Még annyit, hogy tegnap a 3 sávos Hungárián oda lehetett lépni egy kicsit ez megtörtént és hirtelen megállt előttem a kocsisor. Mondanom sem kell, hogy reflexből nyomtam egy satut és felmérve a távolságot már tudtam, hogy ebből csatt lesz nem fogok tudni ilyen kis távolságban megállni.
Megálltam.....alig akartam elhinni, tényleg jó dolog ez az ABS és jók a gumik is, nemhiába a márkás gumi megérte megvenni.
Ösztönösen nyomtam egy dudát az előttem lévőnek, hogy "hé miért álltál meg ilyen hirtelen?" de ennek semmi értelme nem volt csak annyira megijedtem hogy dudálni kellett.
Utána az előttem lévő (egy új Volvo volt) mellém került és lehúztuk az ablakot ő is, én is és odaszólt, hogy meleg helyzet volt és láttott mindent, miután kaptam egy kis levegőt a lehúzott ablakom azt mondtam neki , hogy bocs de bennem már az volt, hogy nem fogok tudni megállni de jók a gumik és megint csak jók a gumik ezt ismételgettem mert alig tértem magamhoz és a maxon volt az adrenalinom.
Az illető mosolygott intett egy üdvözlőt és annyit mondott, hogy "Vigyázunk egymásra" és erre mondtam egy "Így van"-t, intettem neki én is egy barátit és elment. Utána kb 2-3 perc múlva esett le vissza normálra az adrenalinom.
Miért is írtam ezt le ?
Azért , mert az autó egészen másként viselkedik a kicsi 1000-1500-2000-es ford. szám tartományban mint eddig , sokkal jobban gyorsul szinte elszalad.
Másféle vezetési stílust kíván mint amilyen volt mivel a lában a pörgetésre volt hozzászokva ,hogy egyáltalán haladjak, de most már át kell szoktatnom a lábamat a" nem kell annyira pörgetni" c. programra. És ha hirtelen nagy sebességre gyorsulok relatíve attól még meg kell tudni megállni is. Megváltoztak a sebességeltérések között az eltelt idők, az agyamban még a régi gyorsulási idők vannak viszont most már mondhatni sokkal hamarabb ott van az autó a nagyobb sebességben mint eddig és ezt még nem szoktam, nem tanultam meg. Megtanult reflexből adtam a gázt és reflexből fékeztem de a kocsi megváltozott és ezeket a reflexeket újra kell tanulni.
Házi feladatul kaptam az 1000 km-es bejáratást és ezt mindenki meg fogja majd kapni , aki "felújítatja" majd a motorját és számítania kell a megváltozott gázadási reflexekre beidegződésekre. És még nincs is kész az átalakítás mert a chipelés hátravan és akkor lesznek véglegesek a teljesítményadatok.
Erre majd figyeljetek oda.