NA most ez azt is jelenti, hogy ugyanazt az üzemanyagmennyiséget kapja a motor? Vagy a nagyobb lökettérfogat-nagyobb szívás miatt eleve több benyát ad az ECU? Vagy pedig meg kell buherálni valamit, hogy mégiscsak többet adjon? 1.8-as vagy 1.6-os ECUt berakni nem lenne jó? Lehet hülyeségeket kérdezek amúgy, annyira nem vágom ezt a részt
Az 1.4-es ECU hibakod nelkul +/- kb 20% benzint tud adni. Mivel karakterisztikaban jelentosen mas az 1.4 es az 1.8 (VVT-i valtas, nyomatek es LE gorbek) ezert nem vennek ra merget, hogy az 1.4 ECU modositasok nelkul meg tudja oldani a feledatot 100%-osan. Ennek megnezesehez tuti kell szelessavu lambda es EGT szenzor. Ezt mondtam is a fiuknak. Mivel az 1.4 ECU nem tudja, hogy 1.8-as injektorok vannak benne ezert azokat ugy vezerli, mintha 1.4-ek lennenek. Ez automatikusan azt is jelenti, hogy alapbol tobb benzint ad, mert a nagyobb injektorok azonos ido alatt tobbet adagolnak. Az egeszet az 1.4 ECU eleg jol le tudja elvileg kezelni egeszen addig amig figyelembe veszi az elso lambda szonda jelet (14.7:1 keverekaranyt tart). Vagyis a motor altal beszivott tobb levegot (1.4->>1.
az injektorokkal adott tobblet benzinnel beallitja 14.7:1-re.
Problemak:
- az elso lambda szenzor jelet (closed loop mukodes) csak 3500-4000RPM-ig veszi figyelembe, illetve kb 50%-os motorterhelesig. Utana figyelmen kivul hagyja (open loop).
- ez felett a closed loopban megtanult adatok atlagaval probal dolgozni a kopogaserzekelo es a tobbi szenzor alapjan es a megtanult LTFT-ket (long term fuel trim - hosszu tavu uzemanyag strategia) alkalmazza
- emiatt lehet olyan eset, hogy a nagyobb injektorokkal relativ kis terhelesnel megtanult szegenyitest (negativ LTFT-k) tovabbviszi padlogazas, nagy terheleses reszekre, amikor viszont mar keves lehet a benzin - es ezt csak a kopogaserzekelo alapjan tudja korrigalni
- a gyari kopogaserzekelo viszont nem eleg kifinomult, hogy arra biztonsaggal lehessen alapozni, ezert kell minimum tuningolashoz EGT es szelessavu lambdaszonda berakasa
- gyujtas / elogyujtas terkepek, kb. senki nem tudja miben ter el az 1.4 es az 1.8 ECU ilyen teren. A gyujtas elhuzasaval lehet a benzin mellett a legjobban kontrollalni a kopogasos egest
- mind open, mind closed loopban lehetseges a gyujtasra ranyulni, de ehhez szukseges kulon motorvezerlo pl. Emanage piggyback ECU
- az Emanage raadasul meg tudja oldani a benzin dusitast is open loopban, amikor a gyari ECU mar nem nezi az elso lambda szonda jelet a megfelelo benzin-levego keverek visszacsatolasakent
A fentiekbol az idealis rendszer:
- 1.4->>1.8 moci + 1.8 injektorok
- Emanage piggyback ECU minimum, de lehet standalone is pl. Apexi Power FC (bar szerintem ez tul draga es felesleges erre az atalakitasra)
- kotelezo EGT es wideband lambda legalabb a behangolas idejere
- ennel a megoldasnal nem kellene hozzanyulni a gyari 1.4 ECU-hoz
A fiuk ugye a gyari ECU-t babraltak tobb benzint ad es a kapott ertekekkel amit penteken monitoroztunk nem tunt rossznak a dolog, de nem volt EGT es szelessavu szenzor berakva, igy tutit sem lehet mondani.
Szamomra az lenne a legerdekesebb, ha pontosan megtudhatnank miben kulonbozik a gyari 1.4 ECU es a "chippelt", mert akkor kiderulne, hogy pl. mi van a gyujtassal.
Az 1.4-es ECU lecserelese 1.6-1.8-ra maceras:
- 1.8-as idehaza es Europaban sem letezett Corollahoz
- mas kocsi ECU-ja problemas, masok a csatlakozok, mas a belso mukodes, nem veletlen hogy a Toyota teljesen mas ECU-t gyart ezekhez, koltseghatekonysag miatt a Toyota lenne az elso aki megcsinalna az autotipustol fuggetlen kozos ECU-t, de valamiert megsem teszi...
- Corolla-n belul is 3 kulonfele generacioju ECU van, akkor is ha azonos a motor, az evek alatt valtoztattak jopar dolgot (pl. elektornikus gazpedal), ezek beszerelese mas atalakitasokkal is jarna es nem garantalt a 100%-os kompatibilitas