Én pedig ezzel nem értek egyet. Mit hoz az a plusz 40 ló? 1,5 sec előny 0-ról 100-ra. 10,0 helyett 8,6. Na, bumm... Ettől az még nem sportautó. Gyorsabb, de nem másik kategória. Normális autózáshoz bőven elég a 120-130 ló. A veszélyes helyzeteket pedig fejben kell elkerülni, nem gázpedállal. Szóval, tartom az állításomat: pusztán élvezet.
Tulajdonképpen igazad van, de azt mondom, hogy az erősebb motor mégis hordoz előnyöket magában. Nem a 100-ra gyorsulás a lényeg, mert az a hétköznapi közlekedésben majdhogynem életszerűtlen. Az erősebb motorral "átprorgramozódik" az agy, és amikor visszaülsz a "gyengébbe", akkor ér az igazi meglepetés, amikor előzöl. Természetesen vissza lehet állni arra az autóra is, és természetesen igyekezni kell úgy közlekedni, ahogy az autód engedi, de nekem ne mondja senki, hogy még nem volt olyan szituban, amikor "nem úgy" sikerült egy előzés, vagy egy manőver. (nekem 60-ról 100-ra 5,5 sec kell 4.-ben, és ez egészen lentről történik, és ahogy növekszik a sebesség, úgy nő a különbség egy gyengébb autóhoz képest).
Az lehet, hogy gazdaságilag indokolatlan (bár ez sem mindíg igaz), de előnyt mindenképp jelent, és az élvezet is fontos...ha sarkítani akarom az élvezetekből lesz pozitív élményed....na persze egy "korai" élvezet 9 hónap múlva kellemetlen is lehet
...vagy épp ellenkezőleg.