Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763213 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7530 Dátum: 2013.11.18 13:38:56 »
Én se tudom ezt elképzelni, de sajnos vannak ilyenek szép számmal az utakon.
Olyat is láttam már, hogy tök sötét van, de a kedves autós még a helyzetjelzőjét se képes felkapcsolni...  :no:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7531 Dátum: 2013.11.18 14:32:35 »
Én se tudom ezt elképzelni, de sajnos vannak ilyenek szép számmal az utakon.
Olyat is láttam már, hogy tök sötét van, de a kedves autós még a helyzetjelzőjét se képes felkapcsolni...  :no:

Múltkor egy traktornak csattanta majdnem neki hátulról.
SEMMI, azaz semmi világítás nem volt rajta éjszaka. Egy szerencsém volt, hogy a sofőr égve hagyta a fülke belső világítását, és azt meg láttam ahogy pislákolt...Hát nem kívánom senkinek...

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7532 Dátum: 2013.11.18 14:53:44 »
...meg látni éjszaka?!
Nem zavar ez senkit? Vagy ahogy folyamatosan rosszabbodott az állapota, szép lassan hozzá szoktak?

Ez ilyen tulajok biztos macskaszeműek és sötétben is jól látnak.

Igazság szerint, én már tavaly is találkoztam ezzel a xenon gonddal itt a fórumon. Szinte mindent elolvastam itt és más weboldalakon is, szívtam magamba a tudást.  :D Akkor nem gondoltam volna, hogy el fog jönni a mi autónknál is ez a gond.
Aztán mikor használtam a xenon-t mindig az az érzésem volt, hogy ez nem az igazi, ennek biztos nem így kellene világítani. Az i-re pontot pedig egy esti esős út tette fel, én akkor döntöttem el, hogy belevágok a felújításba.
Bár nálam nem volt annyira rossz a helyzet, de nagyon örülök, hogy megléptem. Még így is óriási a lett a különbség, hogy nem halott lámpát kellett újraéleszteni. Néha azokat sajnálom, akik szembe jönnek, bár eddig még senki sem villantott rám.

Szerintem, ha minden érintett tulaj tudná, hogy hol és kivel és főleg mennyiért lehet megcsináltatni, sokkal többen belevágnának.
Rengeteg embert elrettenthet a gyári lámpa ára, vagy egy-egy bontott lámpa beszerzési ára, ami ráadásul ki tudja megint milyen állapotú.


500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7533 Dátum: 2013.11.18 17:05:59 »
Én se tudom ezt elképzelni, de sajnos vannak ilyenek szép számmal az utakon.
Olyat is láttam már, hogy tök sötét van, de a kedves autós még a helyzetjelzőjét se képes felkapcsolni...  :no:
Minek az a lámpa? Csak fogyasztja az áramot! És amúgy is, úgy ismerem az utat, mint a tenyeremet, vakon is hazatalálok. :D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7534 Dátum: 2013.11.18 17:25:53 »
És különben is, ha valaki utolér/szemből jön, az majd bevilágítja előttem az utat, és akkor majd látni fogok valamit.  :D

Illetve ezért mennek annyian 60-al a 90-es szakaszon, mert ott benzinből is kevesebb fogy.  :devil:  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7535 Dátum: 2013.11.18 18:44:17 »
Nálatok mennyire lötyög a váltókar? Ave I 4A-FE motoros zöld Ave-nkat megnézták szombaton,aztán kicsit kifogásolták. Én az enyémhez nem tudok hasonlítani,mert ahhoz képest valóban löttyenik...de szerintem nem vész
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7536 Dátum: 2013.11.26 13:34:59 »
Na, utolért a következő oxigénszenzor hiba. Most tartok a harmadiknál, lehet, hogy hamarosan jön a negyedik is.
Eddig mindegyiknél a fűtőkör hibásodott meg. (Működik a tervezett avultatás. mint anno a villanykörtéknél. Rájöttek, hogy túl sokáig működtek, így "javítottak" rajta.)
Múlt héten kicserélték, 60+ ezrem bánta.   :cry:  Az újak japán gyártmányúak, a régieket nem tudom, remélem, ezek bírják majd. Vagy ki tudja.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7537 Dátum: 2013.11.26 13:36:57 »
Nálatok mennyire lötyög a váltókar? Ave I 4A-FE motoros zöld Ave-nkat megnézták szombaton,aztán kicsit kifogásolták. Én az enyémhez nem tudok hasonlítani,mert ahhoz képest valóban löttyenik...de szerintem nem vész
Nálam viszonylag stabil, 0,5-1cm mozgástere van, de olyan váltót még nem fogtam, aminek ennél kevesebb, netán fix lett volna...  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7538 Dátum: 2013.12.05 15:15:51 »
Ahogy beköszöntött a hideg egyre nehezebben tudom nyitni és kiriasztani az autót. A beriasztás és bezárás mindig jó, de a nyitáskor kell 1000szer  nyomnom, hogy végre kinyiljon.
Felvettem a kapcsolatot a META-sokkal akik viszont lepattintottak. Azt mondták, hogy a gyári indítókulcson lévő gombokkal történő távvezérlésnél a távvezérlő az autó komputerével kommunikál és az adja a jelet tovább a riasztónak és a központi zárnak, tehát a kommunikációs hiba nem a META, hanem a TOYOTA bűne, Toyota szakszervizhez forduljak vele.
A kérdésem, hogy lehet-e ez a távirányító elemének merülése? (a zárás mindig OK, ahhoz kevesebb energia is elég?).
Ha nem elem, akkor lehet valami elhangolodás, amit házilag, valamiféle tanitási művelettel orvosolhatok, vagy tényleg szervizhez kell vinni?
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.05 15:17:40 írta kugyu21 »

500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7539 Dátum: 2013.12.05 16:06:17 »
Ahogy beköszöntött a hideg egyre nehezebben tudom nyitni és kiriasztani az autót. A beriasztás és bezárás mindig jó, de a nyitáskor kell 1000szer  nyomnom, hogy végre kinyiljon.
Felvettem a kapcsolatot a META-sokkal akik viszont lepattintottak. Azt mondták, hogy a gyári indítókulcson lévő gombokkal történő távvezérlésnél a távvezérlő az autó komputerével kommunikál és az adja a jelet tovább a riasztónak és a központi zárnak, tehát a kommunikációs hiba nem a META, hanem a TOYOTA bűne, Toyota szakszervizhez forduljak vele.
A kérdésem, hogy lehet-e ez a távirányító elemének merülése? (a zárás mindig OK, ahhoz kevesebb energia is elég?).
Ha nem elem, akkor lehet valami elhangolodás, amit házilag, valamiféle tanitási művelettel orvosolhatok, vagy tényleg szervizhez kell vinni?
Próbáld ki a pótkulcsot! 5 éves kora körül én is így jártam, azóta a 2. lett az első.

aandriis

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7540 Dátum: 2013.12.10 19:56:59 »
Ahogy beköszöntött a hideg egyre nehezebben tudom nyitni és kiriasztani az autót. A beriasztás és bezárás mindig jó, de a nyitáskor kell 1000szer  nyomnom, hogy végre kinyiljon.
Felvettem a kapcsolatot a META-sokkal akik viszont lepattintottak. Azt mondták, hogy a gyári indítókulcson lévő gombokkal történő távvezérlésnél a távvezérlő az autó komputerével kommunikál és az adja a jelet tovább a riasztónak és a központi zárnak, tehát a kommunikációs hiba nem a META, hanem a TOYOTA bűne, Toyota szakszervizhez forduljak vele.
A kérdésem, hogy lehet-e ez a távirányító elemének merülése? (a zárás mindig OK, ahhoz kevesebb energia is elég?).
Ha nem elem, akkor lehet valami elhangolodás, amit házilag, valamiféle tanitási művelettel orvosolhatok, vagy tényleg szervizhez kell vinni?

Nekem is hasonló problémám volt és a téli gumi felrakása után nem is nyitotta ki. Még szerencse, hogy a szerelő a lakástól kb 2-300 méterre volt csak, így haza tudtam jönni a 2. kulcsért. Egyébként egy elemcsere után tökéletesen működik ismételten. Szóval javaslok egy elemcserét.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7541 Dátum: 2013.12.11 08:23:34 »
Nekem is hasonló problémám volt és a téli gumi felrakása után nem is nyitotta ki. Még szerencse, hogy a szerelő a lakástól kb 2-300 méterre volt csak, így haza tudtam jönni a 2. kulcsért. Egyébként egy elemcsere után tökéletesen működik ismételten. Szóval javaslok egy elemcserét.
Természetesen nekem is megfordult a fejemben, de azért bizonytalanodtam el, mert a beriasztás viszont minden nyomásra üzembiztosan működött.

Atyusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7542 Dátum: 2013.12.14 13:24:54 »
Üdv mindenkinek!

Egy 2002-es, Toyota Avensis 2.0 d-4d /110 LE-s/ autóm van. Néhány nappal ezelőtt a következő hibát tapasztaltam: 

Reggel 3-4 tekerés után beindult az autó, kb. 5 km-es út megtétele után egy benzinkútnál megálltam egy kávé erejéig. 5-10 perc után indítanám az autót, de nem indult. Még  kétszer indítottam, amikor ismét beindult. Hosszabb távot utaztam aznap, ami kb. 200 km-t jelent. Ez azért érdekes, mert ekkor még nem vettem észre, hogy a motor milyen hibákat produkál. Másnap reggel remekül indult, üzemi hőmérsékleten leállítottam, majd néhány perc múlva már nem indult be 5 próbálkozás után sem! Szerelőhöz vittem, gyári gázolaj szűrőt cseréltettem, a tank üzemanyag szűrőjét is kicserélte. A hiba továbbra is ismétlődik! Hidegen beindul, melegen nem. A probléma tovább fokozódott, mivel menet közben időközönként a CHEK ENGINE visszajelző világít, azzal a motor csak alapjáraton jár és 4-5 mp múlva leáll! Hosszas önindítózás után ismét beindul, de 3-4 km megtétele után ismét C E lámpa, alapjárat, majd a motor leáll!
A szerelő elmondása alapján a tank és a gázolajszűrő között nincs dugulás. Viszont a gázolajszűrőben elfogy a gázolaj! A hibakód kiolvasása alapján: 1. Üzemanyag nyomás csökkenése, 2. nem megfelelő üzemanyag áramlás a csövekben. 

A márka szervízben megnyugtattak, hogy ismételt hibakód olvasás, nagynyomású szivattyú, vezérlőszelepek, esetleg porlasztó csúcsok cseréje szükséges! Na ezek ha valaki ismeri az árakat, több százezerbe kerülnek munkadíjjal együtt.

Tud-e valaki egy szűkített hibaeredőt mondani a fentiek alapján? Ha igen, kérem a segítséget, amit előre is megköszönök!

Mert nem kifizetődő, ha a pénztárcámon találgatnak a márka szervízben!


Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7543 Dátum: 2013.12.14 13:49:15 »
Üdv mindenkinek!

Egy 2002-es, Toyota Avensis 2.0 d-4d /110 LE-s/ autóm van. Néhány nappal ezelőtt a következő hibát tapasztaltam: 

Reggel 3-4 tekerés után beindult az autó, kb. 5 km-es út megtétele után egy benzinkútnál megálltam egy kávé erejéig. 5-10 perc után indítanám az autót, de nem indult. Még  kétszer indítottam, amikor ismét beindult. Hosszabb távot utaztam aznap, ami kb. 200 km-t jelent. Ez azért érdekes, mert ekkor még nem vettem észre, hogy a motor milyen hibákat produkál. Másnap reggel remekül indult, üzemi hőmérsékleten leállítottam, majd néhány perc múlva már nem indult be 5 próbálkozás után sem! Szerelőhöz vittem, gyári gázolaj szűrőt cseréltettem, a tank üzemanyag szűrőjét is kicserélte. A hiba továbbra is ismétlődik! Hidegen beindul, melegen nem. A probléma tovább fokozódott, mivel menet közben időközönként a CHEK ENGINE visszajelző világít, azzal a motor csak alapjáraton jár és 4-5 mp múlva leáll! Hosszas önindítózás után ismét beindul, de 3-4 km megtétele után ismét C E lámpa, alapjárat, majd a motor leáll!
A szerelő elmondása alapján a tank és a gázolajszűrő között nincs dugulás. Viszont a gázolajszűrőben elfogy a gázolaj! A hibakód kiolvasása alapján: 1. Üzemanyag nyomás csökkenése, 2. nem megfelelő üzemanyag áramlás a csövekben. 

A márka szervízben megnyugtattak, hogy ismételt hibakód olvasás, nagynyomású szivattyú, vezérlőszelepek, esetleg porlasztó csúcsok cseréje szükséges! Na ezek ha valaki ismeri az árakat, több százezerbe kerülnek munkadíjjal együtt.

Tud-e valaki egy szűkített hibaeredőt mondani a fentiek alapján? Ha igen, kérem a segítséget, amit előre is megköszönök!

Mert nem kifizetődő, ha a pénztárcámon találgatnak a márka szervízben!

Szerintem meg kéne nézni élő adatban, hogy mekkora a rail-nyomás. Ha nem ok, akkor az SCV-szelepekkel lehet gond, ami márkaszervízben 100 misi körli javítás(2db van belőle a nagynyomású szivattyúban).

Avensis I-nél a befecskendezők csinálják még a leírt hibát, ami jóval drágább mutatvány.

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7544 Dátum: 2013.12.15 00:13:33 »
Üdv mindenkinek!

Egy 2002-es, Toyota Avensis 2.0 d-4d /110 LE-s/ autóm van. Néhány nappal ezelőtt a következő hibát tapasztaltam: 

Reggel 3-4 tekerés után beindult az autó, kb. 5 km-es út megtétele után egy benzinkútnál megálltam egy kávé erejéig. 5-10 perc után indítanám az autót, de nem indult. Még  kétszer indítottam, amikor ismét beindult. Hosszabb távot utaztam aznap, ami kb. 200 km-t jelent. Ez azért érdekes, mert ekkor még nem vettem észre, hogy a motor milyen hibákat produkál. Másnap reggel remekül indult, üzemi hőmérsékleten leállítottam, majd néhány perc múlva már nem indult be 5 próbálkozás után sem! Szerelőhöz vittem, gyári gázolaj szűrőt cseréltettem, a tank üzemanyag szűrőjét is kicserélte. A hiba továbbra is ismétlődik! Hidegen beindul, melegen nem. A probléma tovább fokozódott, mivel menet közben időközönként a CHEK ENGINE visszajelző világít, azzal a motor csak alapjáraton jár és 4-5 mp múlva leáll! Hosszas önindítózás után ismét beindul, de 3-4 km megtétele után ismét C E lámpa, alapjárat, majd a motor leáll!
A szerelő elmondása alapján a tank és a gázolajszűrő között nincs dugulás. Viszont a gázolajszűrőben elfogy a gázolaj! A hibakód kiolvasása alapján: 1. Üzemanyag nyomás csökkenése, 2. nem megfelelő üzemanyag áramlás a csövekben. 

A márka szervízben megnyugtattak, hogy ismételt hibakód olvasás, nagynyomású szivattyú, vezérlőszelepek, esetleg porlasztó csúcsok cseréje szükséges! Na ezek ha valaki ismeri az árakat, több százezerbe kerülnek munkadíjjal együtt.

Tud-e valaki egy szűkített hibaeredőt mondani a fentiek alapján? Ha igen, kérem a segítséget, amit előre is megköszönök!

Mert nem kifizetődő, ha a pénztárcámon találgatnak a márka szervízben!

Szerintem (saját tapasztalat alapján), a hozamszabályozó szelepekkel lesz a gond a nagynyomású pumpán (SCV szelepek). Ezekből kettő van, egy piros és egy zöld csatlakozós. Tisztításuk, féktárcsa tisztító sprayvel, ki és beszereléssel együtt, nagyjából 20-25 percet vesz igénybe. (Kivesz, nejlonzacsiba betesz, féktisztítót ráfúj és jó 10 percen keresztül lötyögtet, majd minden egyes "lyukacskába" további féktisztítót fúj)
A ki és beszerelésről videó alább:
http://m.youtube.com/watch?v=uhD1C5L2KYI

Remélem tudtam segíteni ;)
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.15 00:16:32 írta koltypp »