Megosztom veletek az alábbiakat.
Ave I. 2.0 VVTi D4, menet közben kigyulladt a motor hibát jelző lámpa. Menetteljesítményben, motor járásában nem érezhető változás, többszöri leállítás-újraindítás után is égve marad a lámpa.
Hibakód: P0141, oxigén szenzor (lambda szonda) fűtő áramkör hiba, Bank 1, Sensor 2.
Ha valakit érdekel, hogy ez melyik, annak leírom, akit nem érdekel, vagy tudja, az ugorjon tovább.
Ennél a motornál 2 katalizátor és 4 db szonda van, utóbbiakból két szabályzó (1-1 a katalizátorok előtt), és két monitorozó (1-1 a katalizátorok után), tehát két felső és két alsó szonda. Az 1. és 4. henger leömlő csöve van összehozva a
szemből nézve jobb oldali katalizátorhoz, a 2. és 3. hengeré a baloldalihoz. Az 1.-4. a Bank 1, a 2.-3. a Bank 2, a Sensor 1 a felső, a Sensor 2 az alsó. Tehát nekem szemből nézve a jobb alsó volt a hibás. Ohm mérővel mértem meg a fűtő áramkört még a hibakód kiolvasás előtt, az eredmény több, mint érdekes volt. "Félvezetőként" viselkedett, tehát egyik polaritással mérve szakadást láttam, a másikkal néhány MOhmot. Csere után asztali körülmények közt már normális szakadást mutat.
Remélem, a többi tovább bírja, mert nem volt olcsó mulatság.