Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763530 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8580 Dátum: 2014.09.29 20:58:49 »
Na, ez a kedvezmeny nem hangzik rosszul :)
Klubtagsagival lehet ervenyesiteni?

Illetve van akinek utangyartott lambdaszondaja van az Avensisben? Nincsenek negativ tapasztalatok vele?
nekem van bárdihoz 30százalék.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8581 Dátum: 2014.09.30 08:38:08 »
Igen, ez a behúzótekercs. Szerintem is az lesz a hiba oka, majd gyere a fejleményekkel. A második bizti az már fröccsent, de még ez sem az a szétrobbanós szál. Menetzárlat lesz a tekercsben. Sok sikert!

Köszi a tippeket!
Még egy kérdés: a "menetzárlat" micsoda?  :whistling:

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8582 Dátum: 2014.09.30 14:18:59 »
Köszi a tippeket!
Még egy kérdés: a "menetzárlat" micsoda?  :whistling:
A behúzótekercs, ahogy a nevében is benne van sok-sok drót feltekerve egy alaptestre. Ennek van valamekkora ellenállása, ezért valamekkora áram fut végig rajta. Ha ennek a sok drótnak valami miatt megsérül valahol a szigetelése akkor ott az áram ki tud kerülni egy nagy darab rész amin át kellene szaladnia. Ettől viszont csökken a tekercsnek az ellenállása tehát nagyobb áram tud rajta folyni. Ettől olvad ki a biztosíték. És nagyon is köze lehet a hideg/ meleg állapotnak, mert a hidegben a összehúzodott tekercs esetében lehet hogy nem ér össze az a két vezeték, aminek sérült a szigetelése, ezért tud akkor normálisan működni. ::)

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8583 Dátum: 2014.09.30 15:10:55 »
Köszi, világos és érthető. :)

GNagy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8584 Dátum: 2014.09.30 16:56:42 »
Sziasztok!

ma reggel hivott a szerviz, hogy a koszorulo hang az Avensis T27esemen azert van, mert a hatso fekbetetek elkoptak es ki kell cserelni.

Kerdesem, hogy szerintetet normalis, hogy 35e km utan elkopik?

Jelenleg 95e km van benne (elso tulaj vagyok, tehat biztos nincs oraporgetes), 4 eves az auto.
60ezernel volt hatso fekbetetcsere
90ezernel elso fekbetetcsere.

most pedig 95ezernel jon, hogy megint. Elkophatott tenyleg ilyen hamar, hogy eloszor 60ezer belement, most pedig 35e utan csereerett?
Kb 60% varosi hasznalat, a tobbi autopalya.

Koszonom elore is a valaszokat, a tapasztalatotokat.
udv,
Gabor



András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8585 Dátum: 2014.09.30 16:59:18 »
Sziasztok!

ma reggel hivott a szerviz, hogy a koszorulo hang az Avensis T27esemen azert van, mert a hatso fekbetetek elkoptak es ki kell cserelni.
...
Szia!

Érdekes az biztos. Én azt se értem, hogy miért kopik jobban a hátsó betéted.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8586 Dátum: 2014.09.30 18:13:59 »
Sziasztok!

ma reggel hivott a szerviz, hogy a koszorulo hang az Avensis T27esemen azert van, mert a hatso fekbetetek elkoptak es ki kell cserelni.

Kerdesem, hogy szerintetet normalis, hogy 35e km utan elkopik?

Jelenleg 95e km van benne (elso tulaj vagyok, tehat biztos nincs oraporgetes), 4 eves az auto.
60ezernel volt hatso fekbetetcsere
90ezernel elso fekbetetcsere.

most pedig 95ezernel jon, hogy megint. Elkophatott tenyleg ilyen hamar, hogy eloszor 60ezer belement, most pedig 35e utan csereerett?
Kb 60% varosi hasznalat, a tobbi autopalya.

Koszonom elore is a valaszokat, a tapasztalatotokat.
udv,
Gabor
A T27 olyan, ahol a hátsó fék fogy el hamarabb.
Az hogy ilyen hamar, már más kérdés és használat függő. Nálam speciel 150e km és a gyári betétek elől/hátul köszönik szépen, de jól vannak. Egyiket sem cseréltem még 8)

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8587 Dátum: 2014.09.30 18:27:25 »
A T27 olyan, ahol a hátsó fék fogy el hamarabb.
Az hogy ilyen hamar, már más kérdés és használat függő. Nálam speciel 150e km és a gyári betétek elől/hátul köszönik szépen, de jól vannak. Egyiket sem cseréltem még 8)

Miért kopik a hátsó fék hamarabb?

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8588 Dátum: 2014.09.30 19:10:58 »
Kerdesem, hogy szerintetet normalis, hogy 35e km utan elkopik?

Jelenleg 95e km van benne (elso tulaj vagyok, tehat biztos nincs oraporgetes), 4 eves az auto.
60ezernel volt hatso fekbetetcsere
90ezernel elso fekbetetcsere.

most pedig 95ezernel jon, hogy megint. Elkophatott tenyleg ilyen hamar, hogy eloszor 60ezer belement, most pedig 35e utan csereerett?
Kb 60% varosi hasznalat, a tobbi autopalya.

Koszonom elore is a valaszokat, a tapasztalatotokat.
udv,
Gabor
Ha sok féket használsz, akkor lehetséges. Átlagfogyival hogy állsz? A felni milyen gyakorisággal feketedik be a fékportól?
De lehet, hogy legutóbb valami nagyon puha betét került bele.
Lehúzás esetére nem merek gondolni, de ilyet is láttam már a családban.  :whistling:
Az asszony a Corollán sokat taposta a féket, ezért minden második szerviznél betétcsere is volt (kb 8-10e km-enként járt le az egy év  :innocent:).
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

GNagy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8589 Dátum: 2014.09.30 20:41:53 »
Ha sok féket használsz, akkor lehetséges. Átlagfogyival hogy állsz? A felni milyen gyakorisággal feketedik be a fékportól?
De lehet, hogy legutóbb valami nagyon puha betét került bele.
Lehúzás esetére nem merek gondolni, de ilyet is láttam már a családban.  :whistling:
Az asszony a Corollán sokat taposta a féket, ezért minden második szerviznél betétcsere is volt (kb 8-10e km-enként járt le az egy év  :innocent:).

Koszi a valaszokat.


Az auto 60%ban belga utakon mozog, varosban, ahol tele van fekvorendorrel az ut illetve belga soforokkal, akik jellemzoen nem a dinamikus vezetesrol hiresek, vagyis van fekhasznalat. Elsosorban az elso felniken szokott por lenni, de szerintem nem veszes. A tobbi 40% altalaban autopalyan, evi kb 10e km a nemet-osztrak-magyar autopalyakon.
atlagfogyasztassal nem vagyok megelegedve: varosban megeszi a 8.5 liter gazolajat, autopalyan, mondjuk egy 1300kmes magyarorszagi hazauton 7,3-7,5 kozott szoktam menni es altalaban annyival, amennyit az forgalom bir (No-ban), szoval a nemet palyan azet fogy a nafta.

Auto csak markaszervizben volt szervizelve, tehat - elvileg - eredeti alkatreszekrol beszelunk.
En a lehuzas esetet nem zarom ki, mert mar maskor is felmerult a gyanum, hogy probaltak ravenni felesleges vasarlasra...pl mikor autogumi akciojuk volt, akkor hogy-hogy nem, szerintuk nagyon kopott volt a gumi...amivel meg mentem 30000km-t csere elott, es akkor sem volt meg a kopasjelzo tetejen, csak nem akartam eljuttatni oda mar.

Minden esetre mar valtottam garazst, most egy kicsi Toyota garazsnal vagyok, ahol tisztessegesen dolgoznak, nagyon korrektnek tunnek.

« Utoljára szerkesztve: 2014.09.30 20:45:39 írta GNagy »



Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8590 Dátum: 2014.09.30 21:34:47 »
Miért kopik a hátsó fék hamarabb?
Majd nemsokára megyek szervizbe, megkérdezem. Igen, általában az első fogy el előbb.
Egyszer már beszéltünk róla a szerelővel, hogy a hátsó fog hamarabb elfogyni és mondta, hogy sokan elcsodálkoznak rajta (sőt meg is gyanúsítják, hogy csak le akarja húzni a szerviz őket). Az ok nem került kitárgyalásra - na akkor majd most.
Én nem csodálkoztam rajta, mert észrevettem, hogy mindig a hátsó felni a fékporosabb  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.30 21:37:16 írta Nagycitrom »

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8591 Dátum: 2014.09.30 21:40:56 »
Majd nemsokára megyek szervizbe, megkérdezem. Igen, általában az első fogy el előbb.
Egyszer már beszéltünk róla a szerelővel, hogy a hátsó fog hamarabb elfogyni és mondta, hogy sokan elcsodálkoznak rajta (sőt meg is gyanúsítják, hogy csak le akarja húzni a szerviz őket). Az ok nem került kitárgyalásra - na akkor majd most.
Én nem csodálkoztam rajta, mert észrevettem, hogy mindig a hátsó felni a fékporosabb  ;)
Engem is érdekelne az oka. Majd, ha kiderül, oszd meg itt az oldalon.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8592 Dátum: 2014.09.30 21:54:14 »
Mintha erről lett volna szó. Nekem valami olyasmi rémlik, hogy a hátsó fák átlagos használatnál nem kopik, ezért kisebb terhelésre méretezték. Viszont ha nem fékez az ember nagyokat, akkor kevésbbé kerül előre a súly, arányában jobban kopik a hátsó. Nem tudom tényleg ez az oka, de akár elő is fordulhat.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8593 Dátum: 2014.10.01 07:07:47 »
Nálam mindig az első felni a feketébb, szóval az kopik jobban. Viszont most hogy mondjátok, akartam is már írni, hogy fékezéskor az utóbbi időben észrevettem hogy egyenlőre még halkan, de ritmusosan morgó hangot ad az autóm. Ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor csak az egyik oldali ablak van lehúzva, és olyan, mintha dobolnának az autóban. :) Nem ráz, nem húz semelyik irányba sem, csak ez a hang van. Ezt okozhatja a fékbetét kopása?

@Behúzótekercs
Tegnap du. elvittem a szerelőhöz az autót. Megkért, hogy ha már úgyis meleg a motor, próbáljunk meg egy idítást, szeretné megnézni velem együtt, mi történik indításkor. Leállít - indít, és a most az a hiba jött elő újra, amit legelőször: folyamatos indítózás. Gyújtásról le és a kulcs kivétele sem segített, ugyanúgy indított tovább. Futás be a műhelybe kulcsért, hogy levegye a sarut és ne égjen le az önindító. Szerencse, hogy ott nála történt, mert ilyen kulcs nincs az autómban, és szerencse hogy pont látta mi történt a múltkor. Ma szétszedi és du. már okosabbak leszünk.
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.01 07:11:04 írta Pomk »

GNagy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8594 Dátum: 2014.10.01 09:34:27 »
Nálam mindig az első felni a feketébb, szóval az kopik jobban. Viszont most hogy mondjátok, akartam is már írni, hogy fékezéskor az utóbbi időben észrevettem hogy egyenlőre még halkan, de ritmusosan morgó hangot ad az autóm. Ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor csak az egyik oldali ablak van lehúzva, és olyan, mintha dobolnának az autóban. :) Nem ráz, nem húz semelyik irányba sem, csak ez a hang van. Ezt okozhatja a fékbetét kopása?

Nalam hasonlo volt a kivalto ok. Koszorulo hang, amely hol volt, hol nem volt. Fekezeskor gyakrabban, mint maskor, de nem minden fekezeskor es volt, hogy egy percen at igen, aztan orakon at semmi. Pulzalo hang, egyertelmuen femes. (A szervizesnek is kellett jo par kilometert hajtania, mig vegul meghallotta; segitsegul elore felvettem a telefonnal a hangot, hogy tudja, mit keressen.)
A fekbeteten van egy kis fem lapocska, egy indikator, ami mutatja, hogy mennyire van a fekbetet elkopva. Ha ez a pocok egy magassagban van mar a fekbetet feluletevel, tehat elkopott az, akkor csereerett a betet. Ez a kis pocok idonkent hozzaerhet a fektarcsahoz (?) es ez adta a femes koszorulo hangot, de mivel hatareset volt, nem folyamatosan, csak ha pl kanyarban par tized-szazadmillimetert "kilengett" a kerek.

Amugy kb 130 euro volt a csere munkadij nelkul eredeti alkatresszel (nem tudom, hogy ez realis-e, de ennyit kertek erte a szervizben).