Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3769632 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4905 Dátum: 2011.02.14 22:08:32 »
Igen, a Toyotába is kb 100-150 körül van asszem darabja. Az 1 milliót én is sokallom!
Ja, az már egészen emészthető és reális ár (nem mondom, hogy olcsó :D)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4906 Dátum: 2011.02.15 00:18:40 »
Lehet érdemes volna megnézni hogyan van bekötve, mert ez az T22-es Avensis-nél egy drót kikötésével meg lehet oldani.
És utána is világítani fog a tompított, ha felkapcsolod a refit? Mert ha nem, akkor én nem kötném ki. Gyári konfig ugye úgy néz ki, hogy tompítottról távolságira váltásnál a tompított is tovább világít, csak felkapcsolódik mellé a távolsági is. Ezzel az út prímán ki lesz világítva  :yes: ... Csak megvan az a hátránya, hogy fénykürtözésnél is ugyanez történik, vagyis a távolsági mellé bekapcsol a tompított is, ami xenonosnál csöppet sem poén. De ezzel együtt sem köttetném ki, ha ezzel elveszteném azt a funkciót, hogy a tompított mindig ég, a távolsági mellett is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4907 Dátum: 2011.02.15 00:22:24 »
Sziasztok!
Megakadt a szemem a téma címén.
Örülök hogy van akinek ilyen jó tapasztalata van az Avensisekkel!
Én sajnos találkoztam néhánnyal a "nem létező" hibák közül,sőt most is épp alkatrészt keresek a drágámhoz.....
Vettem az autót 163.000 km-rel (tényleg annyi volt a német szerv.könyv szerint). Kb 10000 km után hengerfejes lett, ez 200.000-be került
190.000 km körül nem akart indulni: 4db injektort kellett cserélni 500.000-ért /féláron,mert a szervízben 1.000.000 ft-os árajánlatot adtak/
Nem sokkal ezután, 6.-ban gázadásnál megcsúszik a kuplung. A várható ktg 150.000, ha nem kell egyből lendkereket is cserélni......
A legújabb, hogy néha átkapcsolja magát szervíz üzemmódra, mert eldugul a katalizátorban vmi cső. Ezt is kicserélnék kb 450.000-ért és az újba már vastagabb csövek vannak,többet nem fog eldugulni

Szóval van vele baj bőven.
Ha valaki tud olcsóbb megoldást a katalizátor és kuplung-lendkerék cserére, szóljon.
Sajnos a D-CAT problémás  ::) ... Ezzel együtt, az, hogy volt német szervízkönyv 163.000 km-ről, még nem jelent semmit - simán lehet hamis, azok a nepperek, akik Belgiumból, Németországból, Olaszországból hordják be a pár éves, sokat futott, dízel ex-cégautókat olcsón, mindig meg tudják oldani, hogy legyen az autóhoz szervízköny, ami alátámasztja a (visszaállított, kamu) alacsony futást  :nonono: ... Anno, mikor az Avénkat keresgéltük, én is találkoztam jópár ilyennel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4908 Dátum: 2011.02.15 00:24:16 »
ja kérem akinek modern dízel, kell elektromos vezérlésű befecskendezőkkel..... :tt2:
Azok sem kerülnek ennyibe (vagy mégsem annyira olcsó a Toyota szerviz..?) HDI-be márkaszervizben ~120e/db.
Inkább lehúzás szaga van.
Szerintem a D-CAT-ban piezo-injektorok vannak... Azok pedig marha drágák.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4909 Dátum: 2011.02.15 00:26:41 »
Ezért mondom én mindig, hogy a dízellel amit meg lehet spórolni az évek alatt, azt javításra bőven ki lesz fizetve...
Hát ja. Mai modern dízelt csak újonnan szabad venni - vagy esetleg abban az esetben, ha az autó keveset futott ÉS biztos hogy nincs visszatekerve ÉS a motorja jópár éve a piacon van, és tudni lehet róla, hogy kevésbé problémás típus. Mert azért vannak ilyenek.

De D-CAT Avét konkrétan nem vennék; ugyanúgy, ahogy mondjuk 170 lovas Passat TDI-t sem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4910 Dátum: 2011.02.15 07:45:29 »
Vettem az autót 163.000 km-rel (tényleg annyi volt a német szerv.könyv szerint). Kb 10000 km után hengerfejes lett, ez 200.000-be került
Hát ez a dízel tényleg nem a Toyota legmegbízhatóbb motorja, de azért ezt Németországban autópályán valószinüleg nem 130 körül használták.
190.000 km körül nem akart indulni: 4db injektort kellett cserélni 500.000-ért /féláron,mert a szervízben 1.000.000 ft-os árajánlatot adtak/
Ezzel szerintem használt dízeleknél számolni kell. Pláne ilyen futásteljesítmény melett.

Nem sokkal ezután, 6.-ban gázadásnál megcsúszik a kuplung. A várható ktg 150.000, ha nem kell egyből lendkereket is cserélni......
Hát igen a kuplung kopó alkatrész. Amúgy nekem is ennyit mondtak Ave I-re, de nem márkaszervízben - nem gyári Toyota kuplunggal - kb. a fele lett. Szerintem a lendkereket nem kell cserélni, az a régebbi motorok hibája volt.

A legújabb, hogy néha átkapcsolja magát szervíz üzemmódra, mert eldugul a katalizátorban vmi cső. Ezt is kicserélnék kb 450.000-ért és az újba már vastagabb csövek vannak,többet nem fog eldugulni
Esetleg nem lehet itt is az EGR szelep a ludas? Erről itt olvashatsz.

(Többek között ilyesmik miatt nem akarok használt dízelt venni - a kuplungtól eltekintve.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4911 Dátum: 2011.02.15 07:55:41 »
Sziasztok!
Megakadt a szemem a téma címén. Örülök hogy van akinek ilyen jó tapasztalata van az Avensisekkel!
Én sajnos találkoztam néhánnyal a "nem létező" hibák közül,sőt most is épp alkatrészt keresek a drágámhoz.....
Ugyanezen auto 2006-os változata van nekem is. 185.000 km-el.Az általad leírt hibák nem jelentkeztek.Németországban 4-500 ezer kilométerrel is rohangálnak d-cat-ek. Szerviz könyvben mi van az egy dolog.Ezen meghibásodások lehetnek az extrém nagy futásteljesítménytől.Autó belseje,ülés,kormány milyen állapotú? 4 darab injektor nem szarik be egyszerre. Be lehet mérni egyenként.Ne hagyd magad lehúzni!Tudok jó szerelőt ha gondolod,komoly komputerrel.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.15 07:57:28 írta kleingy »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4912 Dátum: 2011.02.15 07:58:02 »
Fagyis, olvasd el légyszi az aláírásomban lévő linket és kiderül, hogyan kell helyesen idézni.  ;)
         

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4913 Dátum: 2011.02.15 08:00:06 »
És utána is világítani fog a tompított, ha felkapcsolod a refit? Mert ha nem, akkor én nem kötném ki. Gyári konfig ugye úgy néz ki, hogy tompítottról távolságira váltásnál a tompított is tovább világít, csak felkapcsolódik mellé a távolsági is. Ezzel az út prímán ki lesz világítva  :yes: ... Csak megvan az a hátránya, hogy fénykürtözésnél is ugyanez történik, vagyis a távolsági mellé bekapcsol a tompított is, ami xenonosnál csöppet sem poén. De ezzel együtt sem köttetném ki, ha ezzel elveszteném azt a funkciót, hogy a tompított mindig ég, a távolsági mellett is.
Az enyémmnél külön van "flash", szóval a 8-as lábat kikötve csak reflektor fog villani. Ezért kéne megnézni az Ave II-nél hogy van ez a kapcsoló.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Attila 31
  - Avensis
- Prius

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4914 Dátum: 2011.02.15 08:38:48 »
sorry,köszönöm!

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4915 Dátum: 2011.02.15 09:02:55 »
A DRL-lel kapcsolatban csak egy kérdés merül fel bennem. Annak ellenére, hogy csak csökkentett teljesítménnyel működik,  de mégis csak a távolsági fényt használja a tompított helyett. Mint tudjuk, a tompítottnak nem véletlenül van teljesen más világítási képe, mint a távolságinak...
A távolságit meg ugye le kell kapcsolni, ha a szembejövőt, az előttünk haladót, stb, stb... Bár abszolút tisztában vagyok azzal, hogy ez egy kényszermegoldás. Nem tudom, hogy mennyiben helyettesítheti a mostanában divatba jött, és tudomásom szerint engedélyezett un. nappali fényt?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4916 Dátum: 2011.02.15 09:14:27 »
A távolságit meg ugye le kell kapcsolni, ha a szembejövőt, az előttünk haladót, stb, stb...
Igen, sötétben. De nappal még teljes világítás esetén sem vakítja el a szembejövőt és ugye 80%-kal csökkentett a fényereje.
A reflektornak a legmegfelelőbb a vetített képe a nappali világításhoz, mert éppen hogy szembe kell világítania, hogy jól észrevehető legyen erős külső fény esetén is.
Az engedélyezett, "gyári" DRL-eknek sem tompított fényű a vetítési képe.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.15 09:16:07 írta Nagycitrom »

smart2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4917 Dátum: 2011.02.15 09:58:39 »
sziasztok!
elkezdett nekem is az alapjáratom ingadozni. pl hideg motornál indításkor felpörög 1300-1500ig, de 5mp múlva már csak 900-on áll. Már sztem ez sem normális jelenség. Üzemmeleg motornál olyan 600 körüli az alapjárat, de rezegteti a karosszériát mintha nehezére esne beszívni a levegőt. A legnagyobb baj az, hogy néha leesik az alapjárata 500körülire majd felugrik 1000re és így ingadozik.
Tudom tudom, folytószelepet kellene tisztítani...le tudnátok légyszi lépésről lépésre írni hogy mi után mit csavarok ki, valamint hogyan tudom levenni? Nem csináltam még ilyen dolgot de műszaki diplomám van, csak meg tudok vele birkózni:)

A légszűrő után van egy kis fekete doboz a szívócsövön, az mi lehet? Olyan mintha csak hangtompításra szolgálna nem? azt is levegyem és kitisztítsam?
köszi.
Avensis T25 sedan 2.0 liter, benzin->147lóerő!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4918 Dátum: 2011.02.15 09:59:26 »
Németországban 4-500 ezer kilométerrel is rohangálnak d-cat-ek.
Igen, de egyrészt nem tudhatod, hogy azokban mit és hányszor cseréltek, másrészt mindig vannak kivételek, pozitívak és negatívak egyaránt. Te valszeg egy pechesebb darabot fogtál ki...
music     

smart2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4919 Dátum: 2011.02.15 10:09:37 »
Sziasztok!

Nemrég be szerettem volna szereltetni a kocsimba a gázt ( 2003 avensis, 2.0 automata) és állítólag nem lehet ebbe a típusú motorba. Van valakinek valamilyen tippje, hogy mégis hogy lehetne?

Én úgy tudom, hogy D4-es motornál sehogy nem szereltetsz gázt, ha jót akarsz magadnak akkor meg pláne nem, sőt csakis normális benzint használj, etanolt még véletlen se.
Képzeljétek, vmelyik külföldi fórumon olvastam, hogy a korszerű közvetlen befecskendezéses rendszerekbe is lehet gázt vezetni. A gáz mellé időnként egy kis benzint is kell az égéstérbe fecskendezni az injektorok kenése miatt. érdekes megoldás volt amit leírtak és nem is sokkalta drágábban mint a 220-240E-res normális beépítés.
Egy biztos, én neki nem kezdek ilyennek, túl nagy itt is a rizikó és ha valami befecskendezési *** csere is lesz, akkor meg sem térül.
Apropó D4-be mennyibe kerül a közvetlen bef. rendszer 1-1 eleme? a dízelhez képest mennyivel olcsóbb?
Avensis T25 sedan 2.0 liter, benzin->147lóerő!