Behúzótekercs csere megvolt, relét kicseréltetem vele jövő héten. Mit javasolsz(tok) még?
Én szisztematikusan keresném a hibát. Ki kell cserélni a starter relét, de én bizony szétszedném az önindítót teljesen. Megvizsgálnám, hogy a behúzótekercs kéttekercses-e. Ha igen, akkor tovább a kefetartókhoz az indítómotrban, alaposan kitakarítani a kommutátort. Az önindítót megmérném a műveletek előtt és után is padon, hogy mekkora az áramfelvétele. Üresjáratban, tehát motor nélkül forgatva nem lehet több, mint 80A.
A behúzótekercset külön vizsgálnám. Megmérném a behúzó tekercs áramfelvételét egy az egyben a testre kötött tekercsvéggel, majd az armatúrán keresztül is. Mivel a jelenség melegen jelentkezik, hőlégfúvóval szépen felmelegíteném a padon az önindítót, vigyázva a műanyag részekre, és úgy is megmérném a paramétereit.
Amit már írtam is, amikor még össze van rakva és meleg a motor, tehát a hiba elvileg jelentkezik, akkor lehúznám a behúzótekercs kábelét, és megnézném, hogy akkor is kiég-e a bizti. Ha igen, akkor van egy irány, hogy merre keressetek tovább (Nem az önindító felé).
Nem tudom, hogy mennyire felkészült a szerelő, ezekkel jó esetben nem mondtam semmi újat neki, de sajnos van elég sok negatív tapasztalatom velük.
Ha nem találtok megolvadt, kidörzsölődött, sérült kábeleket, akár még a relé foglalat alján is, akkor alaposan nézzétek át a test kábeleket is a motor és a váz között. Ez áramkörileg nem indokol nagyobb áramot, de ha valahol egy vékonyabb testkábelen folyik az áram, akkor az áramsűrűség megnő, megnő a helyi feszültségesés, ami bármit előidézhet.
Lehet, hogy nem jó az új behúzótekercs....kicsi az esélye, de láttam én már meggyfán pókot......
Sok sikert. Szivesen résztvennék a javításban...szeretem az ilyen hülye hibákat......főleg, amikor már megvan a megoldás...