olajos. Ha figyelitek a parkolókat látni hogy tiszta olaj kivétel nélkül mindegyik. És ha a garázsban nincs is nyom, menet közben cseppenhet picit... Nekem kicsit olajos, de folyást nem látok rajt. Én 10000 km-enként cseréltem eddig minden autómban az olajat, így ez a plusz majdnem 1 liter nem nagyon érdekel. idén lett az autóm 13 éves, 1 éve van nálam és eddig olajcserén kívűl és egyszeri fent említett utántöltésen kívűl nem foglalkoztam az olajjal. Nyilván mindig egy picit rosszabb lesz, de tudok élni a gondolattal. Eneos 5W30-van most benn.
Még tavasszal okozott fejtörést nekem, hogy a kb 2 mm vékonyságú nívó pálca egyik oldalán a másikhoz képest 6-8mm-rel más szintet mutat. Ez arra enged következtetni, hogy a pálca szögben ér a karterba, közel a vízszintes és a 45° között. Ezt csak azért írom, mert azt tapasztalom, hogy a lebetonozott udvaron sem mindegy hogy hol állok meg ellenőrzés céljábol, mert az autó helyzetétől függetlenül tudok mérni fél alatti szintet és háromnegyed felettit is egy napon belül...
Egy szónak is száz a vége, ki meri kijelenteni, hogy az autó pl 12000 km-en 2 dl-t megeszik? Lehet hogy a fent említett vizszinttől való eltérés, vagy épp az egyébb, nem látható helyeken kicsöppen... Persze azt is tudom, hogy az én autóm valóban csipegeti, de ezzel ki is békülnék ha ígymaradna. És akkor ugyebár a gyári adatok is bőven megengedik ezt az olajfogyási mennyiséget.

Nem célom kioktatni senkit, nem is szeretnék beleveszni senkibe, csak gondoltam leírom a saját tapasztalataimat. Ez a hozzászólásom sem Kika1-nek szólt, csak az ő példájával éltem.


én nem töltenék bele soha 5w30-at az biztos.
inkább 5w40.
az előbbi nem birja annyira a hőt vagyis üzem meleg motornál nem olyan biztos mint a 40.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9280 Dátum: 2015.02.12 21:17:39 »
Pedig ez a gyári előírás.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9281 Dátum: 2015.02.12 21:25:14 »
Pedig ez a gyári előírás.

van amelyikre 30.000ezres olajcsere van megadva az is gyári de be is szarik hamar.
10000 max.12000.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9282 Dátum: 2015.02.12 21:25:31 »




én nem töltenék bele soha 5w30-at az biztos.
inkább 5w40.
az előbbi nem birja annyira a hőt vagyis üzem meleg motornál nem olyan biztos mint a 40.

Ne keverd a szezont a fazonnal.
 A melegoldali viszkozitás nem a hőtűrést jelenti. Ráadásul a higabb olajnak magasabb fordulaton nagyobb az áramlási sebessége ezért nagyobb a hőelvezetése is.
Szakirodalomhoz linkeket az olajok és adalékok topicban találsz.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9283 Dátum: 2015.02.12 21:51:19 »

Ne keverd a szezont a fazonnal.
 A melegoldali viszkozitás nem a hőtűrést jelenti. Ráadásul a higabb olajnak magasabb fordulaton nagyobb az áramlási sebessége ezért nagyobb a hőelvezetése is.
Szakirodalomhoz linkeket az olajok és adalékok topicban találsz.

hát de pedig de.
mi léghűtésbe nyomunk50-est.
a 30-as olyan mint a viz,alig ken valamit.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9284 Dátum: 2015.02.12 21:54:51 »

Ne keverd a szezont a fazonnal.
 A melegoldali viszkozitás nem a hőtűrést jelenti. Ráadásul a higabb olajnak magasabb fordulaton nagyobb az áramlási sebessége ezért nagyobb a hőelvezetése is.
Szakirodalomhoz linkeket az olajok és adalékok topicban találsz.
megnézném a sivatagba mit csinálna az az olaj.
30fokig ajánlják.