Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764386 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

diegho

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4020 Dátum: 2010.08.19 20:48:05 »
Szerintetek mi okozhatja, hogy a kormány mindkét oldalra forgatásánál kb 60foknál érzek egy koppanást és hallani is lehet? Mindkét irányba ugyanott érezni és ugyanazt a hangot adja.
Jéé!
A Polót ma vittük a szerelőhöz ugyanezzel a tünettel!
Nagyon halk, inkább csak érezni a kormányon (egyenesfutás tökéletes, máshol nem akad).
Megnézték és a biztonsági csukló (ami ütközés esetén csúszik össze) műanyag háza kopott meg.
Ha a kocsi elejét megemeled és álló motor mellett tekered a kormányt, mindét oldali állásnál érezned kell, kicsit meg is lehet 'rázni' a kerekeket.
Menet közben ebből fakad a koppanás, a holtjáték kattan!
Gondolom én. :otlet:

Hmm én is valami olyanra gondoltam, hogy valami hozzáér valamihez. Mit lehet csinálni ezzel? Vagy hagyjam a fenébe? Hétfőn elviszem a szerelőmhöz és felemeljük az egészet alánézünk, hogy mi a fene lehet ez, nem megyek el vele szervizbe ő ingyen megnézi nekem.

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4021 Dátum: 2010.08.19 21:09:22 »
Mit lehet csinálni ezzel?
1. Cserélni aranyárban újra.
2. Keresni bontott, de kifogástalan oszlopot.
3. Megbékélni a jelenséggel.

(kicsit úgy érzem magam, mint a rabbi akit megkérdezett a samesz:
Rabbinus, döglenek a libáim!...
A rabbi sok ötlete után a samesznek megdöglött az összes libája.
A rabbi:
Kár, pedig écám még lett volna!) :eek:
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4022 Dátum: 2010.08.19 21:42:08 »
3 hete az Aut. Ave II. nem nagyon akart D-ben elindulni (kövér gáz megoldotta a problémát).
Agyaltam rajta: 103e km-el vettem, a 105-ös szevizt márkaszervizben csináltattam, addig minden szervize márkaszervizes volt.
Kérdeztem a szerelőimet: Az automatában kell-e olajat cserélni?
Kell!
Éspedig legalább 90e km-enként (az enyémben a 185 ezres égett olaj figyelt)!
Nem óccsó a játék: 28 a szűrő, 18 a 4l ATF-IV gyári olaj +tömítés és fittingek.
Láss csodát az automata kisebbet csúsztat, hamarabb vált és kb. 1 literrel kevesebbet fogyaszt.
A világért sem szeretnék fikázni márkaszervizt, csak, miért vigyem oda ha a saját előírásaikat sem tartják be (tisztelet a kivétel(ek)nek)?
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4023 Dátum: 2010.08.19 22:00:16 »
Megoszlanak a vélemények az ATF cseréjével kapcsolatosan, mert pl. van jópár olyan autótípus, amelynél a gyár egyáltalán nem is ír elő cserét  ::) ... Amit én személy szerint elég képtelen dolognak tartok, ha belegondolunk, hogy mi történik a váltóban az olajjal. Nade a lényeg, hogy emiatt (is) több szervíz nem annyira szeret olajat cserélni az automatában - arról nem is beszélve, hogy a csere aránylag bonyolult mutatvány, amit ha rosszul hajtanak végre, tönkremehet utána az egész váltó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4024 Dátum: 2010.08.19 22:24:40 »
Mit lehet csinálni ezzel?
1. Cserélni aranyárban újra.
2. Keresni bontott, de kifogástalan oszlopot.
3. Megbékélni a jelenséggel.

(kicsit úgy érzem magam, mint a rabbi akit megkérdezett a samesz:
Rabbinus, döglenek a libáim!...
A rabbi sok ötlete után a samesznek megdöglött az összes libája.
A rabbi:
Kár, pedig écám még lett volna!) :eek:


okoz ez bármilyen problémát nekem a jövőben? mondjuk elég fura, hogy 93ezer után előjött ez a hiba, bár pesten volt csak használva, szóval tuti sokat forgolódtak vele. Mondjuk az autó eleje 1 hónapja volt összerakva, egy motoros landolt az első lökösön, de már előtte is éreztem ezt a hibát. Teljes futómű hangoláson esett át az autó, ott azt mondták szuper állapotban van.

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4025 Dátum: 2010.08.20 15:49:06 »
.... a csere aránylag bonyolult mutatvány, amit ha rosszul hajtanak végre, tönkremehet utána az egész váltó.
Érdekes módon, egyáltalán nem bonyolult művelet, alapszerszámok kellenek hozzá meg egy váltás ruha a szerelőnek.
A váltó alsó deklijén van az olajleeresztő csavar ott kifolyik a 4,1l váltóolajból mondjuk 3,5l.
Alsó fedél levesz és ott a szűrő, amit emlékezetem szerint 4 csavar tart, itt kezdődik a szívás!
A csavarok oldása után le kell venni a régi szűrőt (ami olyan mint egy páraelszívó betét) és a maradék meleg váltóolaj megy mindenhová csak nem az előkészített olajfogó edénybe (itt öltözik át a szerelő).
Kicsurgatni a régi olajat.
Innen már díszmenet: új szűrő fel (a tömítőgyűrűvel együtt) új tömítés fel.
4l ATF-IV lassan betölt és járó motornál először hideg- utána üzemi váltóolajhőmérsékletnél olajszintet ellenőrizni.
(Az Ave II. automatájába száraz állapotban 4,1 l olaj megy, a cserénél 4l teljes feltöltést mutat.)
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4026 Dátum: 2010.08.20 16:20:03 »

Mondjuk az autó eleje 1 hónapja volt összerakva, egy motoros landolt az első lökösön, de már előtte is éreztem ezt a hibát. Teljes futómű hangoláson esett át az autó, ott azt mondták szuper állapotban van.
Gondolom, de te tudod, a futóműves a szokásos értékeket nézte meg (összetartás, dőlés, utánfutás...) és a kormányműre rá se nézett.
Ami ilyen hibát okozhat még az a toronycsapágy, de ez megest szerelő!
Azt azért nem hiszem hogy egy 100e alatt futott, akár végig 8.ker, Ave kormányműve kikopott volna.
Biztos hogy nem volt a motoroson kívül egyéb csillagozandó esemény?

Csókoltatom az automata modit hogy a sem nem trágár, sem nem sértő  szót a PIN kódommal helyettesítette! :eek:
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

diegho

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4027 Dátum: 2010.08.20 17:41:54 »

Mondjuk az autó eleje 1 hónapja volt összerakva, egy motoros landolt az első lökösön, de már előtte is éreztem ezt a hibát. Teljes futómű hangoláson esett át az autó, ott azt mondták szuper állapotban van.
Gondolom, de te tudod, a futóműves a szokásos értékeket nézte meg (összetartás, dőlés, utánfutás...) és a kormányműre rá se nézett.
Ami ilyen hibát okozhat még az a toronycsapágy, de ez megest szerelő!
Azt azért nem hiszem hogy egy 100e alatt futott, akár végig 8.ker, Ave kormányműve kikopott volna.
Biztos hogy nem volt a motoroson kívül egyéb csillagozandó esemény?

Csókoltatom az automata modit hogy a sem nem trágár, sem nem sértő  szót a PIN kódommal helyettesítette! :eek:

az oldala volt karcolva, jobb első ajtó, sárvédő. Első tulajtól vettem végig vezetett szervizkönyvvel. Toyota buda-nál. Szerintem valami más galiba lehet. Most takarítottam ki mikor beálltam a garázsba kicsit forgattam álló helyben és akkor csinálja csak amikor eltekerem és visszafelé kezdem tekerni és csak egy bizonyos szögben, ha pl tekerek egy egészet a kormányon és akkor tekerem vissza, akkor egészen addig a kb 60 fokos állásig semmi kattanás nincs. Jövő héten felhívom a szervizt és megnézetem velük.

diegho

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4028 Dátum: 2010.08.20 18:28:28 »
No barátosnéval beültünk és hallgatóztunk kicsit honnan jön a hang. Nos a hang konkrétan a kormánykerék körül keletkezik. Bárhová állítom a kormányt csinálja, ha erősen megmarkolom a kormányt és jobbra ballra elkezdem mozgatni (nem tekerni) akkor ugyanezt a hangot elő tudom idézni csak halkabban. Lehet, hogy csak valami csavar van kilazulva a kormányműnél és ezt érzem? Carinával ugyanez volt múlt héten, de ott sokkal jobban mozgott a kormány.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4029 Dátum: 2010.08.20 21:14:10 »
.... a csere aránylag bonyolult mutatvány, amit ha rosszul hajtanak végre, tönkremehet utána az egész váltó.
Érdekes módon, egyáltalán nem bonyolult művelet...
Figyi, passz, szerelőm mondta. Én nem állok jót érte. Olyasmire emlékszem, hogy az újrafeltöltésnél kell nagyon odafigyelni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4030 Dátum: 2010.08.20 22:01:47 »
Olyasmire emlékszem, hogy az újrafeltöltésnél kell nagyon odafigyelni.
Igen, ez a kényes pont, ha nívóra/tapasztalatra hagyatkozik valaki!
A 4l olajat bele kell tölteni.
Az automata olajszintjét csak járó motor mellett szabad ellenőrizni, a nívó csak itt ad valós értéket.
Álló motornál 3l is full töltöttséget jelez (a lamellák meg se perc alatt leégnek).
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4031 Dátum: 2010.08.26 19:57:02 »
Sziasztok

Meg tudjátok mondani, hogy mennyi az 1. generációs 1.6-os benzines Avensis (4AFE motorkód 110LE) előgyújtás szöge?
A jelenség amit tapasztalok, ennek az elállítódására utal. Ezen házilag lehet-e változtatni, vagy csak szakszervizben tudnám beállíttatni?
(A házilagos változtatást alatt azt értem, mint pl. a Lada esetében a gyújtáselosztó ház forgatásával - tehát hasonlóan egyszerű eljárással
be lehet állíttani az előgyújtási szöget, vagy csak szakszervizben tudom, ha az elmászott)?

kösz
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.26 19:59:47 írta rokafiu77 »

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4032 Dátum: 2010.08.26 20:34:19 »
kiegészítés a jelenségről:
Gyorsításkor kerregő, csörgő hangot hallok a motortérből, főleg emelkedőn és erős gázadáskor hallani, ezért gondolok az előgyújtási problémára.
Ezzel egyidőben 2000-es fordulat alatt állandó sebességnél kicsit rángat is, efelett megszűnik a rángatás. Mindegy hogy hideg, vagy üzemmeleg a motor,
alacsony-közepes fordulaton, erős gázadáskor csörög a motor, mint a sógom Ladája, amikor túl nagyra volt állítva az előgyújtás.
És ez egyben magyarázná azt is, hogy 3000 alatti fordulatnál miért erőtlenebb, mint felette, mert 4000 felett szépen meglódul, 3000-ig meg kicsit erőlködik.

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4033 Dátum: 2010.08.26 20:48:22 »
kiegészítés a jelenségről:
Gyorsításkor kerregő, csörgő hangot hallok a motortérből, főleg emelkedőn és erős gázadáskor hallani, ezért gondolok az előgyújtási problémára.
Ezzel egyidőben 2000-es fordulat alatt állandó sebességnél kicsit rángat is, efelett megszűnik a rángatás. Mindegy hogy hideg, vagy üzemmeleg a motor,
alacsony-közepes fordulaton, erős gázadáskor csörög a motor, mint a sógom Ladája, amikor túl nagyra volt állítva az előgyújtás.
És ez egyben magyarázná azt is, hogy 3000 alatti fordulatnál miért erőtlenebb, mint felette, mert 4000 felett szépen meglódul, 3000-ig meg kicsit erőlködik.

Vezérműszíj és a feszítőgörgője mikor volt cserélve?
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4034 Dátum: 2010.08.26 20:48:38 »
Hát nemtom, hogy lehet-e még ezen a típuson állítani az alapelőgyújtást  :hmmmm: ... Itt azért már elvileg a kopogásérzékelőnek kellene megoldania, hogy ne csörögjön be a motor. Éppenséggel az is lehet, hogy elromlott  ::) ... De nem biztos, bár magától szvsz tutira nem állíthatódott el az előgyújtás.

Nem volt vezérműszíj-csere az utóbbi időben? Mert talán az is okozhat ilyet, ha "elfogazzák" összeszereléskor a vezérlést.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )