Hát épp ez az. Megnéztem, és nincs megfelelő információ.
Magára a nappali menetfényre vonatkozó előírások:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
55/B. §
(1) A gépjárműre csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3)143 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
Ergo csak annyi van, hogy a fényszóró bekapcsolásakor ki kell kapcsolnia a nappali menetfénynek. Mit jelent a fényszóró? A helyzetjelzőt is jelenti? Ha azzal egybe van építve? Akkor elve a DIM funkció tiltott, hisz az a fényszóró bekapcsolása mellett is működik!?
A másik, hogy a helyzetjelzőt nem válthatja ki a nappali menetfény ugyanis, a nappali menetfény csak akkor működik, ha a motor is jár, legalábbis az enyém igen (OSRAM PX-5 (DLR 301)), a helyzetjelzőre pedig elő van írva, hogy a motor álló állapotában is kapcsolhatónak kell lennie.
Előírás szerint 2 helyzetjelző lámpát kell előre felszerelni, mint jelent a kell, maximum és minimum ennyi? Maga a törvény nem a helyzetjelzőt írja, mint feltétel a kikapcsoláshoz, hanem a fényszórót.
Találd ki mit lehet és mit nem...