Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763121 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

radist70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5865 Dátum: 2011.10.26 22:01:52 »
Ha jól emléxem 4 motor van, de nem 100%.
Egy a külső-belső keringetést állítja, egy a befúvás irányát, ill. kettő a hőmérsékletet.
Próbáld ki, hogy amikor hallod a kattogást állítasz a hőmérsékleten. Ha nem változik a hang akkor állítasz a befúvás irányán. És amelyikre változik a hang, annak a működtető motorja adja a hangot.
Aztán majd okoskodunk, hogy az hol van  ;)

Köszi!
Na holnap rajta leszek, és fülelek, aztán jelentkezem.:-)

radist70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5866 Dátum: 2011.10.27 18:52:06 »
Xanyi!
Ma sikerült lokalizálni zajokat.:-)
A zaj forrás középen van, valahol a rádió mögötti részben. A hőmérséklet változtatására pl 24 fok fölé, vagy 19 fok alá állítva megszűnik zaj. (persze valszeg mikor elérné a magasabb vagy alacsonyabb beállított hőfokot ott is zörögne)
A szellőzés irányának változtatására semmi változás.
Így gondolom ahogy írtad, a hőfokszabályzó zsalu-motor páros valamelyikével van a gond.
Most már csak az a nagy kérdés, hogy ez hogyan tudom javítani. A műszerfalat jó lenne nem szétdönteni. A rádó-CD-magnót már vettem ki, de nem emlékszem hogy mögötte volt e valami ami ezzel kapcsolatos.
Ha van valami ötleted, örülnék neki.
Köszi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5867 Dátum: 2011.10.27 19:23:04 »
Xanyi!
Ma sikerült lokalizálni zajokat.:-)
A zaj forrás középen van, valahol a rádió mögötti részben. A hőmérséklet változtatására pl 24 fok fölé, vagy 19 fok alá állítva megszűnik zaj. (persze valszeg mikor elérné a magasabb vagy alacsonyabb beállított hőfokot ott is zörögne)
A szellőzés irányának változtatására semmi változás.
Így gondolom ahogy írtad, a hőfokszabályzó zsalu-motor páros valamelyikével van a gond.
Most már csak az a nagy kérdés, hogy ez hogyan tudom javítani. A műszerfalat jó lenne nem szétdönteni. A rádó-CD-magnót már vettem ki, de nem emlékszem hogy mögötte volt e valami ami ezzel kapcsolatos.
Ha van valami ötleted, örülnék neki.
Köszi

Hőmérséklet állítóból kettő is van, mindkettő tulajdonképpen a rádió mögötti fűtésboxra van rácsavarozva kívülről.
Az egyik balról a másik jobbról.
Tehát a teendő a következő:
Kesztyütartót egyszerü kivenni (mintha pollenszűrőt cserélnél), és ott benézel balra a rádió mögé. Ott látni a fogaskereket meg a motort. Aztán a pedálok felett az alsó burkolatot is könnyü levenni (két csavar tartja), és oda befeküdve felvelé nézve meglátni a másik motort is. Amikor hallatszik a hang látszik is a motoron hogy ide-oda jár. Ha megvan melyik az a kettő közül, akkor le kell venni, és megmozgatni a terelőlapot/fogaskereket kézzel. Ha szabadon mozog, akkor már csak egy új motort kell beszerezned bontóból  ;)
Xanyi

radist70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5868 Dátum: 2011.10.27 20:33:42 »
Hőmérséklet állítóból kettő is van, mindkettő tulajdonképpen a rádió mögötti fűtésboxra van rácsavarozva kívülről.
Az egyik balról a másik jobbról.
Tehát a teendő a következő:
Kesztyütartót egyszerü kivenni (mintha pollenszűrőt cserélnél), és ott benézel balra a rádió mögé. Ott látni a fogaskereket meg a motort. Aztán a pedálok felett az alsó burkolatot is könnyü levenni (két csavar tartja), és oda befeküdve felvelé nézve meglátni a másik motort is. Amikor hallatszik a hang látszik is a motoron hogy ide-oda jár. Ha megvan melyik az a kettő közül, akkor le kell venni, és megmozgatni a terelőlapot/fogaskereket kézzel. Ha szabadon mozog, akkor már csak egy új motort kell beszerezned bontóból  ;)

Köszi!
Közben tovább próbálgattam, és csak a bal oldali hőfok változásra van zaj változás.
Így a pedálok felett kell majd nézelődni.
Ezen a hosszú hétvégén meg is nézem majd, és beszámolok a tapasztaltakról.
Még egyszer nagyon köszi a segítséget.

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5869 Dátum: 2011.10.28 21:14:59 »
Ez a problema nalam is, de tavasszal megszunt, most, pedig hogy jon a hideg ido, ismet elojott. Emiatt az a tippem, hogy nalam is a homerseklet szabalyozo motor lesz.
Neha annyira begolyozik, hogy egy folyamatos zugo hangot ad, akar 10-20 masodpercig is. Maskor olyan kattogas szeru hangot, mintha egy csoben bugyogna valami folyadek. Emlekszem ev elejen tisztara azt hittem, hogy a hutoradiatorral lesz valami baj.
Azert ha sikerul megoldanod, keszithetnel fenykepet arrol hol van ez a cucc, ha kicsit jobban raerek, majd en is szetszednem.
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

radist70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5870 Dátum: 2011.10.31 17:08:07 »
Xanyi, NeoXon!
Na megnéztem közelről a zajforrást.
Hát egy-két tornamutatvány kellett hozzá a kormány alatt.:-)
Nekem a csappantyú teljesen könnyen jár, így a hőm. szab. motort szétszedtem, de sajna sokat nem lehet segíteni rajta. A benne lévő fogaskerekeket és a helyzetvisszajelző érintkezőket az ott lévő szétkent zsírral újra zsíroztam, motorba meg fújtam WD40-et.
Most nem ad zajt, de még nem bízom el magam, mert előtte sem mindig csinálta.
Ha újra kattog akkor tényleg irány a bontó egy másik motorért.
Fotóm csak a kiszedett motorról van.
Xanyi még egyszer köszi.:-)

[a csatolmányt egy admin törölte]

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5871 Dátum: 2011.10.31 18:22:46 »
Igazán nincs mit, örülök hogy tudtam segíteni.
Majd írd meg a hosszú távú tapasztalatodat, kiváncsi vagyok elég-e neki a kenés...
Xanyi

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5872 Dátum: 2011.10.31 18:45:40 »
Xanyi, NeoXon!
Na megnéztem közelről a zajforrást.
Hát egy-két tornamutatvány kellett hozzá a kormány alatt.:-)
Nekem a csappantyú teljesen könnyen jár, így a hőm. szab. motort szétszedtem, de sajna sokat nem lehet segíteni rajta. A benne lévő fogaskerekeket és a helyzetvisszajelző érintkezőket az ott lévő szétkent zsírral újra zsíroztam, motorba meg fújtam WD40-et.
Most nem ad zajt, de még nem bízom el magam, mert előtte sem mindig csinálta.
Ha újra kattog akkor tényleg irány a bontó egy másik motorért.
Fotóm csak a kiszedett motorról van.
Xanyi még egyszer köszi.:-)
a motoron lévő cikkszámot és azonosito adatokat felirtad ugye visszaszerelés előtt?  [rohog]

radist70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5873 Dátum: 2011.11.01 14:13:38 »
a motoron lévő cikkszámot és azonosito adatokat felirtad ugye visszaszerelés előtt?  [rohog]
Körbe fotóztam a motort, így a képeken természetesen minden látszik. :yes:

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5874 Dátum: 2011.11.04 18:31:59 »
Sziasztok
A jobb oldali xenon izzóm random elalszik. Régóta van ez a jelenség, de most, hogy már délben sötétedik, nagyon zavar.
Ilyenkor le- és felkapcs és újra világít... egy darabig....
Már sokszor mondták, hogy ez az izzó végét jelenti.  :otlet: Tényleg?
Hol vegyek izzót? (gyári felejtős) Milyen kell bele? Párban cseréljem?
Hová vigyem, kit ajánlotok? (ha jól tudom le kell bontani a lököst)
Kösz

zsunyak

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5875 Dátum: 2011.11.04 19:20:10 »
Tiszteletem Mindenkinek

Van szerencsem egy 2001es avensis d4d-t birtokolni.
Az a furcsa hibajelenseget tapasztalom, hogy a muszerfal es a "multidisplay" bal oldala nem vilagit este.
A csomagtartoba (kombi) hatrajon egy kabelkoteg ami nem tudom mi celt szolgal viszont szet van vagdosva. Sokaig a radio se ment amig a sarga madzagokat osszekotottem ( en se ertem elnezest:)) hatul mert talaltam egy - hogymondjam - csatlakozofedelet ami csak bizonyos vezetekeket rovidre zar. Azota az mukodik.
Na ez jo osszevisszara sikerult bocsanat, ja az ekezet hianyert is, Anglia.
Koszonet

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5876 Dátum: 2011.11.08 13:22:19 »
Sziasztok
A jobb oldali xenon izzóm random elalszik. Régóta van ez a jelenség, de most, hogy már délben sötétedik, nagyon zavar.
Ilyenkor le- és felkapcs és újra világít... egy darabig....
Már sokszor mondták, hogy ez az izzó végét jelenti.  :otlet: Tényleg?
Hol vegyek izzót? (gyári felejtős) Milyen kell bele? Párban cseréljem?
Hová vigyem, kit ajánlotok? (ha jól tudom le kell bontani a lököst)
Kösz

Tegnap észrevettem, hogy egy-egy erősebb gázadásra (pl. zöldnél indulás) alszik el a jobb oldali izzó.....
...ha ez esetleg segítene a tanácsaitok megfogalmazásában.....
Kérdezem én: lehet-e ez esetleg trafó probléma?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5877 Dátum: 2011.11.09 09:48:44 »
Az a furcsa hibajelenseget tapasztalom, hogy a muszerfal es a "multidisplay" bal oldala nem vilagit este.
Ez szerintem egyszerű izzó cserével orvosolható.

A csomagtartoba (kombi) hatrajon egy kabelkoteg ami nem tudom mi celt szolgal viszont szet van vagdosva. Sokaig a radio se ment amig a sarga madzagokat osszekotottem ( en se ertem elnezest:)) hatul mert talaltam egy - hogymondjam - csatlakozofedelet ami csak bizonyos vezetekeket rovidre zar. Azota az mukodik.
Gyanítom a navigáció volt hátul benne -TNS200 talán.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5878 Dátum: 2011.11.13 17:38:59 »
Megosztom veletek az alábbiakat.
Ave I. 2.0 VVTi D4, menet közben kigyulladt a motor hibát jelző lámpa. Menetteljesítményben, motor járásában nem érezhető változás, többszöri leállítás-újraindítás után is égve marad a lámpa.
Hibakód: P0141, oxigén szenzor (lambda szonda) fűtő áramkör hiba, Bank 1, Sensor 2.
Ha valakit érdekel, hogy ez melyik, annak leírom, akit nem érdekel, vagy tudja, az ugorjon tovább.
Ennél a motornál 2 katalizátor és 4 db szonda van, utóbbiakból két szabályzó (1-1 a katalizátorok előtt), és két monitorozó (1-1 a katalizátorok után), tehát két felső és két alsó szonda. Az 1. és 4. henger leömlő csöve van összehozva a szemből nézve jobb oldali katalizátorhoz, a 2. és 3. hengeré a baloldalihoz. Az 1.-4. a Bank 1, a 2.-3. a Bank 2, a Sensor 1 a felső, a Sensor 2 az alsó. Tehát nekem szemből nézve a jobb alsó volt a hibás. Ohm mérővel mértem meg a fűtő áramkört még a hibakód kiolvasás előtt, az eredmény több, mint érdekes volt. "Félvezetőként" viselkedett, tehát egyik polaritással mérve szakadást láttam, a másikkal néhány MOhmot. Csere után asztali körülmények közt már normális szakadást mutat.
Remélem, a többi tovább bírja, mert nem volt olcsó mulatság.  :cry:
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.13 17:41:32 írta gbucus »

Hammer2.4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5879 Dátum: 2011.11.13 18:00:48 »
Megosztom veletek az alábbiakat.
Ave I. 2.0 VVTi D4, menet közben kigyulladt a motor hibát jelző lámpa. Menetteljesítményben, motor járásában nem érezhető változás, többszöri leállítás-újraindítás után is égve marad a lámpa.
Hibakód: P0141, oxigén szenzor (lambda szonda) fűtő áramkör hiba, Bank 1, Sensor 2.
Ha valakit érdekel, hogy ez melyik, annak leírom, akit nem érdekel, vagy tudja, az ugorjon tovább.
Ennél a motornál 2 katalizátor és 4 db szonda van, utóbbiakból két szabályzó (1-1 a katalizátorok előtt), és két monitorozó (1-1 a katalizátorok után), tehát két felső és két alsó szonda. Az 1. és 4. henger leömlő csöve van összehozva a szemből nézve jobb oldali katalizátorhoz, a 2. és 3. hengeré a baloldalihoz. Az 1.-4. a Bank 1, a 2.-3. a Bank 2, a Sensor 1 a felső, a Sensor 2 az alsó. Tehát nekem szemből nézve a jobb alsó volt a hibás. Ohm mérővel mértem meg a fűtő áramkört még a hibakód kiolvasás előtt, az eredmény több, mint érdekes volt. "Félvezetőként" viselkedett, tehát egyik polaritással mérve szakadást láttam, a másikkal néhány MOhmot. Csere után asztali körülmények közt már normális szakadást mutat.
Remélem, a többi tovább bírja, mert nem volt olcsó mulatság.  :cry:

Sziasztok. Nekem pont ma gyulladt ki ugyan ez a lámpa. :no: Tegnap cseréltem gyertyákat. Elmentem próba körre, semmi gond nem volt, pedig próbálgattam mit bír a gép. Ma reggel beültem, elindítottam semmi. Mentem kb. egy km-t. Megálltam, kiszáltam fél percre, mire visszaszáltam már égett. Újra indítás után sem aludt el. Teljesítménnyel semmi gond.
gbucus! Mennyi volt? Te cserélted ki vagy szervízbe vitted?
Köszi
Hammer2.4