Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763108 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2205 Dátum: 2009.02.21 18:10:44 »
Olyan pesti, rácfelvarott dízel Ave II tulajokat keresek, akikkel esetleg tudnánk egyeztetni egy rövid találkozót kölcsönös váltókipróbálás céljából. Főleg 2.0 D4D vagy 2.2 D4D jön szóba, elvileg ezekben azonos a váltó. Ha nem, akkor csak az előbbi.  :helpsmilie:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2206 Dátum: 2009.02.21 21:03:35 »
A miénk 600-ra szokott leesni, nem 4-500-ra. De a 600 is nagyon alacsony már, jól érezni a rezonanciát.

Igen én is érzem azt a rezonanciát, ami te is. A 650-700 az pont jó lenne, ha ott járna midig.

Eszerint a tiéd gyakran jár 600-on?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2207 Dátum: 2009.02.21 21:04:20 »
Az alapjárattal kapcsolatban felhívnám a figyelmet arra, hogy az óra elég sokat csalhat abban a tartományban. A pontos az, amit a rádugott diagnosztikai eszköz mutat.

Legutóbb ZK-n meg műszakin figyeltem, de ugyanannyit mutatott a műszer is, mint az autóban a fsz-mérő.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2208 Dátum: 2009.02.22 06:53:31 »
A miénk 600-ra szokott leesni, nem 4-500-ra. De a 600 is nagyon alacsony már, jól érezni a rezonanciát.

Igen én is érzem azt a rezonanciát, ami te is. A 650-700 az pont jó lenne, ha ott járna midig.

Eszerint a tiéd gyakran jár 600-on?

Igen!
BekeN

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2209 Dátum: 2009.02.22 06:55:36 »
Az alapjárattal kapcsolatban felhívnám a figyelmet arra, hogy az óra elég sokat csalhat abban a tartományban. A pontos az, amit a rádugott diagnosztikai eszköz mutat.

Nem hiszem, hogy csalna. Mert ha kevesebbet pörög a motor, mint mutat, akkor nem rezonálna, hanem leállna. Ha pedig többet pörögne, akkor meg nem rezonálna.
BekeN

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2210 Dátum: 2009.02.22 08:08:17 »
A miénk 600-ra szokott leesni, nem 4-500-ra. De a 600 is nagyon alacsony már, jól érezni a rezonanciát.
Eszerint a tiéd gyakran jár 600-on?
Igen!
Ez egyre érdekesebb. A miénk nagyon ritkán esik a normál alá, de akkor jobban. Lehet, hogy a 400 túlzás, de mindenképp 600 alá tud esni.
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2211 Dátum: 2009.02.22 11:23:10 »
Az alapjárattal kapcsolatban felhívnám a figyelmet arra, hogy az óra elég sokat csalhat abban a tartományban. A pontos az, amit a rádugott diagnosztikai eszköz mutat.

Nem hiszem, hogy csalna. Mert ha kevesebbet pörög a motor, mint mutat, akkor nem rezonálna, hanem leállna. Ha pedig többet pörögne, akkor meg nem rezonálna.
Egyszer néztük a Corollában, 100 fölött volt az eltérés a műszerfali érték és a rádugott digitkészülék által kijelzett között, alapjáraton. Emelve a fordulatszámot a különbség nagymértékben csökkent.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2212 Dátum: 2009.02.22 19:49:53 »
Eszerint a tiéd gyakran jár 600-on?
Igen!

Szerintem ez túl kevés. Benzineshez képest nagyon alacsony érték. Bár persze nincs kéznél adatom arról, hogy mennyi az 1.8-as gyári alapjárata. Mindenesetre a 2.0-é 800.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2213 Dátum: 2009.02.22 19:51:19 »
A miénk 600-ra szokott leesni, nem 4-500-ra. De a 600 is nagyon alacsony már, jól érezni a rezonanciát.
Eszerint a tiéd gyakran jár 600-on?
Igen!
Ez egyre érdekesebb. A miénk nagyon ritkán esik a normál alá, de akkor jobban. Lehet, hogy a 400 túlzás, de mindenképp 600 alá tud esni.

A miénk viszonylag gyakran "leejti" (mindig ugyanabban a szituban: kikuplungolás lassú gurulásnál - szerintem ilyenkor a vezérlés azt hiszi, hogy motorfék van...), és ilyenkor többnyire ránézek a műszerre: 600-ra esik le, vagy minimálisan az alá. De inkább 600-ra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2214 Dátum: 2009.02.22 19:55:55 »
Eszerint a tiéd gyakran jár 600-on?
Igen!

Szerintem ez túl kevés. Benzineshez képest nagyon alacsony érték. Bár persze nincs kéznél adatom arról, hogy mennyi az 1.8-as gyári alapjárata. Mindenesetre a 2.0-é 800.

Emlékeim szerint a Versomban olyan 750 körül volt az alapjárat. Abban ugyanilyen 1.8-as motor volt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2215 Dátum: 2009.02.22 19:57:49 »
Az Avénk elkezdte azt csinálni, hogy néha, alacsony fordulaton (olyan 1800-2000 környékén) gyorsítás közben, pár másodpercre veszít a teljesítményéből, erőtlenné válik, gázadásra a normálisnál gyengébben gyorsul. A dolog mértéke változó, van mikor jobban érezni, van mikor kevésbé. Minden esetben csak pár másodpercig (mondjuk, 3-4) tart, és más hibajelenséggel (pl. hang) nem jár együtt. Üzemmeleg motornál történik.

Először kb. három hete éreztem, és tegnap volt a negyedik alkalom, hogy észleltem.

Lehet, hogy mégiscsak igaza volt a szerelőmnek, mikor oda nyilatkozott, hogy ennél a motornál csak arra kell ügyelni, hogy kényes az üzemanyagra? Mindig sima 95-öst tettünk bele eddig, de lehet, hogy ezen most próbaképpen változtatni fogunk.

Vettem egy flakon LM injektor-tisztító adalékot is, azt keresztülhajtom rajta kb. két hét múlva, mikor is lesz egy utunk BP-re.

Aztán meglátjuk. Kérdeztem apámat is, de ő még nem észlelte a dolgot. Más kérdés, hogy tényleg alig észrevehető, csak hát én kiszúrtam, mert nem tudok szabadulni attól a tulajdonságomtól, hogy mindig "élesre állítva" figyelem az autók működését  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.22 19:59:51 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2216 Dátum: 2009.02.22 19:58:27 »
Emlékeim szerint a Versomban olyan 750 körül volt az alapjárat. Abban ugyanilyen 1.8-as motor volt.

Igen, a 750 már normálisan hangzik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2217 Dátum: 2009.02.23 00:47:51 »
Az Avénk elkezdte azt csinálni, hogy néha, alacsony fordulaton (olyan 1800-2000 környékén) gyorsítás közben, pár másodpercre veszít a teljesítményéből, erőtlenné válik, gázadásra a normálisnál gyengébben gyorsul. A dolog mértéke változó, van mikor jobban érezni, van mikor kevésbé. Minden esetben csak pár másodpercig (mondjuk, 3-4) tart, és más hibajelenséggel (pl. hang) nem jár együtt. Üzemmeleg motornál történik.
Nálunk is volt hasonló jelenség, az előző AVEII-ben, de D4D-vel és hideg motornál; amikor elindulás után (akár több perccel) először pörgött 2000-re akkor megtorpant egy pillanatra, viszont a járása "simább" lett. A klímakompresszor (csapágya) volt a hunyó. Egyébként lehetett érezni a már meleg motor járásán is különbséget álló autónál, üresben is, ha fokozatosan emeltem a fordulatot pl. 1400 és 1500 majd  2000 és 2200 között sokkal simábban járt.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2218 Dátum: 2009.02.23 06:19:29 »
Eszerint a tiéd gyakran jár 600-on?
Igen!

Szerintem ez túl kevés. Benzineshez képest nagyon alacsony érték. Bár persze nincs kéznél adatom arról, hogy mennyi az 1.8-as gyári alapjárata. Mindenesetre a 2.0-é 800.

Zöldkártya szerint 650-750 az 1.8-é.
BekeN

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2219 Dátum: 2009.02.23 11:19:08 »
Emlékeim szerint a Versomban olyan 750 körül volt az alapjárat. Abban ugyanilyen 1.8-as motor volt.
Nálunk is hasonló az alapjárat, bár van néha valamivel alacsonyabb is és akkor már tényleg lehet érezni a rezonanciát. Carina után először azt hittem, hogy le fog fulladni, de úgy tűnik ez ilyen konstrukció.