Sziasztok!!
Hozzáértők segítségét szeretném kérni. 2006. márciusában vásároltam egy Yaris 998cm3 japánban gyártott kisautót. Mindenki azzal bíztatott, hogy egy japánban gyártott Yarissal nem lesz semmi gondom. Ehhez képest 50.000 km után – 4 év - kuplungot kellett cserélni, aminél már kezdtem magam hülyén érezni, hogy képes vagyok egy kuplungot tönkretenni. De beletörődtem, mert nő vagyok, és biztos bénán vezetek, bár a többi autómnál ilyen problémám nem volt. Ezután egy évvel 2011 márciusában a kötelező 60 ezres szervizre elvittem, ahol minden rendben volt, csak a kötelező dolgokat kellett megcsinálni. Júliusban azonban egyre hangosabb lett az autóm, majd az olajszintet megnéztük és láss csodát, az olaj -3.2 liter - kis túlzással eltűnt az autóból, ill. jóval minimum alatt volt. Ekkor 2 liter olaj bele, majd szeptemberben újból ugyan ez a probléma, de ekkor már szervizbe vittem ahol szintén 2 litert beletettek 2 hónap után. 7 hónap alatt 4 liter???!!
Nem folyik sehol, csak a kipufogónál látszik kékes füst, tehát a motornál lehet szerintük a hiba, de problémára nem tudtak magyarázatot adni, mivel ilyen hibával még nem hoztak be ilyen autót. Kezdtem azt érezni, hogy megint én vagyok a béna, de az elég csúnya lenne, ha egy motort ilyen szinten képes volnék tönkretenni. Árajánlatot adtak potom 328.000 Ft-ért. Ettől már a rosszullét kerülgetet.
Kérlek benneteket, adjatok tanácsot ilyenkor mi a megoldás, mitől történhetett ilyen egy Toyotával, ami állítólag „sohasem romlik el”.
Előre is köszi!![/size]
Sziasztok!
Én is hasonló problémával találkoztam mint az idézett eset.
Ugyan nem sima Yaris, hanem Verso és 1.3-as motor.
A legutóbbi olajcserénél azt tapasztaltam, hogy kb 1,5l olajat sikerült leengedni a motorból. Előtte sosem fogyasztotta és mindig ugyanolyan 5w-40-es Magnatec olajat kapott. Használata elég változatos kb napi 20km autópálya, bevezető szakasz Bp felé max 100-as tempó:) és kb 50-60km város, időnként egy-egy hosszabb túra kb 200 km autópálya és még1x ennyi főút. Feltöltöttem és azóta figyelgettem mi történik. Hát semmi egészen most szombatig. Lementünk vidékre. Indulás előtt megnéztem az olajszintet rendben volt, annyi amennyit beletöltöttem kb 3000km-el ezelőtt. Mikor hazaértünk ismét megnéztem és láss csodát hiányzik egy ujjnyi
Nem füstöl, nem szenved gyorsításnál, nem fogyaszt többet mint eddig tehát látszólag minden rendben. Olaj nem vizes a víz nem olajos.
(((1 lambda szonda hibát ír ezt megnézettem ismerős autószerelővel már korábban(PC+kábel OBD-n, lamda bank monitorozás), annyi látszott hogy kicsit nehézkesen reagál a szonda gázadásnál. Közben felfigyeltünk rá, hogy egy kicsit mintha kifújna a kipufogó a tűzkarikánál, de akkor nem szedtük szét jobban. Megtakarította a szondát, egy pár napig jó volt. Azóta ezzel a hibával együtt élünk
Ha törlöm, visszatér, de volt már hogy magától megszűnt egy időre...)))
Extra infó: 2002-es
japán Yaris Verso,
nem 0km-esen vettük 4 éve akkor volt benne 92ekm, most 160ekm. Szervízkönyve volt de bárkinek odaadom, ha kell mert teljesen üres
tehát az előéletéről semmit nem tudok. Eddig kuplungot és az első fékeket kellett cserélni, de ezeket már a vételnél tudtam.
Nos a lényeg, szerintem autópálya tempónál eszi az olajat! 4000rpm - 130km/h ez volt most hétvégén első alkalommal az olajcsere óta...
Ötletek? Erősen úgy hangzik mint a későbbi Corolla motorok 1,4-1,6-1,8 problémája....
Bocs a hosszért
Attila