Stimmel amit írtok, de azért ha az ember a piros lámpa felgyulladását követően rövid időn belül félreáll, akkor nem lesz a motornak baja - a lámpa már jelez annál a hőfoknál, aminél a motor még nem károdosik, föltéve persze, hogy nem használják tovább.
És ehhez is figyelni kell a műszerfalat, mert pl. ha autópályán haladsz jó időben (napsütésben), akkor egyáltalán nem biztos, hogy fel fog tűnni, hogy felgyullad egy kis piros lámpa - hacsak nem nézel rendszeresen a műszerekre. Nézni kell, nincs mese!
Egyébként agyaltam ezen a minap: minden xar miatt tudnak már csipogni, füttyögni, bimbammolni a mai autók - emiatt miért nem
? Miért ne lehetne azt megoldani, hogy ha olajnyomás- vagy vízhőfok-probléma van, akkor a figyelmeztető lámpa felgyulladásával egyidejűleg hangjelzést is adjon az autó? Nem kell folyamatosan, de mondjuk csippanjon hangosan hármat, vagy ilyesmi... Ez a repülőgépekben rég megoldott (pedig egy pilótába sokkal jobban belenevelik, hogy figyelje a műszereket!) - az autókban sem lenne probléma, és az ilyen eseteket, mint szegény Lévai Béláé, tökéletesen ki lehetne védeni vele.
Magát a tényt, hogy a hőfok-mérő műszert egyre több kocsiból kispórolják, én is hatalmas baromságnak tartom