Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763117 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

oszy

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3255 Dátum: 2009.12.20 22:17:17 »
Szerintem nyugodtan megveheted a bontottat. Nem jellemző, hogy ezeknek valami bajuk lenne (még ha most a tiédnek mégis van is).

Köszi szépen!
És szerinted ez lehet a hiba? Vagyis már csak ez lehet ugye? :(

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3256 Dátum: 2009.12.20 23:33:31 »
Nem tudom sajnos.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3257 Dátum: 2009.12.21 22:53:20 »
Sziasztok!Kérlek segítsetek!!!Keresek 1AZ-FSE D4-vvti motorba befecskendezőket.Sajnos a világon nincs bontott,se utángyártott,az új pedig horror drága.Hátha akad valakinek valami jó ötlete.Előre is köszike. :helpsmilie:
Az injektortisztitás sem segitene már?

Morzsi_

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3258 Dátum: 2009.12.22 21:52:28 »
Hali!

Van egy 2 literes D4D Avensis Tojónk (2003 május), ami tavaly télen elkezdett rakoncátalnkodni. kb. -2 -3 fok alatt csak harmadjára, negyedjére volt hajlnadó indulni. Hála istennek jött a tavasz és a probléma elmúlt, azonban most újra jelentkezett és a helyzett romlott. Gyengébb hidegben 4-dik vagy 5-dik  inditás után hajlandó beröffenni. A rekord kb 10 indítás, most hétvégéna, amikor a nagy hideg volt. Két éve voltak cserélve az izzító gyertyák, mivel 4-ből három behalt, ezért szerintem ez nem lehet gond.

Tapasztalt már valaki ilyet? (Más helyeken olvastam, hogy ilyen hibát az üzemanyag ellátó rendszer tömítetlensége okoz a CR dízeleknél. Egy ismerősöm viszont azot mondta, hogy neki az indítómotot csere/felújítás orvosolta az ilyen jellegű problémáit a korábbi autóinál.)

Köszi!
Morzsi

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3259 Dátum: 2009.12.22 22:19:18 »
Sziasztok!Kérlek segítsetek!!!Keresek 1AZ-FSE D4-vvti motorba befecskendezőket.Sajnos a világon nincs bontott,se utángyártott,az új pedig horror drága.Hátha akad valakinek valami jó ötlete.Előre is köszike. :helpsmilie:
Az injektortisztitás sem segitene már?

Jah lehet kéne vele csinálni először egy diesel flush hoz hasonló dolgot... ott asszem bekötik a könzervezett tisztító cumót az üzemanyag szűrő helyére vagyis csak beledugják a csövet és azzal járatják a mocit mintha az lenne a tank amíg kinem ürül.. lehet neked is ilyen kéne csak benzineshez valóval... azok azt halottam hogy nagyon sokat tudnak segíteni és jobbak is mint a sima beöntjük a tankba dolog...sztem megérne egy próbált mielőtt 100ezreket ölsz bele....

zolcsika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
  • :)
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3260 Dátum: 2009.12.23 08:15:14 »
Hali!

Van egy 2 literes D4D Avensis Tojónk (2003 május), ami tavaly télen elkezdett rakoncátalnkodni. kb. -2 -3 fok alatt csak harmadjára, negyedjére volt hajlnadó indulni. Hála istennek jött a tavasz és a probléma elmúlt, azonban most újra jelentkezett és a helyzett romlott. Gyengébb hidegben 4-dik vagy 5-dik  inditás után hajlandó beröffenni. A rekord kb 10 indítás, most hétvégéna, amikor a nagy hideg volt. Két éve voltak cserélve az izzító gyertyák, mivel 4-ből három behalt, ezért szerintem ez nem lehet gond.

Tapasztalt már valaki ilyet? (Más helyeken olvastam, hogy ilyen hibát az üzemanyag ellátó rendszer tömítetlensége okoz a CR dízeleknél. Egy ismerősöm viszont azot mondta, hogy neki az indítómotot csere/felújítás orvosolta az ilyen jellegű problémáit a korábbi autóinál.)

Köszi!
Morzsi


Szia!

Nekem is valami hasonló a problémám!D4D-s az enyém is,de megfigyeltem hogy többszöri izzítás sokat segít rajta!Mosz voltak ezek a -15 fokok és rövidebbet kellet köszörültetnem!
Próbáld ki hátha...
Ave 1 D4D 2000cm3 "Nem a remény hal meg utoljára, hanem a sejtszintű enzimműködés!"


Morzsi_

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3261 Dátum: 2009.12.23 09:58:46 »
Hali!

Van egy 2 literes D4D Avensis Tojónk (2003 május), ami tavaly télen elkezdett rakoncátalnkodni. kb. -2 -3 fok alatt csak harmadjára, negyedjére volt hajlnadó indulni. Hála istennek jött a tavasz és a probléma elmúlt, azonban most újra jelentkezett és a helyzett romlott. Gyengébb hidegben 4-dik vagy 5-dik  inditás után hajlandó beröffenni. A rekord kb 10 indítás, most hétvégéna, amikor a nagy hideg volt. Két éve voltak cserélve az izzító gyertyák, mivel 4-ből három behalt, ezért szerintem ez nem lehet gond.

Tapasztalt már valaki ilyet? (Más helyeken olvastam, hogy ilyen hibát az üzemanyag ellátó rendszer tömítetlensége okoz a CR dízeleknél. Egy ismerősöm viszont azot mondta, hogy neki az indítómotot csere/felújítás orvosolta az ilyen jellegű problémáit a korábbi autóinál.)

Köszi!
Morzsi


Szia!

Nekem is valami hasonló a problémám!D4D-s az enyém is,de megfigyeltem hogy többszöri izzítás sokat segít rajta!Mosz voltak ezek a -15 fokok és rövidebbet kellet köszörültetnem!
Próbáld ki hátha...

Próbálkoztam már vele, de nem segít...

Azt figyeltem meg, ha hosszabban pörgetem, mintha tényleg nem kapna naftát aztán néha már azt hiszem elkapja, de utána újra semmi. Viszonat az is érdekes, ha egyszer beindult és járt egy keveset (néhány perc) utána egy óra múlva is akár simán indul pöcre, holott be sem melegedett előtte.  :wacko:

Továbbá az indítómotor is vacakolhat, mert van amikor csak kettőt fordul és elkezd nyöszögni.

Viszont a legszebb, hogy mihelyst melegszik az idő, pl tegnap, simán indult.  :helpsmilie:
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.23 10:04:47 írta Morzsi_ »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3262 Dátum: 2009.12.23 10:44:39 »
Próbáld ki, hogy egyszer hidegben prémium gázolajat tankolsz bele. Ha akkor nem csinálja, akkor az üzemanyag megdermed az úszóháznál(?) - nem ismerem pontosan a dízelmotor alkatrészeit - ha akkor is csinálja, az inkább a szivattyú/pumpa hibáját valószínűsíti.
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3263 Dátum: 2009.12.23 16:37:34 »
Üzemanyagszűrőt mikor cseréltétek? És mikor lett a vizzsák leürítve (ha van ilyen szelepe a szűrőnek)?

Amennyiben üzemanyag miatti hibáról van szó, akkor a music Mester által említett prémium üzemanyag betakolása előtt öntsél a tankba 1-3 deci denaturált szeszt a tartályba. Ha ez a baj, meg fog szűnni, az üzemanyag elfogyásáig.

Úgy vélem azonban, hogy itt összetett hibáról van szó. Ha két évvel ezelőtt volt izzítógyertya csere én nem vennék rá mérget, hogy azok még jók egyáltalán, egy egyszerű mérést megér a dolog. Lehet, hogy az indítómotor kollektorai és/vagy bronzkeféi koszosak, vagy elkoptak és nincsen megfelelő kontakt. Érdemes az akku negatív testelését is ellenőrizni, megtisztítani, hajlamos az oxidációra.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3264 Dátum: 2009.12.23 17:13:56 »
Akkor meg kellene nézetni az önindítót.
Ha nem forgat jól az  gond!
Bajnok én sem vagyok az új dieseleknél, de kizárnám a rossz üzemanyagot (már nem sok helyen tankolhatsz tüzelőolajat).
A denszesz felveszi/felveheti a tankban lévő víz egy részét, de nem csodaszer. :no:
Ha az izzítógyertyák nem bírnak ki 2 évet az régen rossz!
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.23 17:18:47 írta Lévai Béla »
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

zolcsika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
  • :)
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3265 Dátum: 2009.12.24 01:04:29 »
Üzemanyagszűrőt mikor cseréltétek? És mikor lett a vizzsák leürítve (ha van ilyen szelepe a szűrőnek)?

Amennyiben üzemanyag miatti hibáról van szó, akkor a music Mester által említett prémium üzemanyag betakolása előtt öntsél a tankba 1-3 deci denaturált szeszt a tartályba. Ha ez a baj, meg fog szűnni, az üzemanyag elfogyásáig.

Úgy vélem azonban, hogy itt összetett hibáról van szó. Ha két évvel ezelőtt volt izzítógyertya csere én nem vennék rá mérget, hogy azok még jók egyáltalán, egy egyszerű mérést megér a dolog. Lehet, hogy az indítómotor kollektorai és/vagy bronzkeféi koszosak, vagy elkoptak és nincsen megfelelő kontakt. Érdemes az akku negatív testelését is ellenőrizni, megtisztítani, hajlamos az oxidációra.

Vízzsááááák?????

Van ilyen is az autóba? :hmmmm:
Hun találom ezt a szerkentyűt?
Ave 1 D4D 2000cm3 "Nem a remény hal meg utoljára, hanem a sejtszintű enzimműködés!"


musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3266 Dátum: 2009.12.24 08:53:38 »
Jobb üzemanyagszűrőkön alul van egy kis csap, amin keresztül le tudod engedni az üzag.-ból kicsapódó vizet. Vagyis az üzemanyag szűrődön kell keresned! ;) (Bár ez Trotter kolléga válaszából is kiderült szerintem. ::)  )
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Morzsi_

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3267 Dátum: 2009.12.24 11:33:38 »
Üzemanyagszűrőt mikor cseréltétek? És mikor lett a vizzsák leürítve (ha van ilyen szelepe a szűrőnek)?

Amennyiben üzemanyag miatti hibáról van szó, akkor a music Mester által említett prémium üzemanyag betakolása előtt öntsél a tankba 1-3 deci denaturált szeszt a tartályba. Ha ez a baj, meg fog szűnni, az üzemanyag elfogyásáig.

Úgy vélem azonban, hogy itt összetett hibáról van szó. Ha két évvel ezelőtt volt izzítógyertya csere én nem vennék rá mérget, hogy azok még jók egyáltalán, egy egyszerű mérést megér a dolog. Lehet, hogy az indítómotor kollektorai és/vagy bronzkeféi koszosak, vagy elkoptak és nincsen megfelelő kontakt. Érdemes az akku negatív testelését is ellenőrizni, megtisztítani, hajlamos az oxidációra.

Hali!
Az autó 3 és fél éve van nálunk. Ha jól emlékszem egyszer amikor megvettük, illetve utána a nálunk futott 60 ezer km után volt cserélve a szűrő. Lehet, hogy időszerű lenne (már nekem is eszembe jutott, hogy kellene).
Amikor tönkrementek az előző gyertyák, akkor már 5-6 fok körül is nehezen kapta el a dolgot, illetve jelzett a chek engine lámpa (és minden más is égett - olyan volt mint a karácsonyfa a műszerfal). Hogyan lehet kimérni egyébként?
A Dena nem árt a CR rendszernek?
Az aksi kb 1,5 hónapja volt cserélve mert megadta magát az előző. Akor tisztítottam a sarukat.
A szerelőmnke nem nagyon tetszett az ötlet, hogy nézzük meg az índítómotort, mert szerinte jó, mivel a leírt jelenség nem rendszeres. Illetve bármit cserélni kell, csak utángyártott cuccot tud bele rakni, mivel a Tojó csak komplett motort árul (200 K). Viszont ez a tisztítás dolog még nem jutott eszembe. Erre megpróbálom rávenni! :)
Szegény egyébként elég nagy stresznek van kitéve, mivel anno ő nézte át az autót, amikor megvettük és azért produkált már egy-két érdekes dolgot az autó, amire máshol is csak vakarták a fejüket. (Pl. lelazult az 5 fokozat a váltóban)

robi8211

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3268 Dátum: 2010.01.05 21:50:05 »
Nálunk a családban mostanában szintén előjött az alábbi történet:
Hidegben, ha a kormányt a végállásig tekerem, elkezd visító hangot adni. Ez nem nagyon zavart, a Carinám is csinálja. Azonban ahogy a hideg autóval (kb. 1km az elindulás után), egy körforgalomban kanyarodtam :vezetes: , elkezdett sírni a szervó, mintha már teljesen be lenne fordítva a kerék, és kemény is lett a kormány, pedig nem is volt teljesen befordítva a kerék. Csak néztem, hogy milyen nagy lett a fordulási kör.
A baj az, hogy eddig csak 2x jött elö ez a jelenség, szervízben tuti nem fogom tudni produkálni, pedig finoman szólva is balesetveszélyes!
A nálunk lévő 2003-as Avensis-nél már volt tavaly egy szervószíj-csere pont emiatt, de úgy látszik nem oldódott meg a dolog. Azóta az autó kb. 15e km-t ment és nem kellett várni rá a tél beálltáig, már mostanában előjött újra. :?:
Mostanában egy-két reggel általában hideg párás időben jelentkezik. Valóban nagyon rémisztő és balesetveszélyes, mivel a végállás közelében felkeményedik a kormány.
A korábbi bejegyzés után többen említettétek, hogy a szervószíj-csere ill. szilikonozás megoldást jelenthet. Én nagyon örülnék annak, ha jelentkezne valaki egy megoldással, amivel nem csak ideig óráig, hanem több évre meg lehetne oldani a problémát. :clap:


Sziasztok!

Nálam is előjött ez a hiba gyakorlatilag minden reggel amikor állok ki a parkolóból mindig hallom ezt  a nyikorgást, és beindítás után is hallok valami plusz zajt, ha jól emlékszem a jobb oldalon, elöl. 6 km megtétele után pedig már semmi, de újra hideg indulásnál ismételten. Érdekelne, hogy lehet megszüntetni ezt a problémát, ki mire jutott.
Segítségeteket előre is köszönöm, egyébként 99-es, 1,6-os benzines, most 245e km-el, augusztus óta az enyém de nagyon meg vagyok vele elégedve.
Toyota Avensis D-Cat

01010011

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3269 Dátum: 2010.01.05 23:36:38 »
szevasztok,
saját kocsim után mentem ma (az asszony vezette, én követtem) és olyan dologra lettem figyelmes, amire eddig nem.
Kb. 12 km-es úton pontosan háromszor kékes-fehéres füstöt nyomott, nem kis adagot. Nem feltétlenül kihúzatáskor, inkább egyenletes tempónál, vagy mondjuk nem teljesen kihúzatott 3-asból 4-esbe való felpakoláskor. És nemcsak egy pillanatra, hanem 2-3 másodperc hosszan. SOK füst... Nem a klasszikus diesel koromokádás magas forulaton, mert ez nem mindig volt.. random 3x... Egyszer láttam ilyet Bécsben egy D-CAT RAV4 után haladva, akkor meg is lepett... Olyan mintha sűrű gőz lenne... fehér.
Ez mi lehet? Lehet, hogy eddig is volt ilyen, de nem néztem a tükörben. Így, utána haladva elég gáz a látvány...
Egyébként olaj rendben, szűrők rendben, hanggal semmi gond... Olyan a kocsi mint mindig is volt: zsír.
???
5-ik injektor? vagy mit nézzek meg?

2006-os 2,2 D-CAT, 58000km