Megvolt a tesztvezetés, egy 1.8-as kézi váltós Sedan Sol felszereltséggel.
Kellemes belső, 10 év Avensisezés után minden kézre esik és normális helyen van (az aut kéziféket leszámítva). A beltér viszont nagyon komor, talán egy világos kárpit sokat dobna az összképen. A csomagtartó mérete és a kombihoz képest gyengébb variálhatósága nem zavar, amióta az eszemet tudom csak Sedan karosszériák fordultak meg a családban. És amire kellettek, arra bőven elegendőek voltak.
A motor is kellemes meglepetés, alkalmam volt egy hosszú kört menni, így a bemelegedés után próbáltunk 1-2 padlós gyorsítást 5000 környékéig. Sikerült egy igen sz@r szakaszon is kipróbálni a futóművet és az autó viselkedését. 215/45-ös gumikhoz szokva felüdülés volt a Magyarországra való emészthetőbb méretű gumi-felni kombináció.
Az értékesítővel beszélgettem a felszereltségbeli csalódásomról, ezt ő maga is elismerte, de persze az érem másik oldalán meg ott van az új motor.
Az autóban alig volt 300 km, a teszthétvégés kilincsadogatások után a fedcomp kerek 9 literes átlagfogyit jelzett, ezt nekem sikerült levinni 3 decivel, szóval bíztató a dolog.
A tempomat hiánya a benzines autók esetében könnyen orvosolható, hiszen ma már egy Yarisba is lehet utólag tetetni ilyen kütyüt.
A fokozatmentes váltót azért kipróbálnám, igaz a Hibrid Lexusok esetében már volt hozzájuk szerencsém. Részemről a 2.4-es Avensisben megszokott és gyorsan megszeretett 5 gangos hagyományos Aut váltót jobban preferálom.
Szóval az autó rendben van, jó volt benne ülni és vezetni, de nem hinném, hogy be/lecserélnénk rá a II-es Avensist.