Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763098 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

tartály

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6900 Dátum: 2013.01.31 15:38:18 »
elég öregesen járok vele és javarészt városban , szerelő haver mondta, hogy nyomjam neki 4e fordulaton . de hol ?3.-ban már 80-90km/h kettesben meg ez megölné , ha pályára kimegyek ott is csak max 4. -ben tudnék 4ezres fordulatot adni neki ,hogy kipucolja magát

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6901 Dátum: 2013.01.31 15:48:12 »
elég öregesen járok vele és javarészt városban , szerelő haver mondta, hogy nyomjam neki 4e fordulaton . de hol ?3.-ban már 80-90km/h kettesben meg ez megölné , ha pályára kimegyek ott is csak max 4. -ben tudnék 4ezres fordulatot adni neki ,hogy kipucolja magát

bárhol ahol hosszú egyenes van! ha emelkedik az még jobb.  :yes:

esetleg 1 falkon ProTec egy negyed tank D-hez.

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

tartály

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6902 Dátum: 2013.01.31 15:52:46 »
mi az a pro tec és mit gyógyít? a hosszú egyenes meg azért nehéz mert ritkán hagyom el  a cityt

tartály

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6903 Dátum: 2013.01.31 15:54:46 »
ma már elkezdtem gyilkolni, de nagyon sajnálom  50 km-t úgy tettem meg ,hogy nem kapcsoltam 3. fölé

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6904 Dátum: 2013.01.31 16:40:45 »
mi az a pro tec és mit gyógyít? a hosszú egyenes meg azért nehéz mert ritkán hagyom el  a cityt

http://www.pro-tec.hu/content.php?s=putart&f=proputart1&id=rxfwvhstr5m2qpfu&submenu=a9nll9zmiwp37th9

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6905 Dátum: 2013.01.31 19:52:41 »
sziasztok!
 avensis d4d 2003- as autom olyat produkál, hogy egyik pillanatról a másikra elhagyja az erő és csak lassan gyorsul fel . azután mikor eléri a 2700 -as körüli fordulatot hirtelen megindul mint akit seggbe rugtak. Van ,hogy naponta többször is csinálja ,van hogy napokig nem, de az utóbbi időben egyre gyakoribb. Azt vettem észre, hogy ha kinyomott kuplungnál felpörgetem 4500- ig akkor visszatér az ereje, de akármelyik pillanatban újra csinálhatja.
ötlete van valakinek? temészetesen a check lámpa nem jelez és hibakódot sem ír ki diagnosztikakor.  turbó nyomás szelep? turbó elkormolódva? segítsetek mert már megőrülök tőle!

Szerintem több dolog is előfordulhat:

1. Sok városi használat miatti lekormolódás. Ez minden egyes kipufugógázokkal érintkező alkatrészt érint, összeadódva már érzékelhető hibává állnak össze. Ez jellemzője ennek a motornak, egyszerűen nem szereti, ha szinte 100%-osan városban üzemeltetik. Ekkor a motorfordulat nem igazán, vagy csak rövid időre éri el, haladja meg a 2500-as fordulatot. A motor öntisztító mechanizmusa csak tartósabban 2500-as fordulat feletti üzem esetén tud hatékonyan beindulni. Hosszabb távon ez biztosítja a lerakódások kiégését, természetes eltávozását. Nem utolsó sorban az autóba szerelt CO katalizátor is csak ekkor éri el igazán a működéséhez szükséges hőmérsékleti tartományt. Hosszabb városi használat mellett az EGR szelep gyakori(bb) tisztítása is javasolt, ugyanis ezeknél a CR dízeleknél a kipufogógáz visszavezetés adott esetben az égéshez használt levegő 50-60 %-át is kiteheti, azaz a szelepet tág tartományba állítja az ECU. Ennek valamely végállásban történő megszorulása még nem okozza a fent leírt hibát, de más hibával együtt már rájátszat, felerősítheti azt.
Ajánlat: Egy 1-200 km-es autópálya használat, folyamatos és állandó terhelés mellett, mondjuk - a most legjobbnak tartott - OMV prémium gázolajjal.

2. SCV szelep(ek) elkoszolódása, hibája. Ezek a nagynyomású szivattyún elhelyezett hozamszabályozó szelepek, amik nagynyomású részbe kerülő üzemanyag mennyiségének a szabályozásáért felelnek. A sok városi használat miatt a szelepek többnyire csak a szabályozási tartományuk első felében mozgolódnak, ez a rész a jól szabályozható, de gyors terhelésváltást már nem tudnak jól lekövetni Ezt is orvosolhatja a fentebb említett autópályás kör. Az SCV szelepek egyébként is a gyenge pontok közé tartoznak, általános hibájuk nem lenne meglepő.

3. A turbóban található WG szelep, esetleg az azt működtető mechanikus, pneumatikus részek, beleértve a vezérlő pneumatika szelepet. Ezek hibás működése, szorulása is okozhatja, hogy csak nehézkesen épül fel a turbónyomás. Esetleg valóban sérült a turbóban a turbina vagy kompresszorkerék, ami  meggátolja alacsony fordulaton a nyomás felépülését.

Első körben én a hosszútávú "kikormolásra" szavazok. Ha az sem segít akkor jöhet a részletes diagnosztika.

A fentebb leírtak igazából csak vaktában lövöldözés a diagnosztikai adatok ismerete nélkül. (Itt nem az OBD hibakódokra gondolok, mert az édeskevés az egyéb hibaüzenetek mellett).

Érdekes lehetne még tudni továbbá, hogy milyen kulturált az alapjárat, mennyire füstöl hirtelen terhelésre a motor, annak milyen a színe, milyen könnyen indul hidegen, melegen, stb...

A leírtak csak egy laikus találgatásai, kéretik úgy is kezelni!

Üdv:
BF

tartály

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6906 Dátum: 2013.02.04 12:24:39 »
köszönöm a hasznos ötleteket.

a pro tec javaslathoz mit szólsz?    a furcsa az nekem az egészben, hogy a hiba  legelőször autópályán jött elő. ezek az adalék anyagok a befecskendezőket nem teszik tönkre?


üdv: tartály

Rozsdás Úr

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6907 Dátum: 2013.02.06 20:48:20 »
Szia! Ugyanaz volt a problémám mint neked, bal oldali féknyereg megette a betéteket, 20e km alatt, ami igen csekély futást jelent. Ideje volt tárcsát is cserélni, meg ugye betéteket, nyereg felujito készlet, fékolaj. Megoldottam !!!35e Ft-bol szereléssel!!! Baloldali porvédő ki volt szakadva, dugyttyu enyhén rozsdás volt, nameg eléggé ki volt nyitva a henger ezért valoszinű nem is tudta már visszahuzni. Most kiváncsian várom, meg figyelgetem nehogy elkezdjen megint rakoncátlankodni! Kicsit körül kéne nézni a neten, csomó cég van amilyek joval kedvezőbb áron dolgouik mint az unix. Ha ott veszem 55e lett volna az alkatrész!!! Szerintem megér fél órá! :D

Szia!
Bontottan kaptam féknyerget, 15.000 Ft-ból megúsztam. A XV. kerületi Késmár utcai bontóban, elég jónak tűnik normálisak, úgy tűnik értenek hozzá. Az 55 ezer horror, a 35 már alakul, de a 15 még kevesebb, és nem "örök-életre" kell nekem ez a kocsi, csak amíg tudok helyette venni valami nem-japánt :-)

Viszont van egy másik problémám. Ha ebben valaki tud segíteni, egyelőre csak ötlet szinten.
Időnként fennakad a gázpedál. A balesetet a kuplung kinyomásával tudom megelőzni, ilyenkor a motor felbőg a piros mezőig... A gázpedál többszöri "rugdosásra" jön csak vissza...
Az ilyen amatőr dolgokat, mint pl. gumiszőnyeg felcsúszása a pedálokhoz, stb. kiszűrhetjük..
Eleinte a gázbowdenre gyanakodtam, mert kissé már megnyúlt, de riogatnak "pillangószeleppel" meg ilyenekkel...
Ja, 1.6 VVti, 2001-es benzines...
Köszönöm előre is!

Gorzas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6908 Dátum: 2013.02.07 11:09:29 »
Az 55 ezer horror, a 35 már alakul, de a 15 még kevesebb, és nem "örök-életre" kell nekem ez a kocsi, csak amíg tudok helyette venni valami nem-japánt :-)

A gázpedál többszöri "rugdosásra" jön csak vissza...
Az ilyen amatőr dolgokat, mint pl. gumiszőnyeg felcsúszása a pedálokhoz, stb. kiszűrhetjük..
Eleinte a gázbowdenre gyanakodtam, mert kissé már megnyúlt, de riogatnak "pillangószeleppel" meg ilyenekkel...
Ja, 1.6 VVti, 2001-es benzines...
Köszönöm előre is!

Lehet félreértetted amit Progihouse irt neked. Ha jól értem a 35e-be benne van a féktárcsa a betét a fékolaj és a felújító szett(na meg a munka-díj), amivel nem csak az autó eladásáig (hogy másnál legyen probléma) hanem plusz 10 évig gond nélkül el lehet autózni.
Te pedig 15e-ért vettél egy bontott féknyerget amivel a hibát nem oldottad meg csak egy kicsit arrébb raktad a hibaforrás idejét.
Ezek alapján írod hogy ugye nem kell több japán, de igazából ha rendesen megcsináltatod akkor nincs vele gondod és nincsenek rossz tapasztalatok sem. Persze ez csak az én véleményem, nem is szeretnék ezen vitázni.

A pedállal kapcsolatban, ha jól tudom típushibáról van szó, amit a szervizek visszahívása mellett ingyen cseréltek, de majd a többiek elmondják a tutit.

ngyrpd

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6909 Dátum: 2013.02.07 14:44:57 »
Sziasztok!

Dániában élek, 2012 majusaban vasaroltam, egy 2004-es Avensis D4D-t hasznaltan kereskedesbol.
Mar az elejen tapasztaltam egy furcsa dolgot a fekkel, olyan erzes volt  mint ha a fektarcsa felulete nem lenne egyenletes, lassu sebessegnel lassan fekezve lehetet erezni, hogy hol jobban hol kevesbe fog, nagy sebesegnel pedig a kormany is rezget.
Ezert szeptemberbe amikor hazalatogattunk kicsereltettem az elso fek pofakat es fektarcsat. Minden jo is volt az elso 1-2 honapban, aztan lassan ujra kezdtem erezni a problemat, es mostanra ugyan olyan mint a csere elott 5 honap es kb 10.000 km futas utan.
A problema az, hogy most kellet muszakira vigyem a kocsit es mint kiderult emiatt nem mehet at, ezert meg kell hogy javitassam. Ami nem is lenne baj, csak attol tartok, hogy a problema ujra elojon par honap utan.
Beszeltem egy itteni szerelovel es amikor mondtam neki, hogy mi a problema kerdezte ki szerelte, mondtam hogy azt otthon csinaltattam... Erre o egybol leszurte a kovetkeztetest, hogy akkor persze, hogy rosz mert biztos sz*r az anyag es az elvegzett munka is az volt. Meggyozodese, hogy ujra ki kell mindent cserelni benne.
Ekkor megkerdeztem, amennyiben o kicsereli es ujra jelentkezik a problema akkor o ingyen es bermentve kicsereli ujra. Sajnos az arak egy kicsitt magasabbak mint otthon, ez az egesz kb 500 euroba kerulne, ezzel meg nem is lenne problema, de en ugy erzem, hogy ezzel nem oldanank meg a problemat, csak a tuneteket kezelnenk.
Anno otthon nem a legsilanyabb minosegu alkatreszt vettem, a szereloben is megbizom, hogy jo munkat vegzet, ill 6-7 honapon belul ugyan az a problema jelent meg, ezert hiszem, hogy valami mas van a hatterben.

Azert osztom meg veletek is, mert remelem, hogy van olyan aki tud megoldassal szolgalni, de az otleteket is szivesen varom.

Koszonom mindenkinek aki elolvasta es hozzaszol!

Udv: ngyrpd!

progihouse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6910 Dátum: 2013.02.07 15:08:42 »
Lehet félreértetted amit Progihouse irt neked. Ha jól értem a 35e-be benne van a féktárcsa a betét a fékolaj és a felújító szett(na meg a munka-díj), amivel nem csak az autó eladásáig (hogy másnál legyen probléma) hanem plusz 10 évig gond nélkül el lehet autózni.
Te pedig 15e-ért vettél egy bontott féknyerget amivel a hibát nem oldottad meg csak egy kicsit arrébb raktad a hibaforrás idejét.
Ezek alapján írod hogy ugye nem kell több japán, de igazából ha rendesen megcsináltatod akkor nincs vele gondod és nincsenek rossz tapasztalatok sem. Persze ez csak az én véleményem, nem is szeretnék ezen vitázni.

A pedállal kapcsolatban, ha jól tudom típushibáról van szó, amit a szervizek visszahívása mellett ingyen cseréltek, de majd a többiek elmondják a tutit.

Köszönöm Gorzas, Rozsdás Úr valóban félreértett, vegyen nyugodtan valami nem Japánt, azzal nincsenek ilyen piti problémák, csak arra figyeljen oda, nehogy megint egy lefingott valamit vegyen!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6911 Dátum: 2013.02.07 23:59:29 »
Sziasztok!

Dániában élek, 2012 majusaban vasaroltam, egy 2004-es Avensis D4D-t hasznaltan kereskedesbol.
Mar az elejen tapasztaltam egy furcsa dolgot a fekkel, olyan erzes volt  mint ha a fektarcsa felulete nem lenne egyenletes, lassu sebessegnel lassan fekezve lehetet erezni, hogy hol jobban hol kevesbe fog, nagy sebesegnel pedig a kormany is rezget.
Ezert szeptemberbe amikor hazalatogattunk kicsereltettem az elso fek pofakat es fektarcsat. Minden jo is volt az elso 1-2 honapban, aztan lassan ujra kezdtem erezni a problemat, es mostanra ugyan olyan mint a csere elott 5 honap es kb 10.000 km futas utan.
A problema az, hogy most kellet muszakira vigyem a kocsit es mint kiderult emiatt nem mehet at, ezert meg kell hogy javitassam. Ami nem is lenne baj, csak attol tartok, hogy a problema ujra elojon par honap utan.
Beszeltem egy itteni szerelovel es amikor mondtam neki, hogy mi a problema kerdezte ki szerelte, mondtam hogy azt otthon csinaltattam... Erre o egybol leszurte a kovetkeztetest, hogy akkor persze, hogy rosz mert biztos sz*r az anyag es az elvegzett munka is az volt. Meggyozodese, hogy ujra ki kell mindent cserelni benne.
Ekkor megkerdeztem, amennyiben o kicsereli es ujra jelentkezik a problema akkor o ingyen es bermentve kicsereli ujra. Sajnos az arak egy kicsitt magasabbak mint otthon, ez az egesz kb 500 euroba kerulne, ezzel meg nem is lenne problema, de en ugy erzem, hogy ezzel nem oldanank meg a problemat, csak a tuneteket kezelnenk.
Anno otthon nem a legsilanyabb minosegu alkatreszt vettem, a szereloben is megbizom, hogy jo munkat vegzet, ill 6-7 honapon belul ugyan az a problema jelent meg, ezert hiszem, hogy valami mas van a hatterben.

Azert osztom meg veletek is, mert remelem, hogy van olyan aki tud megoldassal szolgalni, de az otleteket is szivesen varom.

Koszonom mindenkinek aki elolvasta es hozzaszol!

Udv: ngyrpd!
Szia ngyrpd!

Valószínűnek tartom, hogy te is "picit" sportosabban vezetsz, mint az átlag, én is sokkal, emiatt folyamatosan (19 éve a Carinával és 3 éve az Avesis-szel, meg az összes gyári autóval) ez a problémám az első fékekkel. Az okozza a problémát, hogy a féktárcsa az intenzív használat során akár még izzásig is felhevülhet, ez még nem lenne gond, ez a dolga, hogy a mozgási energiát hővé alakítsa, de! ha mondjuk a nagy tempóról való megállás után a piros lámpánál várakozol és nem veszed le a fékpedálról a lábad, akkor azokon a pontokon ahol a forró fékbetét érintkezi a féktárcsával, lassabban hűl le mint azokon a pontokon ahol nem. Emiatt a féktárcsa hajlamos a vetemedésre, vagyis hullámossá válik és ezután pontosan azokat a tüneteket fogja produkálni mint amiket leírtál. Ekkor vagy kicserélteted a féktárcsákat vagy felszabályoztatod ha még belefér a minimum vastagságba, de ezt már nagyon nem javasolják és nem is olcsóbb annyival, hogy megérje, mintha újakat tennél fel. Legolcsóbb megoldás megtanulni azt, hogy nagyobb terhelések után nem tartjuk a féken a lábunkat. Ez fog segíteni, de lehet próbálkozni jobb anyagminőségű féktárcsákkal is pl. Brembo Max stb.
Ha még ezek sem segítenek akkor jöhet a féktuning, vagyis nagyobb átmérőjű sport/verseny féktárcsák beszerelése hozzávaló féknyergekkel, fékbetétekkel.
Aranyos, amit a szerelő mondott, hogy: " persze, hogy rosz mert biztos sz*r az anyag es az elvegzett munka is az volt", nem nem volt igaza. Akár jobb minőségűnek megismert drágább féktárcsákkal is nekem is ez volt a tapasztalatom, hogy még azok sem bírták a terhelést, elvetemedtek, majd rázták a kormányt, pedált stb. Azonkívül, hogyan lehetett az elvégzett munkára fogni azt sem értem, de láttam már cifrább szerelőket is. Jól meg lehetne szívatni azzal, hogy nála végezteted el a munkát aztán visszamész 5eKm múlva, hogy tessék ez is úgy ráz mint a régi, akkor tessék és cserélje ki garanciában, ahogyan megígérte.  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Rozsdás Úr

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6912 Dátum: 2013.02.08 00:06:35 »
Köszönöm Gorzas, Rozsdás Úr valóban félreértett, vegyen nyugodtan valami nem Japánt, azzal nincsenek ilyen piti problémák, csak arra figyeljen oda, nehogy megint egy lefingott valamit vegyen!
Sziasztok!
Elnézést ha bárkit is megbántottam. Én nem Toyota-imádóként regisztráltam ide, hanem azért, hogy megoldjam az épp aktuális problémámat, és nagyon rendesek vagytok, mert rögtön írtok, és igyekszik mindenki hasznos tanácsokat adni. De azt azért jelezném, hogy ez előtt is volt néhány autóm (Opelok), azokat is használtan vettem, vagy ahogy elhangzott: "lefingottként" külföldről behozottként, stb. És egyikkel sem voltak olyan jellegű és főleg ilyen költségvonzatú hibák, mint a Toyotámmal.
Úgyhogy azon már meg sem lepődök, hogy a felvetődött gázpedál problémámra rögtön "típushibát" emlegettek...

Úgyhogy mégegyszer elnézést, ha valakit esetleg megbántottam. Továbbra is érdekel, akinek már volt tapasztalata a gázpedál-fennkadással kapcsolatban... Mindenesetre ismét elkezdtem spórolni...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6913 Dátum: 2013.02.08 00:13:44 »
Továbbra is érdekel, akinek már volt tapasztalata a gázpedál-fennkadással kapcsolatban... Mindenesetre ismét elkezdtem spórolni...
Nekem Toyota márkaszervizben javították az autómat és az átvétel után hazafelé menet akadt fel a gázpedál. Visszavittem leszabályzáson üvöltő motorral az autót, majd úgy hagytam a szerviz udvarán, rohantak is ki a szerelők...
Miután szétszedték kiderült, hogy a légszűrőházban bennfelejtettek egy vastag műanyag kábelkorbács kötözőt, amit a motor felszippantott és a pillangószelepnél megakadva kitámasztotta azt.
Nem voltál márkaszervizben nemrég?  [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

ngyrpd

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6914 Dátum: 2013.02.08 06:47:38 »
Szia ngyrpd!

Valószínűnek tartom, hogy te is "picit" sportosabban vezetsz, mint az átlag, én is sokkal, emiatt folyamatosan (19 éve a Carinával és 3 éve az Avesis-szel, meg az összes gyári autóval) ez a problémám az első fékekkel. Az okozza a problémát, hogy a féktárcsa az intenzív használat során akár még izzásig is felhevülhet, ez még nem lenne gond, ez a dolga, hogy a mozgási energiát hővé alakítsa, de! ha mondjuk a nagy tempóról való megállás után a piros lámpánál várakozol és nem veszed le a fékpedálról a lábad, akkor azokon a pontokon ahol a forró fékbetét érintkezi a féktárcsával, lassabban hűl le mint azokon a pontokon ahol nem. Emiatt a féktárcsa hajlamos a vetemedésre, vagyis hullámossá válik és ezután pontosan azokat a tüneteket fogja produkálni mint amiket leírtál. Ekkor vagy kicserélteted a féktárcsákat vagy felszabályoztatod ha még belefér a minimum vastagságba, de ezt már nagyon nem javasolják és nem is olcsóbb annyival, hogy megérje, mintha újakat tennél fel. Legolcsóbb megoldás megtanulni azt, hogy nagyobb terhelések után nem tartjuk a féken a lábunkat. Ez fog segíteni, de lehet próbálkozni jobb anyagminőségű féktárcsákkal is pl. Brembo Max stb.
Ha még ezek sem segítenek akkor jöhet a féktuning, vagyis nagyobb átmérőjű sport/verseny féktárcsák beszerelése hozzávaló féknyergekkel, fékbetétekkel.
Aranyos, amit a szerelő mondott, hogy: " persze, hogy rosz mert biztos sz*r az anyag es az elvegzett munka is az volt", nem nem volt igaza. Akár jobb minőségűnek megismert drágább féktárcsákkal is nekem is ez volt a tapasztalatom, hogy még azok sem bírták a terhelést, elvetemedtek, majd rázták a kormányt, pedált stb. Azonkívül, hogyan lehetett az elvégzett munkára fogni azt sem értem, de láttam már cifrább szerelőket is. Jól meg lehetne szívatni azzal, hogy nála végezteted el a munkát aztán visszamész 5eKm múlva, hogy tessék ez is úgy ráz mint a régi, akkor tessék és cserélje ki garanciában, ahogyan megígérte.  :D

Köszönöm szépen a tippet, lehet benne valami, marmint a vezetesi stilusban. Legeloszor le akarom ellenorizni, hogy valoban egyenetlen a tarcsa felulete es ha igen akkor meg eldontom hogy hogyan tovabb a tarcsa alig kopot, megsimitva szinte nem is erezni, lehet hogy leszabalyoztatom, bar mar azt is mondtak, hogy hiaba van meg a kello vastagsag az az anyag mar akkor se a regi... Valoszinuleg szerelot azt cserelek, mert utana kerdeztem a fickonak es nem sok jot mondtak rola, jol dolgozik, de szeret mindent a legdragabban kihozni sokszor ok nelkul.
Most latom, hogy azt elfelejtettem leirni az elozo kommentemben, hogy csak a jobb oldali fekkel van a problema 40%-ban fog, mig a bal 90% folott. Ebben az esetben is fent all, a vezetesi stilus miatti eldeformalodas, nem kellene mindkettonek eldeformalodni?