Elsõ benyomások a Qashqairól:
Tágas belsõ, elfogadható anyagok, nincs zörgés. A km óra kissé nehezen leolvasható, de egyébként eléggé rendezett mûszerek. A benzinszint.jelzõ és a vízhõfokot mutató digitális mûszert szintén szokni kell a szemnek. Jó viszont, hogy az össz km mellett még mutatja az egyik napi számlálót is. Plusz kifért még a kinti hõfok és az óra is egy idõben. Baráti, hogy a még megtehetõ km elsõ teletankolás után 960 km-re ugrott :nagymosoly: A kormány kellemes fogású, könnyen jár, a ráapplikált gombokkal sokminden vezérelhetõ. Az ülés elsõre kényelmes, bár még nem tudtam beállítani a megfelelõ helyzetbe. A pozíciója elég magas, jól körbelátni az autót, ebben segítenek a méretes külsõ visszapillantók is. A légbefúvás vezérlése kissé átgondolatlan, ha a Toyotában megszokott módon a láb+ablak verziót választom, akkor bekapcsolja a klímát is. Pedig van külön egy ablakra fúvási lehetõség, elég lenne, ha ott kapcsolná be. :hmm: A rádió bekapcsoláskor igen nagy hangerõvel kezd el ordítani, nem tudom hogyan lehet ezt a funkciót kikapcsolni. A menürendszere viszont bonyolult, több gombbal is be lehet lépni, ráadásul mind más-mást csinál, ha röviden vagy hosszan nyomja az ember. A kesztyútartót jobban megnéztem, igazából baromi nagy. A múltkor csak azt hittem, hogy az a rekesze van, ami a fedél belsõ oldalára van applikálva zsebes kialakításban, de nem: befelé egy jó nagy rekesz van. Kár, hogy ennek az alja nem gumírozott. Ugyanígy kemény aljú az ajtókon lévõ összes térképzseb és italtartó.
Csak a vezetõoldali ablak automata és csak lefelé :crazy: Az irányjelzõ olyan megoldású, hogy egy rövid billentésre hármat villan, ezt meg kell szokni. A üzemanyagtöltõ nyílásának nyitógombja elég béna helyre került, a vezetõ bal lábánál a mûszerfal alján, rögtön a motortérnyitó mellett.
Futómû: satbil benyomást tett, bár zsírúj nyári gumik vannak még rajta, úgyhogy óvatosan használtam. A nagy és üres csomagtér dobozosan felerõsíti a hátsó futómû hangját, úgyanígy az üzemanyag lötyögését a tankban.
Motor: elég jól mozgatja kocsit az 1.5d, bár csak 2300-ig forgattam. Kissé traktoros a hangja, fõleg hidegen és alacsony sebességnél. Belül azért nem annyira vészes. 60-nál már egész kisímul. Egész hamar fût, legalábbis az 1.4D Corollához képest. Viszont van egy rövidke izzítási idõ, ezt a szalonban sem tudták, azt mondták nincs, pedig visszajelzõje is van. Jó, mondjuk csak 1-1.5 mp-ig világít.
A váltója egész jó, a hat sebesség miatt a hátramenet balra elõre van, gyûrûs megoldással. Szokni kell. A kardánbox kényelmes, eléggé magasan van, lehet rajta pihentetni a kezet, plusz a könyöklõ teteje vízszintesen mozgatható. Az alatta lévõ doboz viszont nem túl nagy.
Röviden ennyi.
És a szalonról pár szó (Gablini): röviden katasztrófa. Hozzá nem értés, pancserség. Az átadással csúsztak 6 napot. Tegnap idõpontra mentem, de a csúszás ellenére sem volt még fent a rendszám és nem volt meg a zöldkátrtya. Nem tudnak gravírozni. A riasztó belsõ érzékelõjét a lehetõ legbénább helyre tették, ahol az A oszlop a tetõbe megy át, tehát be- és kiszálláskor könnyen lefejelhetõ az a kis mûanyag vacak. A kért szõnyegek nem voltak a helyükre téve, csak be volt dobva a csomagtartóba az egységcsomag. Azt mondták, hogy az ablakmosó fel van töltve, ehhez képest egy 2L-es flakon tartalmát simán benyelte és a szint még sehol sem látszott. Elfelejtették odaadni a kezelési könyvet, meg ami még vele jár (azt a szokásos mappát). Csak a garanciafüzetre koncentráltak, meg az ajándék térképre :kacsint: . (Mondjuk este házhoz hozták) És a kocsi mûszaki átadójától viszont simán megvonnám az ehavi fizetését: úgy adták ki a kocsit, hogy a légzsákok kontroll lámpája folyamatosan villog, ami a kézikönyv szerint "keresse fel a szervizt" kategória. Ezt látnia kellett, amikor kiállt vele mûhelybõl. Így ma mehetek vissza, remélem fogadnak, különben botrány lesz. (Szerintem a riasztó szerelésénél valamelyik csatlakozót kilazították és ezt jelzi hibának.)