Nagyon periférikusan érinti a témát, de mégis itt kérdem meg. A COV-ban nagyon rövid a váltó, tk. hiányzik a hatodik fokozat. 5-ben már 100 környékén 3000-et pörög, és hát van hangja is, a kis Yarisunk csöndesebb azonos fordulaton is, de azonos sebességen meg pláne. Kétféleképpen lehet orvosolni a problémát: eladni, és másikat venni, vagy átépíttetni.
Ezt az autót lecserélni, nincs értelme, mert a tavaly nyári jégverés nagyon levitte a piaci értékét, a karosszériája nem olyan, mint ha most gördült volna ki a szalonból... szóval inkább megtartanám, amíg lehet. Ráadásul benzines COV-ba nem került ilyen váltó, tehát a típust is fiatalítani kéne, de nincs értelme, mert még a legöregebb Versok (2009-es) is, amelyek csak egy évvel fiatalabbak egy-másfél millióval többet kerülnének, erre ennyit kiadni hülyeség.
Az átépítés viszont fogalmam sincs, mivel jár- mind, anyagi, mind jogi, mind technikai értelemben, egyáltalán lehetséges-e, és akkor nem beszéltem az utóhatásokatról, mert a cucillizmusban szocializálódott emberekben benne van, hogyha valamit egyszer megbontanak, az onnantól fogva mindig produkál valami hibát. Emiatt vetődik föl a kérdés, van bármi értelme/realitása megpróbálkozni beleépíttetni egy 6gangos Toyota-váltót (pl. ami az utód Versoban van)? És most jönnek csak az olyan apró kérdések, minthogy honnan lesz az új váltó, kivel érdemes megcsináltatni, stb. Lehet, hogy olyan macerás és drága, hogy még mindig egyszerűbb lenne ráfizetéssel típust fiatalítani, ez esetben minden marad a régiben.