Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763184 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

atti73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8910 Dátum: 2014.11.17 19:26:11 »
OFF suzuki wagonR+ autómban (és rengeteg más autóban ) nincs lambda szonda a katalizátor után, tehát CSAK gézelemzővel derül ki, hogy megfelelően működik-e a katalizátor. Ezt műszaki vizsgán (ill. előtte átvizsgáláskor) ellenőrzik!ON Tehát ne aggódj a környezetünkért!
Itt valamelyik fórumban azt olvastam, hogy ha egy picit romlik a katalizátor hatásfoka, akkor a kissé érzékenyre hangolt ECU máris hibát jelez! :excl:
A lambda kiemelő ezt az "érzékenységet" csökkenti, de nem feltétlenül veszi el teljesen a kontrollt az ECU-tól! :yes:

De várd meg, hogy nálam hozzáértőbbek is megerősítsenek!( remélem megfognak) ;)
 :surrender:

Így már kicsit másképp fest a dolog. Én azt hittem, hogy teljesen kiiktatja a szenzort. Lehet tudni, hogy kb hány százalékot csökkent?

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8911 Dátum: 2014.11.17 19:59:29 »
Szerintem a bontott katalizátor is lutri. Érdemes lenne megméretni,hogy milyen értékeket produkál. Ha jó,akkor nem cserélnék katalizátort. Nekem is jelezte ezt a hibát,de nem vagyok biztos benne,hogy a katalizátor a ludas. Ezt a P0420-as hibakódot generálhatja egy be-behugyozó injektor,gyújtás probléma,vagy egyszerűen egy tömítetlenség a kipufogóban.
Azt olvastam kinti fórumokon,hogy az ECU-ba beállított küszöbértékek túl szigorúak és azért jelez be. Beszéltek ECU frissítésről is,de erről biztosat nem tudok. Sok esetben katalizátor csere után is visszajött a hibajelzés...

Ha aránylag jó co értékeket produkál a gép,ami műszakin megfelel,akkor egy hasonlót ki lehet próbálni: http://www.ebay.com/itm/LAMBDA-O2-OXYGEN-SENSOR-EXTENDER-SPACER-FOR-DECAT-HYDROGEN-M18-high-grade-steel-/170909933917?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27cb06a15d

Erre a linkre ráböktem most,de ezek "tüneti kezelésre" vannak,tehát elméletileg nem lesz hibakód.

Hogy mennyit csökkent a szonda érzékenységén az jó kérdés, szerintem attól függ milyen hosszú, mekkora a furata...
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

segesvarics

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8912 Dátum: 2014.11.17 20:58:31 »
Ez így van, csak én szeretem a tiszta megoldásokat. Mi lesz ha tényleg tönkremegy a katalizátor? nem fogom észrevenni.

Észre fogod menni. Nekem Lianában összeroppant, nem ment a fordulat utána 3000 felé. Szóval, amíg normális a kimenő érték, ne szedesd le.

atti73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8913 Dátum: 2014.11.18 16:22:22 »
Szia!

Sajnos viszonylag hamar visszajött a hiba. Holnap viszem vissza a gépet. Ebből viszont az következik számomra, hogy katalizátor a ludas, akármennyire is nem látszik rajta semmi rendellenes.

Üdv.,A

Sajnos a szervizzel nem sikerült megegyeznünk. A lambda szonda árát visszakaptam, de 15e ft-tal le lettem húzva, ezért lényegében semmit nem kaptam, amit ígértek nem tudták teljesíteni. :-(

A hely neve: Kamara Autószerviz. Nem ajánlom senkinek! :-(

segesvarics

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8914 Dátum: 2014.11.25 20:00:38 »
Sziasztok!

P0130, P0133 lambdaszonda hibával valaki találkozott-e? Ha igen, mire cseréltétek?

köszi, Csaba

Lafodor82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8915 Dátum: 2014.11.26 04:22:37 »
http://archiwum.allegro.pl/oferta/kat-katalizator-toyota-avensis-rav4-2-0-euro-3-i3921536312.html

ezen a linken elég olcsó katalizátort találtam a lengyeleknél. Kérdés mennyi lehet a szállítási díj.

Kocska

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Avensis sedan 1.6 linea terra
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8916 Dátum: 2014.11.29 21:44:25 »
Sziasztok.

A múlt hét csütörtökön boldog tulajdonosa lettem egy 2002 Toyota avensis 1.6 linea terra (sedan) gépkocsinak. Előtte a családi Suzukit hajtottam, japán japán, de ég és föld a különbség  . Ami a hazaúton feltűnt középkonzolon nemigazán világítanak a kezelőszervek. Ezt megoldottam pár led segítségével (előtét-ellenállás: 1k) eredmény: http://kepfeltoltes.hu/141020/15985239P1140657_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Élőbe esztétikusabb, jöhetnek nyugodtan az észrevételek.

Az első ajtók rendes becsukásához kicsit nagyobb erő szükségeltetik. Ezen tudok valamit állítani?

Ma voltam eredet vizsgán, míg tették a dolgukat lementem az aknába. Valószínűleg a szervó pumpám szivárog, olaj csöpögés nyomai láthatóak, szervó folyadék minimális szint alatt volt ez felett töltve.
http://kepfeltoltes.hu/141020/629098518P1140659_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/141020/P1140668_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/141020/P1140669_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A tűzfalon látszik a szíjtárcsa által szétcsapott olaj erről elfejtettem képet csinálni. De látszik sok év alatt rakódott le. Szóval nem folyik hanem naagyon lassan csöpög, ereszt.

Ezzel érdemes foglalkoznom, vagy 12 éves autónak elvan nézve?

Na meg a szokásos kormány nyöszörgés, nekem a csuklók, gumiharang befújása nem oldotta meg a gondot. Illetve ha parkolóban forgolódok néha éles fémes csikorgó hangot hallat. Ennek eredetét hol kell keresni?

Ha jól látom egy válasz sem jött a kéréseimre... Tehát megpróbálom újra.

Azóta rájöttem, hogy nagy valószínűséggel nem a szervó pumpa ereszti az olajat. Hanem a vezérműlánc feszítője. Neten közbenézve másnak is volt ilyen problémája. Vajon tudom cserélni külön a tömítést, vagy kelleni fog új feszítő?

A kormány nyikorgása továbbra is fennáll gumiharang olajozása nem hozott eredményt. Mit lehet vele kezdeni?

A motor járása (1.6 3zz-fe) 900 fordulat és alatta egyenetlenebb mint felette, érezni a karosszérián hogy jár a motor, remeg. Fordulatszám nem ingadozik. Gyertya csere, volt, hibakód nincs.

A vvti rendszer ocv szelep olajszűrőjét érdemes megtisztítani?

rbalazs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8917 Dátum: 2014.11.30 00:56:38 »
Szia!

A láncfeszítőhöz lehet rendelni külön tömítő o-gyűrűt (csak gyárit érdemes), nekem is szivárgott, a tömítéscsere megoldotta, de egy évre rá újra elkezdett szivárogni. Másodszorra kapott egy kis tömítőpasztát, azóta onnan nem szivárog olaj. Nálam a szelepfedél tömítésnél is könnyezett, de annyira nem ami indokolná a szervó szivattyú és a blokk alján található olaj mennyiséget.  A szervóra gyanakodtam először, de nálam a szintje normális volt, nem változott. Végül meg lett a ludas: a főtengely szimeringnél szivárgott, aztán onnan a főtengelyszíjtárcsa meg a szíj hordta szanaszét. Ha neked is ott szivárog érdemes cserélni a szimeringet, a gyári ha jól emlékszem 2-3 ezer Ft körüli. A szivárgó olaj megeheti a főtengely szíjtárcsa gumibetétjét, amiből egy új ára elég borsos.

Az alapjárat melegen nekem 650-700 közötti, ekkor rázza is a kasznit kicsit, több helyen is azt írták, hogy "ez ilyen". Nem tudom új korában milyen lehetett, lehet hogy a motortartó bakok fáradása miatt van.

A kormány nálam csak néha ad hangot, az is elég halk, olyan mintha műanyag műanyagon súrlódna. Ha állítok kicsit a kormány magasságán  nekem ez a fajta nyöszörgés elmúlik.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8918 Dátum: 2014.11.30 08:10:20 »
A második képen középtájban az valami repedés az alu részen,vagy csak az olaj húzott csíkot?

Kocska

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Avensis sedan 1.6 linea terra
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8919 Dátum: 2014.11.30 12:50:49 »
A második képen középtájban az valami repedés az alu részen,vagy csak az olaj húzott csíkot?

Én is megijedtem, hogy repedés. Azóta letisztítottam az olajat, a repedés eltűnt szerencsére.

Szia!

A láncfeszítőhöz lehet rendelni külön tömítő o-gyűrűt (csak gyárit érdemes), nekem is szivárgott, a tömítéscsere megoldotta, de egy évre rá újra elkezdett szivárogni. Másodszorra kapott egy kis tömítőpasztát, azóta onnan nem szivárog olaj. Nálam a szelepfedél tömítésnél is könnyezett, de annyira nem ami indokolná a szervó szivattyú és a blokk alján található olaj mennyiséget.  A szervóra gyanakodtam először, de nálam a szintje normális volt, nem változott. Végül meg lett a ludas: a főtengely szimeringnél szivárgott, aztán onnan a főtengelyszíjtárcsa meg a szíj hordta szanaszét. Ha neked is ott szivárog érdemes cserélni a szimeringet, a gyári ha jól emlékszem 2-3 ezer Ft körüli. A szivárgó olaj megeheti a főtengely szíjtárcsa gumibetétjét, amiből egy új ára elég borsos.

Az alapjárat melegen nekem 650-700 közötti, ekkor rázza is a kasznit kicsit, több helyen is azt írták, hogy "ez ilyen". Nem tudom új korában milyen lehetett, lehet hogy a motortartó bakok fáradása miatt van.

A kormány nálam csak néha ad hangot, az is elég halk, olyan mintha műanyag műanyagon súrlódna. Ha állítok kicsit a kormány magasságán  nekem ez a fajta nyöszörgés elmúlik.

Az előző tulaj elmondása szerint már volt főtengely szimering csere. De most is mintha olajos lenne. Lemosom aztán meglátjuk. A szervó folyadék minimum szint alatt volt, rátöltöttem azóta nem látom fogyna.
Ha cserélem a feszítő tömítését, csere után el kell forgatni a főtengelyt forgásirányban, hogy kinyíljon a feszítőn a kis kapocs ugye? Vagy mi a módja?

Ha lesz fejlemény beszámolok róla.

Köszönöm szépen a hozzászólásokat.

r3dfoot

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8920 Dátum: 2014.12.02 10:29:03 »
Sziasztok! Biztos mással is előfordult már ezért rákérdezek! Tudjátok milyen olaj kelleht az 1.8 vvti avensis T25 motorba? Nekem egy hónap alatt bekajált kb 2 litert (éppencsak eléri a nívót az olajszint) Castrol Magnatec 10W40 van benne! Más kell bele gyárilag?
-------------------------------------------------------------------
Toyota Yaris T-Sport Mk I. 1.5 VVT-i

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8921 Dátum: 2014.12.02 11:14:40 »
Sziasztok! Biztos mással is előfordult már ezért rákérdezek! Tudjátok milyen olaj kelleht az 1.8 vvti avensis T25 motorba? Nekem egy hónap alatt bekajált kb 2 litert (éppencsak eléri a nívót az olajszint) Castrol Magnatec 10W40 van benne! Más kell bele gyárilag?

Az, hogy ennyit bekajált semmiképp sem jelent jót.  :no:

Tudtommal az 5W30 a gyári ajánlás, de nem akarok hülyeséget mondani.  :innocent:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8922 Dátum: 2014.12.02 11:16:49 »
Igen, 5W-30 ACEA A3/B3 B4 és min. API SL. Ez a kiindulás.

Meglehetősen kevés infó, hogy 1 hónap alatt evett meg 2 liter olajat. Mennyi ez km-ben?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

r3dfoot

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8923 Dátum: 2014.12.02 11:17:26 »
Ez kmben kb 2000
-------------------------------------------------------------------
Toyota Yaris T-Sport Mk I. 1.5 VVT-i

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8924 Dátum: 2014.12.02 11:22:24 »
Az, hogy ennyit bekajált semmiképp sem jelent jót.  :no:

Tudtommal az 5W30 a gyári ajánlás, de nem akarok hülyeséget mondani.  :innocent:

http://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/138146-what-causes-high-oil-use-on-18vvti/

Több összetevős a probléma.

5.HSZ 3. pont => higabb olaj! => jobb dugattyuhütes

ezenkívül még: kevés az olaj töltet (3,7l) hamar tülhevül , rosszul tervezett dugattyúk, -dugattyúgyűrűk.

En a 320ezret futott T22-es D4D-nek 0w-30-at adok.  20ezer km utan sem kell utantöltenem  :eek:

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80